Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
Fentebb vhol írtam, a legjobb pályán télen volt(be volt kapcsolva a klíma, de nyilván akkor nem dolgozik a kompresszor), 125re kapcsolt tempomattal 8.2 re jött. Nyáron olyan 9-10 körül van, általában 2en utazunk vele. Most nyaralásnál 5 személy, fullig rakva a csomagtartó ( országút, 0km autópálya ), klíma, 110 körüli tempó 10.5 lett.
Városban, ha nem rugod neki, nem gyorsulsz lámpától lámpáig akkor 11 körül elmegy.
<tRucKdriFteR>
-
CYBERIA
őstag
Szerintem is az volt az első.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
xtech2
tag
(én 90%-ban vidéken használom, és sokat megyek van hogy havi 5-7eKm)
városban pikk-pakk 18-20liter, ha sietve rövideket megyek akkor volt már magasabb is.
Nemrég voltam vele svájcban, 4személy +csomagok full megpakolva úgy 11,6 jött ki.
Az alja 90-es tempomattal kb 9 liter, de ez nem reális, mert ha csak kicsit mászkálok vele városba rögtön 10 fölé megy. A valós általános használat során 14liter körül van az össz átlagom, ebben kb 70% országút 130-150es tempóval. Igazából nem olyan sok ez... nagy motor, automata váltó, összkerék, 2tonna, csodák nincsenek -
tkazmer
addikt
az a D5 már a 205/215 LE-s verzió? ha igen, mennyire jól használható? tavasszal a 185LE-shez volt szerencsém 1 hónapon át, annak rendesen oda kellett lépni, hogy szíveskedjen megmozdulni...
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
CYBERIA
őstag
válasz tkazmer #1957 üzenetére
Hát igen, az újabbak jobban tolnak lentről is.
V8-hoz nem volt szerencsém, de szívesen tanulmányoznék egyet.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
-
CYBERIA
őstag
Mi számítana nálad ütőképesnek? Most erre komolyan kíváncsi vagyok.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
tkazmer
addikt
ja, értem...
igazság szerint az új 215LE-s D5 motor 11LE-vel többet teljesít mind az 525d-nél, mind az e250cdi-nél mind pedig az a6 3.0tdi-nél, de mondjuk a belépő dízel (163le) tényleg nem alkalmas teszem azt főúti közlekedésre...úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
xtech2
tag
válasz CYBERIA #1962 üzenetére
Már az eleve probléma hogy 5hengernél megálltak. A konkurens márkák hasonló kategóriáiba eső modelljeiknél (Bmw,Audi,Merci) már régóta vannak 6 illetve 8hengeres gázolajas motorok. Sok vásárló presztízskérdést csinál a motor méretéből is a lovak mellett.
Visszatérve a 215lóra. A probléma az, hogy a 3literes márkatársak állva hagyják az s80-at, és akkor még nem is beszéltünk pl a Bmw 535d-ről. Szóval kellene, már rég kellett volna egy rendes 3 literes dízel a Volvotól. Én amúgy szeretem a márkát, 10éve vettem az elsőt, azóta csak Volvoim voltak. -
xtech2
tag
válasz tkazmer #1963 üzenetére
Így van jól írod, de azt is tegyük hozzá, hogy a BMW 525D az már 3literes 6hengeres. A vásárlók egy része azt mondja benyelem a 11lovat, de hathengerest akarok. Ha pedig nem akkor választok 530D-t 245lóval vagy 535D-t 300lóval ami még mindig 3literes 6hengeres.
A merci az 4henger 2.2D-ből csinált 204lovat (ezt mondjuk furcsállottam) viszont alternatíva az akad ott is 6hengeres dízel személyében.
Félreértés ne essék, a 215lovas S80 D5 egy jó motor egy jó autóban. Sőt a 163lovas verzió is használható, próbálj ki egy S80 1.6D-t aztán mindjárt tetszeni fog a 163lovas is -
CYBERIA
őstag
Jó, hát mondjuk presztízsben egyik Volvo sem ellenfele az 5-ös BMW-nek, legyen/lehetne benne bármilyen motor.
Ellenben én egy racionális motornak tartom a D5-öt, még ha már nem is vagyok dízel párti.
Épp olyan erős, ami egy ekkora autónak kell.Egyébként sem értem, hogy akinek 20 millája van autóra (nem tudom mennyi pontosan egy 530d/535d alapára), az miért ragaszkodik a dízelmotorhoz.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
Eláruljam, miért nem vennék most új Volvót?
(A hozzászólásodhoz kapcsolódó dologra kell gondolni.)APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
xtech2
tag
válasz CYBERIA #1966 üzenetére
"Jó, hát mondjuk presztízsben egyik Volvo sem ellenfele az 5-ös BMW-nek, legyen/lehetne benne bármilyen motor."
De szeretnének A svéd márka régóta kullog a többiek nyomában, oda próbál tartozni. Jól látszik abból is, hogy "népautós" olcsó modelljei egyáltalán nincsenek, mint ahogy audi/merci/bmw-nek se. De szó se róla, 1-2 lépéssel mindig elmarad
Alapvetően benzines párti vagyok én is, de nehogy azt hidd, hogy manapság aki 20Mft-ért tud járművet venni az benzinkutat is varázsol mellé. Múlt hónapban 1köbméter benzint tankoltam a V8-ba, nem vicc És ez azért rengeteg pénz, a D5-be kb a fele lett volna, árban pedig még kevesebb.
Aztán van egy másik probléma is amire kevesen gondolnak... a hatótáv. Ha messzire autózom idegesít, hogy 400km-ként kutat kell vadásznom, függetlenül attól hogy mennyit kell fizetnem érte. Mondjuk nem is értem miért nem tudtak a V8hoz legalább 100literes tankot adni. -
tkazmer
addikt
válasz CYBERIA #1966 üzenetére
a presztízst nagyjából a vásárlói kör jeleníti meg, a volvo vásárlói köre mindazonáltal nem annyira felvágós vállalkozókból, politikusokból, mint inkább jól menő ügyvédekből, elismert orvosokból, diszkrét bankárokból, stb. áll.
a miért dízel kérdéskörét xtech jól megfogalmazta, annyival még kiegészíteném, hogy van, aki azért vesz dízelt, mert egyszerűen azt szereti jobban és nem a benzinest (a nyomatékélmény miatt pl.)(#1965) xtech2
a hengerszám egy dolog, de azért az 5 henger elég kellemes hangot tud produkálni, bizonyos körülmények között engem kicsiben pl. az m6-os bmw 10hengeres motorjára emlékeztet egy kicsit. persze teszem azt egy 8 hengeres dízel jót tenne a kínálatnak.[ Szerkesztve ]
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
CYBERIA
őstag
Az lehet hogy szeretnének, csak hiányzik hozzá egy megfelelő modell.
Szerintem a C30/S40/V50 simán népautós, csak mondjuk nem kelet-európai szemmel kell nézni.
Tulajdonképpen ha azt nézed hogy egy Mondeo sehol nincs egy prémiumhoz képest (Nyugaton simán népautónak számít), egy hasonló S80 meg másfél millióval drágább, akkor azt is el tudod helyezni. Régebben kifejezetten családi autónak számítottak a Volvók, Amerikában meg Svéciában meg főleg (de máshol is).
És én azt mondom hogy kell egy ilyen kategória is, amit úgy lehet használni mint egy népautót, de annál különb. Én pont azt szeretem benne.Hasonlíthatod a V8-at a D5-tel, de tudod jól hogy semmi hasonlóság nincs a kettő között, nyilván fogyasztásban sem. Havi 1 köbméter az elég súlyos, én egy évben nem tankolok annyit. Spórolni úgy is lehet hogy mondjuk S80 helyett Passat BlueMotion-nel utazik az ember, vagy akármivel.
Persze értem én mit akarsz kihozni, de én ha megtehetném hogy így is-úgy is egy vagyont költök üzemanyagra, és a fél életemet az autóban töltöm, akkor nem egy büdös-kormos dízelmotor hajtaná az egyébként kényelmes autót.
Mondjuk így sem az hajtja.A hatótáv meg olyan dolog hogy pihenni amúgy is meg kéne állni néha.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
Azért mert hiányzik az az (Volvo szempontból tradicionális) átmenet a 4 és a 6 hengeresek között, ami elválasztja a „kispolgári” négyhengereseket a „nagymenő” hathengeresektől.
1992 óta elég sokat bizonyítottak a B52-es motorok, nekem meg anélkül nem Volvo a Volvo.
Pedig már volt FlexiFuel változat is, kár volt feladni a fejlesztést. Manapság egy 2,5 literes öthengeresből kényelmesen ki lehet hozni 350 lóerőt, dízeles nyomatékkal, de úgy hogy alul is-felül is tol. Persze nekem elég lenne egy mostani T5 teljesítménye is (ami a vicc kedvéért most már négyhengeres), csak legyen meg az az öthengeres élmény. Valójában nekem ez számít. Persze én sosem a racionális-funkcionális oldaláról közelítettem meg az autózást.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
tkazmer
addikt
válasz CYBERIA #1971 üzenetére
400km durván 3 óra autózás pályán, azért én 4 órás etapokat kedvelek inkább hosszabb távon, meg aztán az sem olyan szuper, ha minden egyes pihenőhelynél azt kell nézni, hogy van-e benzinkút vagy nincs.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
CYBERIA
őstag
válasz tkazmer #1970 üzenetére
Az elejével egyetértek, a nyomatékszegénységet nem tudom értelmezni. Egyszerűen semmi más nem szól a dízel mellett, csak a fogyasztás. Ezt el kell ismernem, ez az igazság.
A páratlan hengerszámú motoroknak mindig van egyfajta kellemes hangkaraktere, én például egy háromhengeres Triumph motor hangját is jobban tudom élvezni, mint a visító japán gépekét.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
xtech2
tag
válasz CYBERIA #1971 üzenetére
"Szerintem a C30/S40/V50 simán népautós"
Népautó az opel corsa/astra ford focus/fiesta stb, azon gyártók melyek gyártanak bárki számára elérhető autót, próbálkozhatnak bármivel, de a presztízskategóriában nem fogják megállni a helyüket. Jó példa a Renault vagy a Peugeot, pl a 607-es alapvetően egy komoly kényelmes autó, de ha a szomszéd Teri néni 206-ossal jár, akkor az igazgatóbácsi mégis inkább az E-klasse-t választja majd. Mégjobb példa talán a VW ők megpróbálták, elkészült a Phaeton, ami végül nem kellett senkinek. De egyébként értem amit mondasz, abban is van igazság.
A V8 vs D5-öt persze nem gondoltam komolyan, de ha a Volvo-nak is lenne egy biturbo 3,0literes dízele 300lóval, akkor bizony komoly ellenfele lenne a V8-nak a hangját kivéve minden fronton.
A hatótáv az hidd el, hogy probléma... Előfordul olyan, hogy szó szerint el kell rohannom a németekhez, vagy csak Ausztria túlsó végébe, olyankor idegesítő.
-
CYBERIA
őstag
Jó, hát egy húzott T6 is tud annyit. Meg a vele (D5) egy kategóriában lévő turbós benzinesek, például az Audi TT RS motorja alapból.
Mondjuk én nem vagyok egy turbo fan.
(már ha értitek a szóviccet)[ Szerkesztve ]
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
Jó, hát ha licitálni akarunk, akkor ott a Mitsubishi Lancer Evo X FQ400, az 2 liter, és 525 Nm.
[link]APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
tkazmer
addikt
válasz CYBERIA #1979 üzenetére
ez tök jó, csak ez egy 403LE motor, míg az a 600Nm-es egy százassal kevesebb...a dízeleknek mindig nagyobb nyomatékuk van és valszeg lesz is.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
zsid
senior tag
Szia!
Fogy még, de kevesebb. Nagy dugóban még néha érezni egy kis égett olajat ( meg látni is ), de amúgy nem fordult elő. Közben voltam futóműjavitáson, ott felemeltük, alánéztem, a jobb oldali turbónál van kifelé egy kis olajkönnyezés, meg valahol a blokk elején látszik még egy pici folyás. Lehet igazából itt jelenik meg az olajfolyás egy része. Mióta utoljára néztem 2000km felett mentem vele, és kb 1 liter olajat evett meg. Igazából ki kéne venni a motort, széthúzni, aztán mindenhova új tömitést... Ezt már csak jövőre.
A "D6"-ra visszatérve , szerintem hosszútávon az sem járható út, hogy az egekig emelik a D5 teljesítményét. 163 lóerőnél indított a 2.4es blokk és már 215 nél járunk(+33%). Ha most hozzácsapnának még egy hengert ( mint a T5>T6, 2.4 >2.9 ) akkor az kb 255-260 lóerővel nyithatna. Azt már oda lehet állítani az 530d/535d-hez vagy az E320-E400CDIhez.
<tRucKdriFteR>
-
CYBERIA
őstag
válasz tkazmer #1980 üzenetére
Nem értem az miért probléma!?
Le kell korlátozni a fordulatszámot max. 3500-ra, és akkor már csak 250 lóerő környéke. De ettől jobb nem lesz. Egy dízel ha megszakadsz sem fog nagy nyomatékot adni 4000 fölött, ezért is nincs akkora teljesítménye, ennyi a történet.
Persze hogy nagyobb a nyomatékuk - mondjuk ezt is elismerem -, mert már évtizedek óta turbóval lélegeztetik, turbós benzinesek meg az utóbbi néhány év kivételével viszonylag ritkák voltak. Nézd meg mondjuk egy szívó dízel nyomatékát - szólj ha literenként 75 Nm-nél nyomatékosabbat találsz, mert akkor vendégem leszel egy sörre!
Egy BMW N20B20 szerintem lényegileg nem kevésbé használható, mint mondjuk egy N47D20, pedig fele annyi turbó van rajta.
Vagy egy 320 Nm-es 1.8 TFSI sem sokkal rosszabb az átlagos kétliteres dízeleknél.
Egyik sem egy kiélezett motor.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
Na, úgy látszik meg lesz oldva az utóbbi napok problémája, A VEA (Volvo Environmental Architecture) névre keresztelt három, illetve négyhengeres motorok helyettesítik majd a ma kínált öt, hathengeres motorokat.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
zsid
senior tag
válasz CYBERIA #1984 üzenetére
Ez érdekes hír. Majd meglátjuk, hogy alakul.Remélem nem gondolják komolyan, hogy az S80ban majd valami 2 literes, 4 hengeres biturbó dízel motor lesz a legnagyobb. Vicces lenne.
A tanulmányautó hátuljáról elöször a Jaguar XF jutott eszembe.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
CYBERIA
őstag
válasz gaborbol #1986 üzenetére
Emlékszel milyen volt az S60 Concept?
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
tkazmer
addikt
válasz CYBERIA #1984 üzenetére
ezt a concept autót hova pozícionálják? így tippre lehet A5/A7-es audi is lehet a kinézet alapján, persze nyilván örülnék egy A7/CLS vetélytársnak, ahhoz nagyon komoly fejlesztések kellenének, ami nyilván visszaköszönne a többi modellben is.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
CYBERIA
őstag
válasz tkazmer #1988 üzenetére
Ez jó kérdés. Minimum az S80 helyére, de inkább fölé.
A hátulja tényleg kicsit A7-es, méretben sem tűnik kisebbnek, nem lehetetlen hogy egy kategóriában fognak versenyezni, szerintem a felszereltség fog dönteni.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
Drizzt
nagyúr
Van egy abszolut noob kerdesem. S80 automatan van-e lehetoseg valahogy kezifekezni? Nem latok benne klasszikus kezifeket. Magyaran ha valamiert beszarna a sima fek, van-e valami mentsvara az embernek? Masik: sikerult padkan megugrani picit. Ilyenkor ha utana nem tapasztalok semmifele folyadekszivargast, szokatlan vezetesi jelenseget, van miert aggodni? Gondolom nem. Persze nem ilyen fuggoleges padka volt, hanem kb. 45 fokos szogu, vagy kisebb. Hangja is alig volt a dolognak.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
CYBERIA
őstag
Ha nem ütött nagyot, akkor valószínűleg nincs gond. Szerencsétlen esetben elhúzza a futóművet. Ha nem kezd a gumid jobban kopni a szokásosnál, és nem nő a fogyasztásod, nem változik meg a jármű viselkedése, akkor valószínűleg nem lett baja. Futóművesnél meg tudják állapítani lézeres méréssel is az ilyet. Folyadékszivárgást nem tudom mire vélni, a tartályok nem alul vannak.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
Én is jártam így, amikor aszfaltozásnál nem látszott este a friss és a régi határa. Ütött egy nagyot, de nem lett probléma belőle.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
Drizzt
nagyúr
válasz CYBERIA #1994 üzenetére
En kulfoldon vagyok, itt benaztam autopalya lehajtonal, nagyon figyeltem a bal oldali forgalomra, mert jobbrol kellett besorolni, s kozben jobb oldalt felhajtottam a dontott padkan. Kb. vagy 40 km/h korul mehettem, igazabol picit felmentem az utszelere, aztan azonnal le is. Szerintem semmi komolyabb utest nem kapott, picit megemelkedett az elso kerek, aztan foldet ert. Zaja szinte semmi nem volt. Szerintem belegondolva nemelyik katyunal is nagyobbat kapott ennel.
I am having fun staying poor.
-
CYBERIA
őstag
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
őstag
újra volvo tulaj lettem, erre cseréltem a jeep-et
volvo s60 2.4T automata benzines
nagyon szedi a lábát a gépcryptot minden termékemért elfogadom
-
CYBERIA
őstag
Femcylindrig rakmotor.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.