Új hozzászólás Aktív témák

  • Nathan Boggs

    senior tag

    válasz Eniral #32898 üzenetére

    Egyébként az egyik ilyen ok simán lehet a pénz is. Ahogy páran mondták régebben, a CIG-nél valószínű, hogy nincsenek kimagaslóan jó fizetések, ha most valaki kap egy ajánlatot, hogy 2x 3x annyit keres ugyanazzal a munkával, akkor elég könnyen meginoghat.

    De ahogy a többiek is mondták, rengeteg más oka is lehet. Jelenleg nem hiszem, hogy "menekülnének" :)

    1._Magyar_Kereskedelmi_és_Iparos_Szövetség robertsspaceindustries.com/orgs/HUNS Hel_Taktikai_Támogató_Flotta_CTF robertsspaceindustries.com/orgs/CTF

  • PhilBrick

    őstag

    válasz Nathan Boggs #32901 üzenetére

    James tweetje alapján nem egy jobb ajánlat volt az indok. :(

    #Eniral: Elnézést, hibás feltételezés volt. Pedig úriember akkor sem fecseg, ha szerinte igazságtalanul rúgták ki. Az esetleges szerződésbeli záradékokról már nem is beszélve.

    [ Szerkesztve ]

  • Menthirist

    veterán

    válasz Eniral #32898 üzenetére

    Egy 300+ fős cégnél folyamatosan rotálódik kb 10% évente, az ugye vagy 30 ember. Az okot nem fogják elmondani, az egyrészt magánügy, másrészt LA-ban törvény is van ezzel kapcsolatban. A rotációt hogy nagy-e vagy kicsi, nehéz felmérni, mert mi csak azt látjuk, ha a "publik placcra" jön valaki vagy megy el, tehát akik a műsorban szerepelnek, vagy különösen nagy nevek. Valójában azt sem lehetett látni ahogy felhíztak pár fős cégből 300+-ra. A mi anyacégünk részlege ahol vagyok, az is 200 fő körül van, meg most nálunk durvábbak is voltak a helyzetek, de 40-50+ ember ment el, és elég sokat fel is vettünk. Nagy probléma nincs, csak ha vezető fejlesztő megy el egy olyan cégtől, ahol a vezető fejlesztő tud mindenről a legtöbbet (pl nálunk :D). Ilyenkor az alatta lévők gyakran feljebb lépnek, átveszik a feladatait, az azok feladatait az alattuk dolgozók, stb, és felvesznek juniorokat lentre.

    szunya1: Alyssa Associate Marketing Producer volt, tehát Sandi keze alá dolgozott marketingben, és linkedin alapján nincs új helye, munkát keres (tehát nem konkrét cégért ment el). Lehet hogy a citizencon megszervezéséig kellett, vagy felsült vele, passz.
    James Community Manager volt. És ezek szerint ő sem saját döntés alapján ment el, hanem valamilyen okból megváltak tőle. Ilyen esetben különösen igaz hogy nem mond senki semmit, ha úriemberek.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • EFRM

    tag

    válasz Menthirist #32895 üzenetére

    kis pletyka (marmint hogy ok szivarogtattak a kis sneciek:D

    amugy en olvastam ennek a David Jenisonnak a levelet (sajnos mar nem elerheto en meg nem mentettem le zzzz) hat jah..

    [ Szerkesztve ]

  • #16729600

    törölt tag

    válasz Menthirist #32904 üzenetére

    Köszi az infókat.Látom James sokak kedvence volt. A PR. részlegtől tőlem mehetnek el az emberek, a fejlesztőktől már jobban sajnálnám a lemorzsolódást. :) Sajnos felénk az osztrák sajtóban megindult egyfajta fikahadjárat augusztus óta a játék ellen ( érthetetlen miért pont akkortól ) mind az írott, mind az elektronikus médiákban.Ékes példa erre a Der Standard cikk, ami elég mérvadó ezen a tájékon.[link] Ezen okokból nem örülök a kilépéseknek, mert kiváló táptalajt ad az összeesküvés elméletek gyártóinak.

    (#32905) EFRM Nem semmi kis iromány, a kedvenc részem ez belőle: " they are focusing on Squadron 42 because right now it isn't scheduled to be ready for release for another 15 (!) months." :Y :D

    [ Szerkesztve ]

  • Yllgrim

    őstag

    válasz EFRM #32905 üzenetére

    A pletyka nem erdekes, ebben az esetben majd a hivatalos forras erdekel. Nem elkepzelhetetlen hogy a nagyobb cegek kozul paran rajuk alltak, nehogy sikeruk legyen, vagy ne legyen olyan fenyes. Ezt nem tudjuk, majd ha CR kiall, hogy bocsi sracok, ennyi volt, akkor elhiszem (ha nem aprilis 1-en csinalja).

    Ha valaki szivarogtat bentrol az azert elegge gazos, komoly evekkel dijjazzak az igazsagszolgaltatas reszerol plusz az anyagi karterites is kiemelkedo lehet.

    Varjuk meg mi lesz, nekem tetszik hogy van drama is es nem minden az a csodalatos szivarvany fold :)

    Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

  • Menthirist

    veterán

    válasz EFRM #32905 üzenetére

    Derek Smart már sportból is csúsztat, túlhangoztat és pörög mindent, ami Star Citizen, miközben ha pontosan ugyanazokat az állításokat teszik fel az ő játéka kapcsán, simán töröl, bannol mindenkit. Szóval nem érdekel hogy most épp mit vizionál. Ott próbál keresztbe tenni a CIG-nek ahol tud, mert addig is figyelmet kap.

    Nem mondom hogy nem lehet igazság abban amit ír, de releváns forrásnak nem tekintem Smartot. Majd jön forrás ha jön.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • EFRM

    tag

    belinkeltem aztan mindenki azt gondolod, meg mond, amit akar, latokort mindenkeppen tagit, akar igaz, akar nem... nem trollkodasbol irtam, csak azert, mert van ilyen is. ennyi : )

    [ Szerkesztve ]

  • Menthirist

    veterán

    válasz EFRM #32909 üzenetére

    Persze. Ha lesz még Star Citizen Q1-ben, akkor megint nem mondott igazat. Ő nem veszít sem így sem úgy.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • PhilBrick

    őstag

    válasz EFRM #32909 üzenetére

    Látókört tágít. Jah, mint a Bors. :DDD
    Egyébként a lényeg a végén van: küldjetek nekem valami mocskot amit dobálhatok!

  • Yllgrim

    őstag

    válasz Menthirist #32910 üzenetére

    Nem biztos, egyszer megunjak es aztan kap majd o is, akkor meg azert fog sirni... Ezek az emberek olyanok mint a kullancsok, megprobaljak masok sikeret meglovagolni, belekapaszkodnak, nem eresztik, kozben a veruket szivjak.

    Ha valaki annak a csokanak szivarogtat anyagot szo nelkul paros labbal vagnam ki, de arrol is gondoskodnek hogy mindenki szamara nyilvanvalo legyen miert hajotottam ki.

    Ki fog derulni mi tortent.

    Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

  • Menthirist

    veterán

    válasz Yllgrim #32912 üzenetére

    Én azért ettől függetlenül megfontolnék minden további kiadást a játékra. Nem mintha nem fektettem volna be eleget, szóval részemről megtettem ami az egyéntől elvárható. Mondjuk ha nagyon pénz szűkében lennének, még mindig megereszthetnének pár régi sale-t, bár ez elég árulkodó is lenne (mint ahogy az is, ha becsődölnek :D)

    Szóval meglátjuk. Nyugodt nem vagyok, de én semmivel kapcsolatban sem vagyok nyugodt :D

    Átfutva a linkedin-t, Paul Forgy-t (akit írt DS is) láttam egyedül hogy tényleg ő is elment a CIG-től, de mást nem nagyon, vagy csak nem állították még át a profiljukat. Paul Forgy egy artist volt amúgy. Én 100 CIG-set néztem át :)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • #16729600

    törölt tag

    Én teljesen nyugodt vagyok, nem jött át SC a vétel napján hozzám és nem szorított revolvert a homlokomhoz, hogy beszálljak a vásárlásommal a projektbe. Ha bebuknak az része az élet rizikóinak, végül is csak egy üveg közepes minőségű szittyó árába fájt a belépésem. :) Maga a játék meg nem hiszem, hogy elveszne, ha minden beszarik is, jön majd egy befektető ( kiadó ) egy nagy halom lével a hóna alatt és megmenti tervezetet.Túl nagy a PR értéke a cuccnak, hogy veszni hagyják.

    [ Szerkesztve ]

  • Menthirist

    veterán

    válasz #16729600 #32915 üzenetére

    Persze, sokan így vagyunk vele. Én is mindig hangoztattam, és most is tartom, hogy én a közösségi finanszírozásnál mindig csak támogató szerepben vagyok, segítek lehetővé tenni hogy elkészüljön a termék, de hogy sikeresen elkészül-e, vagy sem, az már rajtam kívül áll. Eddig mindig csak pozitív tapasztalataim voltak, holott tudom hogy nem kockázatmentes a közösségi finanszírozás. Van a játékban kb 230 dolcsim, de minden egyes dollárt úgy adtam oda, hogy ha nem látom viszont, nem látom viszont. Max legközelebb óvatosabb leszek, de valójában nem :) Van még vagy 6-7 vasam a tűzben, biztos kijön belőle vagy 5 jó játék még :D

    Amúgy igen, én is úgy gondolom hogy ha már nagyon nagy problémák lesznek, valaki felkarolja őket, pofon lesz, csúnya lesz és nem elegáns, de nem fog egyik pillanatról a másikra eltűnni a projekt. A Microsoft a Moyangot is megvette 2 milliárdért, pedig "csak" Minecraftot csinált :) A CIG reklámértéke nem kicsi, a játék iránt nem kicsi az érdeklődés, és van benne potencál is bőven, kérdés hogy csak közösségi finanszírozással meg tudják-e csinálni.

    Amúgy itt is beszélgetnek a dologról, írja pl mcketten, hogy azért James sem mindig volt a csúcson, az ő kérdését is a lead mod válaszolta meg, miután sokáig nem jött semmi reakció rá. Ugyanakkor azt is el tudom képzelni hogy Sandi csavarodott egy kicsit be, vagy egyéb ego-túltengés és ujjmutogatás megy. Bár Jared leak-je ezek alapján tényleg szándékos volt.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Yllgrim

    őstag

    válasz Menthirist #32916 üzenetére

    En nagyon varom mar az Endeavour-Caterpillar-Crucible infokat, mas nagyon nem erdekel jelen allas szerint, ha mar leboxoltak ezt a kirugok par ember sztorit akkor valaki (valoszinuleg CR) ki fog allni es elmondja, vagy nem.

    Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

  • Menthirist

    veterán

    Amúgy Lisa is kapott elvileg egy 2 hetes felszólítást. Viszont a német iroda úgy tudom most tovább nőtt. No mindegy, majd meglátjuk. Egyelőre érdekel hogy mit mutatnak majd okt. 10-én.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Toast reakciója a helyzetre (még én is most kezdem olvasni)

    Igazából csak arról szól hogy ahogy eddig sem, most sem mondhatnak sem pro sem kontra dolgot a helyzetre. Ha majd mondhatnak, mondanak. Ez minden cégnél így van (és amúgy tényleg).

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Yllgrim

    őstag

    válasz Menthirist #32919 üzenetére

    Ja, nem irt semmit, csak azt hogy mirt nem lehet/illdomos, koszi.. :)

    [ Szerkesztve ]

    Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz EFRM #32905 üzenetére

    És mi állt abban a levélben, mire emlékszel? Annak alapján, amire emlékszel, csak a szokásos Derek Smart-i szardobálás eza bejegyzés, vagy van valami alapja?
    Lehet, hogy a a linkelt twitter bejegyzés 100%-ig hazugság, de lehet, hogy nem; mi biztosan nem tudjuk eldönteni. Lehet, hogy csak az irigy versenytársak, és a végletekeig manipulatív Média szállt rá nagyon a CIG-re, de az is lehet, hogy minden igaz, amit Derek bácsi ír; ez a két szélső szcenárió lehetséges.
    Mindenesetre az utóbbi időben az általatok is ismert okokból kezdett már rossz érzésem lenni a projecttel kapcsolatban, és ez hír most fokozta a nyugtalanságom, borúlátásom. Igen szomorú lennék, ha bedőlne. Én nem tudok olyan nagyvonalú lenni, mint Menthirist. Ha valaki azt állította a nyilvánosság előtt, hogy "ha kapok ennyit, akkor megcsinálom ezt", majd nem csinálja meg, akkor az az ember (cég) az én szemembem emberileg (és üzletileg) annyit sem ér, mint a kutyaszar a cipőm talpán.
    Mindenesetre, ha a CIG megéri a '16 Q2-t, akkor Smart (megint) hazudott. Persze akkor ki fogja találni, hogy pl. "a concept sale-ek nagyobb bevételt hoztak a vártnál", vagy valami mást.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • PhilBrick

    őstag

    válasz GypsFulvus2 #32921 üzenetére

    Pont hogy a két szélső szkenárió a legkevésbé valószínű. A dolgok általában nem fehérek vagy feketék.
    Egyébként nyugi, valami, valamikor, valahogy el fog készülni belőle. :)
    Biztatnálak annyival, hogy Derek bácsi a saját játékával kapcsolatban is hazudik, miért lenne őszinte másokéval?

    [ Szerkesztve ]

  • EFRM

    tag

    válasz GypsFulvus2 #32921 üzenetére

    wow, mégis van ahol még megtalálható (ha valakit erdekel olvassa el, es vegye ugy hogy vagy igaz vagy nemigaz, jenison hulye, irigy, kocsog, stb):

    "Why I’m Leaving CIG

    Based on the quality bar that has been set for this project, a Star Citizen character takes me anywhere from 3-6 weeks to get in game. I have been working at CIG for 17 months. In that time I have completed exactly 5 characters. That’s 24 weeks at most.

    So why is this?
    •Ingredients for Success

    There are three main ingredients that are needed to produce quality characters for a project. These are concept, budget, and time.

    To say it simply, a character is usually only as good as its concept, since it is the concept that defines the parameters of the execution of the character. There can certainly be bad models created from good concepts, but rarely do bad concepts produce good models. Since the concept is the biggest influence of the model, then it is of utmost importance that the concept doesn’t change once the model has been started. Rob and Megan are two very talented artists that have produced great concepts for us since I have been here. It’s when either these concepts are changed during model creation, or after model completion, that causes problems. This is when direction wants changes to the design of the character rather than the implementation of the concept.

    There is an important distinction to be made about asset feedback. Different stages in the process require different types of feedback. If a concept gets approved, then the only feedback for the completed model should be about how well the concept was realized and the quality of the model (sculpt, textures). When the feedback on the model is about the design (“I don’t like the leg straps”) then the problem is with the concept, not the model. I have been doing this long enough to know that sometimes problems don’t come to the surface until after the model is created, sometimes things just don’t translate to 3D the way you expected. But this should be the exception, not the rule. This was a perpetual problem in my time here, a concept gets approved, and then unapproved after the model is created- concept level feedback on models.

    In looking over the models of the FPS Marines and Pirates, it should be clear that some are better than others. The difference in quality? Concept. The Heavy Marine and Heavy Pirate had completed concepts that did not change through the building of the model. They are a balanced and polished piece of art as intended by the concept artist. The others? Their concepts changed repeatedly during the model building. They crawled to the finish line as Frankenstein assets, cobbled together by different artists. The next important factor is budget. Anyone who has worked in game art knows that quality is not measured in a vacuum. Quality only exists relative to the available budget- tris and pixels. You plan and build your character based on the budget you expect to have. When I started here, I was astounded to learn that no one was able to tell me the budget for character assets. People seemed to be operating under the mantra “It’s CryEngine, the budget is irrelevant” This attitude for game art production is suicide in a bottle. This apparently is still a difficult question to answer. In the absence of budget, Roberts judges all game assets against his own imagination or an asset in another game. Time is the last ingredient. When an artist is moved off and on an asset, the asset suffers. Staying in the “zone” on a character keeps the motivation high, the excitement stays constant and keeps the momentum constant for moving through the difficulties encountered. Your energy tends not to stall when you can go at an asset full bore through the life of the process. Very rarely did anything I worked on enjoy unbroken attention from me. I know there are always times when the project demands you to hop on something, put out a fire, but this has been a chronic problem during my time here. The Sataball Suit, the last asset we made, was met with satisfaction and praise. What was different? We started with a clear, approved concept, a clear budget, and were given the time to build the model. The methods for creating this model were completely traditional, no new pipeline. The pipeline was never the problem. The problem was not getting the three required ingredients. When we get what we need, we can shine.
    •Completion and Unapproval

    The simple feeling of completing a task is something that we all take for granted. Whether it’s graduating with a degree or emptying the sink of dirty dishes, the feeling that you have actually done something (especially if it is difficult) gives your day, your week, or your life a sense of progression. You are moving forward and hopefully bettering your situation. We all thrive on the satisfaction of completing a task.

    This is why redoing a task over and over again is so draining to the psyche. Now, to be clear- I expect to have to redo things at times. Sometimes the circumstances change, the asset becomes problematic, or the bar has been greatly raised by adjacent assets within the context of the game.

    Redoing something more than once? Repeatedly? Every asset? Repeatedly? It is clearly not about the asset or the artist. Several times since I have been here, I have had an asset approved by CR only to learn weeks or months later that he had decided that it wasn’t good enough.

    One production phenomenon that has become familiar to anyone working under Roberts is ‘Unapproval.’ That is, when something that was previously approved becomes unacceptable later on in production for reasons known to Roberts only. It is usually based on whim or a nebulous quality bar that has shifted.

    When you get approval only to have it revoked later on, repeatedly, approval becomes meaningless. It is no longer a metric of progression. It does not energize or motivate you. It is met with apathy or cynicism.

    Redoing the same asset over and over again kills the spirit, and I suspect this was largely the reason the UK character team collapsed.
    •Ownership

    It is essential that artists take ownership of their assets. It is what drives an artist, draws forth the best of their abilities, and makes them stick through the difficult points in the process of creation. There is nothing more satisfying for an artist than to look at a completed work and saying “I made that”. Ownership also makes it easy to know who is accountable for problems with the asset and forces artists to work in a clean and efficient manner that minimizes future problems because they know that they alone will be held responsible if their asset breaks something or looks bad. When assets are perpetually passed from artist to artist, especially if they are “ducktaping” work done by other artists, there is zero sense of ownership. You are the clean-up crew instead of the creator and this very quickly saps your motivation to do your best. Why? Well because you can’t really claim ownership. It wasn’t your asset. Authority and Responsibility

    When someone is hired for a position there is a direct ratio of the authority that they can expect to have, and the amount of responsibility that they will be expected to have. A junior level artist doesn’t expect to be able to make any real decisions on how things are done, but no one would hold them responsible if the pipeline or character art as a whole is sub-par. Conversely, a Lead should expect to have most of the control on pipeline and asset review, and for that privilege and trust they trade accountability for the pipeline efficiency and asset quality as a whole. Because they make larger scale decisions on the system, they a held accountable for what that system produces.

    It became clear within a matter of weeks of working at CIG, that all the decisions for the character pipeline and approach had been made- by Roberts. It became clear that this was a company-wide pattern- CR dictates all. Instead of articulating the standard for approval and allowing the team to develop the best methods to meet this bar, Roberts dictates what the method is, usually with a fraction of the knowledge that the employee has over their particular field. Then, when the plan or method fails to produce the results CR wants, the employee inevitable takes the blame, after all they are responsible for their corner of the game.
    •The Bus

    When you have someone at the top who wants to make every decision but is accountable for no decisions he makes and is keen on publicly blaming those beneath him for those bad decisions, it creates an environment of people desperate to avoid that blame. Since no one can hold CR accountable, and they certainly don’t want to be made out at fault, they point fingers at anyone else. This breeds distrust and resentment among coworkers. I have been a victim of undue blame at times and am sure that I have thrown others under the bus as well.
    •Forrest Stephan (Remark: CG Supervisour at CIG, was before a Lead Technical Artist)

    Forrest became involved in the character pipeline when it was decided to redo the FPS characters. I like Forrest on a personal level. I think he is a good guy at heart and is doing the best job he can with the experience and personality he has. His mandate from CR was to improve the look of the characters. So what is the problem? Experience and attitude. Forrest came into the character pipeline full force. He had already decided what was lacking for characters. Namely- the ship art pipeline and techniques. He was not concerned with budget and memory. He was not concerned with time. He wanted what CR wanted- great looking screenshots. He dismissed my concerns about the time it will take to do characters like ships, tri count, and memory. He told me that I didn’t know how to model characters (after eight years of doing this). Forrest is very green, but more importantly it is obvious that he does not know how to deal with conflict or even disagreement. Putting someone with so little experience in games and no experience with characters in charge of the character team was frankly insulting. Billy and I spent a month undoing many of the ship techniques that Forrest had insisted on- mostly multiple materials and how the UVs were laid out. I wouldn’t expect someone at Forrest’s experience level to know what is common sense to anyone who has shipped a title. That is-plan for the game, not for screenshots and know that you will have less memory than you think. Forrest made every rookie mistake in the book in his charge, but what was worse is that he mowed down anyone who challenged his naive assumptions with insults and dismissal. With CR at his back, he stomped around like a child wearing his Father’s boots. Convincing Forrest that he might be wrong about something is a campaign in itself. Forrest might have value from his contributions to other areas of the art, but his involvement with characters was wasteful in time and effort, and absolutely corrosive to moral. He is simply the wrong man for the job and is one of my biggest reasons for leaving.
    •The Elephant in the room

    Visions are cheap. Ideas are cheap. A good leader is not simply someone with a vision or a great idea. A good leader not only has the vision, but they can communicate that visionto the team, and more importantly they inspire and energize the team members with that vision. Chris Roberts might have a vision but he can’t communicate it. And therefore, no one on the team knows what it is. This is known to every team member, certainly of the art team. Roberts is not an artist and it is clear he is not a visual communicator. The basic understanding of macro vs micro, what is essential to the piece and what is not, completely escapes him. Everything is of equal importance- the laces on the boot are just as important as the overall value pallet and silhouette, in many cases more. This is indicative of Robert’s extreme lack of understanding of the most basic of artistic principals. That level of ignorance and lack of visual depth for an artist would be problematic, but for someone at a director level, it is absolutely crippling to a project.

    Robert’s deficit wouldn’t be much of a problem if he trusted the vision of the art directors, people who are actually artist and have directed other artists. But he doesn’t, insisting that he is the only one who can direct the artists. I suspect this is an issue of ego, a man intent on appearing like a visionary. But regardless, the results so far have been disastrous, rife with perpetual rework, wasted time, and mass frustration. No one can buy into CR’s artistic vision because no one, including CR, seems to know what it is.

    So the one thing that no one discusses is the biggest problem. Roberts is someone who on a company- wide level is always feared, but never respected. His direction is met with nervous compliance to his face, and rolled-eyed resentment behind his back. When his orders are articulated later to the rest of the team, and basic questions of logic and practicality are inevitable asked, they are met not with an explanation of why CR’s idea is a good one, but the importance of his happiness. The explanation is always the same- “I know it makes no sense, but that’s what CR wants”. This team is filled with people who have experience publishing other titles. Lots. We all know how it is “supposed” to be done. But everyone is faced with the same repeated dilemma, a choice- make CR happy or do what works for the game? Short term survival vs long term wins. And unfortunately it’s the survival option that wins out, mainly because turning away from a directive of CR is a recipe for unemployment.

    I am only speaking from one corner of this project, but I know that the micro managerial frustration experience is an epidemic at CIG. Everyone seems to be unhappy for the exact same reason. I don’t foresee anything changing at CIG if Roberts doesn’t change himself. And this is a shame because the company has all the ingredients to do something truly great, if only they would be allowed to do it. "

  • #16729600

    törölt tag

    válasz GypsFulvus2 #32921 üzenetére

    Azért egy ilyen projekt nagyon sok ismeretlenes egyenlet.Rengeteg előre nem látható tényező jön/jöhet közbe.Szóval, ha a góré nem eleve azt tervezte, hogy lefalcol a lével és Venezuelában fog a tengerparton ücsörögni egy mojitoval a kezében, cohiba szivarral a szájában rajtunk röhögve az emigrációban, akkor én nem haragszom rá. :) :K

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz PhilBrick #32922 üzenetére

    Oké. igaz. Ám a Menthirist által linkelt reddites anyagból: "Something's fucky, and we all know it."

    EFRM: Thx! :R

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Menthirist

    veterán

    válasz GypsFulvus2 #32921 üzenetére

    Valami alapja biztos van, mindig van. Valami leak meg rage-fire biztos volt, ha Jamest és Alyssát váratlanul érte (és még egy grafikus is elment), illetve ha Lisa-val kapcsolatban is van valami. Lehet sima adóügy, lévén máshol mindenhol továbbra is keresnek dolgozókat, bár lehet csak nincs frissítve a jobs rovat.
    Szóval valami okból biztos voltak menesztések, de mivel váratlan, én nem elsősorban anyagi, hanem inkább rage okokat feltételeznék. Hogy tényleg ők szivárogtattak-e vagy csak ártatlan áldozatok, passz.

    DS állításainak minden pontjára azért ettől függetlenül nem vennék mérget, ugye mindig az igazságba rejtett hazugság és csúsztatás az igazán veszélyes. Nem tudhatjuk hogy mekkora részét találta ki ő maga, lehet hogy minden mást, lehet hogy minden igaz amit írt. Az biztos egyedül, hogy DS maga is bort iszik, vizet prédikál a saját fejlesztéseit elnézve, tehát egy fikarcnyival sem jobb, bármennyire is próbálja magát az igazság bajnokának beállítani. Ettől függetlenül totál nem lehetetlen hogy egy része vagy a teljes mondandója igaz legyen.

    "az én szemembem emberileg (és üzletileg) annyit sem ér, mint a kutyaszar a cipőm talpán."
    Azért ne feledjük el hogy egyérszt voltak már más bedőlt közösségi finanszírozású játékok is, illetve a nagy kiadóknak is le kellett már hasonlókat nyelniük alkalomadtán, annyi hogy azt ők fizették, nem a nép. Össz-vissz csak azt kell tudomásul venni hogy shit happens in the gaming industry, akár közösségi, akár részvényes finanszírozásból van a pénz. Én is végtelenül szomorú lennék ha befuccsolna a játék, dühös nem lennék, csalódott persze hogy igen, de inkább az űr zavarna, amit maga után hagy. Nem égek ezer fokon a játék hype-jával kapcsolatban, de jó érzés várni valami jövőbeli, potenciálisan nagy és élvezetes dolgot. Ha ez most nem lenne, mást kellene keresnem.
    Szóval nem mondom egy szóval sem hogy nem zavarna vagy érintene meg, de tisztában vagyok azzal hogy nem egy elkészült dolgot vettem meg, hanem egy ötletbe, álomba dobtam be a pénzem, amivel kockázatot vállaltam. Ami lehet hogy bejön, lehet hogy nem. Mint amikor az ember tőzsdei dolgozóra bízza a pénzét hogy csinálj belőle sokat.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz EFRM #32923 üzenetére

    Köszi, majd elolvasom alaposabban, de amit átfutottam, az alapján Roberts kíméletlenül (és szerintük értelmetlenül) magasra tette a lécet, és őt mint grafikust ez rommá töri, mivel ő akkor érzi hogy minden rendben van, ha elfogadják a modelljét és elfogadva is marad. Ennek ellenére marha nehezen tudja elfogadtatni a modelljeit, és ha elfogadják, akkor is lehet hogy csak ideiglenes, és pl ezért robbant be Forrest Stephan is újracsinálni az fps karaktereket, amin ő hónapokat dolgozott.

    Nagy vonalakban nekem ez jött le belőle. Ezzel kapcsolatban persze nem lehet eldönteni hogy valójában nem csinálta annyira jól a dolgokat ahogy kellett, és ezért sokallt be, vagy tényleg irreális elvárások vannak a munkával kapcsolatban. Az tény hogy nagyon demoralizáló tud lenni, ha nem kap az ember pozitív megerősítést, de az oka már kérdéses. Az biztos hogy az írásában érzek némi tüskét és sértődést is, és ebből fakadó kifakadást, de ez sem jelenti azt hogy ne lenne igaza, vagy épp igaza lenne (ezt ugyanis nem tudjuk kívülállóként eldönteni)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • PhilBrick

    őstag

    válasz EFRM #32923 üzenetére

    A Forrestes sztorinál abbahagytam az olvasást, de addig semmi meglepő nincs benne.
    Tudjuk, hogy CR approve kell mindenhez, látjuk a tempót és az erőforrásigényt is. Én is jobban örülnék ha egy profi menedzser irányítaná a projektet, Sandi mint VP sem jó ötlet.
    Lehetne hatékonyabban is csinálni, de attól még elkészülhetnek vele.

  • #16729600

    törölt tag

    válasz Menthirist #32927 üzenetére

    CR nek eleve kis rágcsa zsebdiktátor arcszerkezete van, amikor belép valaki a csapatába szerintem számítani kellett volna rá, hogy genyózni fog a munkatársakkal. :))

  • Menthirist

    veterán

    válasz #16729600 #32929 üzenetére

    Meg CR mindig is híres volt arról, hogy nagyon sokat akar és követel meg. Azaz hát pontosan mindent. Ez üzletileg nem feltétlen jó pont, elvégre le is kell szállítani a dolgokat, régebben is az MS vágta tarkón hogy jó lesz már, add ki... Kell egy ellenpont neki is, mégha nem is olyan szigorú és merev mint egy részvényes tanács :)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • #16729600

    törölt tag

    válasz Menthirist #32930 üzenetére

    Szerintem ez a fajta vezető nekünk végfelhasználóknak még mindig nagyságrendekkel jobb, mintha valaki olyan lenne, akinek minden szar jó. Ám egyetértek, kellene valaki ellenpont, aki kirúgás veszélye nélkül felébresztheti, amikor túl nagyokat álmodik egy szeneslapát arcra helyezése formájában. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Menthirist

    veterán

    válasz #16729600 #32931 üzenetére

    Ahogy az életben is, itt is minden az arányokról szól. Semmi sem fekete vagy fehér. A terméket ki kell adni, nem lehet mindent a végtelenségig csiszolni. Tökéletes ugyanis sosem lesz semmi. Egészséges középutat kell megtalálni a magas minőség és a kompromisszumok között. Steve Jobs is kérlelhetetlen diktátor volt sok kollégája szerint, milliméternyi dolog is ha nem tetszett, visszadobta az egészet. Az ilyen emberekkel szar együtt dolgozni, de tényleg a maximumot tudja kihozni az emberből és a termékből, kérdés milyen áron, és hogy megéri-e.

    De ezt tényleg nem tudjuk meg. Megan-ról írt még ő viszont lelkes általában a fórumokon is, legalábbis a dev válaszok között messze az ő nevét látom a legtöbbet. Mondjuk nincs is itt olyan nagyon régóta.

    Viszont az anyagiakról semmit nem írt (legalábbis nem vettem észre), így ez a rész lehet hogy DS agyszüleménye. Vagy sem.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Menthirist #32927 üzenetére

    Hát nekem most volt időm alaposan átolvasni. Ez gáz. Ha igaz amit leír (és annak tűnik, mert összhangban van azokkal a halvány jelekkel, amiket kívülről érzékelni lehet), akkor nagyon nagy a gáz.

    Nem a léc magasra rakásával van a gond, hanem a léc magasságának folytonos változtatásával, és a permanens újratervezéssel. Valamint a túl nagy egókkal, és a minden részletre kiterjedő egyszemélyi döntésekkel. Hónapokkal (évekkel is) korábban volt már ezekről szó itt a topicban is (az állandó újratervezések, illetve CR messiás-szerepe); ezek szerint nemcsak kívülről tűnt úgy, hogy valami nem egészen stimmel; belülről nézve ez fokozottan így volt. A levélben leírtak nagyon jól magyarázzák a folytonos és folyamatos csúszásokat is, amelyeket mindannyian érzékelünk.
    Alaposan átolvasva az egészet, borúlátásom a 10. hatványra emelkedett. :(

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Jack@l

    veterán

    válasz EFRM #32923 üzenetére

    Magyarul a töke telelett azzal, hogy 3x annyi idő megcsinálni egy karaktert, mert állandóan változtatgattak rajta az eredeti elképzeléshez képest.
    Van egy sanda tippem, hogy a fejlesztés is ilyen ad-hoc, állandóan variálós-időpocsékolós módon zajlik.
    Így már reális lehet az 1 éves csúszás az sq42-hez is, amit a fikázós fickó írt.

    [ Szerkesztve ]

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • vaakuum

    addikt

    Volt már néhányszáz elolvasatlan hsz ebben a témában, gondoltam benézek...
    Eddig mindig arról ömlött a szó, hogy ez-jött, az-jött, ezt tervezték át, azt lehet venni, ilyen-olyan-amolyan műsorok lesznek stb, mostmeg...
    Nem tűnik jó hírnek...

    "Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz PhilBrick #32935 üzenetére

    Csak sejtettük, gyanítottuk, illetve (én legalábbis) nem gondoltuk ilyen mélynek a gondokat. Most pedig konkrét példákat hoz, és rávilágít a project management olyan szintű problémáira, amelyek a financiális helyzettől függetlenül is dugába dönthetik az egészet. Mindegy, kár tovább rágni ezt a gittet; részemről a további károgást befejeztem. Jöjjön, aminek jönnie kell. ;]

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Nathan Boggs

    senior tag

    Na, befejeztem a főzést, és volt időm végigolvasni a levelet. :) Egyrészt valamilyen szinten értem, hogy neki nem tetszik a dolog, másrészt azért annak a jelét is látom, hogy ez a csávó nem volt igazi csapatjátékos, tipikus művész.

    Lehet, hogy van gáz, de szerintem inkább arról van szó, hogy a CIG sokkal inkább központosított, mint amihez az arc hozzá van szokva, és ha nem lenne CR-nek pár játéka, akkor aggódnék, de így, hogy van, úgy gondolom, hogy tudja mit csinál.

    Az újratervezést sem látom problémának, ha van oka, azt meg nem mindig közlik az alsóbb szintekkel, hogy mi ez az ok, bár sok esetben igazán megtehetnék.

    Én persze mindig optimistán állok azokhoz a dolgokhoz, amiknél akarom, hogy sikerüljön, szóval ez erre a hsz-re is érvényes. Szóval szerintem mindenki nyugodjon le és várja az Endeavort, majd a CitizenCont :)

    [ Szerkesztve ]

    1._Magyar_Kereskedelmi_és_Iparos_Szövetség robertsspaceindustries.com/orgs/HUNS Hel_Taktikai_Támogató_Flotta_CTF robertsspaceindustries.com/orgs/CTF

  • BoB

    veterán

    Nem csak a folyamatos újratervezésről van szó. Nekem állandóan abban van részem, amit a második felében ír.

    Egyrészt nem tudja pontosan mit akar, másrészt olyan dolgokba szól bele, amiről fogalma sincs.

    Kib@szottul az agyára megy az embernek, mikor odajön a főnök, és olyan szintre ereszkedik, ami nem az övé.

    Amikor van valami aami a szakterületed, eltervezted hogyan érdemes megcsinálni, mi a legoptimálisabb, majd jön és mivel ő dirigál megmondja a nulla tudásával, hogy miért nem jó az úgy és amúgy jobb lenne, ezért így kell csinálni...

    [ Szerkesztve ]

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • Yllgrim

    őstag

    Majd ha CR bejelent, akkor odafigyelek. Nem azert mert o szamomra egy idol, egy balvany vagy akarmi (a vallasom amugy is tiltja a balvanyimadast) hanem mert o almodta meg, hozta letre es valositja meg a projektet. Amikor arrol van szo hogy Star Citizen, akkor o az arc, nem pedig valamelyik artist, programmer, takarito vgy akarki mas.

    Az o sikere vagy kudarca lesz a jatek elkeszulte. Hogy milyen a hangulat a csapaton belul az persze fontos, de nem nekem, engem a jatek erdekel, nem az adott szemelyek szakmai/szemelyes elete a CIG-n belul. Ha nem erzi jol magat, rossznak tartja a vezetest, beszeljen veluk, ha nem haladnak elore, alljon fel es csoki.

    Raktam bele kis penzt a jatekba, megsem rohangalok mindenhova mint a mergezett eger hogy jajj meg jujj, meg riogatok meg hangulatot keltek. :U Akinek ketsegei vannak, az szepen irjon CIG-nek, kerje vissza a penzet es koltse el masra, a tobbieket hagyja beken. Felnot emberek vagyunk, eltudjuk donteni hogy mennyi penzt szanunk mire.

    Szoval relax, pentek van, ha jo ido van, menj a szabadba is kicsit. ;)

    (#32939) bob.zxr: nem tudom nalatok hogy van, nalunk a fonok fogja ossze az osszes ember munkajat egy egeszbe, es o is felel erte. Az a dolga hogy a nagy egesz szempontjabol az en munkam illeszkedjen az elkepzelesekbe, ha ennek nem tudok megfelelni, hoz mast. Ezen a szinten baromi nagyok az elvarasok es a teljesitmenynek is olyannak kell lennie.

    [ Szerkesztve ]

    Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

  • Nathan Boggs

    senior tag

    válasz Yllgrim #32940 üzenetére

    "Szoval relax, pentek van, ha jo ido van, menj a szabadba is kicsit. ;)"

    :D Most fogok 8 órás szabadban sétálós munkára menni, amivel csak az a baj, hogy itt zuhog az eső... :D

    Amúgy még egy gondolat az egészhez, szerintem nagyon kevés olyan ember van a világon, aki a kirúgás/felmondás napján, hetén objektív véleményt tud megfogalmazni a cégéről, ezzel én befejeztem, várom a további modulokat és hajókat :D

    Még annyi, hogy a fent említett sétálgatás miatt nem lesz meg ma az RtV magyar átirat, csak holnap délelőtt. kora délután, aki emiatt maradt volna fent, az menjen nyugodtan aludni :D

    1._Magyar_Kereskedelmi_és_Iparos_Szövetség robertsspaceindustries.com/orgs/HUNS Hel_Taktikai_Támogató_Flotta_CTF robertsspaceindustries.com/orgs/CTF

  • Menthirist

    veterán

    https://c1.staticflickr.com/3/2765/4460134192_83dce8e578.jpg

    Amúgy meg az előző napok-hetek betetőzéseként tegnap még a G400-am is elhalt, és most dühből (és a céges sör után :D) vettem egy Roccat Kone Pure Optical Naval Storm-ot átkozottul túlrazva :) Because fuck it, thats why :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Eniral

    tag

    válasz Nathan Boggs #32941 üzenetére

    közbe majd kiderül ,hogy azért küldték el az embert mert beleült Chris ülésébe és megette az utolsó pizzát ami egyértelmű ,hogy Christ illetet volna ! :DD

  • Nathan Boggs

    senior tag

    válasz Eniral #32943 üzenetére

    Azért már az USS Enterprise-on is hajógerinc alatt húzgálták át az embereket...

    1._Magyar_Kereskedelmi_és_Iparos_Szövetség robertsspaceindustries.com/orgs/HUNS Hel_Taktikai_Támogató_Flotta_CTF robertsspaceindustries.com/orgs/CTF

  • BoB

    veterán

    válasz Yllgrim #32940 üzenetére

    Ez nálunk sincs másként, én nem a végtermékről beszélek, hanem mikromenedzsmentről.

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • Yllgrim

    őstag

    válasz BoB #32945 üzenetére

    :R Persze, ertem en, volt hogy elkuldtem a picsaba a fonokomet mert belevauzott olyan dologba amihez lovese sincs, de megertette, viszont ujra mar nem akarom ot fonokomnek, inkabb keresek masik melot, nagyon kulonbozoek vagyunk ;)

    Endeavour infok hamarosan, meg jo hogy csak holnap este tudom atnezni, addig itt szepen kielemezhetitek. ;]

    Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    Jesszus, gyerekek! Mit csináltatok, míg melóba voltam? :Y :W

    Sorry, de én ezt nem olvasom vissza, akinek van jelenteni valója illetve kedve összefoglalni, az kérem tegye meg.

    Előre is köszönöm. :R

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • Yllgrim

    őstag

    válasz TESCO-Zsömle #32947 üzenetére

    Semmi, par embert kirugtak CIG-nal, paran elmennek es van aki panikol emiatt, van aki nem.

    Elemezd majd ki az Endeavort ha veletlen a vasarra sor kerul. Holnap este majd megnezem alaposabban az infokat ;]

    Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz Yllgrim #32948 üzenetére

    Intéztem magamnak holnapra is melót, úgyhogy ha este 8-9-ig nem jön ki a sale, akkor azt én ma nem fogom látni.

    Tuti nem fog kijönni a sale, az kb irodanyitás odaát...

    [ Szerkesztve ]

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • #16729600

    törölt tag

    válasz TESCO-Zsömle #32947 üzenetére

    Most nem azért,de idéznék neked az alapelvekből. :U

    " A topikgazda elolvassa az összes hozzászólást, még ha baromság is a nagy része és hiába a több kötetnyi terjedelme, azt memorizálja, szóról szóra megtanulja.Abból későbbi kérésre fejből idéz " :Y :D

Új hozzászólás Aktív témák