Hirdetés

Aktív témák

  • F-ECT$

    titán

    3 nagyobb gondolat fogalmazódott meg bennem, gondoltam megosztom veletek. Bár nem sokan játszanak innen wiz-zel, ezért annyira nem közérdekű, de részben érint más classokat is, főleg a barbárokat. Mivel elég hosszú 1-1 gondoltam, ezért külön hozzászólásban fogom őket megírni egy kis késleltetéssel, a három téma: clever use of game mechanics, skillek, elementary build.

    1. Clever use of game mechanics.

    Kicsit messzebbről kezdem: kb 5 évig figyeltem és/vagy játszottam a World Of Warcrafttal. Itt megfigyelhető volt, hogy a buildeket és a cuccokat megpróbálták úgy alakítani, hogy mindenki a classának megfelelően játszhasson csak. Ne lehessen azt megcsinálni, hogy egy tank warrior többet healel, mint egy dedikált healer, vagy hogy egy alapvetően sebzés osztásra kitalált class tankoljon. Ha ilyen elő is tudott fordulni (pl 100% feletti dodge chane-es rugó), akkor általában megszüntették a lehetőséget.

    A D3-ban pont az ellenkezőjét érzem. Alapvetően szerintem pl egy barbár legyen ütésálló, és a sebzése legyen kisebb, mint a kevesebb védelemmel rendelkező classoknak. Ehhez képest messze a DT barbár a leghatékonyabb farmoló, ami szerintem egy kicsit messze áll az eredeti koncepciótól. Másik példa CM/WW „tank” wizard. Nem hiszem, hogy amikor a wiz-t tervezték, akkor gondoltak erre a buildre, de mégis hatékony, és bár nerfelték egy kicsit, de mégis használható maradt.

    Aki megpróbálta az arany középutat választani pl egy wiz esetén: közepes védelem, közepes dmg, egy kis attack speed, egy kis chc, az nem nagyon jutott A2-nél tovább. (1.0.3 és előtti időkről beszélek.) Az volt a nyerő, ha valamilyen buildet és hozzá a cuccokat a végletekig elvitted, eleinte ez volt az attack speed, most pedig a chc. A mindenből egy kicsit egyszerűen nem működik.
    Hogy ez jó-e vagy nem, azt nem döntöm el, én mindenesetre egy kicsit furcsállom.

Aktív témák