Strayed Lights teszt

Bájos történet egy fénygyermekről, a jóról, a rosszról, barátságról, szeretetről, és törött kontrollerekről. Élvezni fogja a gyerektől a nagyszülőig mindenki. Kell ennél több egy indie játékba?

Most akkor jó vagy rossz?

Talán mindkettő, de inkább jó! Kezdjük előbb a negatívumokkal: nagyon rövid a játékidő. Tényleg nagyon rövid! Ha minden gyűjthető, kereshető dolgot felfedeztünk, és minden ellenfelet legyőztünk, akkor sem lesz több 10-12 óránál, de egy közepes reflexekkel rendelkező, tapasztaltabb játékos akár 4-5 óra alatt a végére tud érni. Platinára is kijátszható, nagyjából 8 óra alatt. Közvetlenül a Hogwarts Legacy és a Jedi Survivor után átkapcsolva a játékra az irányítás furcsa lehet, de szerencsére ez a menüben testreszabható bármilyen módon. Nincs a játékban térkép. Ugyan a megmászható, elérhető platformokat a környezet szépen, észrevehetően jelöli, de könnyű eltévedni a világban, és egy-egy meditálás után nehéz visszatalálni az kiindulási pontunkra.


[+]

Sajnos az ellenfelek, és ezáltal a harcok rövid időn belül önismétlődővé válnak, ezért a játék előrehaladtával bizony felsóhajtunk majd párszor, hogy jaj ne, már megint Ő? És igen, megint ő… Ezen felül, ha valaki nincs remek reflexekkel megáldva, akkor néhány támadássorozat közben könnyen elveszítheti a türelmét vagy a kontrollerét. Ezektől függetlenül elmondható, hogy hihetetlen hangulatos zenével, eszméletlenül látványos grafikával, és szívmelengető történettel tömték meg ezt a bemutatkozó darabot, és talán kijelenthetjük, hogy bár rövid lett, nem ment a mennyiség a minőség rovására. Mellette szól még, hogy egyáltalán nem véres, még a harcok ellenére sem, így nagyobbacska gyermekeinket is bátran engedhetjük játszani vele.


[+]

Összegzés

Bemutatkozó játéknak kimondottan jó lett, és ha ezt a színvonalat tartja a stúdió a továbbiakban is, akkor kíváncsian várjuk, mivel rukkolnak elő a következő alkalommal. A rövid játékmenet ellenére is élvezhető 5-10 órát kapunk, remek látványvilággal, kedves történettel, és néha könnyed, néha kimondottan trükkös akcióval. Persze lesz majd, akinek többször kell egy-egy főellenségnek nekimenni, hogy kitapasztalja a taktikát, és győzedelmeskedjen, de még így is bőven szórakoztató kikapcsolódást nyújthat bármilyen korosztály számára!

A Strayed Lights április 25-én jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, Nintendo Switch-re, valamint Xbox One és Xbox Series konzolokra.

A Strayed Lights legjobb vonásai:

  • Grafika, zene, és hangulat;
  • történet.

A Strayed Lights leggyengébb pontjai:

  • Rövid játékidő;
  • kimaradt a térkép;
  • önismétlés.

Winkler Mariann

Azóta történt

  • Planet of Lana teszt

    Limbo, Unravel, Voyage: működését tekintve ezek talán a Planet of Lana legközelebbi rokonai – de a jól ismert recept ezúttal ritka igényes körítéssel lett feldolgozva.

  • Apico teszt

    Méhek és pillangók, mézital és gyertya, alkímia és füstölők – az Apico talán még annál is többet tud, amit egy Stardew Valley-szerű méhészkedéstől elvárna az ember.

  • The Repair House: Restoration Sim teszt

    Elérkezett a lehetőség, hogy még az is ezermester legyen, akinek amúgy egy csavarhúzója sincs otthon!

  • Under the Waves – teszt

    A víz alatt, vagy az űrben játszódó egyszemélyes játékoktól valószínűleg mindenki egy izgalmas túlélő kalandot vár, azonban a Quantic Dream valami egészen mást kínál a közönségnek.

Előzmények

  • Tin Hearts teszt

    Mi történne akkor, ha összegyúrnánk a Syberia-t és a Gone Home-ot? A Tin Hearts most megmutatja.

  • Gamedec – Definitive Edition teszt

    Cyberpunk, de fegyverek és kiberver nélkül – a lengyel regénysorozat alapján készült Gamedec most egy kibővített kiadással tért vissza.

  • Like a Dragon: Ishin! teszt

    Közel egy évtizede, a PS4 rajtjához időzítve jelent meg Japánban a Yakuza-széria e XIX. században játszódó mellékszála – a mostani remake-láz viszont ezt is felszínre hozta.

  • Tales of Symphonia Remastered teszt

    A Tales-sorozattól finoman szólva sem idegen az újrakiadások, új verziók és bővített portok koncepciója – lássuk, 2023-ban mire elég a Namco ezekkel kapcsolatos taktikája!