Új hozzászólás Aktív témák
-
CYBERIA
őstag
válasz V.Stryker #1246 üzenetére
Nagyon szép állapotú benne a bőr, le a kalappal ha még az eredeti.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz CYBERIA #1252 üzenetére
Igen, azért a világos belsőért szerettem bele. Egyébként is látszik,hogy megkímélt darab. No meg vonz, hogy a kötelező kényelmi extrákon kívűl nincs benne még nyóc processzoros kompjúter, ami a sok hülyeséggel idegesítsen.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
CYBERIA
őstag
válasz V.Stryker #1254 üzenetére
Hát igen, ez a fajta közvetlenség nincs meg a mai kocsikban.
Fél éve láttam fent egy nagyon komoly OG 900-ast, már nem látom a hirdetést. Nem volt olcsó, de látszólag nagyon megérte az árát
Nekem a 900-zal az lenne a bajom, hogy sajnálnám befogni mindennapos használatra, helyem meg nem nagyon van hová tenni.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
lajafix
addikt
válasz _Voyage_ #1251 üzenetére
mindig örömmel tölt el, hogy más jobban tudja nálam a tutit, tehát szerinted egy 23 éves, 300e-t futott benzines turbós, full extrázott, fogadjuk el hogy tip-top állapotban levő gépnek mennyi a várható éves szervíz költsége ha hasonló állapotban akarjuk üzemeltetni mondjuk 10e éves futás mellett? Ha lehet részletes bontásban.
stryker: a fehér úti neppertelepet messze kerüld el...
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
V.Stryker
nagyúr
válasz lajafix #1256 üzenetére
És úgyanígy levezetheted a várható szervízköltség 600k-ra becsülésének tételes bontását. Részemre megfelel ha a bárdi alkatrészköltségeivel számolsz.
Hihetetlen,hogy bárhol "találkozunk" te vkit vagy vkiket mindig kioktatsz és naná,hogy csak te mondhatod meg a tutit.
Közben úgy látom, hogy a nagy számok törvényeire hagyatkozól, amiben van is igazság. Tiszta sor... 22 éves kocsira költeni kell és minden megy benne szarrá. Az érem másik oldala,hogy mire nem kell költeni. Egy új autóra évente minimum 50k az évenkénti minimum egy szervíz, hogy a garid megmaradjon. És ott többnyire 10-15k az "anyagköltség", az olaj, szűrők stb. És annak semmi baja. A többi rész az a "megnézik a computerrel van-e valami baja". Szóval ne mond, hogy a fenntartása több, ha karban van tartva a gép. Esetleg a valószínűsége, hogy hamarabb meghibásodik valami. Bár a mostani fogyasztói társadalomban, melyik autónál nem fordul elő, legyen az új vagy régi. Minden attól függ, hogy kifogtál-e egy többnyire rendszeresen karbantartott példányt vagy ráb.sztál.[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
_Voyage_
aktív tag
válasz lajafix #1256 üzenetére
Azt kihagytad, hogy elektronika mentes autóra.
Kb annyit kell költeni, hogy 150k km után turbócsere. Illetve a szokásos apró-cseprő kopó dolgok.
Megmernék esküdni rá, hogyha a turbót leszámoljuk, éves szervízköltség maximum 100k alatt van, olajcserével együtt.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
LOTR
addikt
-
blint63
tag
Halihó, van ötletek, hogy lehetőleg Európában hol lehetne biztonságosan eredeti volvo alkatrészt beszerezni? Sajnos csak az USA-ban találtam egy-két oldalt, úgy 170e körül voltak.
Egy '02-es S60-hoz való awd kardántengelyről lenne szó, szervizben azt monták 340e körül lenne. Igazából csak egy cső van benne meggörbülve, de mivel elég ritka, h a kardánnal baj van, gyárilag csak egyben lehet kapni csövet.
A gyári száma:8636364[ Szerkesztve ]
-
Sipi16
senior tag
Nagy az ür a kettö között. Az én véleményem az, hogy öreg turbósat vegyen az aki szeret szerelni és tankolni...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
_Voyage_
aktív tag
válasz blint63 #1263 üzenetére
Írsz egy levelet a gyártónak, vagy márkakereskedésen keresztül intézteted, de nem ott rendeled meg, hanem ha megvan a kapcsolat, márkakereskedést megkerülve rendeled meg.
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
lajafix
addikt
válasz _Voyage_ #1258 üzenetére
Voyage te nem olvastad a hirdetést!
a hirdető szerint 300e kilómétert futott turbós 23 éves autóról beszélünk:
Add hozzá ezeket:
- motor nagygenerál
- karosszéria korrozió
- váltó felújítás
- futómű állapota
- a belső tér minőségének fenntartása.
Erre ha 100at költesz, akkor sose lesz OT rendszámos, addigra szétesik pedig nincs messze a 30 év. nagyságrendi tévedésben vagy. nem 5 éves 1.4 G astra, erre költeni kell, sima 15 ezres szakszerű szervíz minimum 100 körül lehet hozzá és meg is érdemli.(a klíma hiányról, garázs szükségéről ne is beszéljünk.)
stryker: aranyszabály, hogy régi autóra a vételárat minden évben ráköltheted, nem kell ezen csodálkozni.
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
_Voyage_
aktív tag
válasz lajafix #1265 üzenetére
Motor nagygenerál csak akkor kell, ha kopott minden.
Korrozió képet alapján kb ki van zárva.
Váltót is fölösleges felújítani, max ha beszarik, akkoris megvan 100-ból, és utána megy legalább 5-10 évet.
Futómű talán a legvészesebb, ha pesten van használva, arra lehet, hogy kell költeni többet, amúgy nem.
Olajcsere meg kopó alkatrészek ugyan annyi, mint máshoz, 15 ezrenként meg olyan sok minden nem kell bele.
23 évesen meg még felesleges OT legyen, az majd 10 év múlva ráér.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
lajafix
addikt
válasz _Voyage_ #1266 üzenetére
300k-t futott első generációs turbó benzinmotor. Biztos gyári...
a képek alapján az eladás előtti polírozás hiánya van kizárva, nem az, hogy egy 70es évekbeli tervezés korrózió mentes legyen 23 év után.ráadásul nemhogy 15ks az olajcsere, hanem ennek a felénél ajánlot.
valamint ez az autó a kategóriájában majd a legolcsóbb a hahun. Biztos szerzetes a tulaj és ajándéknak szánja.
Rock'n Roll
-
Sipi16
senior tag
válasz _Voyage_ #1266 üzenetére
Lehet, hogy még nincs sok rozsda rajta, de ha te ezzel a sózott utakon elkezdesz járni akkor nem sok marad belöle tavaszra...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
LOTR
addikt
sűrűbben kell mosni, nem tudom ezek az autók mennyire korrodálódnak
pl láttatok már rozsdás suzukit? - persze olyat ami rendesen volt tartva, nem pedig valami lepukkant roncsot, mert a japánok valamit nagyon tudnak e térenamúgy hozzád van kérdés, hátha tudod
1.6d s80as miatt volt vita, van e erre az alacsony fogyasztásó, és alacsony co2 kibocsátású, ámde ugye mégis "prémium" kategóriás autóra valami nagyobb (vagy egyáltalán van e) állami támogatás, mint mondjuk a 2ezres vagy a d5ös motorral szerelt változatokra a svédeknél?One Ring to rule them all
-
CYBERIA
őstag
A többséget talán nem érinti, de hátha van akit igen:
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
Sipi16
senior tag
Nem sok 23 éves suzuki rohangál a környéken.
Minnél környezetbarátabb autód van annál kisebb rá az adó. Túlzottan nem néztem még utána, mert nem tervezek ilyen kocsit venni...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
CYBERIA
őstag
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
-
LOTR
addikt
válasz CYBERIA #1275 üzenetére
uj_volvo_s60_kivulrol-belulrol totalcaros cikk
One Ring to rule them all
-
V.Stryker
nagyúr
válasz tibi666 #1279 üzenetére
Nem tudom hogy vagy vele, de én a lenti teszteken egy betonfalat látok, nem másik autót. Egyébként tény, hogy van olyan is. Meg azért ott az oldalról oszlop száll beléd teszt is, az sem kutya.
De csúsztatás van benne bőven. Mégis mihez tudnánk viszonyítani?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
blint63
tag
válasz tibi666 #1279 üzenetére
Megmondom őszintén először csak a magyar wikis oldalát olvastam el, de se ott, se a hivatalos oldalon nem írnak ilyent (leglábbis első átfutásra nem vettem észre).
Attól még hogy két clio ütközik megnézem mikor vagy ua. biztonságban mind egy 6-os audiban dupla akkora gyűrődőzónákkal és biztonsági felszerelésekkel. Mindezzel csak arra akartam utalni, hogy úy semmi értelme az egésznek, ha "csal" egy csomó autógyár, pl azzal h ncap-ra épít autót. Nem csoda, h pl. a Volvo sem vesz részt már jó ideje.edit: Arra egyébként tökéletesen megfelel a teszt, hogy a kínai papírautókat kizárhassák az eu-i piacról.
[ Szerkesztve ]
-
tibi666
senior tag
válasz blint63 #1282 üzenetére
nézd, ha tudod, hogyan működik a teszt, akkor nem vezet félre.
aki tudatlanul áll hozzá, az valóban úgy láthatja, hogy valótlanok lehetnek az adatok.az meg, hogy valaki ncapra épít autót, vagy sem, szerintem mindegy. illetve mégsem, hisz valós helyzeteket szimulálnak. láthatod, hogy mennyivel masszívabbak, merevebbek a mai autók, mint a tíz évvel ezelőtt, nagyjából akkor kezdődött ez a törésteszt láz. elég csak megnézni néhány youtube videót, ahol egy mai renault modus, és egy régebbi (a biztonság etalonjának számító, jóval nehezebb) volvot eresztenek egymásnak. a kis renault gyakorlatilag letarolja a volvot.
szóval egyáltalán nem hülyeség ez.
a volvo nem vesz részt ebben? akkor miért van minden modellük letesztelve? az xc60 is, a c30 is, az s80 is, mind-mind új modellek és ott vannak az eredményeik.[ Szerkesztve ]
-
blint63
tag
válasz tibi666 #1283 üzenetére
Kb. 2 éve láttam egy német adón egy jó hosszú adást többek között az NCAP-ről, a volvós kimaradást ott hallottam és ha megnézed S80-ban a legutolsó teszt 2000-es, a legújabb C30 és S40 sincs fenn. Az mondjuk érdekes, h az xc60 fenn van, szal nem tom mi van pontosan.
az meg, hogy valaki ncapra épít autót, vagy sem, szerintem mindegy
Már hogy lenne mind1? Minek teszteltesse pl. a volvo a c30-asát azért, hogy a megbütykölt Clio vagy 207 több pontot kapjon? Amúgy nem a francia autók ellen beszélek, csak pont őket hozzák példaként az ncap-es trükközésekre.aki tudatlanul áll hozzá, az valóban úgy láthatja, hogy valótlanok lehetnek az adatok.
Akkor meg pláne nagy a probléma, hogy agyba főbe hirdetik az 5csillagos eredményeiket a gyárak. Mi értelme van úgy az egésznek, ha félrevezető meg szakmai tudás kell hozzá?[ Szerkesztve ]
-
CYBERIA
őstag
válasz blint63 #1284 üzenetére
Én ehhez a témához annyit fűznék hozzá, hogy a valóságban egy 4 csillagos és egy 5 csillagos közül könnyen megeshet, hogy a 4 csillagos jön ki jobban egy ütközésből, az eltérő tömeget leszámítva is.
Nézzük a 2009-es év toplistáját:
1. VW Golf VI
2. Honda Insight
3. Toyota Prius
4. Hyundai i20
5. Toyota Avensis
5. Volvo XC60
5. Opel/Vauxhall AstraNyilván való hogy ha egy i20 megtalálna egy XC60-at, melyik jönne ki rosszabb állapotban az incidensből.
Valamint azt is megjegyezném, hogy az XC60 eredményét a gyalogosgázolás eredménye húzza le, ami egy frontális ütközésnél nem elsődleges szempont.
Az aktív biztonságot nem is említem, az összes többi a listából együttvéve nem tud annyit mint az XC60 egymaga.Ami még fontos az az, hogy a Volvo olyan helyzetekre is felkészíti az autókat, ami az Euro NCAP-nél nem szempont, pl. a jávorszarvas teszt.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
tibi666
senior tag
válasz blint63 #1284 üzenetére
trükköznek a franciák?
nézzél szét a youtubeon, pl az első ötcsillagos autó a laguna2 volt.
az angolok megküldték fának is, ott is kiválóan teljesített.nem mondom, hogy tökéletes rendszer ez. pl. a legújabb változtatásai nem tetszenek se nekem, se sok szakembernek.
te mindent elhiszel, amit a gyártók mondanak? nem tájékozódsz, csak megveszed az alapján, amit mondanak?
-
CYBERIA
őstag
válasz tibi666 #1283 üzenetére
Azt hiszem arról a tesztről beszélsz, ahol sokan nehezményezték hogy nincs a Volvoban motor, és nem érezhető a kb. két mázsás elvi tömegkülönbség.
Ettől függetlenül tévedhetnek, végül is 22 év az 22 év, negyed ennyi idő alatt is sokat fejlődik a technika.APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
válasz tibi666 #1287 üzenetére
Azért alulbecsülni sem kell.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
tibi666
senior tag
válasz CYBERIA #1289 üzenetére
persze, nem is ezt mondtam, csak arra gondoltam, hogy még mindig a volvot tartják a biztonság etalonjának, ami régen igaz is volt (karöltve a mercedesekkel), mára azonban a konkurencia felnőtt mellé. ami nem baj. mindenki biztonságos autókat gyárt és ez nekünk jó.
csak azt utálom, hogy oldalra alig lehet kilátni az autókból a magas övvonal és a csapott tető miatt.
-
tkazmer
addikt
válasz tibi666 #1290 üzenetére
mára azonban a konkurencia felnőtt mellé.
igen, passzív biztonság tekintetében mindenképp, inkább az aktív biztonság az, ahol a legtöbb gyártó jóval kevesebbet nyújt. persze még mindig vannak olyan jó öreg volvos trükkök, mint pl. a keresztben elhelyezett motor, amik sokat számíthatnak és a passzív biztonságot növelik.
ha megnézed az xc60-t vagy az új s60-t, ilyen széria biztonsági felszereltséggel nagyon kevés autó kapható, gyakorlatilag a mercedeseken kívül mást én itt most nem is tudnék mondani.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
CYBERIA
őstag
válasz tibi666 #1293 üzenetére
Szerintem arra gondol, hogy a keresztben elhelyezett motorral nagyobb deformációs teret sikerült hagyni, és ennek megfelelően még a 3.2, a T6 és a V8 motorokat is keresztben építik be.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
CYBERIA
őstag
válasz CYBERIA #1294 üzenetére
Így:
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz tibi666 #1296 üzenetére
Csak azt nem értem, hogy azon kívül, hogy másokkal vitatkozz, mit keresel ebben a topikban? Azt már látom, hogy különösebben nem szimpatizálsz egyik márkával sem,mert ha valaki valamit belinkel, akkor tuti rálinkelsz valami francia csodát. Stb. Hozzá még a dolgokhoz semmit nem tettél érdemben, csak vitatkozól.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz tibi666 #1299 üzenetére
Nem hiszem,hogy a topik arról szolna. Egyébként biztonság szent grálja volt és örülünk, hogy más márkák is tesznek ezirányban. De érdemes megnézni hány régi volvo szeli még az utakat és ugyanabban a korban milyen francia csoda. Na, mindegy. Én veled nem vitatkozom.
Egyébként is Saab fun vagyok.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen SSD-t vegyek?
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...