Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz echterion #2450 üzenetére
Ha kézi váltós akkor kuplung, ha automata akkor ott a váltónak van valami baja. Váltóolaj csere előtt néha nekem is érdekesen váltott, csere után meg szinte észre sem venni, amikor vált.
Tegnap elindultam, először kiírta a műszerfalon, hogy kevés hűtővíz. Utána előtört a gőz a motortérből. A tűzfalnál lévő egyik fűtéscsőnek lazult meg a bilincse és az ugrott le a csonkról (ez pont a két kipufogó cső és a turbók hőpajzsa felett van). Érdekes, hogy november elején lett rátéve radiátor cserénél és azóta nem eresztett meg semmi, most meg simán lecsúszott. Majd holnap visszarakom, ma már nem volt rá időm/erőm.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
Meti90
újonc
Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni.Kb 1 éve van egy 1999-es Volvo S80 T6-om. Egész eddig egy szava sem volt,levezettem vele 45000 km-t,olajcserén kívül szinte semmit nem kellett ráköltenem.Most 260000Km van benne.Egyik napról a másikra elszállt a váltóm.2 napja még jöttem vele haza 200km egyhuzamban,semmi gondja nem volt.Tegnap reggel akartam vele menni,beraktam D-be olyan volt mintha üresben lenne.A motor felpörgött,de nem ment az autó.Rükvercben tökéletesen megy.Ha manuálisan 1-be rakom,akkor lassan gurul előre,de ha gázt adok,akkor megint csak felprög. 2-ben ugyanez.3-asban el tudok vele indulni és 40km/óra felett 3-as,4-esben tökéletesen megy,ha berakom D-be akkor is szépen váltogat.De 40 alatt olyan,mintha nem engedném vissza rendesen a kuplungot.Automata az autó.A kuplung biztos jó,mert hátra tökéletesen megy,3-astól felfele is jól vált.Ha valakinek volt ilyen gondja,vagy tud adni valami tanácsot,azt nagyon megköszönném. -
gaborbol
őstag
válasz Dr.Burn #2457 üzenetére
Volvo hibaja Nem irtak ra elo kotelezo olaj szerviz csereperiodust, de a legobb volvo forumon 75-100K kent javasolnak valto olaj es szuro cseret. A masik gond, hogy a valto tul gyenge a motorhoz kepest es a 2002 es elotti modellek nagyresze szenved ettol a hibatol. Nekem a sima S80-ban is volt mar javitva a valto.
Erdekes, hogy ez a konkret GM automata rengeteg mas modellbe is be lett epitve es ott nem okozott tomeges problemat igaz a volvo modositott ezt azt rajta
[ Szerkesztve ]
-
Meti90
újonc
Köszi a gyors válaszokat.
-
Meti90
újonc
Még annyi lenne a kérdésem,hogy hol tudok bele váltó olajat tölteni? Mert a nívópálca helyén nem folyik bele.
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #2458 üzenetére
"Erdekes, hogy ez a konkret GM automata rengeteg mas modellbe is be lett epitve es ott nem okozott tomeges problemat igaz a volvo modositott ezt azt rajta"
Nekem a T6-ban nem GM váltó van, az adattábláján az szerepel " Made in Aisin AW - Japan ".
Ebben ha jól látom, azt írják, hogy a váltóolajat ellenőrizni kell minden második olajcsere ciklusban ( 24 000km után ): "Correct or Replace if necessary" . Valószínűleg a " nem kell ezekben olajat cserélni" c. urban legend miatt feledkeznek meg erről.[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
Dr.Burn
őstag
válasz gaborbol #2458 üzenetére
Igen, valoban a volvo hibaja is, gondolom a gyarto nem irta nekik elo kotelezove.
Kb. 60-70e kent nem artana benne olajat cserelni. A szurot eleg nehez cserelni, mert a valton belul van. En nem reg csereltem, mert amugy is szet kellett szednem. Azt kell hogy mondjam hogy igy kozel 320e km-rel, mar nem artott. A magneseket sem artott megtisztitani a hazban, nem hiszem hogy tobb apro(mint a por) tormeleket osszetudtak volna szedni. Olyan volt, mintha vastagon zsir lett volna rajta.Egeszen 98-ig jo valtokat hasznaltak, 99-ben mar higult, es 2000-tol 2002-ig katasztrofa volt.
Meti90: Pedig a legegyszerubb a nivon keresztul tolteni bele egy tolcser segitsegevel.
"Later Nerd!"
-
Dr.Burn
őstag
Termeszetesen urban legend, mivel a valtoban is megtud egni az olaj. Foleg a turbos valtozatoknal.
Egy kis kiegeszites az olajcserehez. Altalaban nem eleg leengedni az olajat a valtobol az olajleengedo csavaron keresztul, mivel a nagyja bent marad a torque converterben(fogalmam sincs mi a magyar megfeleloje).
Igy azt szoktak csinalni, hogy lehuzzak az olajhutobe meno csovet. Megtoldjak azt egy csovel, es egy edenybe, flakonba vezetik. Majd elinditjak az autot, es kb. 1liter olajat igy leengednek belole, utana leallitani a motort. Ezutan jon az utantoltes a leengedett mennyiseggel megfeleloen(1L), ezutan megint indit, 1L le ujbol, es utantoltes. Ezt a folyamatot el kell jatszani parszor. Na igy tokeletesen atlehet mosni, lecserelni a valtobol az olajat."Later Nerd!"
-
gaborbol
őstag
Nem talalom a te konkret valto modelledet, de ugyan ez a helyzet vele is ...
"The Aisin AF33 is a 5-speed automatic transaxle. It is built in Anjo, Japan.
The AF33 designation is only used by GM, whereas the actual model codes are AW55-50SN(FWD) and AW55-51SN(AWD). The AW55 designation is used by Volvo and other automakers.
Volvo owners manuals list the transmission as fill for life, meaning that there are no scheduled transmission fluid changes under normal operating conditions. This is controversial and believed by some to be a major contributing factor to increased valve body wear, eventually causing transmission problems that require valve body repair or replacement, and possible transmission overhaul or replacement.
Transmission experts recommend regular fluid changes, at least every 50,000 miles. Special fluid must be used. If incorrect fluid is used it will result in improper operation and eventual transmission failure."
[ Szerkesztve ]
-
echterion
nagyúr
No, hazaértem Dorogról, és örömmel jelenthetem be, hogy én is csatlakozom a Volvo-sok táborához: marsu S60-asát vettem meg. Nagyon pöpec a gép, húz, mint állat és kényelmes. Nagyon vigyázott rá az előző gazdija, ígérem, én is hasonlóan fogok vele bánni.
Mióta elindultam vele haza, nem lehet letörölni a vigyort a képemről.
[ Szerkesztve ]
******
-
marsu
veterán
válasz echterion #2466 üzenetére
Örülök neki, hogy hasonlóan gondos gazdának adtam tovább, mert az autó meghálálja a törődést.
A 250 lóerő pedig mind megvan benne, bár az ilyen jeges - havas időben nem annyira érdemes vele virgonckodni, mint nyáron jó időben száraz úton ...
Press any key to continue ...
-
gaborbol
őstag
válasz echterion #2466 üzenetére
Gratutalok! Sok szep es balesetmentes kilometert kivanok !
Kicsit mas.
Mikor a rele megadta magat, kihuztam kettot ami veszettul kattogott majd raadtam a gyujtast , hogy lassam hogy mi tortenik, ugy nez ki,hogy az egyik az SRS rendszer releje volt, es most ott figyel a felkialtojel, meg a hiba a muszerfalon. Ami diagnosztikam van az csak a motorhoz fer hozza a legzsak rendszerhez nem
Markaszerviz tudna torolni durvan 30K-t kernek erte atszamitva. Tegnap rendeltem egy uj muszert amit minden komponensehez hozzafer, es tipus fuggetlen.
Baratnom Hondajan ABS hiba van, igy most az is orvosolva lesz, plusz mar haverok szoltak, hogy nekik is van vas ezzel azzalViszont ma kicsit nezelodtem es mit talatam??????
VOLVO TESZT MUSZER es hozza a teljes vida2012 !!!!!!
A leiras meg 2012A-it ir az elejen, de mar a legujabb verzioval kapod, ennyi penzert must have szerintem!
[ Szerkesztve ]
-
echterion
nagyúr
válasz gaborbol #2472 üzenetére
Köszi szépen. Ma délelőtt lemostam, hogy csillogjon-villogjon. Igaz, hogy kissé trutymákos az idő, de kíváncsi voltam, milyen teljes pompájában.
Most nekem tetsző váltógombot keresek hozzá. Tudtok esetleg tanáccsal szolgálni? Úgy tűnik, mégse fabetétes tetszik, hanem króm-bőrt keresek. Az un. space ball-hoz nem menne szerintem a fabetét. Bár, ha valahogy azt le lehetne cserélni szoknyás verzióra, akkor mégis csak fa lenne.
******
-
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #2472 üzenetére
Ennyiért best buy.
Nekem a jobb oldali övfeszítőre ír srs hibát, ismerősöknek van egy elég komoly diagnosztikai kütyüjük, töröltük vele,de utána újra előjött
Más akinek épp fent van a VIDA az lőne nekem egy srceenshotot '99-es S80 naőfénytetőről. Én lusta vagyok feltelepíteni
<tRucKdriFteR>
-
gaborbol
őstag
V70 ablakteszt:
www.autoblog.hu/videok/video-dobbenetes-benazas-egy-autoablakkal-es-fejszevel/
[ Szerkesztve ]
-
echterion
nagyúr
Ma megvolt az első pályás utam a kicsikémmel. Mit mondjak, nagy élmény, mikor a 130-cal előttem "kullogó" BMW-st le kell villognom, mert magától nem akart kimenni a tök üres külső sávba.
Reggel kicsit meglepődtem, mert valami ropogó hang jött a kocsi jobb elejétől. Kicsit jobban megvizslatva csak akkor jött elő, ha a kormányt tekertem, de szerencsére este nem volt meg ugyanaz a hang. Lehet, kis jég volt ott a kocsimosásból.
Viszont menet közben nekem is előjött kétszer a check brake light hibaüzi. Holnap utána fogok olvasni külföldi fórumokon, meglátom, mire jutok vele.
Marsu: te jutottál anno vele valamire?******
-
marsu
veterán
válasz echterion #2488 üzenetére
A Chek Brake a féklámpa hibára utaló üzenet. Körbejárva az autót persze világít. Egyik autóvillamossági szerelő ismerős azt mondta, hogy akkor is kiírja a műszerfalra, ha még működik az izzó, de gyengébben mint kellene.
Legutóbb a position bulb feliratnál egyértelműen a helyzetjelző izzó volt a bűnös.
Press any key to continue ...
-
echterion
nagyúr
Az az üzi nem is jött elő azóta se.
Közben megrendeltem ebay-ről az új váltógombot (kb. 1500-at spóroltam ezzel a magyarországi boltokhoz képest és a héten ide is ér Angliából), meg vaterán találtam egy másik spaceball takarólemezt, mert a mostani már kicsit fel van hólyagosodva.
******
-
echterion
nagyúr
Sajnos továbbra is fennáll a jobb elejéből jövő ropogás, amikor kormányzom. Egyik ismerősöm szerint toronycsapágy, másik szerint kormányszervó, én meg passzolóm. Esetleg tudtok egy megbízható szerelőt Budapest vagy Tatabánya környékén, aki nem lehúzni akar és ért is a volvo-khoz? Más hibajelenség most nincs, csak a hang, de az zavaró.
******
-
marsu
veterán
válasz echterion #2492 üzenetére
Eddig nálam ilyen jelenség nem volt ...
A próbaút alatt sem tapasztaltunk semmi ropogó hangot. A totonycsapágyat nem feltételezném, mert az nem egyik pillanatról a másikra romlik el. Persze jobb ha egy szerelő meg tudja nézni, kicsit felemelni, alánézni.
Nem feltétlenül kell Volvo márkaszerviz, csak ha nagyon ragaszkodsz hozzá ...
Press any key to continue ...
-
echterion
nagyúr
Én sem hallottam akkor, eléggé hangos a hag, biztosan nem siklottunk volna el felette. Nem is márkaszervízre gondoltam, hanem egy olyan emberkére, aki már látott ilyen kocsit és kellően megbízható. Nem szeretnék olyanba belefutni, hogy kicserélteti a fél futóművet, aztán a hiba meg megmarad.
******
-
aneda
senior tag
válasz echterion #2492 üzenetére
Nekem pár hete, a hideg reggeleken csinálta, hogyha álló helyzetben tekertem a kormányt pattogó hang jött jobb elölről.
Szerelőt kérdeztem elmondás alapján, szerinte toronycsapágy.
Szerencsére elmúlt...
Igaz van benne 320k km, nem csodálkoznék ha megment volna.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
Dr.Burn
őstag
válasz echterion #2498 üzenetére
Altalaban ket dolog ami tudja ezt fordulasnal produkalni. Az egyik mar az emlitett toronycsapagy a masik a feltengely.
Ha, ropogast hallasz teljesen kitekert kormanynal akkor inkabb toronycsapagy, ha kattogast folyamatos fordulasnal akkor az feltengely lesz. Esetleg, ha alatudsz nezni a kocsinak akkor megnezheted hogy a gumiharangok a feltengelynel nincsenek-e kiszakadva(kulso,belso)."Later Nerd!"
-
echterion
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- E-book olvasók
- Asszociációs játék. :)
- Milyen videókártyát?
- Apple notebookok
- Okos Otthon / Smart Home
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Projektor topic
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest