Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    Final Fantasy VII Remake

    Nagyon örültem ennek a remake-nek a bejelentésekor, mert én az eredeti játékot, szégyen szemre sose játszottam végig. Így pedig modern köntösben élhettem át azt az élményt, amit oly' sokan ikonikus játéknak tartanak. Várakozásom ellenére, mégsem vettem meg a játékot a megjelenése napján. Kicsit féltem is ettől az epizodikusságtól, a bizonytalanságtól, hogy mikor és hogyan fognak megjelenni a következő részek. És egyébként is csak tingli-tangli játékokkal ütöttem el az időt, az elmúlt hetekben. Mígnem l.skywalker fórumtársunk megkeresett egy 25%-os PS store kupon kóddal. És akkor meg már úgy gondoltam, hogy értelmes dologra használjam fel ha kaptam.
    Így hát végre ismét nekiülhettem egy végigjátszásnak. Ilyenkor én mindig csak egy játékra koncentrálok, hogy bele tudjam teljesen élni magam. És mivel az a szokásom, hogy azokról a játékokról amik érdekelnek, nem nézek meg minden trailert, és nem olvasok véleményeket se azelőtt, hogy végigjátszottam volna őket. Szerencsére sikerült is elkerülnöm a spoilereket megint.

    Rögtön a lényeggel kezdeném. Ez nem egy egyszerű remake. Ez annál jóval több! A fejlesztők azon túl, hogy teljes mértékben modernizálták az 1997-es klasszikust, a grafikát, a játékmenetet, kicsit megreformálták magát a remake fogalmát is. De kezdjük a könnyedebb dolgokkal.

    A látvány szuper. Abszolút 2020-as színvonal. Vannak apró, elnagyolt részletek. De ezek pár másodpercig szúrnak csak szemet. Egy pár ajtó és virág megvalósítása, textúrája talán a kelleténél egy kicsit hűbb maradt az eredeti verzióhoz. :) Ezzel együtt a grafikára senkinek sem lehet panasza. A karaktereke, a fények az effektek mind nagyon szépek. A hangokról azon túl, hogy ismét fülbemászó muzsikákat kapunk, nem tudok nyilatkozni. De a kimagasló zenei repertoár egyébként is a Final Fantasy sorozat jellemzője. Annyit megemlítenék, hogy a játékban szereplő zenék stílusa igazán szerteágazó, és változatos.

    Aki látta már az eredeti részt, és az újat is, az láthatja, hogy a játék teljesen újra lett alkotva. Ezért a játékmenet is teljesen átalakult. És ezt az átalakítást a fejlesztők szerintem tökéletesen hajtották végre. Abszolút frissnek, modernnek hat a játék. A legutóbbi, XV-ös résszel ellentétben viszont maradtak a lineáris felépítésnél. Ami cseppet sem probléma, ilyenkor a készítők jobban kézben tudják tartani a történetvezetést. És ennek ellenére is vannak bejárható területek, mellékküldetések, mini játékok. Én jobb szeretem az ilyen felépítésű játékokat, mert nehéz bennük elveszni, mint egy teljesen nyitottban. Persze itt viszont jellemzően minden sarokba kétszer benézek, hogy nehogy otthagyjak valami tárgyat, titkot.

    A helyszín Midgar. Alapvetően a Remake, az eredeti játék első 10 óráját, a "prológust" dolgozza fel. De annál több, sokkal jobban ki van bővítve. Normál tempóban a Remake végigjátszása 35-40 óra. És biztosíthatok mindenkit, hogy a két verzó közötti idő különbség értékesen van kitöltve a Remake-ben. Ha nem is végig feszes a játék tempója, a története, de attól még szórakoztató minden perce. Vannak pontok, rövid órácskák, ahol a játék egy kicsit leül. Ezek viszont csak szusszanásnyi kis "kiállások". Bővebben a játékmenet taglalásától eltekintenék. Minden van benne amit egy modern kori Final Fantasy-től elvárhatunk. Az RPG elemek is kellően kidolgozottak, de (szerencsére) elmaradnak a hardcore RPG játékoktól.
    A harcrendszer átalakítása is jól lett megvalósítva véleményem szerint. Nincs körökre osztott harc, helyette egy pörgős, könnyedebb harcrendszert kapunk. Gyors is de kellően taktikus is ha a szituáció úgy kívánja. Közel sem a FF XV "üsd-vágd" harcrendszere, aminek kvázi semmi mélysége sem volt. Persze túlzott mélysége azért ennek sincs, de kellemes az egész, amolyan "könnyeden taktikus". Én a játékot normal fokozaton kicsit könnyűnek ítéltem meg (a hard fokozat, az első végigjátszás után elérhető). Lehet, hogy pont jó buildeket csináltam a karaktereimnek (Cloud: DPS, Aerith: Heal+magic, Barret: Tank, Tifa: DPS+crit), lehet szerencsém volt, nem tudom. A bossharcok is kellemesek, egyediek. Szerencsére több fajta boss mechanikával találkozhatunk, nem önismétlődőek.

    A karakterek zseniálisak, változatosak. Beleértve a főhősöket, és a sztori során megismerhető mellékszereplőket is. A fő karakterek külsejének modernizálásához a fejlesztők az Advent Children, egész estés animációs filmet vették alapul.
    Főszereplőink egytől-egyig egyedi, és különböző személyiségek.
    Cloud viselkedése nekem nagyon fura volt. Gondolkodtam is rajta, hogy hogyan lehet ennyire "tuskó", érzelmektől mentes főhőst írni? Aztán hallottam, hogy az alkotók a Remake-re még finomítottak is Cloud jellemén. Mivel az alap játékban még ennél is érzéktelenebb volt. Ez meglepett. De ha Tifa rám úgy nézne ahogy ő rá, én lehet kevesebbet foglalkoznék Midgar sorsával, és többet Tifával. :) Mert az a lány egy kincs! (Lehet nem tudnék választani közte és Yennefer között. Még szerencse, hogy csak videojáték karakterekről beszélünk.) Barret számomra unszimpatikus, igazi agyatlan "gyúrós jocó". De az apai oldalával természetesen lehet azonosulni. Aerith, nos ő érdekes. Szerintem előrébb lennénk tudásban, ha ő egy kicsit közlékenyebb lenne, és elmondana mindent. Sokszor csak rázza a fejét egy egy fontosabb kérdésnél. Persze mindezt csak a dramaturgia, a misztikum emelése miatt teszi. De akkor is.

    Ahogy olvashatjátok, a karakterek belőlem, és szerintem másokból is, különböző érzelmeket váltanak ki. Nem mindegyik szimpatikus, egyik sem tökéletes jellem. És ez jó, ez jelenti azt, hogy valóban egyediek, nem sablon szereplők. Ugyan ez igaz a mellékszereplőkre is. A mai "PC" világban biztos sokak kedvence lesz a Honeybee Inn tulajdonosa. :D Az a Honeybee Inn-es rész egyébként is biztos sokaknál kiveri a biztosítékot, akiknek a gondolkodásmódja "még mindig le van maradva".. Én jót szórakoztam rajta, végig mosolyogva. Tele van a játék emlékezetes jelenettel, megvan a maga humora is. De ez mind mind jellemző a Final Fantasy játékokra. Aki ismeri, szereti az FF játékokat, azoknak ez egyértelmű. Úgy mint a rendezés, az "operatőr munka" is, erre sem fecsérelném a szót, ez ezeknél a játékoknál alap. Meseszép expoziciók, eszement harci jelenetek. Talán egy-két harcjelenetet, vághattak volna kicsit lassabbra, mert van amikor túl gyorsan történnek a dolgok.

    Na de mi van azokkal, akik már kívülről tudják a FFVII univerzumának teljes történetét? Nyújt e többet ez a játék, mint az eredeti rész(ek) modernizálása? És itt a lényeg! Mert nyújt, nem is akárhogy, és nem is akármit! És ez az a dolog amiért ez nem csak egy egyszerű remake. És ez az a dolog, amit csak spoilertag alá írhatok le. Azt tanácsolom, hogy aki ismeri az eredeti játékot, ne adj isten rajongó, de még nem játszott a Remake-kel, az a spoiler alatti részt semmi esetre se olvassa el! Ha azért nem játszottál eddig a játékkal mert kételkedsz benne, akkor azt mondom ne tedd! Kezdj bele ebbe a kalandba (újra), és garantáltan nem fogsz csalódni. Sajnos spoilertag alá fog bújni ezzel az is, hogy én miért dobtam egy hátast ettől a játéktól, miért imádtam.

    Final Fantasy VII Reimagined edition. Azt hiszem ez a név lenne a legtalálóbb a játéknak. Kezdem a sztori kevésbé spoileres pontjával. Az alap felállással. Főszereplőnk Cloud, egy ex zsoldos, akit felbérel egy szervezet, az Avalance, hogy segítsen nekik keresztbe tenni az óriáscég Shinra vállalatnak, akik kiszipolyozzák a bolygó "lelkét". Ezzel a segédkezéssel el is leszünk egy ideig, mígnem a történések elkezdenek meglepő fordulatokat venni. Mily' meglepő módon... :) Aztán már annyira jönnek a meglepő fordulatok, hogy a végén csak ülsz, kidülledt szemekkel bámulsz, és azt motyogod, hogy aztaqva...

    Mi ez már? Mi történt itt?!
    Ott kezdeném, hogy engem iszonyatosan magával ragadott a történet. Főleg amikor összeállt a fejemben, a végén az egész. Alapvetően imádom az idősíkos, alternatív valóságos dolgokat. És bámulatosnak tartom, hogy a készítők ennyire kifinomultan nyúltak ehhez a dologhoz, mindazért, hogy felfrissítsék ezt a címet, ezt a történetet! Annyira jó, amikor összeáll az egész a Whispers-ekről. Az, hogy az volt a feladatuk, hogy egész végig arra fele tereljenek, hogy a történet abban a mederben folyjon, amelyben az eredeti 1997-es történet szerint lennie kellene.
    Aztán pedig mi, a hősök, a szingularitásban harcolunk saját sorsunk/végzetünk ellen?! Rég láttam ennyire jó ötletet videojátékban. Hőseink végzete egy lényként manifesztálódik a szingularitásban. Amik több kis sorsból (Whispers) állnak. És ezek a sorsok láthatóan Tifa, Barrett és Cloud sorsai. Az ő "hasonmásaik", a kardos szellem/suttogó, a fegyver kezű, és az ököl harcos. Hát pfff... Én ettől kész voltam. És miután legyőzzük Sephirot-ot is, az a beszélgetés a teremtés peremén.. Bár a hét másodpercet nem értem, hogy az mit jelenthet. Sephirot láthatóan arra játszik, hogy a dolgok egy ideig kövessék az eredeti lefolyásukat, majd gondolom egy adott ponton megpróbál majd változtatni, hogy sikerre vigye a tervét. De ez a pont most még nem jött el. Most csak arra terelte a hősünket, hogy megváltoztathassák a sorsukat a későbbiekben.
    Ráadásul még az idősíkok is összeérhetnek majd. Mert az tény, hogy megváltoztak. Mivel Zack él. És el fog jutni Midgar-ba. De a chipszes zacskóból kikövetkeztethető, hogy az egy alternatív idővonal. Ráadásul a játék elején Cloud már találkozik egy másik alteregójával, aki a vállára teszi a kezét egy "látomásban", ami lehet, hogy nem is csak egy szimpla látomás volt.. Érdekes lesz a jövő. Egyértelmű, hogy sikerült a fejlesztőknek olyat húzniuk, ami ismét oda fogja szegezni a játékosokat a konzol elé, ha megjelenik a következő epizód.
    Egyáltalán nem vártam ilyen fordulatokat. El se tudtam volna képzelni, hogy ennyire jó érzékkel lehet nyúlni egy egyébként is szinte tökéletes műhöz. Ennyire ügyesen felfrissíteni. Bárhogy is alakul az év, az biztos, hogy nálam ez az év videojátékos ötlete. Lehet, hogy lesznek jobb játékok összességében, de ez az év kreatív húzása.
    Persze gondoltam, hogy lesznek változások, mert el kell adni a régi játékosoknak is valamivel a játékot, főleg ha a külcsín nem érdekli őket. Viszont ez minden elvárásomat felülmúlta.

    Nekem 35,5 órámba telt a végigjátszás. Ami kicsit gyorsnak tűnik nekem. HLTB szerint 40 órára számítottam, mivel egyáltalán nem rohantam. Bocsánat a sok képért az írásban, 492 képet lőttem a végigjátszás során, annyi frankó beállítás/jelenet volt. És bocsi, hogy linkeltem olyat, amin Sephirot látható. Remélem nem nagy spoiler. Nem tudom, hogy szerepelt e a trailerekben.

    És pár kép még így a végére:

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák