-
GAMEPOD.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ed Parker
nagyúr
Sziasztok,
Sony a7III vagy a7rIII amit érdemes lenne most venni, egy árban lenne a kettő, az utóbbi használt az a7III újonnan Sigma 35 v 50/1.4 art obival.
Ti melyiket vennétek?
Ha van ezeknek a gépeknek saját topikja felteszem ott.
Köszi -
Ed Parker
nagyúr
D850 plusz 500mm madarazni és vadfotó, D750 megy és ahelyett próbálnám ki valamelyik Sony-t, D850-hez marad egy 50mm üveg portrézni, ott lesz nagy felbontás.
A Sony csak érdekel, hogy milyen rendszer, érdemes e teljesen átjönni.
Egyelőre 100mm alatt obival, város, gyerek, kirándulás, ilyen utazós gépnek lenne, azt ha bejön akkor vennék nagyobb üvegeket is. -
Ed Parker
nagyúr
válasz mikrofon #19013 üzenetére
Az AF a D850-ben sem rossz
Az 50mm marad, a rajza jó, értéke nagyon nincs, vagyis váltásnál sokat nem dob a latbaHa A7RIII lenne, milyen jó rajzú obik vannak amiket érdemes mellé venni?
Az 55/1.8-at néztem elsőnek, vagy van jobb ajánlás?
A Sigma art obik milyenek ezen a vázon? -
Ed Parker
nagyúr
válasz szazbolha #19015 üzenetére
2014-ben egyszer már váltottam rendszert, Canon ról Nikonra, nem bántam meg, de ez a Sony rendszer az üvegek miatt macera.
Míg a két nagynak bőséges választéka van az olcsótól a csúcsig, a Sonyra igazán jó üvegek a tesztek alapján elég drágák, ami meg olcsóbb nem jó.
Mikor kijött az a7RII már váltani akartam, de akkor is az üvegek tartottak vissza.
Sajna és most sincs nagyon másképp.
Nézegetem az adapereket, metabones mk5 vagy Sigma mc-11, amit mindenképp kellene vennem, vagy Sigma art vonalon maradni. -
Ed Parker
nagyúr
válasz mikrofon #19016 üzenetére
Nekem is volt D500, 4nap után megváltam tőle
A 35 és 50mm amit sokat használtam.
Szóval valszeg ilyet veszek most is.
A Sigma art obikkal egy bajom van, hogy nagyon nehezek, egy 35/1.4 majd annyit nyom mint egy N24-70/2.8És ha már milc, kisebb váz, nem feltétlen szeretnék rá nehéz üvegeket venni, nem tudom mennyire nehéz megtartani a kisebb grip miatt.
-
Ed Parker
nagyúr
válasz szazbolha #19023 üzenetére
2012-ben mikor megjelent az öddé mkiii megvettem, de meló miatt sajna nagyon keveset használtam, így 2014-ben lehetőségem volt egy D4-re cserélni szőrbe, kevés expoval.
Azt a vázat nagyon szerettem, aztán elkezdtem madarazni és a 16Mp kevés lett.
Jött a D850 ami ezt a problémát megoldotta.Most a D750 megy és lesz helyette a 7RIII, ha tetszeni fog, akkor a többi Nikon cucc is megy.
Bár hozzáteszem, az a váz minden szempontból egyben van, a videó része ami gyengébb, de az meg nem érdekel. -
Ed Parker
nagyúr
válasz Ixion77 #19024 üzenetére
Köszi ezt lementem, a jövőre való tekintettel.
Grigo: majd csak a hét vége felé
Pumba: én is, a D850 az király, bár a D4 volt ebből a szempontból a csúcs, pici méhecske, ami egy helyben repül, megáll a levegőben, az a D4 simán megfogta, haver D750-el ugyanolyan üveggel nem tudta, pedig abban elvileg fejlettebb fókuszrendszer van
Nagyon érdekel a Sony szem fókusza, picit sajnálom hogy az a7III új fókuszrendszerét nem próbálhatom most ki,de gondolom ez sem rossz.[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
válasz topikk #19037 üzenetére
Nekem az volt vele a bajom, hogy 500/5,6 kevesebb fényben hogy meglegyen a záridő magasabb ISO kellett és 3200-on már eléggé zajos volt.
Nekem nem jött be, a D5100 ISO 3200-on kevesebb zajt produkált, bármilyen furcsa.
Előtte is azt használtam, azt D500, azt vissza D5100.
Puritán, 11AF-es, lassú gép, értéke sincs ma már, de az a szenzor nem rossz. -
Ed Parker
nagyúr
Egy évvel ezelőtt volt egy Leica typ-109 kompaktom, azt cseréltem D750-re gondoltam FF váz,50/1.8 könnyű obi tuti könnyű kombó kirándulásra. Aztán igazából sokszor otthon maradt, ezért is megy bele holnap a Sony vázba.
Nem feltétlen kell az ára üvegbe, csak azt akarom elkerülni hogy legyen otthon 2-nél több gép, a D5100-at úgysem tudom eladni, illetve kb 50k-t ér kit obival.Rgranc: nem tudom a Leica után, ami jóval nagyobb volt az RX100-nál gondolom az a7 nem sokkal nagyobb, de a D750-nél mindenképp kisebb könyebb.
[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
Megvan a szörny, lőttem a boltban egy tesztképet és mondtam, ez kell.
Volt a7III is, de nem -
Ed Parker
nagyúr
Aki használ adaptergyűrüt, és hosszabb telét, milyet érdemes venni?
-
Ed Parker
nagyúr
válasz szazbolha #19069 üzenetére
Én Matt Granger videóját nézve, 3 Nikon adapterrel, abszolút vegyes az összkép és teljesen objektív függő, hogy talál e AF-t és hogy mennyi idő alatt.
Na most ez így elég lutri, hogy akkor melyiket és az én uvegemmel pont megy e vagy sem.
A Sigma sport a C verziónál sokkal jobb, drágább is, néztem sok képet nyitva róla, nyilván nem üti meg egy L obi szintjét, de mondhatni ötöd annyiba is kerül.
Próbáltam 500mm-en Nikon 2xIII extendert, hiába ez a legjobb optikailag, még egy 70-200VRII-n durván romlik a kontraszt és az élesség is, szóval az extender nem az igazi, ha kellenek részletek, az csak hab a tortán, hogy F11-en már nem rakéta az AF -
Ed Parker
nagyúr
Ti milyen SD kártyát használtok A7 vázhoz?
Érdemes a Sony SF-G kártyáját megvenni vagy jó a sandisk is? -
Ed Parker
nagyúr
válasz mikrofon #19117 üzenetére
Nem nagyon lövök gyors sorozatokat és 4K videó is ritkább, a kérdés arra irányul hogy befolyásolja e általános működésben egy régebbi uhs I kártya, és kell mindenképp a gyorsabb vagy inkább csak sorozatokhoz a gyorsabb puffer ürítés miatt?
Mert amik nekem vannak 95MB/s sandisk kártyák és picit ilyen lusta olykor olykor a működés.
Persze ez lehet hogy nem a kártya miatt van hanem a menü ilyen alapban.
Egyszóval nem olyan fürge mint egy dslr menü rendszer. -
Ed Parker
nagyúr
válasz kovsol #19119 üzenetére
Mikor bekapcsolom a vázat villog a piros LED, megnyomom a play gombot |> ott megint villog a LED pár másodpercet, ebből feltételeztem hogy a kártya szuttyog vagy a milc menü rendszere lassabb egy dslr-hez képest?
Bocs, de új nekem a cucc, ezért merülnek fel ilyen kérdések. -
Ed Parker
nagyúr
válasz mikrofon #19123 üzenetére
Igen, az van most is, 2933x lexar xqd. Azt nem egyszerű leakasztani.
Nekem csak raw van beállítva és az is csak az első kártyára, a kettes slot pihen illetve nincs hozzá semmi társítva.
Ahogy néztem pár videón, amíg ír a kártyára addig semmit nem tudsz állítani, az viszont lehet hogy gyorsabban üríti mint az R2.
Viszont annyira nagy különbségek nincsenek sandisk és Sony árak között.
Általában 32GB kártyákat használok vagy kisebbeket. Német webshopban találtam 68€-ért Sony G 32GB kártyát. -
Ed Parker
nagyúr
válasz kovsol #19130 üzenetére
Na most kipróbáltam a maxra tettem, 4K 30p100M és megy a 32GB u3 Extreme pro kártyával.
Lehet hogy mégsem kapkodom el ezt a nagy sebességű kártya vásárlást.
Ma teszteltem a MB pro sdxc kartyaolvasójával mit tudnak a kártyák és nem mindegyik azt mutatja ami rá van írva, pro és kontra.
Van ami többet tud mint amit ráírtak és van ami sokkal kevesebbet. -
Ed Parker
nagyúr
válasz konyi79 #19142 üzenetére
Akkor csak behalozom, hogy megy
32gb SanDisk uhs I U3
Amit észrevettem egyedüli limit mind az RX100 mk5 és R3-nál hogy a 60M feletti 4K felvételhez u3-as kártya kell, vagyis csak a 4K 100M30p-hez kell minimum U3 minden ami alatta van,megy sima class 10es karival is.[ Szerkesztve ]
-
Ed Parker
nagyúr
Tegnap első alkalommal próbáltam stúdió fényekkel az R3-at,fura volt a kereső ugyanazokkal a beállításokkal, egy pillanatra láttam az arcot és utána sötét, vagyis a beállításoknak megfelelően full sötét.
Megszokva a dslr keresőket ott minden beallitason ugyanaz a kép marad.
Ezen lehet valahol állítani hogy maradjon világos a kereső egy pl:ISO 100 1/160 F8 beállításon?
Vagy ez ilyen. -
Ed Parker
nagyúr
-
Ed Parker
nagyúr
-
Ed Parker
nagyúr
válasz mikrofon #19236 üzenetére
Nálam maga a lementés nem annyira fontos, tudok várni 1-2percet de 5-öt is
Az viszont már fontos hogy ha már a gép tud 10fps-t, akkor az ne a kártya miatt legyen meglőve, illetve általános működésben legyen gyors.Sztem önmagában nem a kártya sok egy ilyen szettben.
Egy 35/2.8 obi még csak nem is fényerős, na az húzós, de akár a többi is irreálisan drágák egy canikon kínálathoz viszonyítva.
Nézd meg mennyibe kerül egy Canon 40mm pancake vagy akár egy 35/2 -
Ed Parker
nagyúr
Egy Synology szerveren nem gondolkoztál, van abból már elég sok lemezes, azon keresztül elég biztonságos a tárolás és az elérés is gyors, nekem évek óta az van mindenre, egy 2+5 lemezes cucc,plusz egy 4TB offline lemez hozzá, ami polcon van plusz egy wd mycloud backup és még egy külső Hdd offline backup ami a fiókban van.
-
Ed Parker
nagyúr
válasz lugosi #19270 üzenetére
Egyelőre kompromisszum teljesen átállni, mivel a jelenlegi Nikon váz mellé van 500mm-em, viszont Sony-ra nincs ilyen nativ obi, adapteres megoldások vannak, de olcsóbban nem jövök ki, szóval még nem tudom hogy alakul.
Sztem a Nikon marad vad és madárfotóra, ha már 46Mp, a Sony meg minden másra.