Strayed Lights teszt

Bájos történet egy fénygyermekről, a jóról, a rosszról, barátságról, szeretetről, és törött kontrollerekről. Élvezni fogja a gyerektől a nagyszülőig mindenki. Kell ennél több egy indie játékba?

Fény az éjszakában

Határozottan kijelenthetjük, hogy élvezhető a játékmenet, hiszen a rejtett gömböcskék keresésén felül lépten nyomon árnyékszörnyekbe botlunk, akiket egy különleges harcmodorral tudunk semlegesíteni. És ez a harcmodor bizony élvezetes… Már persze, ha vannak reflexeink, ha nincsenek, akkor lehet, hogy új kontroller, vagy billentyűzet után kell néznünk, ugyanis nem az odamegyünk, ütjük, borul harcrendszert kapjuk. Bizony, ki kell térni a támadások elől, hogy kellő energiát szabadítsunk fel az ellentámadásra. Ez így még egyszerűnek is hangozhat, de itt jön a képbe, hogy figyelnünk kell az ellenfeleink színét is. Hiszen akkor vagyunk eredményesek, ha egyszerre utánozzuk az ellenfél színét, és védjük ki a támadását, vagy épp menekülünk el, ha szükséges. Sikeres védekezésért (megfelelő szín, és jól időzített kivédés) életerőt kapunk vissza. És ha ez nem lenne elég, minden ellenfélnek megvan a maga taktikája, amely szerint támad. Könnyen előfordulhat, hogy egy egy combosabb ellenfélnek többször kell nekimenni, mire kiismerjük, mire képes.


[+]

Minden sikeres küzdelem után tapasztalati pontokat kapunk, melyekkel a képességeinket tudjuk fejleszteni, melyekből nagyon látványos és hatásos kombókat tudunk ezekből kihozni. A fejlesztésre a belső világunkat tudjuk használni, ahová bármikor visszatérhetünk, és elosztogathatjuk megszerzett pontjainkat. Talán itt jön képbe a játék egyik negatívuma is, mivel a visszatéréskor legtöbbször nem oda kerülünk, ahol leültünk meditálni, és mivel a játék konkrét térképet nem tartalmaz, ha nem jegyeztük meg az útvonalat, könnyen eltévedhetünk.


[+]

Természetesen a gyűjtögetésen és a harcon kívül azért némi történetet is kapunk az alkotóktól, ráadásul olyat, ami megcélozza a fiatalabb, és az idősebb korosztályt egyaránt. Barátokra lelünk ebben a különleges világban, akiknek segítünk megküzdeni a belső félelmeikkel, és visszatereljük őket a fény felé. Hol gyönyörű tájakat járunk be, hol komor területeken kell ügyeskedni, már-már platformer szinten, és van, amikor végtelenül aranyos élőlényekkel barátkozhatunk.


[+]

Minden felfedezhető területnek van egy ilyen főszereplője, akivel felvesszük a harcot, hogy végül kézen fogva térjünk vissza a jó útra, és amikor mindenkit megmentettünk, akkor még Önmagunkat is ki kell húzni a pácból. Természetesen a játék jutalmaz minket a teljesített fejezetekért, nem csupán trófeák képében, hanem egy újabb fajta képességponttal is, amellyel a passzív tulajdonságainkat tudjuk erősíteni. Mire a játék végére érünk, a kezdeti esetlen fénygyermekünk igazi trükkös, taktikus harcossá válik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Planet of Lana teszt

    Limbo, Unravel, Voyage: működését tekintve ezek talán a Planet of Lana legközelebbi rokonai – de a jól ismert recept ezúttal ritka igényes körítéssel lett feldolgozva.

  • Apico teszt

    Méhek és pillangók, mézital és gyertya, alkímia és füstölők – az Apico talán még annál is többet tud, amit egy Stardew Valley-szerű méhészkedéstől elvárna az ember.

  • The Repair House: Restoration Sim teszt

    Elérkezett a lehetőség, hogy még az is ezermester legyen, akinek amúgy egy csavarhúzója sincs otthon!

  • Under the Waves – teszt

    A víz alatt, vagy az űrben játszódó egyszemélyes játékoktól valószínűleg mindenki egy izgalmas túlélő kalandot vár, azonban a Quantic Dream valami egészen mást kínál a közönségnek.

Előzmények

  • Tin Hearts teszt

    Mi történne akkor, ha összegyúrnánk a Syberia-t és a Gone Home-ot? A Tin Hearts most megmutatja.

  • Gamedec – Definitive Edition teszt

    Cyberpunk, de fegyverek és kiberver nélkül – a lengyel regénysorozat alapján készült Gamedec most egy kibővített kiadással tért vissza.

  • Like a Dragon: Ishin! teszt

    Közel egy évtizede, a PS4 rajtjához időzítve jelent meg Japánban a Yakuza-széria e XIX. században játszódó mellékszála – a mostani remake-láz viszont ezt is felszínre hozta.

  • Tales of Symphonia Remastered teszt

    A Tales-sorozattól finoman szólva sem idegen az újrakiadások, új verziók és bővített portok koncepciója – lássuk, 2023-ban mire elég a Namco ezekkel kapcsolatos taktikája!