Hirdetés
Túlélni egy nyílt világban
Amikor 2013-ban először bemutatták a State of Decay című játékot, nem sokan fogadtak volna rá, hogy komoly siker lesz belőle. Első pillantásra egy kis költségvetésű zombis játéknak tűnt, amiből annyi jelent meg az elmúlt években, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni. Ráadásul nem is nagy projekt, hanem mindössze egy XBLA (Xbox Live Arcade) cím volt, ami a látványvilágán és a technikai hátterén is meglátszott. 2013 nyarán aztán megjelent a játék, és minden megváltozott.
Túlzás lenne azt állítani, hogy a State of Decay forradalmat hozott a zombis témában, de a kellemes meglepetés mindenesetre garantált volt. Merőben mást, és bizonyos értelemben újszerű megközelítését kínálta az elcsépelt témának. A helyszín Trumbull Valley, egy nagy nyitott világ, ahol ismeretlen körülmények hatására elszabadul az élőhalott invázió. Főhősünk, Marcus Campbell ebben a hálátlan helyzetben találja magát barátaival, és innentől kizárólag a túlélés számít, semmi más.
A játékmenet mindig próbálja reális alapokon kezelni az életben maradás témakörét, így nincsenek szuperképességek, vagy a valóságtól elrugaszkodott megoldások (leszámítva persze az ellenfélként szolgáló zombikat). A túlélés érdekében készleteket és erőforrásokat kell gyűjteni, egy jó állapotban lévő pisztoly vagy jármű kincset ér. Nincs visszatöltődő energia vagy fedezékrendszeres lövöldözés, itt minden ütést és lövést kétszer meg kell gondolni. Hagyományos értelemben vett főhős sincs: Campbell csak az első karakter a sok közül. Ha valaki meghal, az a szereplő örökre eltűnik a játékból, nincs második lehetőség. Minél több túlélőt sikerül egy fedél alatt tartani, annál nagyobb az esély kikerülni ebből a rémálomból.
Igazi túlélőjáték tehát a State of Decay, amit tovább erősít a nyílt, önműködő világ, ami a játékostól függetlenül is éli mindennapjait. Éjszaka veszélyes zombi hordák bújnak elő, a járművek, felszerelések állapota idővel fokozatosan romlik, a közösségbe verődött túlélők hangulata pedig folyamatosan ingadozik. A csoporton belül idővel ellentétek és viták bontakoznak ki, amit szintén nekünk kell menedzselni, gondolva ugyanakkor a folyamatos erőforrás gyűjtésre is. A játék során a szerepjátékos elemek legalább olyan hangsúlyosak, mint maga az akció.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!