Új hozzászólás Aktív témák
-
EFRM
tag
válasz Menthirist #28696 üzenetére
""Pontosan egyre kevesebb rossz időkalkulációnak kellene születnie"
Bocs, de nagyon nem vagy képben a fejlesztési időbecslés terén. Legalábbis egy sima kétkezi munka szintjére degradálod az egész komplexitását. Azt kell hogy mondjam, programozóként van egy kis rálátásom arra, hogy pl milyen egy scrum fejlesztési metodológia, hogy vannak a feladatok felosztva, beosztva, mi történik ha extra igény jön, vagy változik a meglévő, hogy lehet beilleszteni a fejlesztési menetbe. Ez nem szobafestés szint. Ezt nem lehet kétkezi munkára való munkaidőbecsléssel összehasonlítani (bár ott is bőven van olyan, hogy fel kell újítani egy autót mondjuk, de a homokfúvás után derül ki hogy milyen is az állapot. Erre még jönnek a módosítások, a szállítói késlekedések, stb. Lehet hogy nálatok olyan a munka, hogy biztosra tudtok becsülni előre x hónappal, de nálunk nem."lol
Kompetens tarsasagok altalaban nemcsak jol terveznek, vegeznek, de idoben tudnak korrigalni es vegig is viszik a projektet.
ehhez persze nem art ha van jo terv es jo szakik, ugy latszik nalatok sajnos valamelyikbol hiany van, igy raadasul mivel ennyit latsz a kis vilagbol programozokent, azt hiszed ezt mindenhol igy van es benyalsz mindent CIGtol is... vicces es tragikus is egyben. bar te irtad korabban hogy 3orabol nalatok 1 het lehet. ehhez nincs mit hozzafuzni Fura egy programozó vagy te azt meg kell hagyni..amúgy 2 szó - 1 kifejezés : "feature creep"
szerintem ebbe a kútba esett bele az SC fejlesztése.
Tök mind1 mennyi pénz jön/jött be, CRnek és a kedves csapatának MEG KELL(ett volna már rég) HÚZNI egy vonalat, hogy akkor itt ennyi és leülni a tervezőasztalhoz/táblához, lerajzolni mit szeretnének és azt addig megcsinálni. Lehetőleg nyitottan, ha vannak távolabbi terveik is, hogy meg lehessen toldani, ahogy azt mindenhol szokták.. Asseteket gyártani, szépeket mondani a hülye is tud. Kezdték volna a multi kóddal, hisz több ezer dolláros multi hajókat igértek, és annak is tudatában voltak, h milyen a multi a cryengineben. Ennek ellenére ők nagyszabású MMOt vizionáltak óriási hajókkal, grandiózus csatákkal és anyám tyúkjával.
Őrület, hogy ez senkit nem zavart.Mondok jobbat; akkor kezdték volna a single játékkal, és később kapcsoltak volna multi módba..
Csak fektették volna le az alapokat szilárdan. -
EFRM
tag
válasz Menthirist #28702 üzenetére
Jó értem, nagyon ügyes és okos vagy. Nem vitatom
Téged egyáltalán nem zavar, hogy másodjára (ac utan tortenelem ismetles) jön a hypetrain choochoo, multi bemutató után egy CR bejelentés miszerint -no népek mindjárt ki lesz adva a modul, aztán valahogy mégse és nem egy apróbotlásról miatti csúszás pár napról van szó, ami tényleg mindig lehet, hanem delayed indefinitely, rájönnek, hogy hopp bazzeg nincs épkézláb multikod a cucc alatt
Miota is megy a redacted csapat fejleszt fps cucc leakelgetes ?
Mert senkit nem zavarna, h csak 1 pálya van, meg 1 mode és puska helyett a mutatóujjal lövöldöz a karakter aminek nincs effektje..Szal Téged ez egyáltalán nem zavar és nem filózol rajta, hogy most akkor vajon mi a tököm lehet ezzel a FPSsel és Téged CR szándékosan tévesztett meg, vagy nincs tisztában, hogy áll a játéka és úúúúú akkor hogy is van ez ? Open development, hát persze
De ha téged tényleg nem zavar az is tök ok, csak értsd meg, hogy van akit meg ez zavar. sorry -
EFRM
tag
válasz Menthirist #28703 üzenetére
nekem nem feladatom eldönteni, hogy most a single->multi a jó megoldás-e vagy multi alapokon mehet minden, alapvetően gondolom teljesen szeparált a 2 rendszer (mármint sq42 és pu). igyis ugyis lehet. de én ebben nem vagyok expert és nem is leszek, mondhatni közöm nincs hozzá. mindenesetre a káoszt nem szeretem, és az, hogy mindent újracsináltak már 3szor. Nagyon furcsállom, ezt végtelenül ineffektívnek, pénz-, idő- és emberi erőforrások kegyetlen pazarlásának gondolom.
És tök mindegy abban a mondatban hány issue van, el kell dönteni, és meg kell csinálni. Ez a munkájuk és inkább a tervezőasztalon kell 3x több időt tölteni, mint a folyamatos átírással 10x annyit.
utoljara: nekik kell meghatarozni, hogy hova es meddig szeretnének jutni, vagy csak megyünk bele a nagy ismeretlenbe aztán lesz ami lesz? (remélem nem) -
EFRM
tag
válasz Menthirist #28705 üzenetére
na remélem jól sikerül az esküvő, addig ezt gyorsan még leírom és én is megyek el :
-szerintem sem én és sztem itt más kritikusabb hangvételű ember (Diopapa) sem írta, hogy 85milliós átverésről van szó.. tényleg nem, nem is gondolom, szóval nem tudom ez honnan jött elő.
-azt is rosszul látod, hogy én "miféle" vagyok. nekem jó lenne az is, ha a mutatóujjammal tudnék már végre pufogtatni. mostanában a trove-val tolom szinte kizárólag, kevés idő -nekem is van életem, munkám.. szal ebből leszűrhető, h igen mekkora az igényem egy fullcsiliviliimmersionfulleffektre. nincs. szórakoztató játékra van igényem.
-ezt a CR szándékosan tévesztett-e meg kérdéskört félreértetted, biztos nem írtam le jól.
szal, megint személyes támadásnak vetted, hogy mondhat valaki ilyet, de az érdekelt, hogy mások hogy gondolják vajon mi vitte arra, hogy azt mondja, hogy soon kiadjak, aztan nem. szal hogy szerinted őt (is) átb*szták és azt adta tovább, vagy vajon mi a tököm lehetett az oka, hogy ilyen nagyot mondjon, hogy tényleg soon kiadjuk, mert fasza (közben annyira nem). Szal mint az SC fő arca, nem tudom miért teszi ezt másodszor is. Nem értem. Nem bírja ki, h ne mondja ki, h kiadjuk, még akkor is ha nem igaz? De felejtsük el... -
EFRM
tag
válasz tkondor #28716 üzenetére
"azt mondod, hogy baj volt az hogy féléves késéssel hibákkal teli adtak ki egy akkor még alphának sem mondható modult, most meg az a baj, hogy azért nem adják ki az fps modult mert nem akarják mégegyszer elkövetni ugyanazt a hibát? ez eléggé irracionális pont"
erre hagy válaszoljak én is:
Nekem az a bajom, ahogy anno AC delayel is volt, hogy bemutatjak, ott jatszanak vele, es az ember azt hiszi, hogy az amit ott lat, megha bugos, lefagy bugos stb, ott az a produktum.- de kozben nem.
Az FPS multit is bemutattak, ment a multi kommandozas, kis zero g is stb, de vazze ez nem a produktum - nekem ez nem tetszett es ezt tartom hazugsagnak, szebben szova megtévesztésnekAzt tartottam volna korrektnek ha ott elmondják, hogy ezt itt bizony egy inhouse cucc épphogy műkszik, ilyen lesz amint megvan a jó kis custom netcode, mindenki nyugodjon le a .. és stay tuned!! írjuk ha jön, addig is minden héten/hónapban/ahogy tetszik bemutatunk egy 5-10seces klippet pl milyen uj cuccok/mozgasok/palyak/stb kerültek be.
+1 edit : és minek mondják, h kiadják? miért nem akkor mondják ha ténylegesen kiadható?
[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
válasz Yllgrim #28747 üzenetére
hi, koszi h letrolloztal, es nem is tudom hogy mertem irni 5 hozzaszolassal, es ujregkent
regi backer vagyok, toltam bele zset, es regota nyomon kovetem az esemenyeket.
ide valoban nem szoktam irni, mert kicsit a random roleplayerz iranyba ment el ez a forum.
szal ertem en, hogy paran mar a fejukben nagyon jatsszak a jatekot, de en azert maradnek annal amit kiadnak es meglatjuk! alapvetoen nincsenek irrealis elvarasaim, most megint egy troll beszolasnak tunhet; de szerintem sokan csalodni fognak az SCben azzal, hogy mit gondoltak milyen lesz es vegul milyen lett!hogy valami pozitiv is legyen : gamescomon tuti lesz vmi villantas (es talan meg lehet h ezuttal vmi komoly is lehet (orias mapok, ac2.0) persze lehet h nem es nemjok a verebek) na most mondja vki h nem vagyok pozitiv
-
EFRM
tag
válasz Szőrös #29036 üzenetére
sztem muszaj nagy mapokat csinalni, mert nem lesz tul sok rendszer (100as nagysagrend) ezzel szemben a jatekosok szama meg a millios es abbol nem 5en fognak explorerkedni...
gyanitom lesznek rejtett POIk, amikhez csak a feldezesuk utan lehet "insystem ugrani" v FSDzni.. nem tudom pontosan mik a tervek, szal ugy kepzeltem el az elso explorerek beallnak egy iranyba es toljak sima repulo modban amig nem talalnak vmit, akkor unlockolodik nekik ez a hely es el is adhatjak, at is adhatjak a koordinatakat masoknak.. kulonben semmi perc alatt elvesztene ertelmet a szakma*javitsatok ki, ha mas a design, nem vagom teljesen
-
EFRM
tag
szoval lehet, hogy a frameshift (e:d) utazas ki lesz hagyva, mert pl az osszes CR jatekban nyomtal egy gombot es ment a hajo a kov navpointra.. azert gondolom, hogy itt hasonlo lesz. korabban azt irtam, hogy egy rendszeren belul lesz par publik navpoint es a tobbit a felfedezoknek kell majd bezsakolni...
alapvetoen kb ilyen dolgokat kene tisztazni az 10ftc-kben, ahelyett, hogy -lehetek-e sebesz az orvoshajon, meg hasonlo okossagok
vagy akar le is irhatnak a nagy designdoksiba a weboldalra.. -
EFRM
tag
válasz vaakuum #29066 üzenetére
ki van talalva a duma hozza, amit irsz a csillagtol csillagig hiperugrasra jo, az eliteben supercruisevel viszont nem hiperterben vagy, hanem a tavolsag ugy rovidul, hogy a hajo kozvetlen kornyezeteben gorbiti a teret es igy roviditi a tavolsagot (Alcubierre meghajtás cimen)
[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
válasz Szőrös #29450 üzenetére
hat jah, elites hasonlat jut eszembe, az utolso letterben irtak, hogy a 400mrd rendszerbol december ota 11milliot fedeztek fel (scanneltek le) namost gondolhatjuk persze marad is, de ez amugy effektiv azt jelenti, hogy a lakott rendszerek kornyezete es a latvanyosabb dolgok (ködök, neves csillagok, stb) mar fullra le vannak scannelve, szal ha vki felfedezesre ajda a fejet akkor kegyetlenul ki kell mennie a lakatlan teruletre, mert amugy ugy tunik, hogy barhova megy rohadtul mindent lescanneltek mar a korabbi jatekosok. nekem ugy tunik, h nem birok elegge messze menni mindig jart mar ott vki...
hat amugy valami ilyesmire szamitok SCben is, hogy elso napokban le lesz scannelve minden (amilyen kis picsanyi cuccrol lesz szo aka 100as nagysagrendu rendszer - tekintsunk el attol, hogy persze lehet nem lesz mind rogton kezdesnek stbstb) aztan fel ev mulva h ki mit fog csinalni a explorer repcsijevel az kerdeses
[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
tudom hogy mukodik es el lehet menni ujrascannelni a mar masok altal lescannelt cuccokat kevesebb penzert, csak nem tudom ki csinal ilyet, kinek van hozza kedve vagy mennyire erdekes (sztem semennyire)
az elso felfedezok a felfedezok, a tobbiek csak random roleplayerekedit: de amugy nem is ezt akartam kiemelni, hanem AZT, hogy playerek szamanak es a rendszerek szamanak aranya miatt ugyerzem, hogy gyorsan ki lesz maxolva a felfedezes...
[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
nekem valami csoda folytán se este (éjszaka) se most reggel nem ment a cucc az atmenet az arccorpra, így nem tudtam még körbemenni...
különböző próbákból egyszer betöltött, körbefordultam a liftben aztan bang kiesett. :/ -
EFRM
tag
mit nem értetek?
amint mukodokepes es repul a megvett hajotol akkor azt kapjatok, ha meg nem, addig meg egy placeholder fost, ami mukodokepes es repul, hogy ki tudjatok probalni az ac-t. ez eddig is igy volt nem? -
EFRM
tag
válasz TESCO-Zsömle #32221 üzenetére
az a legjobb, ha hivatalosan válaszolnak kérdéseidre
" Elviekben mindenki azt a röpképes hajót kapná, ami értékben legközelebb áll a sajátjához"
-ezt nem tudom honnan vetted, mert szerintem ez eddig sem így volt, de simán elképzelhető, hogy rosszul tudtam; mindenki akinek nagyobb erteku hajoja volt - ami meg nem keszult el- az alap hornetet kapott (en igy gondoltam eddig) ha ez nem igaz akkor nagyon sorry tudatlanságomért!! ebben a témában fullra nem vagyok képben, mivel nincs ilyen pledgem..
mindenesetre azt gondolom, hogy ha lassan repulheto lesz pl a const meg a retal, akkor az placeholder hajo helyére kerül es a kérdés, hogy eddig miért nem SHt kapott az aki, okafogyottá válik (és 1000éve kellett volna feltenni )...
-
EFRM
tag
válasz TESCO-Zsömle #32233 üzenetére
jaa! mondott ő már sokmindent, nehogy időt pazarolj rá elhiszem neked, de irreveláns
meglátjuk mi lesz soon! -
EFRM
tag
hi, mik a hirek
van tervben valami mostansag v citizenconig nem lesz komoly release? -
EFRM
tag
minden magara valamit ado multis jateknak van NA es EU servere, es ez nem veletlen. ... egyertelmu, hogy az EUs google cloudot is hasznalniuk kell majd
-
EFRM
tag
válasz Yllgrim #32811 üzenetére
nem inkább az a baj, hogy nem érted meg, hogy pont a játékmechanika miatt mehet az egyik 1 serveren, a másik meg ? ... majd meglátjuk hogy a custom cryengine netcode (meg a gim) egyáltalán mire képes és hogy muzsikál...
vagy akkor minek írtál? nem érted, hogy a magát valamire adó multi játoknál egy SChez hasonló twitchshooter játékokra gondoltam? kit erdekel es hogy jon ide az EVE? szerinted miért vannak a multis fpseknél regios serverek? megmondom: mert a latency a lenyeg, elethalal kerdese, es a jatekelmenyt nagymertekben befolyasolja.
nem vagyok cloud specialista de feltetelezem, h mindenki a hozza legkozelebbi serverparkhoz connectel (joesetben) ami nekunk pl belgium, usasoknak meg pl iowa. azt is gondolom (es ebben tevedhetek) hogy bar a sc osszes adat cloudban van, az instance manager 1 fizikai helyen futo servereken csinal instancet, es/vagy 1 fizikai serverparkba connectelo playereket tesz 1 helyre joesetben. persze ha annyira fasza a google serverek kozotti kommunikacio ahogy mentirist irja, lehet 1 instance interkontinentalis is, bar ezzel szemben kicsit fenntartasaim vannak.. de meglatjuk
a rubberbanding es teleportalos hajok/emberek nem igazan az immersiont es jatekelmenyt javitjak, remelem ebben legalabb egyetertunk..
[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
válasz Menthirist #32895 üzenetére
kis pletyka (marmint hogy ok szivarogtattak a kis sneciek
amugy en olvastam ennek a David Jenisonnak a levelet (sajnos mar nem elerheto en meg nem mentettem le zzzz) hat jah..
[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
belinkeltem aztan mindenki azt gondolod, meg mond, amit akar, latokort mindenkeppen tagit, akar igaz, akar nem... nem trollkodasbol irtam, csak azert, mert van ilyen is. ennyi : )
[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
válasz GypsFulvus2 #32921 üzenetére
wow, mégis van ahol még megtalálható (ha valakit erdekel olvassa el, es vegye ugy hogy vagy igaz vagy nemigaz, jenison hulye, irigy, kocsog, stb):
"Why I’m Leaving CIG
Based on the quality bar that has been set for this project, a Star Citizen character takes me anywhere from 3-6 weeks to get in game. I have been working at CIG for 17 months. In that time I have completed exactly 5 characters. That’s 24 weeks at most.
So why is this?
•Ingredients for SuccessThere are three main ingredients that are needed to produce quality characters for a project. These are concept, budget, and time.
To say it simply, a character is usually only as good as its concept, since it is the concept that defines the parameters of the execution of the character. There can certainly be bad models created from good concepts, but rarely do bad concepts produce good models. Since the concept is the biggest influence of the model, then it is of utmost importance that the concept doesn’t change once the model has been started. Rob and Megan are two very talented artists that have produced great concepts for us since I have been here. It’s when either these concepts are changed during model creation, or after model completion, that causes problems. This is when direction wants changes to the design of the character rather than the implementation of the concept.
There is an important distinction to be made about asset feedback. Different stages in the process require different types of feedback. If a concept gets approved, then the only feedback for the completed model should be about how well the concept was realized and the quality of the model (sculpt, textures). When the feedback on the model is about the design (“I don’t like the leg straps”) then the problem is with the concept, not the model. I have been doing this long enough to know that sometimes problems don’t come to the surface until after the model is created, sometimes things just don’t translate to 3D the way you expected. But this should be the exception, not the rule. This was a perpetual problem in my time here, a concept gets approved, and then unapproved after the model is created- concept level feedback on models.
In looking over the models of the FPS Marines and Pirates, it should be clear that some are better than others. The difference in quality? Concept. The Heavy Marine and Heavy Pirate had completed concepts that did not change through the building of the model. They are a balanced and polished piece of art as intended by the concept artist. The others? Their concepts changed repeatedly during the model building. They crawled to the finish line as Frankenstein assets, cobbled together by different artists. The next important factor is budget. Anyone who has worked in game art knows that quality is not measured in a vacuum. Quality only exists relative to the available budget- tris and pixels. You plan and build your character based on the budget you expect to have. When I started here, I was astounded to learn that no one was able to tell me the budget for character assets. People seemed to be operating under the mantra “It’s CryEngine, the budget is irrelevant” This attitude for game art production is suicide in a bottle. This apparently is still a difficult question to answer. In the absence of budget, Roberts judges all game assets against his own imagination or an asset in another game. Time is the last ingredient. When an artist is moved off and on an asset, the asset suffers. Staying in the “zone” on a character keeps the motivation high, the excitement stays constant and keeps the momentum constant for moving through the difficulties encountered. Your energy tends not to stall when you can go at an asset full bore through the life of the process. Very rarely did anything I worked on enjoy unbroken attention from me. I know there are always times when the project demands you to hop on something, put out a fire, but this has been a chronic problem during my time here. The Sataball Suit, the last asset we made, was met with satisfaction and praise. What was different? We started with a clear, approved concept, a clear budget, and were given the time to build the model. The methods for creating this model were completely traditional, no new pipeline. The pipeline was never the problem. The problem was not getting the three required ingredients. When we get what we need, we can shine.
•Completion and UnapprovalThe simple feeling of completing a task is something that we all take for granted. Whether it’s graduating with a degree or emptying the sink of dirty dishes, the feeling that you have actually done something (especially if it is difficult) gives your day, your week, or your life a sense of progression. You are moving forward and hopefully bettering your situation. We all thrive on the satisfaction of completing a task.
This is why redoing a task over and over again is so draining to the psyche. Now, to be clear- I expect to have to redo things at times. Sometimes the circumstances change, the asset becomes problematic, or the bar has been greatly raised by adjacent assets within the context of the game.
Redoing something more than once? Repeatedly? Every asset? Repeatedly? It is clearly not about the asset or the artist. Several times since I have been here, I have had an asset approved by CR only to learn weeks or months later that he had decided that it wasn’t good enough.
One production phenomenon that has become familiar to anyone working under Roberts is ‘Unapproval.’ That is, when something that was previously approved becomes unacceptable later on in production for reasons known to Roberts only. It is usually based on whim or a nebulous quality bar that has shifted.
When you get approval only to have it revoked later on, repeatedly, approval becomes meaningless. It is no longer a metric of progression. It does not energize or motivate you. It is met with apathy or cynicism.
Redoing the same asset over and over again kills the spirit, and I suspect this was largely the reason the UK character team collapsed.
•OwnershipIt is essential that artists take ownership of their assets. It is what drives an artist, draws forth the best of their abilities, and makes them stick through the difficult points in the process of creation. There is nothing more satisfying for an artist than to look at a completed work and saying “I made that”. Ownership also makes it easy to know who is accountable for problems with the asset and forces artists to work in a clean and efficient manner that minimizes future problems because they know that they alone will be held responsible if their asset breaks something or looks bad. When assets are perpetually passed from artist to artist, especially if they are “ducktaping” work done by other artists, there is zero sense of ownership. You are the clean-up crew instead of the creator and this very quickly saps your motivation to do your best. Why? Well because you can’t really claim ownership. It wasn’t your asset. Authority and Responsibility
When someone is hired for a position there is a direct ratio of the authority that they can expect to have, and the amount of responsibility that they will be expected to have. A junior level artist doesn’t expect to be able to make any real decisions on how things are done, but no one would hold them responsible if the pipeline or character art as a whole is sub-par. Conversely, a Lead should expect to have most of the control on pipeline and asset review, and for that privilege and trust they trade accountability for the pipeline efficiency and asset quality as a whole. Because they make larger scale decisions on the system, they a held accountable for what that system produces.
It became clear within a matter of weeks of working at CIG, that all the decisions for the character pipeline and approach had been made- by Roberts. It became clear that this was a company-wide pattern- CR dictates all. Instead of articulating the standard for approval and allowing the team to develop the best methods to meet this bar, Roberts dictates what the method is, usually with a fraction of the knowledge that the employee has over their particular field. Then, when the plan or method fails to produce the results CR wants, the employee inevitable takes the blame, after all they are responsible for their corner of the game.
•The BusWhen you have someone at the top who wants to make every decision but is accountable for no decisions he makes and is keen on publicly blaming those beneath him for those bad decisions, it creates an environment of people desperate to avoid that blame. Since no one can hold CR accountable, and they certainly don’t want to be made out at fault, they point fingers at anyone else. This breeds distrust and resentment among coworkers. I have been a victim of undue blame at times and am sure that I have thrown others under the bus as well.
•Forrest Stephan (Remark: CG Supervisour at CIG, was before a Lead Technical Artist)Forrest became involved in the character pipeline when it was decided to redo the FPS characters. I like Forrest on a personal level. I think he is a good guy at heart and is doing the best job he can with the experience and personality he has. His mandate from CR was to improve the look of the characters. So what is the problem? Experience and attitude. Forrest came into the character pipeline full force. He had already decided what was lacking for characters. Namely- the ship art pipeline and techniques. He was not concerned with budget and memory. He was not concerned with time. He wanted what CR wanted- great looking screenshots. He dismissed my concerns about the time it will take to do characters like ships, tri count, and memory. He told me that I didn’t know how to model characters (after eight years of doing this). Forrest is very green, but more importantly it is obvious that he does not know how to deal with conflict or even disagreement. Putting someone with so little experience in games and no experience with characters in charge of the character team was frankly insulting. Billy and I spent a month undoing many of the ship techniques that Forrest had insisted on- mostly multiple materials and how the UVs were laid out. I wouldn’t expect someone at Forrest’s experience level to know what is common sense to anyone who has shipped a title. That is-plan for the game, not for screenshots and know that you will have less memory than you think. Forrest made every rookie mistake in the book in his charge, but what was worse is that he mowed down anyone who challenged his naive assumptions with insults and dismissal. With CR at his back, he stomped around like a child wearing his Father’s boots. Convincing Forrest that he might be wrong about something is a campaign in itself. Forrest might have value from his contributions to other areas of the art, but his involvement with characters was wasteful in time and effort, and absolutely corrosive to moral. He is simply the wrong man for the job and is one of my biggest reasons for leaving.
•The Elephant in the roomVisions are cheap. Ideas are cheap. A good leader is not simply someone with a vision or a great idea. A good leader not only has the vision, but they can communicate that visionto the team, and more importantly they inspire and energize the team members with that vision. Chris Roberts might have a vision but he can’t communicate it. And therefore, no one on the team knows what it is. This is known to every team member, certainly of the art team. Roberts is not an artist and it is clear he is not a visual communicator. The basic understanding of macro vs micro, what is essential to the piece and what is not, completely escapes him. Everything is of equal importance- the laces on the boot are just as important as the overall value pallet and silhouette, in many cases more. This is indicative of Robert’s extreme lack of understanding of the most basic of artistic principals. That level of ignorance and lack of visual depth for an artist would be problematic, but for someone at a director level, it is absolutely crippling to a project.
Robert’s deficit wouldn’t be much of a problem if he trusted the vision of the art directors, people who are actually artist and have directed other artists. But he doesn’t, insisting that he is the only one who can direct the artists. I suspect this is an issue of ego, a man intent on appearing like a visionary. But regardless, the results so far have been disastrous, rife with perpetual rework, wasted time, and mass frustration. No one can buy into CR’s artistic vision because no one, including CR, seems to know what it is.
So the one thing that no one discusses is the biggest problem. Roberts is someone who on a company- wide level is always feared, but never respected. His direction is met with nervous compliance to his face, and rolled-eyed resentment behind his back. When his orders are articulated later to the rest of the team, and basic questions of logic and practicality are inevitable asked, they are met not with an explanation of why CR’s idea is a good one, but the importance of his happiness. The explanation is always the same- “I know it makes no sense, but that’s what CR wants”. This team is filled with people who have experience publishing other titles. Lots. We all know how it is “supposed” to be done. But everyone is faced with the same repeated dilemma, a choice- make CR happy or do what works for the game? Short term survival vs long term wins. And unfortunately it’s the survival option that wins out, mainly because turning away from a directive of CR is a recipe for unemployment.
I am only speaking from one corner of this project, but I know that the micro managerial frustration experience is an epidemic at CIG. Everyone seems to be unhappy for the exact same reason. I don’t foresee anything changing at CIG if Roberts doesn’t change himself. And this is a shame because the company has all the ingredients to do something truly great, if only they would be allowed to do it. "
-
EFRM
tag
-
EFRM
tag
válasz Menthirist #33082 üzenetére
valoban, downgraderol van szo.
-
EFRM
tag
van arról egyáltalán bármiféle konkrétum, hivatalos leírás, hogy mit csinál egy ilyen Endeavor?
valahogy bukóágnak érzem -
EFRM
tag
szerintem a citizencon, es -ha utana kiadnak valamit vagy ha nem- lesz vizvalaszto, hogy folytatodik/fokozodik a mocskolodas mind2 oldalon, vagy csitulni fog...
-
EFRM
tag
válasz GypsFulvus2 #33246 üzenetére
sq42 lesz, emiatt felesleges aggodni, legalabbis en ugy erzem, hogy a forgatasok, meg pl hogy a dropin-dropout multit kukaztak, pont emiatt van. inkabb a PU az, amin valamilyen modon elbukhat a tarsasag
-
EFRM
tag
válasz Menthirist #33428 üzenetére
"-CR meghívta az escapist-et hogy akkor nézzék meg az irodájukat, hogy téves az infó"
és meghívják őket egy cappuchinora
"azért nem refundolnak boldog-boldogtalannak"
?lol? okoskodsz, illetve mellébeszélsz megint, refundolnak ha kéred (ha ottleszünk majd megírom hogy volt.. nem vagyunk még ott bőven.)
[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
válasz Menthirist #33428 üzenetére
nem az a kérdés hogy sandra roberts feleseg-e, vagy hogy vett-e autot CR crowdfundingbol (persze ezek is kerdesek de legyunk nagyvonaluak; ez lepkefing meg bulvar, aki akar csamcsogjon rajta, de mi tegyuk ezt teljesen felre) a kerdes az az, hogy megtudjak-e csinalni azt a jatekot amit megcrowdfundingoltattak, vagy sem...
es szemely szerint en azt latom, es azt erzem, hogy NEM. es az bosszant, hogy minden ilyen bemutaton (multi crew, fps) bemutatnak valamit - egy eroteljesen megkoreografalt csak a celra (eppenhogy) mukodo techdemot - ami mogott semmi olyan nincs, hogy ki lehetne adni. es utana meg beroffentenek, hogy na jon ez majd soon, mikor TUDJAK, hogy erre nulla esely van. fossak ki a jelenteseket hogy igy allnak ugy allnak, de semmi haladas nem erzekelheto. ?1 ev alatt sikerult megcsinalni 1 darab cryengine palyat amit elneveztek social modulenak? lol mero szanalom. fps mar tobb eve keszul es nem jutottak el 1rol a 2re.
varom a kovetkezo bemutatot (pl sq42, / a bejelentest hogy mikor lesz ebbol valami / hogy valoban mikor lesz belole valami)az a baj, hogy bar a constellationt lehet meg attervezik 3szor, de addig az alapok meg mindig nincsenek meg (hiperszuper multi kod, orias mapok, kove vesve es arra epitkezve.. korbenfutas van. nagyon regen
penz vagy a technologiai okokbol elobb utobb betevednek egy zsakutcaba
edit : typok
[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
válasz Menthirist #33430 üzenetére
a cappuchinos mondatot nem ertetted, elkepzelheto?
-
EFRM
tag
válasz Menthirist #33439 üzenetére
-csak bulvarra gondoltam, hogy miszerint vettek egy 20.000 dolcsis kavefozot azert tettem a sok smiliet hogy nemkell vermesen komolyan venni de sztem vicces..
"1 ev alatt sikerult megcsinalni 1 darab cryengine palyat amit elneveztek social modulenak?"
bocsi ha felreertettel, itt csak a bemutato, hogy lesz es a lett kozott cska arra az arccorp cuccra gondoltamAz a helyzet, hogy sztem sokkal regebb ota kovetem a cuccot, mint te, vagy itt a tobbseg. En azt latom, hogy a duma es a cucc nincs osszehangban, egesz pontosan a "dogfigthing module" delay ota, folyamatosan. Nem kell egyeterteni..
Engem egyaltalan nem zavar ossze a nyitott fejlesztes, mivel lassan egy evtizede en is feligmeddig benne vagyok a szakmaban, semmi olyat nem latok, amit ne hinnek el. Egyaltalan nem egy csodarol van szo, hanem egy munkarol-. most az irrealis scoperol es az irrealis CR kinyilatkoztatasokrol ne beszeljunk
Butasag, inkompetencia, strategia? nem tudom, picit fura, de egye fene. Persze, hogy megcsinalhato a jatek, ha 1. van eroforras 2. mindenki tudja, hogy mit kell csinalni. Ez ilyen egyszeru. Csak idő kerdése lenne. Csak az a baj, hogy 2. hianya miatt lassan mire kitalaljak a 2.-t elfogy az 1.[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
válasz Nathan Boggs #33568 üzenetére
az effekt legalabbis olyan, hogy a gombszeru ize veszi korul a hajot, nem pedig 4 v 6 sik.. de amugy ott van meg a jozan paraszti esz is
[ Szerkesztve ]
-
EFRM
tag
válasz PoeDameron #33726 üzenetére
hogy érted, hogy kész lesz?
-
EFRM
tag
válasz PoeDameron #33729 üzenetére
ambivalens erzeseim vannak: nekem az oldman beszel baziunalmas volt, a facial cucc viszont ubercool. az ide oda repkedes es pl a turretezes megintcsak eleg noob volt, de a starmap nagyon tetszett. sztem a s42 bevezeto cucc megintcsak gagyi volt, gameplaybol semmit nem lattunk, inkabb toltak volna egy missiont az erdekelt volna (de elkepzelheto, hogy abbol meg semmi nincs)
mindig is gondoltam, sokszor hangoztattan is, ezek a multi hajok bazi nagy bukta lesz
80%, h nem keszul el ;D
nagyon kivancsi vagyok, hogy mikor lesz ez a miniPU rendszer elinditva, a nagoyn soon vajon ident jelent vagy sem. ottleszek!
-
EFRM
tag
hotas iranyitas fasza immersion (mi mas lenne) de a celzasra jelenleg kurvaszar.
raadasul ha arra gondolok, h az egesz s42 egy military tour of duty (v tobb) full gaz, hogy majd lehet egerrel gimballed twitchshootolni, semmi epikus urharc dogfight feelingje nem lesz - ha igy marad a cucc.
Új hozzászólás Aktív témák
- Cyberpunk 2077
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mesterséges Intelligencia topik
- KártyaPC topik (Odroid, Olinuxino)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sorozatok
- Elektromos cigaretta 🔞
- Windows 11
- További aktív témák...
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia