-
GAMEPOD.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Ja, hát teljes bemozdulásmentes képet még a profik is ritkábban tudnak nagyobb záridővel, de a lényeg a mozgás ábrázolása, illetve, hogy legyen olyan rész, ami éles. Az, hogy mennyi az már a "lehetőleg minél több" kategóriába tartozik. Híres Usain Bolt kép: [link] Ez a Motogp-s kép tök jó, de nem svenk, hanem állókép
[ Szerkesztve ]
-
robi1979
aktív tag
Tényleg nem kötekedni akarok, de itt hol a svenk?
Más: egyre jobban elgondolkodtat a FF-re váltás. Valamelyik A7R-el, mondjuk az A7IIR vagy a III. De az A7III sincs teljesen kizárva részemről. Kérdés hogy a Sony 24 mp-je mekkora nagyításra elég? Azt látom APSC-n is hogy 33,87x50,8 cm 300 dpi-ben, de mondjuk ha egy 50x70-es nagyítást szeretnék egy már croppolt 24mp-s fotóból, az mennyire lehetséges? Kell e vajon ekkora mérethez a 42mp?
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz robi1979 #29003 üzenetére
Lapozhatsz is tovább vannak látványosak is.
De ahoz hogy egy ilyen kéet csinálj mar a kanyar bejáratánál rá kell álnod az af-el mivel kifelé már 150-200-al jönnek a kanyarból
Az autók meg brutálisabb sebességet produkálnak.De ott a svenk meg ha nem is látod de ezt gondolhattad volna mivel a téma gyorsan mozog és a fotós egyhelyben áll
-
robi1979
aktív tag
válasz p_adam #29005 üzenetére
Köszönöm szépen!
Most kicsit bele bonyolódtam a PS cropjába és a CROP oldalarányaiba. Sony (a6300) ugye tud 4:3-ban és 16:9-ben is képet rögzíteni. 4:3-ban szoktam, 24 mp-n. Leginkább portrézok. Szeretnék az egyik képemből nyomatot készíttetni. A PS cropját mindig 2:3-ra állítottam a 10x15-ös papírképek miatt. Most 70x100-at szeretnék készíttetni, de a 2:3-as oldalaránnyal croppolt képekből mind levág. Nem nagyon tudok kiigazodni a nyomda vágásmentes oldalarányai között, ebben kérném a segítségetek. Pl. nem tudom hogy a 70x100 az most 2:3-as oldalaránynak felel meg vagy 4:3-nak. Van ezekről valami leírás valahol? Honnan lehet tudni hogy melyik méret melyik vágásmentes oldalaránynak felel meg? Mármint megszerkesztem én, retusálom, CROPPOLOM (2:3 vagy 4:3?) de abból amit én megszerkesztek már ne vágjon többet a nyomda. Ti nyomat készítésénél milyen oldalarányra állítjátok a CROP eszközt PS-ben?
A másik kérdés hogy a nyomdának a saját alkalmazásán keresztül tudom feltölteni a fotóm. Mindent .ARW-ben, azaz RAW-ban fotózok, szerkesztek. Milyen formátumot érdemes átadni a nyomdának a lehető legjobb minőség miatt? Gondolom a .JPG kevés, inkább TIFF vagy RAW? Ezekhez mit érdemes beállítani? -
PNP
őstag
válasz robi1979 #29006 üzenetére
1: Az 6300 3:2-es képet csinál alapból, használd úgy.
2: A 70x100 egyik oldalaránynak sem felel meg, de a 3:2-höz van közelebb. Komolyan kérded hogy kell az oldalarányt számolni? Benne van a nevében.
3: PS-ben ne oldalarányt állíts be, hanem 70 és 100 cm-t, amikor croppolsz
4: nyomdának 70 x 100 cm -es képet adj, 300 dpi mellett. Tiff, ha maximalista vagy, de jpg is jó lehet, nem feltétlenül jön ki a különbség, de ez nyomdafüggő is. RAW semmiképp, nem fognak vele foglalkozni, neked meg nincs kontrollod a végeredmény felett, tök másra való. -
kovsol
titán
válasz robi1979 #29006 üzenetére
Szenzor méretéből adódik, hogy 3:2 a képarány. Minden más képarány ebből vágott kép.
6000x4000 24Mpixel az 3:2 képarány jól látszik.Ha 70x100 képet akarsz, akkor állítsd be LR vagy PS-ben, hogy 7:10 képarányt akarsz, aztán te vágd meg előre ahogy neked tetszik, ne a nyomdára hagyd rá.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Rapid136
őstag
válasz robi1979 #29006 üzenetére
Hagyj rá +1 cm fehér keretet a 70x100cm-re és úgy kérd a képet (nem lehet 66x100?).
De a laborok szabvány méretekkel szoktak dolgozni, előtte megkérdezik hogy vágják-e a nem szabványos képet vagy legyen rajta minden, de akkor az egyik oldalon üres csik lesz.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Neck
veterán
Valami szöget ütött a fejembe. Tudom, hülye kérdés, de az a6500-nak "meg kell mondani" melyik SIgma obi van rajta, vagy ott működik a kommunikáció, és elég automatán hagyni a dolgot?
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
robi1979
aktív tag
"3: PS-ben ne oldalarányt állíts be, hanem 70 és 100 cm-t, amikor croppolsz"
Ok, de ha én méretezem át a képet előre IMAGE SIZE menüben 70x100cm-re PS-ben 300 dpi mellett azzal nem lesz minőség romlás egy 32x21 cm 300 dpi-s képből ha 70x100-ra átméretezve adom le a nyomdának?
-
80hun
addikt
válasz robi1979 #29012 üzenetére
Oldalarányokról beszélünk
A gyari 2:3 allitsd 7:10-re es akkor nem kell aggódnod hogy levágnak belöle.Nem 70x100cm-es 300dpi kép jön ki a ps-ből hiszen az 8268 x 11811 = 97.65Mp felbontasú és ilyened nincs (ha jól számoltam)
Tehát ne átmeretezgess hanem vágd meg a megfelelő oldalarányra a képet, jelen esetben 7:10-re -
vihartigris
őstag
bármi reciproka a semmi
-
papaya
senior tag
válasz vihartigris #29014 üzenetére
Egy nagyjából 5e Ft-os szűrőről van szó. Gondolom, hányan fognak rohanni emiatt Tamron obikat venni.
-
Ixion77
őstag
válasz vihartigris #29014 üzenetére
Az 5eFt értékkel nem erőltették túl magukat. Ha mondjuk Breakthrough Photography márkájú ND-t, vagy CPL-t adnának, az valami lenne, de ez a Marumi UV nem.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ed Parker
nagyúr
válasz vihartigris #29014 üzenetére
Az uv szűrőnek egyetlen egy haszna van, ha poros, sáros környezetben vagy, nem a frontlencséről kell eltakarítani a retket, más haszna nem nagyon van, de erre a legolcsóbb szűrő is pont ugyanolyan jó mint egy “márkás”
-
p_adam
addikt
válasz Ed Parker #29017 üzenetére
Ha egyáltalán nincs szükség objektívsapkára, akkor a kamera az adott objektívvel mindig startra kész, ennek sokszor nagyobb értéke van, mint a szinte elhanyagolható képminőség változásnak. Persze a napellenző is véd valamennyire (meg persze hasznos a becsillanás ellen, amit a szűrő megnövelhet), de az nem ugyanaz és több helyet foglal.
-
konyi79
addikt
válasz p_adam #29019 üzenetére
Látom már nagyon unjátok a telet. Azért azt megnézném, milyen képeket lősz két nap után, ha UV szűrőt használsz objektívsapka helyett. Egy dolog, hogy nem lesz karcos meg foltos a frontlencséd, de az amúgy meg semmitérő UV szűrő mindet begyűjti duplán. A napellenzőt meg úgyis kénytelen leszel felrakni, mert a felesleges üvegdarab hazavágja a kontrasztot vagy szellemképes lesz vagy becsillan, de valamit tuti elcsesz.
Ajándéknak tényleg nem rossz, pénzt adni érte meg tényleg csak akkor, ha rallyt megyek fotózni, ahogy ED Parker is írta.
Sony objektívek után a Fotoplus egyébként rendszeresen dobálja az UV szűrőt. Ahogy nézem épp most nem, de kérjétek, biztos adnak -
p_adam
addikt
válasz konyi79 #29020 üzenetére
Egy másik objektívhez kaptam aztán megmaradt, külön nem feltétlen költöttem volna rá, de gondoltam kipróbálom és lassan egy éve így használom, napellenző nélkül (zoom objektív, tehát sokat egyébként se segítene), nincs rajta semmi karc.
Valószínűnek tartom, hogy ez a fölényeskedő stílus nem személyes tapasztalaton alapszik, de ezt már megszokhattuk, hogy tapasztalat nélkül mindent készpénznek kell venni, ez a dobálózós értelmet nélkülöző 'eszmecsere' az, ami miatt tényleg felesleges idejönni.
[link] -
Ed Parker
nagyúr
válasz p_adam #29019 üzenetére
A napellenzőnek sokkal nagyobb szerepe van, mint egy uv szűrőnek, az kell a becsillanások miatt és remek mechanikai védelem.
En ezeket a szülőket még 10éve probalgattam és már akkor lebeszeltek róla, hogy a képminoseghez hozzá nem tesz, ellenben ront.
Ezert írtam a por védelmet, de ha akarsz felőlem használd ahol szeretnéd, én egy forintot nem adnék értük, ráadásul ø95-től elég huzosak már.
Egy cimbim nem sajnált érte adni 140€-t. -
p_adam
addikt
válasz Ed Parker #29022 üzenetére
Ahogy írtam, a napellenző nagyobb látószögnél nem sokat segít, és ugyanúgy lehet fel- meg levenni állandóan a sapkával együtt, de az is vicces, ha valaki fordítva tárolva az objektíven hagyja.
Mindenki úgy csinálja, ahogy neki a legjobb, csak a másikat nem feltétlen kell leszólni, sehol nem írtam azt, hogy az UV-szűrő milyen jó, csak azt írtam, hogy bizonyos esetekben abban is van logika, ha valaki azt használ.
Ha 'tragédia' lenne egy szűrő képminőség szempontjából, akkor variálható ND-t meg polár szűrőt se használna senki (igen, ha valaki gyakran használ, akkor megint nem sok értelme van az UV-nek, mivel állandóan cserélgetni kell és pont a kényelem lenne az egyik értelme) -
FearFmRadio
csendes tag
sziasztok
Érdeklödni szeretnék hogy akinek van/volt Sony 85mm f1.8 + Sony 70-200 F4 az tudna nekem segiteni ?
Érdemes a 85mm f1.8 lecserélni 70-200 f4 re ? (portré + motor fotozás )
Neten néztem 1-2 video-t valahol a fix volt élesebb ... valahol a 70-200...
70-200 nál egyedül az a F4 ami hááát kevésnek tünhet .. ezért is töprengek rajta ... sajnos nekem a 2.8as verzio drága...(hobby szinten fotozok csak magamnak )
A7iii vázam van.
Neten láttam hogy van "új" Tamron 20mm f2.8 viszont videokat nézve "hordó effectes"
Viszont a Samyang 18mm meg videok alapján gyengébb az AF-je + közelebbi focus esetén gyengébb mint a tamron ( tamron elvileg 11cm közeli tárgyra simán képes focuszálni )
esetleg valami más alternativ megoldás ? esetleg inkább várjak/gyüjtsek egy tamron 17-28 ra ?_A7M3_
-
vihartigris
őstag
válasz FearFmRadio #29026 üzenetére
Lassan jön a Tamron 70-180 2,8, azt várd meg.
Gyűjts a 17-28-ra.bármi reciproka a semmi
-
FearFmRadio
csendes tag
-
El Rey
tag
válasz FearFmRadio #29028 üzenetére
Saccra lesz vagy 350 ezer Ft minimum
-
kovsol
titán
válasz vihartigris #29031 üzenetére
A 24-70 f2.8 is kisebb lett mint a sony gm. Szóval szerintem a 70-200 se lesz nagyobb, mint a mostani GM.
May the Force be with you!
-
papaya
senior tag
Amúgy most nekem utazásra kellene valami könnyű tele. Arra jutottam, hogy a Tamron 70-300 f4 -5.6 USD Sony A, egész jó képet produkál, ráadásul egy LAEA3-al egész jó a fókusza is (a7iii-al használnám). Valakinek van vele tapsztalata ? Használtan az obi 65e, az adapter újonnan kintről 40e körül. Nekem főképp tájkép / városképre kell f8-f11-ra rekeszelve nagyrészt.
[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
válasz papaya #29034 üzenetére
Van, használom, jó. De azért nem annyira könnyű, adapterrel majdnem 900g.
Szép éles képet ad, főleg f8-f11-en. Csak vigyázni kell mert az LA-EA3 kölcsönveszi az EXIF-et az Sony 70-300 SSM obitól és ez a korrekció van alkalmazva vázban. Érdemes kikapcsolni.
Ha az autófókusz sebesség nem annyira fontos van olcsóbb kombó is. A canon bajonettes valami Viltrox adapterrel (III vagy IV). Ha meg még ennél is olcsóbbat és kisebbet akarsz, akkor venni kell egy 55-210-et az marha pici és könnyű. Igaz csak 10MP-ed lesz a7III-on, de a képminőség jó a kicsi pixelsűrűség miatt. És a fókusz meg gyors marad.[ Szerkesztve ]
-
papaya
senior tag
Köszi az infókat! Igen, a rossz exifet már olvastam, illetve most is van egy minolta 70-210 beercanem aminek egész kellemes a rajza, de az agyamra ment a manuál fókuszálás, mert hiába a peeking, meg zoom, sokszor nem látom rendesen (pl fókusz stackelésnél). Ezért (is) kellene az AF. Gondolkoztam az LAEA4 adapteren, de ott meg láttam, hogy mennyire gyér az AF lefedettség, illetve megint tükröt kapna a rendszer, és kezdődne az AFMA amiből nem kérek. Tapasztalatod szerint LAE3 fókusz mennyire pontos, és gyors?
[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
válasz papaya #29036 üzenetére
Hát olyan vegyes tapasztalatom van vele. Jobb fényviszonyokban tűrhető a sebessége, rosszabb fényviszonyoknál vadászik, főleg a tele vége felé. Ami még különbség az LA-EA3 és 4 között, hogy videóban az AF-C nem megy a hármassal, a négyessel pedig igen. Bár ez csak videót érinti. Fotónál minden megy, még az Eye-AF is. Egyébként én még ezt is nehéznek tartom, ezért most leakasztottam az elmebajról egy Tamron 28-300mm PZD-t (A-bajonettes), mert ez 250g-mal könnyebb és jóval kisebb. Majd összelövöm a kettőt. Azt sejtem, hogy 200mm felett biztosan jobb lesz a tele, de én azt a tartományt ritkán használom, meg nekem is f8-f11 az érdekes, a nyitva lágyulást letojom.
-
Alvin_ti4200
félisten
Halihó, nem nagyon tudok dönteni a Sigma 14-24mm f/2.8 DG DN Art Lens és a Sony FE 16-35mm f/2.8 G Master között. Az előbbi olcsóbb, szélesebb látószöge van alul, cserébe 24mm-nél véget ér és nem lehet normálisan ND filtert használni vele, ha videózni szeretnék (van megoldás, de szörnyen macerás a mindennapokban. A Sony G Master nagyobb átfogású és pakolhatok bármilyen szűrőt a lencse elé. Májusban megyek Amerikába és Kanadába és szeretnék videózni New Yorkban, valamint Torontóban, ezért érdekes a variable ND filter, amúgy simán rámennék a Sigma-ra. Jelenleg az Alpha 7 II-höz járó 28-70 f/3.5-5.6-tal készítem a videókat meg ezzel fotózom, de mindenképpen kell a nagyobb látószög és rekesz.
Köszi előre is, ha van bármi ötletetek
[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
válasz Alvin_ti4200 #29038 üzenetére
A Tamron 17-28mm F2.8-at nézted már? Olcsóbb mindkettőnél és szűrőzhető is (67mm).
-
Alvin_ti4200
félisten
Igen, néztem, de több szempontból sem tetszik, a 17mm nekem nem tűnik elég szélesnek felhőkarcolók és landscape fotózáshoz, plusz a felcserélt fókuszgyűrű sem jön be meg van még pár apróság, ami miatt eleve a Sigma felé indultam el, főleg a részletes összehasonlító review-k után - de köszi a tippet
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz Alvin_ti4200 #29040 üzenetére
Én majd március végén megyek NY-ba, Niaga meg ilyen helyekre. Beszámolok mennyire volt elég a 17mm
May the Force be with you!
-
Ixion77
őstag
válasz Alvin_ti4200 #29038 üzenetére
Pedig egyszerű: Ha van szükséged a 16-nál szélesebb látószögre akkor Sigma, egyéb esetben Sony.
(Én biztos a Sonyt venném, mivel 16 alatt már olyan nagy a perspektivikus torzítás, hogy én azzal már nem tudok komponálni.)"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
kovsol
titán
válasz Alvin_ti4200 #29042 üzenetére
Köszi.
Ahol nem lesz elég majd meglövöm az iphone 11pro val.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Neck
veterán
válasz Alvin_ti4200 #29038 üzenetére
Amennyire én követem a FF szekciót, a 16-35 GM az egyik legjobb objektív a rendszeren, kiváló cucc. Ha van rá keret, vedd meg, és élvezd
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
jmakk
őstag
Bővül a G fix sorozat, 20/1.8 G érkezik hamarosan.
-
kovsol
titán
Az admin elég hülye ezen az oldalon. A sima nem G obikat is G nek gondolja. Pl a 35 f1.8 is szerinte G.
Ha igaz, hogy a kódja SEL20F18F akkor az egy sima obi lesz, mint a 28 35 85 is.
Dobhatnának ebbe a sorba egy 105mm -t mondjuk.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI Mobil
- Politika
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Milyen notebookot vegyek?
- eGPU tapasztalatok
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- További aktív témák...
- Eladó Peak Design táska
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú