Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    félisten

    Dishonored:
    Death of the Outsider


    Régi elmaradásomat pótoltam ezzel a játékkal és kicsit tanácstalan vagyok, mert beigazolta minden várakozásomat, jót és rosszat egyaránt. Akkortájt toltam a Dishonored 2-t, mikor ez a játék megjelent és nem egészen értettem, mi is az elmélet mögötte a hírek és képek alapján, ez sajna mostanra sem tisztult számomra. Már a címéből és standalone mivoltából egyértelmű, hogy nem a 2 kiegészítőjének szánták, viszont önállóan sem állja meg a helyét, ahhoz túlságosan rövid és gyakorlatilag in medias res indul a sztori, a korábbi játékok ismerete nélkül szerintem nem érthető, mi miért történik.
    A rövidsége mellett további fájó pont, hogy az öt pályából az első egy nyúlfarknyi tutorial, a második és harmadik szinte teljesen ugyanaz, csak mások a feladatok és a harmadikban van egy plusz felfedezhető épület, a negyedik meg egy Dishonored 2 pálya kicsit átdolgozva. Nem mondom, hogy összecsapott munka, de a közel tökéletes előd után, pláne 30 dollárért ez így elég vérszegény. Szerintem sietni kellett vele kicsit, ezért nincs pl. no power achievement, mint a 2-ben, mert nem volt idő úgy balanszolni a pályákat, hogy képességek nélkül is működjenek, pedig amúgy ebbe a sztoriba sokkal organikusabban illeszkedett volna egy ilyen lehetőség.
    Na de akkor mi a jó, miért éri meg maxolni? Nos, az Arkane még mindig az egyik legjobb, ha level design-ról van jó, a Dishonored világa továbbra is frenetikus és fantasztikus maga a játékmenet. Többször írtam, hogy ezek a játékok közelebb állnak egy puzzle-höz, mint teljes értékű fps-hez, persze lehet úgy is tolni őket, de max közepes lesz az élmény. Amint elfogadjuk, hogy ez egy óriási homokozó és nincs egyértelműen jó megoldás, kinyílik a játék és baromi jól lehet szórakozni a lehetőségekkel. Rengeteg trial and error, rengeteg kísérletezés és próbálkozás minden pályán, főleg úgy, hogy az első végigjátszásom során nem csak hogy nem fedeztek fel, de nem is öltem meg senkit. Bár ezért nem jár itt achievement, de immersive simben a pacifist run kötelező.
    A különböző felfedeznivalók szintén emelték a játék minőségét, nem csak a konkrét küldetésekhez és contractokhoz kapcsolódók, de azok is, amikbe csak úgy random belebotlik az ember. Nehezen felejtem el azt a pillanatot, mikor az őrök elől menekülve betévedtem egy állatpreparátor boltjába és akkor ezt a sztorit itt be is fejezem, aki játszotta, az szerintem tudja. :D
    A sztori és narratíva szintén egy erős pontja a játéknak, ha az ember emlékszik az első két részre. Bár én személy szerint sem Daud-ot, sem Billie Lurk-öt nem tartom túlságosan fontos szereplőnek amúgy, akikre megéri külön játékot felhúzni, de azt elismerem, hogy az Arkane jól dolgozza fel az ilyen morálisan szürke zónás karaktereket, fenntartják az érdeklődést köszönhetően a szokásosan magas minőségű szinkronmunkának, a rajzfilmes átvezetőknek és rengeteg háttéranyagnak. Rengeteget beszél mindenki, sokkoló mennyiségű info kinyerhető az emberekből akár szóban, akár írásban és ez ismét csak arra sarkallja a játékost, hogy figyeljen, tanuljon, hallgasson és olvasson, térképezze fel a világot és úgy sokkal könnyebb dolga lesz.
    Az szintén emel egy kicsit a címen, hogy kétszer érdemes nekiugrani, ugyanis a NG+ itt valójában Original Game+, ugyanaz a játék, csak más képességekkel és így egészen más hozzáállást igényel. Érdekesség még, hogy van egy dedikált fekete-fehér mód, a másodikat én úgy toltam végig, ad egy hangulatot a játéknak, a vége ez lett a két végigjátszásnak:


    Mindkettő fun volt, csak más-más okból. :D Ami még feltűnt, hogy amit a Deathloop-nál éreztem az AI-val kapcsolatban az nagyon látványosan kijött ebben a játékban: könnyű belőni, hogy a Deathloop AI-ja nagyjából az itteni easy-nek felel meg, feltekerve félelmetesen figyelmesek, erősek és folyamatosan nyomok után kutatók lesznek az ellenfelek. Biztos van, akit idegesítene, szerintem brutál hangulatos, mikor leversz véletlen egy poharat és meghallják két szobával arrébb, nyitva hagysz egy ajtót és feltűnik nekik, likvidálsz valakit, eltünteted ugyan a hulláját, de gyanút fognak és elkezdik keresni. Nehéz miattuk a játék, de ugyanezért sokkal nagyobb az elégtétel is, mikor egy nehezebb helyszínt sikerül végigcsinálni a kívánt módon.
    Zárásként csak azt tudom ismételni, jó játék, hatalmas élmény, ha az ember átadja magát neki, de 30 euróért (jelenleg 10600 Ft) nem éri meg sajna, úgyhogy örülök, hogy Game Pass-ból végigvihető. A folytatást pedig várom. :)

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák