Strayed Lights teszt

Bájos történet egy fénygyermekről, a jóról, a rosszról, barátságról, szeretetről, és törött kontrollerekről. Élvezni fogja a gyerektől a nagyszülőig mindenki. Kell ennél több egy indie játékba?

Új csillag az égbolton

Legalábbis reméljük, hogy az lesz az új, francia Embers Game Studio, és nem tűnik el a süllyesztőben, mint egyjátékos stúdió. Idén április 25-én jelent meg a Strayed Lights, az első játékuk, melyet több műfajba is sorolhatunk: indie is, kaland is, kicsit akció is. Mindenesetre könnyed szórakozást ígér egy esős, borús délutánra.

Persze a mai világban azt gondolhatnánk, hogy sok újdonságot nem tudnak felmutatni, és ez így is van, semmi olyat nem látunk a játékban, amit ne láttunk volna már máshol. Megjelenésében talán az Ori and the Blind Forestre emlékeztet, dallamait hallgatva a Journey juthat eszünkbe, bár ez nem a véletlennek köszönhető, hiszen mindkét játék zenéjét Austin Wintory írta (aki egyébként a Journey kapcsán BAFTA díjat nyert, és egy Grammy jelölést is kiérdemelt). Szintén a Journey-hez hasonlítható abban a tekintetben, hogy a játékidő alatt nem találkozunk dialógusokkal, csupán a fények, hangok, és a karakterünk, valamint az NPC-k gesztikulációiból következtethetünk a történésekre.

A játék indításakor egy apró fénylény bőrében ébredünk fel, de a mostanában felkapott játékokkal ellentétben voltaképp semmilyen támpontot nem kapunk, mihez kezdjünk magunkkal. A kép homályos, akár egy újszülött látása, és csupán a fény felé tudunk kúszni. Az első pár percben aztán szépen kitisztul minden, megtanulunk előbb járni, majd futni, és bár semmi sem utal arra, mi is a dolgunk, mégis a környezetet megfigyelve teljesen egyértelművé válik minden. Ezután megismerkedünk a legnagyobb ellenségünkkel is, és rövid átvezető után indulhatunk felfedezni a világot. De még milyen világot…


[+]

A Strayed Lights alkotói ugyanis egy valóban látványos, minden szegletében kidolgozott környezetet építettek fel, amely open worldnek hat, és részben az is. Hiszen a fő szálon kívül kisebb nagyobb zeg-zugokat tudunk felfedezni, a kiinduló pontokon (nevezhetjük hubnak is) tojásokat, a fő történeti szál területein pedig fényes gömböket találunk. Nem kötelező összegyűjteni őket, mert a játék enélkül is végigjátszható, viszont kimondottan ajánlott, mert nem csak erősebbek leszünk tőle, de még a trófeák/achivementek közé is tartoznak. A tojások összegyűjtése egyszerűbb, mert hubonként csak 6 darab van, bár ezek funkciója amúgy nem tisztázott; a gömbökből viszont minél többet veszünk magunkhoz, annál hatékonyabban tudjuk a későbbiekben gyűjteni a szükséges energiát, ezáltal a későbbi harcokban is jobban tudunk teljesíteni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Planet of Lana teszt

    Limbo, Unravel, Voyage: működését tekintve ezek talán a Planet of Lana legközelebbi rokonai – de a jól ismert recept ezúttal ritka igényes körítéssel lett feldolgozva.

  • Apico teszt

    Méhek és pillangók, mézital és gyertya, alkímia és füstölők – az Apico talán még annál is többet tud, amit egy Stardew Valley-szerű méhészkedéstől elvárna az ember.

  • The Repair House: Restoration Sim teszt

    Elérkezett a lehetőség, hogy még az is ezermester legyen, akinek amúgy egy csavarhúzója sincs otthon!

  • Under the Waves – teszt

    A víz alatt, vagy az űrben játszódó egyszemélyes játékoktól valószínűleg mindenki egy izgalmas túlélő kalandot vár, azonban a Quantic Dream valami egészen mást kínál a közönségnek.

Előzmények

  • Tin Hearts teszt

    Mi történne akkor, ha összegyúrnánk a Syberia-t és a Gone Home-ot? A Tin Hearts most megmutatja.

  • Gamedec – Definitive Edition teszt

    Cyberpunk, de fegyverek és kiberver nélkül – a lengyel regénysorozat alapján készült Gamedec most egy kibővített kiadással tért vissza.

  • Like a Dragon: Ishin! teszt

    Közel egy évtizede, a PS4 rajtjához időzítve jelent meg Japánban a Yakuza-széria e XIX. században játszódó mellékszála – a mostani remake-láz viszont ezt is felszínre hozta.

  • Tales of Symphonia Remastered teszt

    A Tales-sorozattól finoman szólva sem idegen az újrakiadások, új verziók és bővített portok koncepciója – lássuk, 2023-ban mire elég a Namco ezekkel kapcsolatos taktikája!