Új csillag az égbolton
Legalábbis reméljük, hogy az lesz az új, francia Embers Game Studio, és nem tűnik el a süllyesztőben, mint egyjátékos stúdió. Idén április 25-én jelent meg a Strayed Lights, az első játékuk, melyet több műfajba is sorolhatunk: indie is, kaland is, kicsit akció is. Mindenesetre könnyed szórakozást ígér egy esős, borús délutánra.
Persze a mai világban azt gondolhatnánk, hogy sok újdonságot nem tudnak felmutatni, és ez így is van, semmi olyat nem látunk a játékban, amit ne láttunk volna már máshol. Megjelenésében talán az Ori and the Blind Forestre emlékeztet, dallamait hallgatva a Journey juthat eszünkbe, bár ez nem a véletlennek köszönhető, hiszen mindkét játék zenéjét Austin Wintory írta (aki egyébként a Journey kapcsán BAFTA díjat nyert, és egy Grammy jelölést is kiérdemelt). Szintén a Journey-hez hasonlítható abban a tekintetben, hogy a játékidő alatt nem találkozunk dialógusokkal, csupán a fények, hangok, és a karakterünk, valamint az NPC-k gesztikulációiból következtethetünk a történésekre.
A játék indításakor egy apró fénylény bőrében ébredünk fel, de a mostanában felkapott játékokkal ellentétben voltaképp semmilyen támpontot nem kapunk, mihez kezdjünk magunkkal. A kép homályos, akár egy újszülött látása, és csupán a fény felé tudunk kúszni. Az első pár percben aztán szépen kitisztul minden, megtanulunk előbb járni, majd futni, és bár semmi sem utal arra, mi is a dolgunk, mégis a környezetet megfigyelve teljesen egyértelművé válik minden. Ezután megismerkedünk a legnagyobb ellenségünkkel is, és rövid átvezető után indulhatunk felfedezni a világot. De még milyen világot…
A Strayed Lights alkotói ugyanis egy valóban látványos, minden szegletében kidolgozott környezetet építettek fel, amely open worldnek hat, és részben az is. Hiszen a fő szálon kívül kisebb nagyobb zeg-zugokat tudunk felfedezni, a kiinduló pontokon (nevezhetjük hubnak is) tojásokat, a fő történeti szál területein pedig fényes gömböket találunk. Nem kötelező összegyűjteni őket, mert a játék enélkül is végigjátszható, viszont kimondottan ajánlott, mert nem csak erősebbek leszünk tőle, de még a trófeák/achivementek közé is tartoznak. A tojások összegyűjtése egyszerűbb, mert hubonként csak 6 darab van, bár ezek funkciója amúgy nem tisztázott; a gömbökből viszont minél többet veszünk magunkhoz, annál hatékonyabban tudjuk a későbbiekben gyűjteni a szükséges energiát, ezáltal a későbbi harcokban is jobban tudunk teljesíteni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!