Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz Bogyó bá' #2633 üzenetére

    Pont azért jó motorozáshoz :P
    Én is éppen motorozáshoz és kiránduláshoz / városnézéshez, a rendszer (főleg obik) kompakt mérete miatt választottam anno a m4/3-ot. Nyakamban váz ekv. 28-84-gyel, övtáskában ekv 80-300, ekv 40 pancake, gyári halszem-konverter, esetleg még egy régi manuális üveg, továbbá kis tripod, kit kisvaku, szűrők, pótakku, stb.

    Hiába tetszett/-ik nagyon a NEX vonal, főleg a NEX6, de a natív NEX obipark... nézd meg a kompakt obikat (16-50 PZ, 16 pancake)... egyszerűen siralmas, de még a NEX viszonylatban még jónak ítélt, de már nagyobb méretű 18-55 is.
    A m4/3-os kitzoomok (Oly, Pana, Pana PZ), de még a lenézett Oly 12-50-es is köröket fut ekörül.
    Hiába nagyon jó a váz és a szenzor, amennyit a NEX a nagyobb méretű és jobb szenzorral nyer (legalábbis addig jobb, amíg a Sony-szenzoros m4/3-os vázakat nem lehet hasonlóan nyomott áron kapni), azt el is veszti a silány obikkal, sajnos, ha csak kitobival tervezed használni.

    Na de most megyek is a kőzápor elől :DDD

    Szerk: most látom, hogy már lefutott kör, meg is vetted? Akkor mindegy. Azon az áron nagyon jó váz, aztán majd hátha jön még jobb obi is hozzá.

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Bogyó bá' #2652 üzenetére

    "Régebbi" (2-3 éves) m4/3-os vázak is rohamosan vesztik értéküket, tehát az is megvan olcsón. Viszont a hasonlóan kompakt Pana 14-42 PZ sajnos még nem, pedig egy G3-mal karöltve szvsz tetszene neked, kompakt, van kereső és egy megbízható kis gép.

    A fotózási kedv szvsz attól is függ, hogy jársz-e olyan helyeken, látsz-e olyan dolgokat, van-e olyan időjárás, vagy van-e olyan felszerelésed, amik meghozzák a kedved. Én is pár külföldi út során kaptam rá a fotózásra, meg egy ideje pluszban az, hogy motorral is gyakran járok kirándulni, s érdekes helyeket látok.

    Na mindegy, nem akarlak összekavarni, jó gép a NEX, főleg azon az áron, a 16-50 meg legalább kompakt. Hátha kihoz majd valamelyik 3rd party (Tamron vagy Sigma) olcsón, de jobb minőségben valami kit-helyettesítőt.

    Rumos: csak a kitzoomok közül jobbnak ítélt 18-55-höz volt szerencsém. Igazad van, rendszer-szinten jó, de csak azért, mert a jó szenzor kompenzál a silány obiért :P

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz tailor #2655 üzenetére

    De drága vagy, hogy kivetíted a paranoiád :)
    Ez saját véleményem. Vázat készülök váltani, s erősen elgondolkoztam, hogy esetleg rendszert is váltsak-e. A NEX mindig is tetszett, ironikus módon pont a NEX megjelenése indított el a mirrorless irányba. NEX6-tal a palacsinta-méretű 16-50-nel sokáig nagyon szemeztem, s az E-M5-nél olcsóbban is meg lehet szerezni. Jónéhány tesztet átbújtam, de közben több helyen is hallottam, hogy a kitobikat nem dícsérik (sőt). Először azt gondoltam, hogy annyira azért csak nem lehet rossz. Aztán megnéztem a fentebb linkelt méréseket slrgear-en, és elment a kedvem.
    Persze, lehet éles manuál üvegeket használni a NEXeken is, de amikor utazok, akkor sokszor se idő nincs annyi egy-egy lövésre, se kedv azokat a régi nagy és nehéz obikat cipelni. Tehát mindenképp vagy a gyenge optikai teljesítményű kitobik, vagy pedig vannak natívnak a Zeissek, nagyon drágán.

    Fattyú: a hordótorzításon lehet szoftverrel segíteni. Az életlenségen már sokkal kevésbé.
    A 12-50 mérete, azt sajnos tudjuk, az az én szememben is egy nagy hátrány; de ettől még mindig élesebb. A Pana 14-42 PZ is hasonló méretű, de élesebb. Pedig hidd el, tetszik a NEX, éppen ezért a szívem szakad meg, hogy nincs hozzá jó obipark.

    Nagyobb DOF: ez tudom, hogy neked nem jó, mert szereted a bokeh-t és a manuál üvegeket. De ha Bogyó tájképeket készít kizárólag csak kitobival, akkor viszont lehet, hogy pont ez lenne jobb neki.

    De mindegy, csak vélemény, meg még egy opció lett volna Bogyónak.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz rumos14 #4969 üzenetére

    S már van is... hogy itt miért nincsenek ilyen akciók...
    új A7 váz
    + 28-70
    + 1 db tetszés szerinti adapter:
    --- LAEA4 (önmagában 349 USD)
    --- Metabones jelátvivős (AF, rekesz, IS!) Canon EF-S (399 USD önmagában)
    --- Metabones sima csak rekesz-beállítós Nikon, vagy
    --- Metabones mégsimább Leica
    -------------------------------------------
    összesen: 1069 AUD. Kb. 225k HUF :Y basszus olcsóbb, mint Japánban (138k JPY, 300k HUF)
    Nálunk csak a váz kitobival félmilla, ajándék adapter nélkül :(((

    Huhh... ha nem lennék ráindulva az A7m2-re, nagyon elgondolkoznék rajta. Még vám+fával is 40%-kal alacsonyabb az itthoni árnál...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5015 üzenetére

    Az A5100 és A6000-ről van szó? Akkor nagyon nem.

    Jmakk: jobb lenne valami olyan teszt, ami direkt az összehasonlításra megy rá, itt most csak egy-egy kép van kiragadva, eléggé eltérő körülmények között, túl kicsi a minta.
    Annyira gáz, hogy átnéztem vagy féltucat tesztet, ahol csak papíron és fícsörileg hasonlítják össze a két gépet, de nincsenek ceteris paribus képek. A speci-listát én is el tudom olvasni, nem az érdekel egy tesztben, az nem is igazán fotós teszt...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5019 üzenetére

    Hopsz, a5000-re gondoltam :B

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz powerup2 #5033 üzenetére

    "majd később jövőre vennék egy full frame gépet A7-et mert arra a SEL2870 az alap obi aztán késöbb csak vázat kéne vennem azért gondoltam erre az obira"

    Szerintem inkább valami fotózás alapjai könyvet, többre mennél ;]
    Már megint fordítva ülsz a lovon. Az A7-hez a 2870 kitobit olcsón adják; külön önmagában drága. Másrészt, a 2870-et APS-C-n inkább csak kényszerből használja az ember, mert az nem alapobi lesz, hanem ekv 42-105, tehát egy normáltól kisteléig tartomány, nem lesz széles oldala.
    Egyáltalán milyen obid van most? 1650-nel volt kitben (ekv. 24-75)?
    De előbb inkább lássuk a képet, hogy mi is volt a hiba forrása...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz powerup2 #5035 üzenetére

    Már bocs, de amit küldtél, az tipikus user error. Tényleg inkább előbb a fotózás technikai alapjait kéne elsajátítani, mert a FF ezt nem helyettesíti, sőt, ahhoz még jobban kell azt tudni, mert a még vékonyabb fókuszsíkkal csak még homályosabbak lesznek a rossz fókuszú képek. Éjszakai égboltot nem autófókusszal fényképezünk, egyáltalán örülhetsz, hogy az 5-ből 2-szer mégis talált magának fogódzkodót. Éjszaka manuál-fókusz, akár a csillagokra, vagy én inkább zseblámpával megvilágítok hiperfokális távon túl egy tárgyat és arra lövöm be a fókuszt, majd utána lövök párat az égre és ott ellenőrzöm.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz marcyman #5045 üzenetére

    16-35? ;]

    Én is sokat kattogtam rajta oda-vissza; annyira jutottam, hogy talán a 28-70-nel kitben, és az 55 f1.8 gyenge fényhez a natív kínálatból; valamint egy 18~21 körüli f2.8 UWA, 35 f2~f2.8, és egy 105-135 f2~f2.8 körüli manuális fixszel jönnék a legjobban ki ár vs lefedettségben, legalábbis arra és ahogy én használom (utazás, tájképelés -- tehát nem boké, hanem optimális élességig rekeszelés). Jó lenne a 16-35 és 24-70 páros, mert szép egyenletesen élesek saroktól sarokig, csakhát rengetegbe kerülnek.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz marcyman #5048 üzenetére

    M4/3-ra nekem is van Samy halszemem, kiváló éles nyitva is.
    Viszont: a 14 nem natív, hanem gyárilag adapterezett; továbbá nagy és nehéz. Meg 14 nekem már egy kicsit túl széles.
    Valahol láttam egy nagyon jó tesztet, ahol egy A7 vagy A7R-rel egy fél tucat UWA obit hasonlított össze a szerző, köztük a Samyang is, de most sehogy se találom... :( Ez is jó, de egy másik volt, ahol ugyanonnan voltak a képek, így a látószög hatását is látni lehetett.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz marcyman #5052 üzenetére

    A nem natív alatt azt értem, hogy dSLR-re tervezték, nem FE-re. Tehát akkora méretű, mintha egy tükrös obit adaptereznél, csak gyárilag FE a bajonettje. (Vicces, hogy mondják, hogy tükör nélkül és kisebb bázistávval kisebb obikat lehet tervezni széleslátó oldalon. Valahogy nem igazán látom, hogy ez történne...)
    Tömegben azért nem mindegy, hogy fix vagy zoom.
    A Zeiss nyitva is éles saroktól sarokig, úgy rémlik a becsillanással szemben is ellenálló, míg a Samyang nagyon becsillanós, és az éles sarkokhoz talán azt is f4-re kell rekeszelni.
    Nem, nem arra, az nem is teszt, csak egy felsorolás. Mondom, a szerzője ugyanonnan (háza ablakából, havas tájra kinézve) készített képeket 5-6-7 UWA obival, különböző rekeszeken, és hasonlította össze, képkivágásokkal.

    Bogyó: igen, az 5xxx a NEX3 utóda ergonómiailag; ellenben az 5100 már a NEX6-ot váltó 6000 belsejét kapta, tehát belső szempontjából viszont feljebb van, mint ahová a NEX3 szériát régen pozicionálták.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Bogyó bá' #5060 üzenetére

    A legújabb nem sokkal megjelenés után mindig drágább, plusz a magyar árakban gyakoriak a furcsaságok. Nézd meg pl. az angol árakat. Ott már csak 350 GBP az 5100 kitobival; a kifutó elődje 5000 meg 233 kitben, míg a NEX5T még 329. Amint jön utódja, az 5100 is elkezd majd zuhanni.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz marcyman #5064 üzenetére

    Vannak a Zeiss Loxia 50 és 35 f2, direkt A7-re áttervezett manuál-obik, de elborult-drágán. Japán árakat nézve, a kettő közül az 50-es ára kevésbé elszállt, de még az is drágább az 55 f1.8-nál, pedig egy kiváló obi, éles, 1/3 FÉ-vel gyorsabb is, és ezen a gyútávon a régi filmes, távmérős és Leica obik is jók az A7-en; na de a 35-ös az igazán elszállt, mivel a Sony f2.8-asa egy blendényivel lassabb és optikailag gyengébb, és a széles Leicák pereme sötétedik és lilul A7-en, így a 35-ösnél nagyon pofátlanba elmentek az árral, majdnem annyiba kerül, mint a 16-35 f4 (125k vs 130k JPY)...
    Hamarosan jön a Zhongyi is néhány A7-re tervezett obival, Sigma is tervez, remélem Samyang is készít natívat majd, mert néhány nagyon jó üvegük van képminőségéhez képest olcsón.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz marcyman #5066 üzenetére

    Autofókuszos obikkal igen, a dSLR-ek olcsóbbak, mert ott a sok előző és azelőtti generációs obi, és már komplett obiparkjuk is van, míg itt nincs natív egyetlen fényerős natív tele fix sem, ultraszéles, halszem, stb. sem. Illetve: van Canon obikhoz olyan adapter, amivel a rekesz, fókusz, és még az optikai stabi is működik A7-esen is.
    Adapterezett régi manuálokkal viszont az A7 a nyerő, mert távmérősöktől középformátumig bármilyen obi adapterezhető rá.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Ipadipad #5068 üzenetére

    Az A5000 a NEX-3 vonal folytatása, tehát kifejezetten casual kattintgatóknak, szinte kompaktos kezelhetőséggel. Ergonómiailag hatalmas visszalépés lesz, szvsz. A helyedben inkább a NEX6, A6000-t nézném, azoknak keresője és vezérlőtárcsái is vannak. Vagy maradni az A58-nál.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5103 üzenetére

    "Nemigen lesz ez 100k, az 5-ök se nagyon voltak."

    Angliában 350 GBP a 16-50-nel kitben. Japánban ugyanez 57k JPY, csak a váz pedig 47k JPY - ami ~100k HUF; a NEX5TL 16-50-nel 39k JPY, az 5000 kit ára alatt van... Kijön egy utód, év közepére-végére már esélyes lehet a 100k, rosszabb esetben használtan.
    Ld. az A7 is, az A7m2 megjelenése után hogy elkezdett esni: már 800 GBP Angliában (anno 1300-on kezdett), 115k JPY Japánban.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5113 üzenetére

    Erről az a vicc jut eszembe, amikor a fiatal pár fekszik az ágyon, a férfi csak néz a plafon felé, nem figyel túlzottan a nő csacsogására, amiből a nő azt szűri le, hogy már nem érdekli, nem találja szépnek, nem szereti, már biztos szeretőt tart, vége a kapcsolatuknak. Közben a férfi csak azt nézi, hogy ott mászik egy pók a plafonon, de olyan jól esik feküdni, nincs kedve felkelni leütni...

    Ártrendekről volt szó. A külföldi árakat pedig azért hoztam fel, mert a magyar piac közismerten sok árazási anomáliával rendelkezik, néha sokáig beragadnak dolgok magasabb árakon. Szóval az A7 Angliában 1300-ról 800-ra esett egy év alatt, pedig csak egy hónapja sincs, hogy az utódja kapható. Japánban pedig a NEX5, mióta már kijött az 5x00 széria két generációja is, már olcsóbb az 5000-nél.

    De mondjuk az is igaz, hogy amire európai garancia van, vagy ahova még egész könnyen lehet vagy eljutni (Ausztria, Szlovákia Bp-ről vannak olcsó buszjáratok, hétvégi kirándulásnak sem utolsó; sőt, ha nem sürgős, néhány EU országba fapados repülő is meglepően olcsón megvan, elég előre foglalva), vagy postázni, akkor én már azokkal is számolok, az itthoni 20-40%-os (vagy még nagyobb) felár többszázezres váz + obiknál már nem kis tétel.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5120 üzenetére

    Jelenlegi gépem Angliában vettem. Szenzoron lett egy hotpixel, ami meleg éghajlaton + hosszabb használattal a környékét, majd egy egész függőleges csíkot elkezdett vörösen gerjeszteni. Az angol számlát itthon nem fogadták el, mert nem volt rajta pecsét + aláírás. Leleveleztem a bolttal, nagyon sajnálják, küldjem vissza a szervizük címére egy hibaleírással. A csomag 500 EUR-ig biztosítással volt 6200 HUF DPD-nél. Postafordultával a boltból küldtek egy új gépet. Bennefelejtettem az akkut. Küldtek helyette egy újat. Szóval 6200-ba került a gariztatás, miközben a kit 40+%-kal volt olcsóbb.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5122 üzenetére

    Ha csak 10-20%-kal lenne itthon több, akkor én is etetném az itthoni boltokat; de a másfélszeres vagy annál is több azért kissé sok.

    Más:
    SR2 rumour, lehet, hogy lesz szuperolcsó A5 FF váz?
    Azt még el tudom képzelni, hogy lenne egy EVF nélküli, lebutított váz, A5x00 jelleggel, csak FF szenzorral, az A7-eseknél olcsóbban. Azt már kicsit nehezebben, hogy egyből 800 USD / EUR-ról kezd, de a Sony FE stratégiájába (a váz olcsóságát a drága obikon és kiegészítőkön hozzák be) még belefér. Azt viszont nem nagyon, hogy ebben az árban már obi is lesz, hacsak nem hoznak ki valami 28-70-nél kisebbet (olcsóbban gyárthatót és vázzal arányos méretűt) és optikailag gyengébbet (hogy a minőségibb obikra is maradjon kereslet, szóval kb. "FF 16-50"), viszont ilyen az eddig bejelentettek között még nincs.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Murderer69 #5163 üzenetére

    Most jöttem haza a sarkkörről, igaz egy kicsivel, de nem sokkal jobb akkus teljesítményű (kb 400 cipa?) off géppel (Oly EM5). Time-lapse-eket lőttem, sokszáz belement úgy is per (normális) akku (azaz a gyári és a jobb utángyártott. Egy gyengébb utángyártott talán fél óra után feladta). Volt, hogy elkezdett villogni, hogy kifogy az akku, gondoltam hagyom, ameddig megy; erre még fél órát ott vacogtam felette, előbb untam meg, minthogy kifogyott volna, még hazaúton képeket ellenőrizni is maradt benne szufla.
    Az akkus grip-et egyszer raktam rá, bele se fért vele a fotós oldaltáskába; levettem, erre meg a táskában 2 kis fix helyét foglalta el... úgyhogy végül nem is használtam.

    Engem a hidegben az obicsere sokkal-de-sokkal jobban zavart, mint az akkucsere.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Murderer69 #5168 üzenetére

    Bár nem vagyok NEXes, de sztem:
    - kitobi olcsón apróról (18-55 vagy 16-50) nappali univerzális
    - Sigma 19 f2.8 street és szélesre
    - Sigma 30 f2.8 normálnak, street, életkép, rendezvény
    - Sony 50 f1.8 OSS (estére is) vagy Sigma 60 f2.8: portré, életkép, rendezvény
    - ha belefér, akkor Sigma 30 helyett Sony 35 f1.8 (gyorsabb, OSS - este előny)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5178 üzenetére

    "Ha kifogsz egy hasonló jólsikerült darabot"

    Vannak rosszul sikerültek is? :Y
    Komolyabban: nem hallottam nagy QA-ingadozásról, max gyengébb típusokról. A m4/3-os 7.5-ös halszemet is eddig mindenkit csak dicsérni hallottam (az enyém is veszettül éles), rossz darabot még nem.
    De mivel street és rendezvényt írt, nem tájat, csillagokat, épületfotót, ezért nem hoztam én sem fel.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz rumos14 #5189 üzenetére

    Bullshit. FE-re meg kihoztak 55-öt (ami APSC-re lett volna jobb gyútáv, 82.5)

    A propos... annyira zavar, hogy a talán kedvenc látószögem / gyútávom a 35, s fix párosom a 35 és a 85~90 (abból is inkább élesebb fajta), s pont ez gyenge / nincs FE-n. A 35 bár kompakt, de fixnek sötét és optikailag annyira nem is nagy szám (tudom, déikszó, de érdemes megnézni a sharpness field mapet, egészen f8-ig kell rekeszelni éles sarkokért, a 24-70 már f4-en sokkal egyenletesebben éles saroktól-sarokig, mint a 35 f5.6-on), és alig olcsóbb, mint a sokkal jobban teljesítő 55-ös. Kistele fix pedig, mint tudjuk, jelenleg nincs is.
    Már csak azt remélem, hogy a 28 f2 jó lesz, ha már az 55-ös úgyis a mászthev a rendszerben, ahhoz jobban megy egy 28-55-100~135 (manuál, ha más nincs) sor; de még akkor is hiányozni fog egy 35-ös, 55-ös meg egy kicsit hosszú univerzális városjárós obinak.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz ruan #5195 üzenetére

    Ott valami hiba lesz. Tegyél fel egy képet valami olyan helyre, ahonnan teljes méretben letölthető (pl. dropbox?)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz somasz #5204 üzenetére

    Lehet, hogy a NEXen állítottad el a monitort (nem tudom, fényerőt, szaturációt lehet-e ott is állítani). Képet biztos a legmagasabb jpg minőségbe mented?

    Itt is jó lenne valami teljes méretben letölthető kép, hogy lássuk miről van szó.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz somasz #5208 üzenetére

    Csekkold a beállításokat, mert nálam se megnézni, se letölteni nem lehet.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz rumos14 #5219 üzenetére

    A 70-200 és az LAEA4 együtt másfél kiló fölött van, még úgy is a váz 2.5x-e, hogy az A7II 100 g-ot hízott elődjéhez képest -- esélyes, hogy az obira szakajtanád a vázat, nem pedig fordítva ;]

    Nekem már a 70-200/4 is hatalmasnak hat a vázon.
    Én inkább a széles oldalt, ill. kisebb obikat érzem a rendszerhez illőnek; pl. én egy 28-70, 28, +WA-előtét, 55, és (jobb híján) egy manuális 100-asban gondolkoznék, ha lejjebb jönnének az árak és nagyon elgurulna a gyógyszer (meg persze szép lenne 24-70, s a 28-ra WA-előtét helyett 16-35, csak az már nagyonbili, és túlsokszámjegy...)

    A 28 + előtétjeire nagyon kíváncsi vagyok: milyen az induló képminőség (remélem a 35 helyett az 55-höz áll majd közelebb), a széles mennyit ront a képminőségen a széleken, mennyit gyengít a fényerősségen.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Elektrosokk #5221 üzenetére

    Az biztos, ütős, főleg ha a fehér végénél megfogod, aztán a fekete fém végét megsuhintva jól odacsapsz ;] De a számlára ránézni is elég ütős lehet :DDD

    Biztos jó cucc, de ez már olyan méretű, amit az ember előre megfontolt szándékkal elkövetett fotózásra használ. S én nem is vagyok nagy telés, ld. 21, 28, 55, standard-zoom mellett csak egy kompakt 100 f2.8-ast tervezek (legalábbis egyelőre).

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz gcsikos #5245 üzenetére

    "Becsillogás esti képeken előfordul, de azért javaslom mindenkinek a jó minőségű, többrétegű szűrőt, hogy becsillogások ne keletkezzenek"

    Még a Hoya MCUV-m is generál becsillanásokat... Ha nagyon zavaró, akkor a kép készültéig lecsavarom.
    Mindenesetre én is ált. szoktam szűrőt használni, láttam pár éve megjelent modern bevonatos obin is 2 hét lightos használattól is már apró pöttyöket a frontlencsén, amik sehogy sem jöttek le.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz szzoo #5250 üzenetére

    Nem? Pedig a 16-50-nek már alapból tetemes a vignettálása, mintha nem is 16-osnak tervezték volna...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Mekkora csend van itt...

    Bár gépem sincs (mármint NEX / Alpha), de "ha netalántán befigyelne egy" felkiáltással már pár kiegészítőt összeszedtem / rendeltem ( :DDD ), s kérdezném, hogy utángyártott akkuk kinek mennyire váltak be?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5256 üzenetére

    Majd mondom, hogy "az vesse rám az első követ, ...", ugyanis a társaság többsége Fujizik mellette :DDD S Parci is szimpatizál az A7m2-vel, talán megértő lesz :))
    De az egész még csak egy erős gondolat szintjén van, és erősen függ pár dologtól.

    Láttam egy-két boltban Angliában, ugyan a japán árnál magasabban, de a szokásos európai árnál jóval alacsonyabban. Esélyes, hogy szürkeimport, de a Japánból behozottakkal szemben nem a szokásos kizárólag japán nyelvű, hanem angol a fw.
    Inkább szélestől kistele tartományig szoktam tájkép, városkép, épületek, éjszakai égbolt és hasonlókat, és nem is a dof (teljesen nyitva ritkán lövök), hanem az alacsony színzaj vonz az A7-esekben.
    Olynál 12-32 pancake, 17 és 45 az alapfelállás; plusz időnként a 7.5 halszem szokott jönni, amit kényszerűségből UWA helyett használok, (részleges-defishelek, kropolok), mert olyan obi nincs a rendszerben :(...

    Kedvenc látószögem talán a 35-ösé; Sonynál nagy kár, hogy a 35-ös kicsit sötét és árához mérten optikailag nem nagy szám. 90 még nincs is, csak egy batár makró lesz, tehát a megszokott felállást nem tudom hozni. 55 bár már kicsit hosszú, de nagyon jó obi hírében áll, ár/teljesítményben messze lekőrözi a 35-öst. Szélesnek akkor kizárásos alapon marad a 28 f2, amennyiben jó lesz..... és itt billeg az egész. Ha nincs egy jó optikai minőségű, de még kompakt, relatíve fényerős (f2) és elérhető árú mérsékelt-széles / majdnem-normál obi, akkor a rendszer nekem bukta.

    Ha a 28f2 mégis jó lesz, akkor a felállás:
    - 2870 (kitben - nappal, kicsit rekeszelve korrektnek tűnik),
    - 28
    - 55
    - egy 90~120 (esetleg 135) körüli kompaktabb, éles, aránylag fényerős manuál (pl. Pentax M 100 f2.8, Oly OM 100 f2.8)
    - UWA: ha a tesztekben jól szerepel, akkor a 28-WA adapter, bár az eddigi beszámolók alapján erre kicsi az esély; ha nem, akkor valami 18~21 manuál
    - esetleg EA4 + egy-két Alpha-obi, mondjuk valami könnyebb telezoom (-200, -300-ig), arra a pár alkalomra, ha éppen kellene.

    Gondolkozom még egy használt olcsó 5R vagy -T-n könnyű kis másodváznak, hogy time-lapse-hez ne sajnáljam belé az expót, s ebbe legalább u.a. akkuk, FE obik is felmennek, így kevesebb helyet foglal. Az kapna még egy 1650-est, 19-est vagy nagyon talán a 1018, s akkor az A7 is használhatná ultra-uwa-nak (12-16 :DDD).

    ---

    Akkura visszatérve: DSTE-ket mostanában kevésbé látok. Wasabit egyáltalán nem.
    Rendeltem egy eredetinek kikiáltottat, kaptam egy hamisat (helyesírási hibák az akku címkéjén, lol), épp az eladóval hadakozok, azt hazudja Hong Kong-i verzió (közben meg "Europe only" van ráírva, na erre mit válaszol...).
    Akkor inkább maradok az echte, őszinte u.gy.-nál.
    Tőlük Olyhoz úgy emlékszem már volt egy okés nóném akkum, ez is nóném, és elég olcsó. Egyet még olcsóbban már licitben nyertem tőlük, meg is jött, csak tesztelni nem tudom :DDD Esetleg nem használ valaki ugyanilyet? (sokan árulják)
    Van még valami német MTEK és egy VHBW amit többnyire olaszok és spanyolok árulnak (eleve gyanús), alacsonyabb kapacitással és feszültséggel; valami DEKK, OTB, MTB, aztán másfajta nónémek, és csak azután jön az első régebbről is ismerős név, Patona, de az meg nem szállít Mo-ra.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5259 üzenetére

    Igen, csábító rendszer a Fuji is, sok jó obi van hozzá.
    Az XT1-nek is vonzania kéne, mert sok olyan dolog van benne, amit kedvelnék, de valahogy mégse tetszik. Formára se, sok kezelésbeli apróságban se, pár Fujis agymenésben sem, de ami fontosabb: a vázstabi hiánya és az x-trans-tól is idegenkedek. Ha ez a kettő lenne, a többit még lenyelném és már rég itt figyelne egy 18-55, 12, 23, 60, kit telezoom sor.

    Ha úgy nézzük, A7-en is van crop mód ;] vagy ha manuálisan vágsz, még több marad meg belőle :)
    Az eredeti A7-et már szinte az ember után dobják ;] Anno 1300 GBP-n indult, most hivatalos márkakereskedőktől is már régóta 800 GBP a váz, olyan rég, hogy lehet lassan megint vágnak rajta..
    A 16-35 is nagyon jó, csak sajnos elég drága is... lottóötössel persze nálam is az lenne a felállás, hogy 16-35, 24-70, 70-200, 55 és vagy 28 vagy egyik 35 (az f1.4, ha van sherpa is); meg csak úgy még pluszba a többi is :))
    Lottóötös nélkül viszont mérlegelek: kell-e nekem zoom, nem elég egy jó fix, 18~21, aztán a 28-ig fennmaradó részt legfeljebb kroppolni? Fix előnye lehet még a magasabb élesség és a nagyobb fényerő, ami csillagos égnél nem hátrány, valamint kisebb méret és tömeg (bár ebben a 16-35 se vészes).

    70-200-ért nem jár ban, max ha keresed odaát a bajt :P de abban nagyon igaza van Kristófnak, hogy ennyiért, egy f4-es obitól, ennél azért többet várna az ember. EA4 + egy a-obi talán jóval kevesebből meglenne, igaz nekem nem lényegi az af sebesség.

    De amúgy ja, ezt kell tenni: fogni, ami van, és menni képelni, felfedezni, rácsodálkozni a világ szépségére :) mert hiába van csúcs fényképezőgép, ha csak a szekrényben áll és rohamléptekkel veszti értékét, célját meg nem tölti be.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Parci #5262 üzenetére

    Lehet, hogy érettebb az a6000, de nem olyan területeken, mint ami nekem kell. Tájképeléshez nem kell bajnok AF, főleg ha néha kézzel fókuszálok és belenagyítva ellenőrzöm. Ellenben hiányozna a vázstabi fixekhez; és az A7 továbbra is kevesebb színzajt produkál alacsonyabb ISOn, több részlet megtartása mellett. Sokkal kevesebb a közvetlen kezelőszerv is. stb.

    XT1 is lehet, hogy egy jó váz, és X-ben lenne egy nekem optimális kiváló obisor is, de egyrészt racionális érveim is vannak ellene (vázstabi hiánya, x-trans, kezelésbeli hülyeségek), s valamiért a váz formára is sokkal kevésbé tetszik, míg az EM5 és A7m2 első ránézésre is rákívánós volt. Színzajban alig van előrébb, mint az EM5; márpedig ha belekezdek egy másik rendszerbe is, akkor az alacsony-ISOs színzaj csökkentése, élesség, részletesség növelése miatt lenne. Kicsit úgy érzem, hogy az a6000 és XT1 ebben csak kis lépés lenne előre, ellenben a teljesen más rendszer, a m4/3-hoz képest jóval nagyobb obik teljes hátrányával.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5264 üzenetére

    Rongyosra néztem nem csak azokat (mert ha a dxo-ra gondolsz, ott főleg a magas iso húzza le), hanem a tesztképes összehasonlításokat (pl dpr) és mintaképeket is. Színzajban nem látok különbséget, élességben talán hajszálnyit (néhol az A7 recésebb, A7m2 kevésbé), magas ISOt meg úgyse használok ha csak tehetem, tehát az, hogy ebben gyengébb, nekem majdnem irreleváns. Bár dinamikában is kicsit kisebbnek mérték ki, de ennél is a nagyon alulexponált raw-ból még rengeteget lehet kihozni (EM5 Sony szenzorában is rengeteg tartalék van raw-ban, már ott is csak néztem, ezekben meg még több).
    Ellenben nem mindig van kedvem / időm / lehetőségem (pár helyre nem is engedik) állványt felállítani (meg őszintén cipelni is +2.3-2.5 kg a teljes méretű állványom), olyankor nagy szolgálatot tehet a vázstabi. Ezt szeretem annyira az EM5-ben is, gyakran esti városképekhez sem kell állványért nyúlnom.

    Parci: bocsánat, milyen tánc? :) Az egész onnan kezdődött, hogy kinek melyik u.gy. akku vált be :) egy szóval sem írtam, hogy átnyergeléshez kérek tanácsokat, sőt, leírtam, hogy abban az esetben, ha belekezdek egy másik rendszerbe is, akkor melyik váz lenne, és a kérdésekre le is írtam, hogy miért az a kiszemelt, milyen szempontok alapján.
    Ennek ellenére köszönöm a tanácsokat, jó néhány ilyen input alapján újra átgondolni az egészet, vagy hogy van-e valami, amit kihagytam.

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Parci #5267 üzenetére

    Hát azért nem olcsó, na, alaposan meg kell rágni :))
    Még bő egy hónapom van indulásig. Addig még van időm gondolkodni, hogy tényleg kell-e nekem; meg várni, hátha még egy kicsit esik az ára.
    Az EM5-nél is hasonlóan voltam: jóval előtte már megtetszett, akkor alaposan utánanéztem és összehasonlítottam másokkal; azután pedig gondolkoztam, hogy tényleg érdemes-e váltanom, vártam, hogy megy-e még lejjebb az ára, és indulás előtt pár héttel megvettem. Addig meg apránként szereztem be hozzá a kiegészítőket.
    De mint mondtam, billeg még az egész, sok ponton. Egyrészt, nagyon sokba van egy rendszer, váz, obik, vaku, kiegészítők. Ez a 28-as is kérdéses, ha ez is drágán csak optikailag közepes lesz, akkor egyetlen 55-ös nem biztos, hogy elviszi a hátán... Akkor inkább elcserélem az EM5-öt EM10-re (enyhébb AA, wifi, live compo), szerzek egy PL5-öt timelapsere, és inkább obikra költöm a pénzt.

    B.vr, egészen véletlenül aurórás képek... célozgatunk talán?... Sosem állítottam, hogy jó fotós vagyok, vagy hogy a gépem a fejlődésben korlátoz; saját kedvtelésemre fotózok, saját megelégedésemre, és ha van valami, amit A-ban nem tudok elérni, akkor miért ne vehetnék mellé egy B-t is? (Btw, amiket linkeltél képeket, az első ~50-100-ból 1 kivételével mindet 1 ember készítette, aki nem mellesleg ott lakik északon, így egy kicsit könnyebb helyzetben van, mint én voltam, aki másfél hét alatt, munka mellett, egy rövid timelapse kisfilm összedobására koncentráltam. Naszóval emberünk azóta EM5 mellé vett egy A7-est, és az idén téli aurórás képei már azzal készültek...)
    Onnantól piszkálja a fantáziámat, hogy láttam egy sok képes tesztet A7-ről, és még ISO800-on is olyan sima zajmentesek voltak a homogén színek és egyenletesek a színátmenetek, amit az EM5 ISO100-on se tud. Bizonyos helyzetekben ISO400-on és felette már képernyőméretben is néha észreveszem, még nagyon pixelkukkolnom se kell. Trükköztem utómunkás zajszűréssel: feleolyan simaságért már túl sok finom részletet vesztettem. Próbáltam több-képes zajszűrést: kézből néhány szellemképes lett, folyton állványozni minden képért meg elég macera (a képek stackelése is). Fejlődésben korlátoz? Nem. Apróság? Az; sokan annyival letudják, hogy "film-like grain"; engem viszont zavar és frusztrál.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz madgie #5271 üzenetére

    "összehányod
    húzol egy slideshow-t,
    lusta vagy
    olyan szoftver után nézni,
    emészthetőve tenné a képeket.
    ne gyere a dumával légyszi
    olvass utána

    Remélem nincs harag"

    Vazze azért szép finoman ki tudod fejezni magad, ismerlek már, de azért küldted fel a pumpát rendesen.
    Itthon két hét szinte minden éjszakáját azzal csesztem el, hogy olvasok utána, keresek leírást, kérdezek itt a fórumon is (tipp, javaslat sosem jött) és olvasok más fórumokon, hogy erre és erre a feladatra milyen sw jó. Utána töltöttem le őket és próbáltam ilyen-olyan variációkkal, mindegyiknél elkezdeni a beletanulási görbe alján, ami a lehető legfrusztrálóbb szakasz, csak hogy utána kiderüljön, hogy vízjel, csak a pro verzió fícsöre, csak 720p, valamit ugyan tud de azt már nem amit szeretnék. Tudom, hogy pl. a szoftveres pan darabos és szar. Szerinted engem nem frusztrál kibaszottul? Örültem, hogy a negyedik végre működik, paraméterezhető és nincsenek benne korlátozások, aztán csak szívtam a fogam amikor megláttam az eredményt.
    Közben meg jöttek az emailek, kérdések, hogy mikor jön a többi; aztán a végére még Anyám is, hogy "figyi, úgyis mondtad, hogy jössz haza hétvégén kajálni, áthívtam a sógorodékat is, nekik majd bemutathatnád a videót"... úgyhogy igen, "összecsaptam", hogy legyen valami prezentálható v1.0.

    Gorgoval is beszéltem azóta, pár fokkal diplomatikusabban el tudta ezeket mondani, konstruktívabban, konkrét tippekkel. Lett is belőle egy ötletem, hogy hogyan tudom a time-lapse részeket tovább simítani (mert önmagukban még nem szaggattak normál távolságból nézve, csak itt az egészbe belerakva valami tömörítési vagy kódolás miatt), azok egy részét már újra meg is csináltam. A panre kell még valami paraméterezhető eszköz, illetve passzoló zenére egy pár ötletem van, de nem adják annyira. De ha van tipped, csupa fül vagyok.

    A végtelen idővel sajnos tévedsz. A japán út minden átlag harmadik napján máshol fogok szállni; minden nap munka előtt vagy után lógok ki valahova valamit megnézni, gyakran félnapokat utazok. Rengeteg utánanézni, leszervezni.

    Parci: nem kell, csak pár apróság miatt szeretném. Ezért is nehéz, mert a PL3-ról az EM5 nagyobb ugrás volt sok téren, azt még jobban meg tudtam indokolni, és kevesebbe fájt. Ez meg...
    Nem hamar zártam ki, ezen is sokat rágódtam, meg az előd NEX6-ost is. Igen, nagyon jó cucc mindkettő. De valahogy kevésbé vonz, hiányozna pár fícsör, főleg a stabi. Rengeteget használom az EM5-ön. A zajmentesség önmagában még kevés, ld. ott az A7 ami már 800 GBP alatt megy, alig drágábban, mint az a6000, mégse választanám; a zajmentesség és a stabi együtt az, ami az A7m2 felé billenti a mérleget. Ha a6000, akkor inkább maradna az OMD.

    B.vr: szuper rendszer, és még szuperebb lehetne, ha pár dolgon javítanának vagy pótolnák. Amiket panaszkodtam, többnyire nem az obik vagy a szenzor teljesítményének, hanem a fícsörök vagy az obi-kínálat korlátai, amit más rendszeren könnyen meg lehet oldani, itt meg nem vagy nyögvenyelősen. Pl ez a homogén felületeken is jelentkező zaj. Nem simán ISO-zaj, mert alacsony ISOn a darkframe szinte hibátlan; mégis ott van ez a zaj, "film grain", ha nem digitális lenne. Mint írtam feljebb, próbáltam már ezt is valahogy megkerülni, utóban szoftveres zajcsökkentés, vagy több képből összefűzős zajcsökkentést: egyiknél a részletek és élesség bánták, másiknál ugyan végre eltűnt a zaj, de kézből a képek egy része szellemképes lett már attól a kis mozgástól is; állvány meg csak még egy lapáttal dobott a macera-faktorra.
    Nézd, mondanod sem kell, tudom én, hogy még rengeteg van a rendszerben (és még a szűken vett rendszeren túl is, pl. jobb utómunkával; aztán a kompozíció, fények, pillanat, hely, téma, stb még külön dimenziók). Csak itt ez az egy apróság pont egy olyan területen van, amire háklis vagyok. Ettől még nagyon szeretem a rendszert, és helyszűkésen utazósnak továbbra sincs (számomra) jobb nála. Szerencsére nem ezen múlik, hogy tudok-e még valahova utazni, hanem az idő korlátoz, tavaly is az ázsiai körutat leszámítva (ami alatt szintén félidőben távdolgoztam) betegszabival együtt 3-4 nap szabin voltam összesen, ünnepnapokat és hétvégéket gyakran átdolgozva, volt, hogy havi 240 óra is befigyelt.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz marcyman #5273 üzenetére

    "Sony A7 (vagyis bármelyik NEX gép mellé, mert elvileg ugyanazt használja)"

    Sajnos nem ilyen egyszerű. Pont tegnap vagy tegnapelőtt bukkantam erre miután a fenti offvihart kirobbantó u.gy. akkus kérdés után kerestem, hogy azok az akkuk amik működnek NEX-3 és -5-ben, azok NEX-7-ben nem feltétlenül működtek. Tehát meg kell nézni, hogy oda van-e írva a leírásban, hogy A7-tel is kompatibilis-e.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz marcyman #5277 üzenetére

    Szerintem az u.gy. töltő működni fog (nekem eddig nem voltak gondjaim, van vagy 4 db különböző rendszerekhez), de u.gy. akkuknál meg kell nézni, hogy melyiket veszed, mert nem mindegyik lesz jó.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    "Sony will announce the first of the four new FE lenses on March 12! It’s the 24-240mm f/3.5-6.3 OSS. This means Sony will announce the price of the lens and accept preorders on the very same day. The other three new FE lenses should be released in April!"

    :W Jellemző. Esélyes, hogy előbb érek haza a japán útról, minthogy a 28-as egyáltalán boltokba kerül. Köszi Sony. Buktatok egy A7m2 rendelést. :((

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz rumos14 #5281 üzenetére

    Ezzel alaposan felhúztak, mert már mióta hallani az érkezésükről, már meg is kellett volna jelennie, erre mégse. Egyetlen 55 és egy 28-70 mint AF-obik nekem kevés, hogy egy kifejezetten rohanós fotós útra menjek; legalább a 28 nagyon kellett volna még esti városképekhez, a 90~135 kistele, mivel ritkábban használok telét, meg egy UWA még belefért volna manuálban.
    Idén már valószínűleg nem lesz több ilyen kaliberű utam, legfeljebb csak jövőre, ha egyáltalán. Kisebb túrák lesznek még motorral, de oda úgyse merném magammal vinni, meg obikkal nagy is, arra marad az EM5. Jövőre majd visszatérek a kérdésre, addig legalább esni is lesz ideje, vagy hátha jön valami még jobb ajánlat.

    Konyi: a 28 most nekem nem égboltra kéne, hanem várost járni, templomokat, szentélyeket, hanamit és ezek kombinációit fotózni szürkületkor és este.
    Egy 5R/T... nemrég néztem, Japánban vicc áron mérik belőlük a használtat (15-20k JPY-ért már A/A+-t kapsz), annyiért lehet, hogy begyűjtök egyet.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz rumos14 #5284 üzenetére

    #5274: "Szerencsére nem ezen [pénzkérdésen] múlik, hogy tudok-e még valahova utazni, hanem az idő korlátoz, tavaly is az ázsiai körutat leszámítva (ami alatt szintén félidőben távdolgoztam) betegszabival együtt 3-4 nap szabin voltam összesen, ünnepnapokat és hétvégéket gyakran átdolgozva, volt, hogy havi 240 óra is befigyelt."

    Szóval megyek én, amennyit csak tudok, akár lesz A7, akár nem.
    Ha véget ér a projektem, gondolkozok, hogy veszek egy lakókocsit vagy lakóautót és megyek világgá. Magyarországon is van még sok szép hely, amit még nem láttam vagy ahol már rég voltam, és a környező országokban is (*Tátra*, *Erdély*, *Adria*, *Montenegro*, stb stb), nem is kell rá akkora összegeket elverni.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz rumos14 #5288 üzenetére

    "vagy vegyél vissza egy kicsit a munkából, hogy több időd legyen utazni :)"

    Ha ez ilyen egyszerű lenne :)
    A szerződéses lét egyik hátránya az én pozíciómban: addig van munkád, amíg meg vannak veled elégedve. Addig vannak veled megelégedve, amíg keményen tolod, bármikor számíthatnak rád. Ha visszaveszel, nem lesz munkád. Egy volt főnököm mondta: "lassan nem lehet repülni".

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz rumos14 #5295 üzenetére

    Reméljük cserébe az optikai minősége jó lesz.
    Én is inkább kérnék egy 24-135 f3.5-4.5-öt fele tömeggel és alacsonyabb árral, ha választani lehetne.

    Konyi: "FF ultrazoom, szokni kell a gondolatot is."

    :F Canon és Nikonra 28-300-akkal már rég Dunát lehet rekeszteni, már a filmes korszak végén megjelentek, sőt, Canonra még 28-300 L is van (magában másfél kiló)...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz konyi79 #5304 üzenetére

    Trollolon ;]

    "Meg ez ügye rendszerkompakt"

    Mi? Hol? Ahol nincs legalább az alap fix-Szentháromság meg (mászkálós kompakt 28-35 és 45-50 ~f1.8-f2, és fényerős portré 85-90 legalább f1.8-f2), az nem rendszer. A félkilós alapobik pedig nem kompaktak. Nemrendszernemkompakt ;]

    Jmakk: "Nem tudom, én inkább mászkálnék egész nap egy darab kicsi fényerős fixszel, mint ezzel a behemóttal. Persze az előbbi meg hiánycikk a rendszerben..."

    Konkrétan nincs is ;] Az 55-ös nem kicsi, a 35-ös nem fényerős. A 28-as lesz majd az.
    Ez az "egyetlen fix" meg "lábzúm" pedig... azért egy 35 vagy 50-essel nehéz hozni egy 135 vagy hosszabb tömörítését. Még ha lehet is közelebb menni (nem mindig lehetséges), más a perspektíva. Valami tele alternatíva szerintem nagyon hiányzik a rendszerből: jelenleg csak a 70-200 f4 van, ami nagy, nehéz és drága, jön a 24-240, ami ultrazoom, szintén nagy, nehéz és drága, borítékolhatóan gyengébb képminőséggel, és egy 90 makró, ami megintcsak nagy, nehéz és drága. Egyetlen kompakt kis- vagy közép-tele (pl. 90 f2-f2.8, 100 f2.8, 135 f2.8 vagy f3.5) sincsen natívban.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jmakk #5308 üzenetére

    "Van ott fényerős is, csak az meg nem autofókuszos, Loxia 35/2. :)"

    S emellett drágább a 16-35-ösnél is :Y némely Leica olcsóbb :U

    "Fixek: főleg f2-esek és ilyen sorrendben hoztam volna ki:
    35/2, 85/2, 50/2, 24/2, 135/2, 20/2. Aztán lehetett volna tölteni makróval (105/2.8), fényerősebb telével (300/4) stb.
    "

    Maximálisan egyetértek a gyútávokkal. A blendével már nem teljesen mert pl. a 135/2-t a Samyang is kihozott közben, és elég nagy: 122 mm hosszú napellenző nélkül és 830 g... egy kevesebb, mint feleakkora tömegű és jóval rövidebb 2.8-as szimpatikusabb lenne. (Igaz, akkor már ott vannak a filmesek, olcsón, és 135-ösökből pont rengeteg is szokott lenni). A skála másik végén, a fényerős UWA-k is elég nagyok szoktak lenni, f2.8 szerintem ott sem világvége. Ellenben 50-esből filmesnél még az f1.4-esek sem voltak sokkal nagyobbak az f2-eseknél, talán ki lehet hozni kompakt méretben egy fényerős darabot.
    Pedig de jó is lenne a fenti sorból egy 20 f2.8, 35 f2, 85 f2 sor... pont, amik nekem leginkább hiányoznak a mostani felállásból, sőt, nekem csak ennyi kéne...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz lenan #5311 üzenetére

    Akkor ezt benéztem... :B Japánban a Loxia 35 drágább, mint a 16-35, de Európában nem. Itt a Loxia 35 1150 EUR, a 16-35 1350 EUR vs a Summarit 50 f2.5 1400 EUR.

    De mindegy, a lényeg úgyis az, hogy elég drágán mérik egy 35 f2 manuál obi létére. Inkább vennék egy jobbféle régi filmes obit az árának a töredékéért, a maradékból pedig egy korrekt obi-sort fel lehetne építeni, és talán még maradna is... (akár még AF is: LAEA4, 20 f2.8, 35 f2, 50 f1.4, 85 f2.8, 135 f2.8... mind jó obik hírében állnak, és egy részük elég olcsón is megy)

    Konyi: Jmakk eredeti kitétele "kicsi fényerős fix" volt ;]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Ejj, de nagy kihaltság és csönd van itt, miközben sorra jönnek az infók az új obikról. :)
    Az optikai felépítésük egytől-egyig összetettebb és több speciális elemet tartalmaz, mint amire számítottam, az MTF ábráik is kecsegtetőek. A 28 f2 főleg tetszene (viszonylag kompakt, fényerős, ábra alapján egész éles, és árazása is egész korrekt a konkurens modellekhez képest), ha nem májusban jelenne meg... :(

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz jmakk #5338 üzenetére

    Az E-mount 46.1 mm.
    A Leica M 44. A Nikon F szintén 44.
    Nem itt van a gond. Hanem ha nagyon közel van a kilépő pupilla a szenzorhoz, a képszélek már nagyon extrém szögekben érkeznek a szenzorra, amit a mikrolencsék nem tudnak minden fénytartományban elnyelni / megfelelő szögben és mélységben a fotoziták felé irányítani.
    A digitális Leicák is szenvednek a nem-retrofokális ultra-széleseknél a képszélen lilulástól.
    Ez az obi optikai kialakításától függ, nem a bajonett méretétől (ebben az esetben).

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz marcyman #5341 üzenetére

    Mind különböző fajta hamisítvány :DDD
    Az elsőhöz hasonló áron amit vettem, hamis volt (bár elég jó hamisítvány). A második féle csomagolással még nem is láttam. A harmadik ára vicc, besétálsz itt bármely Sony boltba és olcsóbban kapsz garantáltan eredetit, mint ez a drágább zsákbamacska.
    Szvsz: akkuból inkább megbízható és jó utángyártott, mint eredetinek kikiáltott zsákbamacska.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák