-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
carr
őstag
Mindenki szív?
Megállt alattam a technika tegnap a határban. Alap jeladót mondják a subaru fanok Hungary csoportban faszbukon.
Fasza....360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
blasko92
őstag
Ottvagyunkmár??!!
Ejtettünk ebben a szép időben egy kis kiruccanást Tihanyba, majd révvel a déli partra. Egyre jobban szerelmes leszek ebbe az autóba Ha kicsit nyomatékosabb lenne, ez lenne az álomautó. El sem tudom képzelni milyen lehet ebből az 1.5
És ahogy számolgatom, ~10 literes átlagfogyit tudok vele egyelőre produkálni. -
Petester
senior tag
Próbálgatod az 1,6T-t?
Amúgy összeállt vagy csak a nyulakat akartad kergetni a pusztában?(#3655) blasko92 A H6 is tudja a ~10 literes fogyit, csak ne vidd be a dugóba. Tavaly nyáron, mikor iskolaszünet volt, 10,5 literből bejártam Érdről a 9. kerületbe.
Most a hétvégén eljátszottam a gondolattal, hogy elengedem a kezét a PDF-nek, elkezdtem nézegetni a kínálatot, de nem győzött meg semmi. Most belelocsolok kb. 600-650 e Ft-ot (vezérléscserével és wandler felújítással), de megint kérdés, hogy akkor milyen szívást kapok a az új vassal. Amúgy van két tetszős Tribeca a hahun, a faceliftes elég jól dokumentált, költöttek is rá vastagon az utóbbi időben, de nem ér 4 millát...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
blasko92
őstag
Köszi Menet közben éreztem, hogy valami böködi a vállam.
Jaja, a 10 az a vegyes. Hungária dugóban. Az elején nézegettem az 1.5 kombikat is, de szerencsére gyorsan letettem róla.
Amelyikben kapcsolható az AWD, ott csak az eleje hajt? Vagy a hátulja? Mert az újabb szériásból is láttam “sport” felszereltségűt kapcsolható AWD-vel.
-
outsiders
aktív tag
Ma vittem a kocsit éves szervizre, a Tribeca ami ott állt már tavasszal is még mindig ott.... Kérdeztem a srácot mi a gyíkja. Kettőt találhattok mi, hát hengerfejes.... Próbálkoznak vele erősen, plusz alkatrészre várnak gyártótól. Ki volt kapva a blokk is belőle, egész kis kompakt ez a H6, meglepődtem. Beférne a Fori motorterébe is, hülye amcsik már ezt is csinálták meglepő módon
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3658 üzenetére
Az jó, nekem a város 10,7-től indul de akkor nincs benne dugózás. Ha van akkor inkább már a 11,5-et karcolja alulról.
Igen, az automatákban más rendszer van mint a manuálisban. AWD elnevezés csak egy PR név, olyan mint az Audinál a Quattro. Ott is van minden a haldextől a torsenig azonos néven.
A manuálisban a központi differenciál művet egy viszkókuplungos differenciál zárral egészítették ki ami az első és hátsó tengelyen lévő kerekek fordulatszámának eltérésére reagál (alapból ugye 50-50% a nyomaték elosztás).
Az automatákban pedig a központi diff mellett egy elektronikus vezérléssel ellátott diffizár van, így az automatákban a c. dif.-nek van egy külön biztosítéka. Ha azt kiveszed letiltja, így lesz egy első kerekes Subarud. A manuálisban mechanikus a rendszer ott nincs ez a trükk ugye.
Az modernebb AWD-k már tudnak nyomatékvektorálást, az abs-esp jeladók, a gázpedál állás és a kormányszög jeladó adataiból tudja, hogy kanyarodsz és eleve úgy osztja a nyomatékot, hogy segítse a kanyarodást. Az ívkülső kerekekre több nyomatékot juttat azáltal, hogy megfékezi az ívbelsőket picit, mert ugye 4 csatornás ABS van, így a kerekeket külön-külön is tudja fékezni eltérő mértékben.
outsiders: Nyamm, vajon az enyém orrába is beférne egy H6?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Nekem nem ezt sugallják a szerelők sajnos. Szép darab lánc volt a blokkon, ha megyek a kocsiért majd lövök fotót. A baj az szerintem, hogy egy ilyen erős autót jobban nyomnak, azért vette a nagy motorral anno az első tulaj.
Ami megölhetetlen az a sima szívó EJ20, amcsik a 2.5 szívókat ilyenekre cserélik le a hengerfejesedés után sokszor, főleg JDM blokkokra vadásznak.Megnéztem az elmúlt 10 hónapban mennyit locsoltam a kocsira. 500k kereken eddig, úgy, hogy ebből ami műszaki volt és nem az én becsípődésem az 180k. Annyira nem vészes eddig Na majd ha jön a vezérlés és a kuplung.... Gyári vezérlés és Exedy kuplung nem lesz occó.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Persze, egyértelmű, több nyomaték sosem árt Valamit elbaszarintottak a 2.5 blokkal éveken keresztül, kíváncsi vagyok, az újabbak mennyire lesznek hajlamosak a HF-re. Legalább 10 évesen 200k km futás után értem ezt leginkább. H6 meg különösen szomorú, leginkább egy olyasmi OBK tetszene majd a jövőben (vagy ML Merga vényóccal), mint Acheronnak van. Amúgy szerintem erre is igaz a régi közhely, hogy az autó meghálálja a rendes karbantartást, általában gondos első gazda mellett kevésbé jellemzőek az ilyen hibák, H6 esetén konstrukciósan nem nagyon tudok komoly gikszerről.
[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
HÁZIGAZDA
válasz outsiders #3662 üzenetére
egy tribecát hova taposnak? amúgy ilyen téren szerencsém volt, az előző tulaj is családi autónak használta, én is (oké, pár alkalommal megmutogattam másoknak, hogy mit tud, de kb. annyiszor is volt csak pörgetve egy-egy gyorsulás erejéig). de megnézem majd az itt leírt dolgokat, hogy tapasztalok-e bármit.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
outsiders
aktív tag
Jó kérdés, nem tudhatod, milyen elvakult az aktuális/volt tulaja, karbantartást mennyire vette komolyan stb. Az erős autó kifejezést nem feltétlenül a Tribecára értettem természetesen, az túl nehéz a rendes dinamikához még ekkora blokkal is.
[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Petester
senior tag
válasz outsiders #3659 üzenetére
A múltkor a Seibikonál is volt egy hengerfejes Tribeca, de ott a gázra fogták, 200e km gázos üzem után kellett a motorhoz nyúlni.
Amit Te láttál, az milyen volt? És hol volt, melyik szervizben? Kicsit fura, hogy miért nem lett kész ennyi idő alatt. 4-5 nap alatt itt vannak a központi raktárból az alkatrészek. Mi az az alkatrész, amit nem rendeltek még be?(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
válasz Petester #3667 üzenetére
Annyira nem mentem bele reggel, siettem Pontos alkatrészt nem mondta a srác, most épp arra várnak, de dolgoznak rajta jó ideje. Korábban volt már heggesztve a blokk egy kisebb repedés miatt (nem náluk), na most elég rendesen szétesett az egész elvileg.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3664 üzenetére
Állítólag az a baj, hogy, a kovácsolt alu HF és hajtókarról átálltak - az olcsóbban gyártható ám gyengébb - öntött alu-ra, ami egyszerűen nem bírja ezt a terhelést tartósan. Ez fokozottan él a turbósokra de sajnos a szívókat sem kíméli.
Nem vagyok összeesküvés elmélet párti de a Kobe Steel hamisítási botránya is elgondolkodtató annak fényében, hogy a Subaru beszállítója a cég.
mod:
Parci: Pont ez a gond, hogy a B9 nagyon nehéz még üresen is és ha csak egy átlagos tempót akarsz menni vele már az nagy megterhelés a motornak.
Gondolj bele a Lega kb 1400-1500 kg a B9 meg 1800-1900 kg üresen... Ha azt nézed kb 4-500 kg a hasznos tehervivő képessége ezeknek az autóknak így a B9 üresen olyan súlyú mint egy agyig pakolt Lega. Na most akkor a B9-be még beül a család meg a cuccok és már 2000 kg fölött vagy nem is kevéssel... és akkor még nem számoltunk a nagyobb kasztni nagyobb légellenállásával, stb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
épp akartam írni a toyotát, csak hogy: ő elrontott egy darab dízelt, amivel sosem foglalkozott igazán, cserébe a benzinesei hibátlanok, no meg a hibridje is. ezzel szemben a subarunak az összes dízele hibás (vegyük egyenlőnek a toyotával, mert neki is csak egy volt), cserébe úgy tűnik, hogy a benzinesek zöme is (turbó, hengerfej, anyámtyúkja), hibridje meg nincs is.
de most komolyan, itt állok, kovács jocóka, és szeretnék venni egy legendásan megbízható subarut. érdemes megnézni, hogy hány típust kell elkerülnöm és hányat vehetek meg kockázat nélkül.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
Sosem ültem még TB9-ben, de tényleg annyira lomha? Csak, mert papíron nem kéne annak lennie.
A tömeg/lóerő aránya 7.8, vagyis 1 paci 7.8 kg-ot visz. Összehasonlításképp az 525Xi bömösnél ez az arány 7.9, arra mégsem úgy hivatkoznak, hogy lusta dög, hanem takarítják vele a belső sávot. Vagy ott van a 3 lityis V6-os TDI A6 Allroad Quattro, ami a tulajok szerint felszedi az aszfaltot, azt az arány 8.1, szal akkor az már nem is megy, csak ha hátszél van, gondolom, az is csak a dízel nyomatéka miatt. Persze a 7.8 is sok a H6 OBK 6.3-ához képest, azt értem.Émmost ilyesmikkel szemezek (oké, tömeg/lóerő arányban visszalépés lenne a nagy testéhez a 290 ló, de tetszik a belterük, bocs... ) A6 Allroad Quattro 3.0 V6 TFSI.
Szerk.: már megint nem jött semmi értesítés, hogy lejárt a VIP-tagság, csak nézem, mik ezek a reklámok... Egy értesítő emailt azúttal is javaslok felvenni a fejlesztések közé, hogy hé, jampec, fizessed a következő évet, vagy valami.
Szerk2.: najóvan, befizettem, visszaállt a rend
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Én gyorsan lekopogom, de az elmúlt másfél év és ~32k km megtétele alatt egyszer sem kellett hozzányúlni az autóhoz a fogyó motyók kivételével (olaj, szűrők, gumi, benya, ablakmosó folyadék, meg egy akksi, de az alsó hangon 8 éves volt), pedig csippelve van, sokszor pakolva van plafonig bútorokkal, miegyébbel, lépve van neki szinte mindig, terepen jár heti rendszerességgel hóban-sárban, azt egyelőre elvan a szentem. Szal én azért még annyire nem temetném a H6-ot. Aztán persze majd júliusban kiderül, hogy mi lóg rajta, merre.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
True, de nekem mást jelent a lomha. Szomszédasszony megkért múltkor, hogy parkoljak be az autójával, ha elmentek tőlük a burkolók, mert ő nem lesz otthon, és ne legyen az autó az utcán (szűk az utcájuk), azt be kellett ülnöm a 3 hónapos, közel 7 misibe kerülő dízel Kia Sportageébe, na, az fájdalmas volt. Mentem vele egy kis karikát, hogy azért mégis. 1600+ kg, 116 ló. Ott közel 14 kg-t cipel egy paci. Nnna, az lomha. És persze ragyaverte ronda az oldalsó nézetet nem számítva.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
nem tudom, én is csak arra tudok hagyatkozni, amit mások mondanak. de mindenhol írják, hogy lomha. passz, nekem szerintem elég lenne, az xtrailt is elviselem, pedig az 4500 alatt meg sem mozdul
nekem sincs gondom a kocsimmal amúgy (kop-kop), és nem is éreztem semmi olyat eddig még, ami megijesztene. megy, teszi a dolgát. csak eddig azt hittem, ez az alap ennél a motornál is.
az allroad nekem is mindig tetszett, de abba aztán sosem mertem belevágni. meg azért remélem, hogy nem ezen a példányon gondolkodsz, a kereskedés is kerülendő emlékeim szerint, meg hát egy 300 ezret futott ódi bérlet a szopórollerre szvsz.
vip tagság: jogos, meglesz, most hozzuk vissza a fizetést meg mindent (apró, elsősorban) a saját rendszerbe, már teszteljük házon belül.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
CB
senior tag
Az idén terveztem Forestert, vagy XV-t venni, de ha még sokáig járok ide, megmarad az Ignis.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
nagyúr
Neheeem, nem a konkrét példányt akartam volt mutatni, csak a típust - persze ez egyébként is csak egy távoli lamentálás, mivel ritka a V6-os TFSI, mint a holló, aki macskát kölykedzett.
Az meg akkor jól hangzik!
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3678 üzenetére
Nem de a betonbiztos konstrukció nálam az ahol nincs meghibásodás 1-1 elszigetelt esetet leszámítva, már pedig az EZ30-ból azért mostanában ettől kicsit gyakrabban hallani ezt-azt de ezt pont neked nem kell ecsetelnem.
FB az új direkt befecsis 2.5-ös (2498 ccm) szívó. De a listára felvehetjük még az FA20-at (BRZ/GT86 motor) is. Az FA24 is jónak ígérkezik (2.4 turbo) amúgy de az annyira új, hogy még semmit nem tudni róla tartósság terén.
FB25 az Fori, OBK és Lega (UDM) motor.
mod:
Könnyű megkülönböztetni, a 2457 ccm-es EJ25 a 2498-as FB25-ös.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Ha már offoljuk a topikot , én ezeket néztem ki, csak nem tudom, hogy hogy lehetne honosítani őket. [link]
Annyi kérdéses részemről, hogy az átépítések mennyire vannak papírozva és hogy ezek mennyire működnek honosításkor, mert ekkora teljesítménnyel nincs típus bizonyítványa az Avensisnek itthon.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
Itthon kevés a benyás példány, ami van, az is szét van taposva, külföldi beszerzésben nem gondolkodtam. Kettőt megnéztem, aztán jöttek az OBK-k.
Peti: 6 (inkább 7) misiért egy 8 éves berhelt Toyotát? Akkor már egy karaj hazai STI.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
Csak nagy teljesítményű kombikat kerestem, ami nem német prémium és ezen fennakadt a szemem, majd eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha... Marad az OBK, most gatyába rázom és használjuk legalább 4-5 évig.
Az STI meg amúgy sem való napi használatra, családdal, ahhoz szűkös minden téren. Akkor már inkább egy Legacy GT (Svájcban sok van), amiben ugyan az a fekete listás 2,5-es blokk van.Qru:
De EU-n kívülről jönne, ezért vagyok bizonytalan, hogy miként mehet a honosítása egy átépített autónak.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3697 üzenetére
Leginkább sehogy. Ezt így itthon le nem vizsgáztatod ha csak nincsenek nagyon jó kapcsolataid. Egy járható út van: Németországban forgalomba állítod mint EU-s országban ott ha van TÜV papír akkor kap műszakit. Ha ez megvan akkor hozod haza és a meglévő érvényes német műszakit honosíttatod.
Elengedném inkább a dolgot.
mod:
Lega GT-t itthon is vehetsz:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
- A Palit fekete VGA-szörnye nem kér a színes pislákolásból
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Windows 11
- Yettel topik
- Sorozatok
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!