-
GAMEPOD.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz vitya81 #22600 üzenetére
"Kinek mi a véleménye, javasolja-e ezt a megoldást, mennyire működőképes"
Nem.
Bővebben: 6000-en lemondhatsz az AF-ről Canon EF obikkal.
"kicsit el vagyok szomorodva a Sony E bajonettes objektív árak láttán. (tudom, drága hobbi a fotózás, de azt tapasztalom, hogy ennél a típusnál ez fokozottan igaz)"
Haha, akkor majd nézd meg a FF obik árait is, akármelyik rendszeren. Kurrens EF, FX, FE, Z sajátmárkás obik új árai mind fájdalmasan drágák, korrekt zoom obit alig kapsz 1000 EUR alatt.
"milyen objektíveket ajánlanátok
- nagy látószög
- utazó
- standard
- tele kategóriákban?
(max. 120ezer forintig. Az sem gond, ha használt)Elsősorban nagy látószögű, ill. a fix (30, 50mm) objektíveket keresek, f1.4, f1.8, f2 fényértékkel."
Nagy látószög: Sony 10-18 f4 vagy Samyang 12 f2 manuál. Előbbi csak szerencsével fogható ki használtan a kereten belül; utóbbi újan asszem 90? Ha nem ultranagy látószöget keresel, akkor Sigma 16 f1.4, Sigma 19 f2.8, esetleg Samyang FE 24 f2.8
Utazó: 18-105 f4 vagy 18-135, bár ha jól emlékszem egyik se fér be a keretedbe
30 körül: Sigma f1.4 vagy 2.8, vagy a keret határán FE Sony 28 f2
50 körül: Sony 50 f1.8 OSS vagy Sigma 56 f1.4 (még csak most jelent meg)
Tele: van a kit f-sötét, és... ennyi. A FF telék már úgyse férnek be a keretbe.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
konyi79
addikt
válasz vitya81 #22600 üzenetére
Az adaptálás mindig egy szükség szülte kényszarmegoldás.
Amikor vannak igazán jó objektíveid (ami ugye megint nem olcsó) és a natívot nem akarod helyette megvenni, ott kezd értelme lenni. Az 50-es fixet karácsony előtt újonnan cahback-kel 65k-ért, a 12f2 Samyangot meg 70k-ért használtan lehet megcsípni, ha nagylátó kell.
Az baj sokan hiszik, vesznek egy MC11-et pl 50-ért, és azt hiszik pártítzezerért itt a kánaán, a jobbnál jobb üvegekkel. Hát nincs. Az olcsó üvegek máshol is azért olcsók, mert vagy gyengék, vagy öregek, de mindenképp kompromisszumosak. Aztán majd jól megútálod használni, bevágod az egészet a szekrénybe. Ennek nem sok értelme, meg nem is igazán spóróltál. -
#96302336
törölt tag
válasz konyi79 #22602 üzenetére
Van amikor nincs más lehetőség, csak az adaptálás. Natív Sony Zoom nagytele nincs, csak 400mm-ig. A 100-400 is horror.
Van viszont minőségi teleobjektív értelmes áron Pl. Tamron, Sigma, Sőt, az új Sigma 60-600 egy igazán csalogató holmi, főleg a természetfotósoknak. Igen, ezek valóban nem a belépő objektívek, de fele a natív Sony objektíveihez képest az áruk. Ezekből csak a Sigma 60-600 lesz egy egyetlen, amiből elképzelhető, hogy lesz e-mount változat. A többiből nincs, és nem is lesz. Még úgy is olcsóbb egy Tamron SP150-600G2, hogy veszek hozzá egy minőségi Metabones adaptert. A maradék pénzből meg veszek még egy másikat, pl. egy SP70-200F2.8-at.
Ezek azért nem tömeg felhasználású cuccok, de ez az a szegmens, ahová nagyon kéne egy elviselhető árú e-mount objektív.
Belépő üvegekből viszont valóban a natív. -
konyi79
addikt
És akkor itt volt szó nagylátóról, meg 30-50-es fényerősekről. Melyik jön ki olcsóbban jobb, mint a natív adapterrel?
A felsorolt telék közül melyik olcsóbb, mint maga az a6000-ből 2db?Valóban jó szett az M50 adapterrel, de ott is vannak korlátok rendesen. Meg igazából a mostani kérdéshez nincs is sok köze, csupán egy milettvolnaha...
Szerintem .mf jól összefoglalta mi lenne érdemes, én a Sigma 3/2,8 helyére a listában a 35f18-at raknám. Mégis stabis, meg fényerősebb, meg nincsenek középre korlátozva a fókuszpontok, mint a 2,8-as Sigmáknál.
[ Szerkesztve ]
-
vitya81
tag
Köszönöm mindenkinek a hasznos infókat. Meggyőztetek, hogy nem kell adatperes megoldásban gondolkodni (pláne nem kezdő amatőr szinten). Abban is van igazság, hogy Canon gépet kell venni, ha azokhoz passzoló objektívek ára(i) megfelelnek. Elégedett vagyok a Sony vázzal, el kell fogadni, hogy ezek az árak tartoznak hozzá, és punkt um. Majd szép lassan 'fejlődök'. A terv eredetileg is az volt, hogy kezdésnek a kit objektív mellé egy Sony 50mm f1.8 OSS objektívet szerzek be. Nem térek le erről az útról, legfeljebb a későbbiekben majd többet kell spórolni pl. egy Sony SEL-P18105G 18-105mm f/4G OSS és így tovább...
Biztos lesz még kérdésem a jövőben, hála a részletes tájékoztatásért.
Pacsi, Viktor
-
PuMbA
titán
válasz Ed Parker #22610 üzenetére
Semmi, de tény, hogy most az FF Sony vázak specifikációban és technológiailag a legjobbak. Kezelésben is javultak, közeledtek a Canikon-hoz. Canon-nál ott az objektív előny, amit valószínűleg meg fog tartani, hiszen az RF objektívek a legjobb minőségű rendszer indulók lettek az összes gyártó közül és a jövőben még jobbakat fognak kitolni.
[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
továbbra sem értem hogy mitől a legjobb a sony FF váz.
hacsak nem techbuzériáról van szó.
ha megnézel egy olimpiát, vb-t vagy bármilyen más rendezvényt, még mindig a két nagy van kint és nem azért mert a stúdióknak nincs vagy nem lenne pénze sony-ra.
glamour fotózáson megint csak nem látsz sony vázakat, ott a phase one és hasselblad van pályán, szóval hogy mi a legjobb az nagyon relatív, a kérdés hogy mire?
nekem van mindkettő, dslr és milc is, de pl soha nem éreztem hogy az egyik jobb a másiknál.
azt az előnyt elfogadom, hogy csúcsteknika egy 30-40%-al kisebb vázba, ami könnyebb,de az hogy a specifikáció mit mutat
azt se felejtsd el, hogy a sony-nak már a harmadik generációs váza van kint, a nikon még csak az elsővel jött ki és a z7 nem lett rossz így elsőre,nulla tapasztalattal.
ahány pro dealerrel beszéltem eddig,sony-t hozol? áá, az rétegigény, rendelésre igen.
a két nagyból, plusz oly,panával meg televan a raktár, most akkor mi a legjobb? -
-
Ed Parker
nagyúr
válasz vihartigris #22615 üzenetére
na látod ezzel a nézettel 100%-ban egyetértek.
GalaHU:rendben
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Ed Parker #22613 üzenetére
Igen, tudom, de ez egy Sony topik, szóval ezt írtam le Én is a TV-ben és a YouTube-on nagy szabású eseményeken (F1, zenészek fotózása, Bill Gates vlogja, NASA közvetítések stb.) csak Canont és valamivel kisebb számban Nikont látok. A specifikációk egyáltalán nem fontosak a profiknál, csak a működési megbízhatóság, kezelési kényelem és hogy rámegy-e az a sok obi, ami már meg van. A Sony egyelőre a YouTube-osok körében tarol csak.
[ Szerkesztve ]
-
|AP|
veterán
két gyors kérdésem lenne Fujisként:
1. Mennyire találjátok pontosnak a vízszintezőt, illetve van-e előre-hátra dőlésre is szintező a vázban? Fujiban csak oldalirányban van és enteriőrfotónál nagyon fontos lenne, hogy mindkét irányban teljesen vízszintben álljon a gép.
Ebben a videóban elhangzik, hogy nem találja elég pontosnak a váz szintezőjét, az én felhasználási területem is hasonló. Ti hogy tapasztaltátok?2. Mennyire használható telefonról/tabletről a távirányító app? Itt a következőkre gondolok: mennyire stabil a kapcsolat, illetve van-e arra lehetőség, hogy tableten, teljes képernyőn látom a beállított kompozíciót (akár bele is tudok nagyítani) és tabletről tudok indítani egy AE bracket sorozatot?
Vagy ennyi mindent már ne akarjak?A6300-ban gondolkodnék, ha ezek mind működnek jól
[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
én nagyon várom hogy sony annyira elterjedjen hogy a legtöbb gyutávból legyen legalább 2-3 natív jófajta üveg hozzá.
illetve hogy normális áron(300-600k) legyen üveg 500mm felett, adapter nélkül.
egyébként ha már profi, 80%-a a fotóriportereknek 24-70 és 70-200-at használ, az meg van a sonynak mindkettő fényerős, de mégis a canikon van sokaknál -
mikrofon
addikt
Azért ez így egy kicsit kemény... szerintem....
-
Rapid136
őstag
Attól hogy rendezvényeken mit látsz attól még elég nagy a mozgolódás... de egy nagyobb cég nem fog kihajítani egy komplett rendszert egyik napról a másikra.
van néhány előny a MILC oldalán
a felszerelés mérete
a silent shutter
élőkép kontroll a keresőben, pl. mélységélesség
sorozatfelvétel élőképpel
ezek olyan technológia különbségekből adódnak ami az SLR rendszerben megoldhatatlan vagy nagyon kompromisszumosan
érdekes lesz néhány év mulva ha valaki egy sajtóeseményen csattogó kamerával jelenik meg, pláne egy esküvőn
tavaly megjelent egy kósza hír hogy a japán császár esküvőjén(?) kitiltják a csattogós fényképezőgépeket az eseményről...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
hemaka
nagyúr
Meg az is, hogy bizonyos cegek nagytetelben veszik a vazakat (lasd olimpia), vagy csak lizingelik az esemeny idejere. Ezekben meg a CaNikon eleg eros, volt idejuk kiepiteni a halozatot rendesen.
mikrofon
Ki ez a veréb? Jo, mondjuk a cikk clickbait, kell a penz a youtube-tol...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Rapid136 #22624 üzenetére
silent shutter-ről az jut eszembe, hogy két hónapja, mikor én egy fotós üzletben átvettem a 24GM lencsémet, akkor a mellettem lévő eladónál egy esemény fotós éppen az új Canon gépét nézegette. (Nem MiLC), hanem DSLR) és azt mondta, hogy neki nagyon fontos, csendes legyen az új gép, mert annyira szerette hogy 80D olyan csendesen és lágyan csattan, ami olyan jól jött templomokban, eseményeken.... Az eladó meg csak bólogatott hogy a kiszemelt új is persze ugyan olyan csendes és lágy.... Egy pillanatra elgondolkodtam, hogy előkapom a Sony-t a táskából, átállítom sorozatra és készítek pát képet, hogy hallja mit jelent a csendes... Legalább kipróbálom az új lencsét... De aztán inkább jót mosolyogtam... Ránéztem az eladóra aki nekem átadta aztán mentem....
-
Ixion77
őstag
válasz Rapid136 #22624 üzenetére
Pár hátránya is van. Pl. nem tudom ki hogy van vele, de én MILC-en nem tudom rendesen használni a polárszűrőt. DSLR-en tökéletesen láttam a hatását, de a digitális kijelző nekem valamiért nem adja.
Talán még nagyobb gond, hogy az átnéző keresőn sose volt gondom a hosszas használattal, míg MILC-en a szemem begörcsöl egy óra után. Konkrétan fáj a szemem tőle, talán mert túl közelre kell fókuszálni. Sokszor kínomban a kijelzőt használom, de az meg alig látszik napsütésben. Persze mindez valószínűleg a szemem hibája, 3D mozit se tudok nézni."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
mikrofon
addikt
válasz Ixion77 #22628 üzenetére
A kijelző napsütésben való használatára van egy opció, az sokat segít..
Monitor Brightness: [Sunny Weather](IMHO - A rosszul beállított dioptria korrekció is okozhat kellemetlen hatást... - IMHO)
-
Rapid136
őstag
válasz Ixion77 #22628 üzenetére
Nekem akkor lett tele a t@köm a tükrössel amikor elkezdett változni a szemem, szemüveggel néztem a képet a keresőben és egyszer csak eljött az a pillanat hogy aztán nem tudtam a hátsó LCD-n visszanézni a képet mert homályos volt. Akkor elkezdtem kukucskálni a szemüveg alatt hogy lássam... most (igaz hogy szemüveg nélkül) belenagyítok a képbe, élesre állítom a manuális obit, fotózok és a keresőben már látom is az eredményt anélkül hogy el kellene venni a szemem a géptől.
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
mikrofon
addikt
Félre ne érts, nem írtam le a fotóit és mint Fotós. Még csak nem is gondoltam így!
De ez a nyitó kép egy videóhoz, egy elvileg "független" fotóstól nagyon-nagyon kemény.... IMHO - megengedhetetlen...Tehát igen jó épület/enteriőr képeket készít igen jó helyekről!!! Fotósnak nagyon jó szerintem is....
Sosem állítottam az ellenkezőjét, ha mégis félreérthető voltam és emiatt így tűnt, sajnálom és elnézést érte!!!A vlog-jai és a "kihívásos" videói meg vagy bejönnek valakinek vagy nem. Akinek az előbbi az nézi akinek az utóbbi az nem... Az ezekben alkalmazott stílusa is vagy tetszik valakinek vagy nem
De az a kép amit bemásoltam az ..... és azért az, hogy ezt így ki is rakja teljesen nyilvánosan, az is jelent valamit.....[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz Ixion77 #22628 üzenetére
Hát nemtom, most direkt kipróbáltam egy 30 éves Vivitar polárt az A7III+Zeiss55 pároson, a padló csillogása gyönyörűen eltűnik a forgatásra
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
mikrofon
addikt
Az előbb említett Úriember ITT éppen beszél egy egy távoli irányítási lehetőségről. Szerintem ez az, ami neked is jól jöhet majd, ha kijön a 2. Sony-s változat és feltéve, ha az a6300 rajta lesz a támogatási listán... Addig marad a saját gyári megoldás....Illetve nem tudom, hogy Apple termékeket használsz-e, de ha igen akkor van egy nagyon jó megoldás is már: Camrote - Remote control for Sony Camera, itt pedig a SAR Link
(#22635) |AP| - Már éppen írtam, csak a linkeket ki kellett keresnem, ami idő
Szerk: Jah és a szintjelzés tényleg nem a legpontosabb.
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz Rapid136 #22634 üzenetére
Persze hogy eltűnik, a fizika továbbra is teszi a dolgát. Én arra gondolok, hogy kültéren mikor komponálok és el akarom dönteni hogy érdemes-e feltenni hogy kissé élénkebb és kontrasztosabb legyen az erdő/falevelek a képen, akkor DSLR-en tisztán láttam az árnyalatváltozást és tudtam dönteni, MILC-en meg nem. Egyértelmű esetekben (pl. ég kékítés, padló csillogás) nyilván jól látszik a különbség. Kisebb változások esetén (szín, árnyalat) viszont (számomra) nem.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
konyi79
addikt
válasz mikrofon #22623 üzenetére
Clickbait
és akkor csinál egy cameradecisionos összehasonlítót...
Emelett behúz egy A7m3-at, amire pont neki marhára nincs szüksége. Az R modelleket meg pont a munkájához találták ki.Gergő mostanában nagyon popularista kezd lenni, kicsit keresi a helyét én úgy látom, hogy nem jött össze a kitelepülés. Remélem rátalál a jobb útra.
-
|AP|
veterán
válasz mikrofon #22636 üzenetére
jelenleg se apple eszközöm, se a6300-am sincs.
És a válaszod alapján ki is várok még a dologgal, eddig még nem tálaltam olyan érvet ami elég erős lenne a váltáshoz Fujiról.
A Camranger meg elég húzós áron van ahhoz képest, higy a legtöbb mai vázban már van wifi, csak rgy normális appot kellene írni. -
konyi79
addikt
A szintező a könyv szerint +-1fok pontos, ezt tartja is. Mikor a linkelt tartalommal kapcsolatban a pofakönyvön is elindult a siránkozás rámértem, a gyárit hozza. Legalábbis 7m3 0,9 fok.
Ez viszont ha nagyon pontos kell, lehet sok. Érdemes a harmadolót hozzá bekapcsolni, azért annál a jellegű fotózásnál van idő figyelmesnek lenni.
Minden irányú elmozdulásra van jelzés.A 6300 táblagépről is vezérelhető, eszköztől fügően 20-50m kültéren a hatótáv. 1-2 fps a frissítés, de stabil, a felbontás nem túl acélos.
Belenagyítani nem tudsz, fókuszpontot kijelölni (ezt új vázaknál már nem ), ISO-t, rekeszt, expo kompenzációt állítani igen.
Távvezérlés közben le vannak tiltva az automatikus sorozat funkciók, csak időzített felvétel elérhető, folyamatos felvétel, és egyszeri exponálás. BRK eltolást egyesével eltolva tudod megcsinálni.A szintező jelét a távvezérlő készülékre nem viszi át.
APS-C-re Fujiról nincs sok értelme váltani szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz konyi79 #22638 üzenetére
IMHO
Amikor néztem a videót, én is meglepődtem, hogy csak a sima a7-et vette és nem az a7r-t. Teljesen egyetértek azokkal amiket írtál. Egyszerűen az a kamera nem az Ő szintje. Ugyan ilyen meglepő, hogy a két lencse, amire be akar ruházni az a Sony 28/2 és a Sony 85/1.8.... De semmi közöm a felszereléséhez és a pénztárcájához, ugyhogy gondoltam ez van....De!
Mivel említetted ezt a emigrációt te is. Megnéztem a sikertelen emigrációjáról szóló videót. Őszintén szólva nehezen tudtam végig nézni. Ez be illene az M1, M2 főműsor idejébe és a korábbi magyarországi, nemzeti kormányunk kampányába is, amiben azt bizonygatták miért Magyarországon a legjobb dolgozni, miért itt lehetsz csak igazán sikeres és, hogy miért ne menj külföldre dolgozni, vagy ha már elkövetted a hibát és kimentél miért gyere rögtön vissza.....Minden benne van ebben a videóban, ami ezekben a kampányokban benne volt ellenérvnek...
IMHO[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Ha nem 3 éves adatokat nézel ez már így csak részben igaz. Tény, nem volt ideje még a dolognak megfordulni, de egyre több ilyen helyen látni A9-et, 7R3-at pl.
És jön az olimpia!
2018 a MILC-ről szólt, 2020 meg az olimpiáról fog. Ott pedig sokminden ki fog derülni! Az olimpia előtt várhatók az igazi nagyágyú tükrösök, de biztos vagyok benne, az A9m2-t is oda fogja időzíteni a Sony. Szóval 2018 még csak kis bemelegítés lesz, igazán nagyot ez az év vége - 2020 eleje fog szólni! Addig meg persze nézegethetünk gyanítom 1-2 megjelenő iszonyat árú telét. -
PuMbA
titán
válasz konyi79 #22643 üzenetére
Ebben egyetértek, 2019 / 2020 lesz a fordulópont. Ebben az évben jön a Canon az RF 70-200 f/2.8-cal és a 24-70 f/2.8-cal, valamint egy full profi géppel. Hamarosan az EOS R-hez is jön egyébként egy nagyobb firmware frissítés. Nikon is jön 70-200 objektívvel, szem AF-fel és hasonló firmware nyalánkságokkal. Sony jönni fog objektívekkel és új vázzal és let the fun begin
[ Szerkesztve ]
-
belovary
senior tag
Mikről nem írtok ti... csak csendben olvasgatok... Lenne rá lóvém, biztos megízlelném mindegyiket.
-
dangerzone
addikt
Sziasztok!
Egy kérdés.
Pár napja kezdtem utánajárni a témának, hogy érdemes lenne egy 2. objektívet beszerezni az alpha 6000 gépem kit (16-50 3.6-5.6) lencséje mellé. 140.000-ért tudnék szerezni egy Sony 18-105 f4-es zoom objektívet, vagy 90-ért egy fix Sony 35 f1.8-at.
Mivel véges a tőke, ezért csak egy nyerhet, ha egyáltalán lecserélem a kites verziót. Alapvetően egy "univerzálisabb" obit keresek, hogy ne kelljen naponta cserélgetni.
Amire használnám:
- Bel és kültéri videók készítése
- Városnézés közbeni fotózás
- Túrázás közbeni fotózás (tájkép, valami érdekességről kép)
- Családi eseményekA fix objektív mellett szól a nagyobb fényátengedő képesség, meg hogy könnyű, kicsi.
A zoom-os mellett meg a zoom. De az jó kérdés, hogy mennyi plusszt adna a kit-es lencse mellett a nagyobb zoom tartomány. Vagy egy madár a faágon témájú fotóra inkább akkor már rendes teleobjektívet kellene venni?!Tudnátok tanácsot adni?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dangerzone #22649 üzenetére
A 18-105G az általad írt célokra tökéletes, megéri az árát (újonnan is - ha éppen 170 körülre van akciózva).
Az egy szem fixszel szerintem nem leszel kisegítve - én évekig egy 50F1,8-at hordtam a kitüveg mellé, de csak "művészkedésre" használtam, utcán, nyaralásnál végtelenül unpraktikus, hiába gyönyörű képeket lehet vele lőni.
szerk: nem a kitlencse mellé, hanem helyette vedd meg a 18-105-öt. Madár faágon az nem fog menni... ...ahhoz a 70-200 is kevés lenne.
Szerk2: de ha a kitobi minőségével meg vagy elégedve, miért nem egy 55-210-et veszel mellé használtan? Mondjuk azzal meg nem fogsz videózni, az tuti...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6 II compact telephoto zoom
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot
- Zenit ET + Helios M44M-4
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)