- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Xbox Series X|S
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- PlayStation 5
- Valorant
- EAFC 24
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Hogwarts Legacy teszt
-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Nekem nincsenek ilyen ábrándjaim, a katalógus adat 7,5 sem lesz megközelíthető (ámbár ahogy anno írtam, a vásárlás utáni 130 tempomatos "hazapályázás" után 8,6 -ot mutatott a BC, 80 - 120 között biztosan tudna még lejjebb menni) Mindegy is, nem vagyok fogyasztáshuszár, csak már régóta vezetem a statisztikát. Pl Ave 78, Auris 71 mért tankolás (az elsők, ahol még nincs mért átlag, nem számítanak bele), megszokásból ís viszem tovább. (Subi még csak 4 ).
Érdekes egyébként ez az óvatos vezetés, a minap gondolkodtam épp ezen az "Economy" mutatóra pillantva. A motornak van optimális fordulatszáma a különböző sebességekhez, nem biztos, hogy a túlzott óvatoskodással éppen ebben sikerül tartani (alacsony fordulaton csak kínlódik a motor, ugye) - ergo nem egyértelmű, hogy mindig a nagyon lassú haladással lehet üzemanyagot megtakarítani.
De legalább az élményt megöli, úgyhogy én inkább tempósan spórolok -
dethroner
veterán
Turbós autót tényleg érdemes alapjáraton ketyegtetni leállítás előtt?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Acheron
őstag
válasz dethroner #3752 üzenetére
A legtöbb esetben igen. A használat során a turbó igen magas fordulaton és hőmérsékleten dolgozik, de a csapágyak kenéséről gondoskodó olajat járó motornál a rendszer keringeti. Erős terhelés után hirtelen leállítva a turbó még magas fordulaton forog, de az olajkeringetés megszűnik, az olaj beég, kokszosodik. Ezért szokták (és érdemes) 0,5 - 2 percig járatni a motort huzamosabb vagy erőltetett menet után.
Érdemes hozzátenni, hogy vannak típusok, amiknél a motor leállítása után külön villanymotor / szivattyú gondoskodik az olaj keringetéséről és a turbó kenéséről, éppen a fenti esetet elkerülendő. Ezeknél nem kötelező a leállítás előtti járatás - de ártani itt sem fog (főleg, ha esetleg a szivattyú megmakkan és erről nincs visszajelzés.)[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #3752 üzenetére
Igen, indulás előtt is és leállítás előtt is érdemes 1 percet járatni (ha autópályáztál akkor 2-3 percet is). A turbó nagyon kényes a kenésre és a hűtésre.
Archeron: Nekem a gyári érték városra 11,7 liter, autópályára 8,7 liter és vegyesre meg 10,6 liter. Ezeket tudja is hozni simán de ugye ezek a valós értékek nem a hazug EU-s mérés alapján mért kamu értékek.
Szívó benyóst nem érdemes 2000 rpm alatt tartani tartósan, mert ott még nincs rendes olajnyomás. De a kézikönyvben megvan a minimum sebesség (sík talajon mérve) az egyes sebesség fokozatokhoz, ebből látható a hozzá társult minimum rpm is. Nekem pl az 5. fokozat 68 km/h-tól kapcsolható a manual szerint, ez olyan 1800-1900 rpm kb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz Acheron #3749 üzenetére
Mikor múlt héten voltam a Seibikoban, ott volt egy hátulról lenullázott dízel Legacy, bontásra vették meg, a motorja miatt. Az eleje ép volt, de már nem emlékszek, hogy xenonos volt e. Egy telefont esetleg megér, hogy milyen és van e már gazdája. Ha jó, el is tudom vinni Neked, néhány héten belül megyek Szerencsre.
(ó\_!_/ó)
-
dethroner
veterán
Köszönöm, akkor ezentúl erre is figyelve lesz.
Nem tudom mennyire vagytok lusták fényszórót sikálni, egy kis motivációA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Acheron
őstag
14,4 / 7,5 / 10. A kombinált biztosan hozható.
Az automatát lakott területen belül nehéz 2000 fölé vinni, az óra szerinti 60 inkább 1500 körül van, de jövő héten összeírom, milyen sebességnél mennyit forog, és melyik fokozatot használja az adott szituban.
(#3756) Petester:
Felhívom őket, megvan -e még. No meg jó -e az enyémbe, találtam szép balost másikat is, de az '14 Legáé volt, formára pont úgy néz ki (talán még méretre is jó lehet), de a belső felépítés, projektor lencse, foncsor, stb. teljesen más. 2010 - 14 között elvileg ugyan az, cikkszám szerint is. -
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
Parkolóparádén is volt pár csinos Subi.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Sikeresen levizsgázott a kisautó, 2020-ig rendben vagyunk. Nem volt jó érzés otthagyni a szerelőnél, aki vizsgázni vitte. Nem jó érzés a tudat, hogy vki beleül, elállítja az ülést, a tükröket, ki tudja hogy vezet, ejj...
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
Petester
senior tag
Miért nem magad viszed vizsgára? A Riminyáki elején voltam legutóbb a PDF-fel, nem kellett várni és ott lehettem az autó mellett.
Carr: Nem mentem még, majd jövő hét hétfőn viszem. Addig azért csordogál még bele a km.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
Fékek terén merre érdemes elindulni, ha az ember kicsit fejlesztené? Első körön más pofa/tárcsa? Másodikban tárcsaméret/nyereg portolás? Harmadikban STI fék kompletten? Úgyis most megy hamarosan az autó szervizre, akkor gondoltam már vmi mokányabb (hőtűrőbb) tárcsa/pofa kombót tennék rá.
Normál körülmények között a rendszer teljesen oké. Sőt, amikor voltunk pályanapozni, ott is teljesen rendben működött, bár nyilván limiten. De ugye pályán a lomha utcai autók nem mozognak túl nagy sebsesség-tartományban, mert a kanyarok miatt nem nagyon tudnak felgyorsulni, ahhoz kevés a 270+ ló a négykerékkel, szal ott nem okoz gondot a fék gyengesége, mert Kakucson nem gyorsulunk fel túlzottan, így manuálban visszaváltással a fékezés nagy része kiváltható, nem is melegedett túl a fék egyik pályázáskor sem.
Ellenben ha zsúfoltabb kicsit az autópálya, akkor van, hogy többször kell egymás után 200+-ról 130 környékére fékezni, és ott már a 2-3. alkalom után darál szegény, és taposni kell neki a szemét, arra meg nem mindig van idő, hogy áthúzza az ember manuálba és fék, visszavált, fék, visszavált.Szal, hogy akkor merre érdemes elindulni minimális féktuning terén szentetek?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
Ha a fékhatással elégedett voltál, akkor a hűtés esetleges hiánya miatt elég lehet a lyuggatott, mart tárcsa, és akkor semmi átalakítás nem kell.
De ha átmérőben, nyeregben növelsz, akkor már kellhet a nagyobb főfékhenger és akár a nagyobb devander is a jobb rásegítés miatt?
A lyuggatott tárcsákat néztem, Zimmermann és Brembo-ban találtam az Unix áruházában.
Én a sima tárcsás Ate cuccokkal meg vagyok elégedve, bár a betét nagyon hamar koszol, amiatt vagyok csak bosszús néha.(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz Petester #3774 üzenetére
Fékhatással nincs gond, simán elmelegszik a tárcsa/pofa nagyobb fékezésekkor. Jaja, első körön egy jobban szellőző tárcsa lehet megoldás, meg vmi más betét talán.
outsiders: júliusban megyek majd Nyírőékhez, megkérdem mit ajánlanak.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Acheron
őstag
válasz Petester #3756 üzenetére
Beszéltem velük, a Legacy fényszórók már nincsenek meg, de van Outback bontott pár 100k áron, esetleg felújítva (újrafoncsorozva, polírozva) 120k. A korábban említett két fényszóró 75 - 80k között jönne ki szállítással.
Amin elgondolkodtam most, az az, hogy ha foncsorozható, akkor szétszedhető a "búra" és a foncsorozott rész. Ha szétszedhető, akkor a plexi belülről is tisztítható, valószínűleg ragasztható is. Ergo fel lehet újítani a jelenlegi fényszórókat. Ezt még körbejárom, beszélek a helyi Subaru szervizzel is, mire van náluk lehetőség? -
nagyúr
Jó-jó, ne egy péntek délutáni M7-es etapot képzelj el, arra nem nagyon járok, ellenben a kihalt M6-on a VÉDA-k között simán lehet jó tempóban autózni, és bár nem nagyon van arra forgalom, azért van, amikor vki kijön eléd, oszt akkor le kell lassítani.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Első körben EBC tárcsa (szvsz inkább USR mert az halkabb mit a TG) és hozzá egy zöld (650 fokig jó) vagy piros (750 fokig jó) betét elég előre hátra meg egy zöld. Szvsz a sárga felesleges (900 fokig jó). Ebbe a műszakin sem kötnek bele.
Ha ez nem elég akkor néznék csak ilyen STi szetteket hozzá de az már engedélyköteles dolog...outsiders: Bubira nekem 15,7k km-es átlag van (8.36), Kormira meg 29k km-es (7,98). Mind a kettő elég jó támpont már.
100-asból azért eszik többet mert jobban nyomod miközben keresed az erőtöbbletet.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Nem is Nem szoktam jobban nyomni amúgy tényleg. Japcsiknál belpiacos EJ204 blokk közel 200 lovat tud, vajon mit kéne cserélni benne azért a teljesítményért? Szerelési könyvet is megnéztem, az enyém komázza a jobb benyát, tudja állítani magát hozzá. Így is nagyrészt 98as Auchant kap, 100-asnak nagy értelmét nem látom már a komoly felára mellett.
[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
-
outsiders
aktív tag
Chippet neki...... 15 ló 20nm körül dobna neki kb, nem? 2 lityis 150 pacis motort szépen meg lehet húzni viszonylag szívóhoz képest, tiédbe nem tudom mennyit tudnak hozni, csak nagy blokk azért.
[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3788 üzenetére
Autokolber-nél (ez a TC erőmérős csapat) kb +15 ló és +20 Nm-t mondanak amit írsz is de ők konzerv programot használnak. Egy komolyabb egyénre írottal (mint pl Jorusé), azzal meglenne a 190 ló a gyári hw-el is.
mod:
Mondjuk akkor már beleíratnám a 98-as meg 100-as nyálat is biztos ami biztos, meg kiütettném a Vmax-ot is meg a tpms-t.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Sounds like a plan......... Nyomassad, aztán én is megyek csippeltetni, hátha adnak csoportos kedvezményt. Fóliáztatást megcsináltad már? Fényszórókat én is bevédetem majd szerintem még pluszban.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3790 üzenetére
Hát ez inkább csak gondolat kísérlet. Ilyen kis ccm-es szívót nem igen éri meg tuningolni, mert nem nagyon van benne tartalék és az EJ25 amúgy is hajlamos a hengerfejesedésre. Neked az EJ20-al nagyobb szerencséd van ilyen téren, mert az egy jóval tartósabb konstrukció és ugyan a gyári 196 Nm-e nem sok de ha azon hoznak egy +20-30 Nm-t akkor már ott vagy a 2,5i gyári szintjén ami már tök jó.
Még nem, fórumtárs most újít be autót aztán majd együtt elmegyünk.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Mi van, mindenki kidőlt? Én szedek egyedül béres cseppet?
Nézegetem a mostani kínálatot akár a hazai vagy német, akár a svájci oldalról, de azt kell mondjam, nem mennek lefele az árak tavaly májusi árakhoz viszonyítva... 6500 €-ért kaptam meg a Frau Spitz Wagent, ezen az áron nézve, ill. a 7000€ +/- 500€-n nincs olyan ajánlat, amiért érdemes lenne megindulni.
Most igazából nyugtatom magam, de ez a hengerfejes kiadás 1 év és 25e km megtétele után nem az a "világlegnagyobbproblémája" eset. 8000€ környékén se lenne jobb autó, mint amit elhoztam. Egyedül egy svájci, kék, bézs belsős faceliftes mozgat meg. Ez.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
válasz Petester #3792 üzenetére
Eléggé fix áruk van, kicsi a kínálat is általában a populárisabb márkákhoz képest. Amik hahun is fenn vannak, nagy részük ott van már hónapok óta, a jobb vételek meg eltűnnek pár nap alatt. Enyémet anno én hívtam először hirdetés felrakása után pár órával, vittem is másnap el.
Más: Lengéscsillapítóm egy hét alatt nem jött meg, csak jövő héten kopasztanak meg majd a Seibikoban......[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Jaja, más értelmes megoldás nem volt úgy, ha akarom a gyári hasmagasságot. Ültetve 6 centivel lett volna még Tein futómű kompletten, de az meg már marhaság, max 3 amit elfogadtam volna esetleg.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3796 üzenetére
Nézegettem én is de nem tudom a gyári rugóhoz mennyire lenne jó párosítás a sárga Koni Sport csillapító. Van szettben is H&R rugóval de az hasmagasság csökkenéssel járna ami nem járható út mert így is elég alacsony a hasmagasságom.
Ráérek kitalálni még a gyári még elég jó kondiban van de ha elkopik akkor mindenféleképpen szeretnék egy kicsit feszesebbet.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Igen, de nagyjából úgy számoltam, hogy a CHF/EUR árfolyam különbségből adódóan a CHF összeg ojrósítható és az kb tartalmazza a vám és áfa költséget.
(#3794) outsiders
Akkor láthatod a szétkapott PDF-et, majd lőhetsz róla pár képet, hadd szörnyülködjek. Ott fog majd árválkodni motor, első lámpák, sárvédő ívek és lökhárítók nélkül.(ó\_!_/ó)
Új hozzászólás Aktív témák
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xbox Series X|S
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen