Magic 2015 – Duels of the Planeswalkers teszt

Minden szépen indult

A cím olvastán valószínűleg mindenki tudja – legalább nagyjából –, hogy mire számíthat. Újabb Magic: The Gathering feldolgozásról van szó, azaz fantasy lényeket, gépezeteket, varázslatokat leíró kártyákat fogunk a képernyőn látni, melyek – remélhetőleg – okos és taktikus kombinálásával kell ellenfeleinket szépen a földbe gyalázni. Bár a Blizzard (mind a siker, mind a játékmenet terén) elképesztő tempót diktáló játéka, a Hearthstone a mai slágere a kategóriának, a Magic sem véletlenül vált behemóttá azonnal 21 évvel ezelőtti megjelenésekor – és bár az igazi profik a MTG Online-nal nyomulnak, a Duels of the Planeswalkers című mellék-széria rengeteg új rajongót hozott a játéknak.

Magic 2015 Duels of the Planeswalkers
Még mondja valaki, hogy a kártyacsaták nem durvulhatnak el! [+]

Ennek új részei mindig tudtak valami újítani: egyszer a körítés alakult át, másszor fontos játékbeli opciókkal gazdagodtunk (például a többszínű paklikkal), vagy éppen élvezetes, rég várt játékmódokat kaptunk (a tavalyi rész nem mindig fair, de szórakoztató sealed deck versenyei említhetők itt első helyen). A legfőbb kívánságunkat azonban mindeddig nem teljesítették: sosem lehetett szabadon dekket építeni, mindig csak előre meghatározott lapkupacokból lehetett gazdálkodni. Igaz, a taktikai szabadságunk minden résszel szélesedett, tavaly már a földek (a varázserő, a mana forrásai ezek, gyakorlatilag minden más cselekedetet a szörnyidézéstől a varázslásig ezeket használva hajtunk végre) mennyiségét is lehetett változtatni, de nulláról, teljesen saját ötletek alapján nem lehetett összeállítani paklinkat.

Magic 2015 Duels of the Planeswalkers
A pakliszerkesztőben kiszürkítve látjuk a még meg nem szerzett lapokat. [+]

Gyorstalpaló

A Magic: The Gathering volt az első igazán sikeres gyűjtögetős kártyajáték, amely a szerény kezdeteket hamar óriási sikerré váltotta. A játékosok varázslókat alakítanak, akik egy másik ellenféllel küzdenek. A megidézhető szörnyetegek, elsüthető varázslatok, bevethető mágikus tárgyak mind-mind a kártyalapok aktiválásával lépnek játékba, mindehhez a varázserőt pedig a „föld” típusú lapok szolgáltatják: ha három földed van, az lényegében körönként három varázspontot jelent (minden körben legfeljebb egy új földet tehetsz a pástra). A dolgot komplexebbé teszi az is, hogy a játékban öt szín, azaz öt mágikus elementál van, és megannyi laphoz nem bármilyen varázserő, hanem egy – vagy több – adott színhez kapcsolódó manapont szükséges.

Idén ez megváltozott, végre megkaptuk a lehetőséget a jól használható Deck Editor opcióval. Itt könnyen lehet szűrni és keresni lapjaink között, egy automatizálóval akár egy lap köré is teljes paklit építtethetünk a géppel, vagy akár szépen, egyenként válogatva a lapokat létrehozhatunk egy támadósort. Készíthetünk egyszínű, vagy tiritarka dekket, mi döntjük el, hogy mennyi és milyen földet rakunk bele, hogy inkább a villámgyors lerohanásra, lapdobatásra, avagy a sebző varázslatokra koncentrálunk. Minden tökéletesen működik.

És ebből fakad a játék minden borzalmas hibája, mellényúlása, kegyetlensége.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Type:Rider teszt (Android, iOS)

    A tipográfia világába vezet be a tesztünk részét képező, rendkívül látványos 2D-s platformer, amely művészi megjelenés mellett csodálatos hangvilággal is rendelkezik.

  • Counterspy és Hohokum teszt

    Két PlayStation 4 platfomra készült apróságot próbáltunk ki; a retro környezetben játszódó kémkedés és a vizuális mámor egyaránt kedvünkre való volt.

  • Pro Evolution Soccer 2015 teszt

    A Konami szoftvere ismét megpróbálja leszorítani a dobogó legfelső fokáról a FIFA aktuális részét; van amiben jobb, van amiben rosszabb a konkurensnél.

  • Hand of Fate teszt

    Nem sűrűn találkozunk teljesen új játékstílussal, de a Hand of Fate olyan ügyesen keverget ismerős játékelemeket, hogy az már önmagában is élvezet!

Előzmények

  • Divinity: Original Sin teszt

    A Divinity: Original Sin olyan szintű vegytiszta szórakozás, amelyre a szerepjátékok között nemhogy az elmúlt évtizedben, de talán még sohasem volt példa.

  • Ingyenes játékok Xbox 360 platformon

    A free-to-play üzleti modell konzolokon is sikeresen megvetette a lábát. Most az Microsoft Xbox 360-as lehetőségeket mutatjuk be.

  • Wolf Among Us – Season 1 teszt

    A képregény megelevenedik – ugyan igazi kalandjáték nem lett a Wolf Among Us, de az biztos, hogy élménynek egészen parádés.

  • Előrendelhető a Magic 2015

    A Wizards of the Coast évente megjelenő kártyás játékának legfrissebb verziója már előrendelhető a Steamen.