Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    InFamous: Second Son

    A középszerűség mintapéldája. Minden pozitívumra jut egy negatívum is. Természetesen inkább a pozitív oldalra billen a mérleg, de csak épphogy.
    Az a baj, hogy a grafikán kívül semmiben sem kiemelkedő. A zene átlagos, fel sem tűnt igazán, kivéve egyszer amikor teljesen feleslegesen zengett a rock a vége fele. Az irányítás gáz. Most látom igazán, hogy az Insomniac Games-nek mekkora bravúrt sikerült végrehajtania a mozgást illetően a Spider-Man esetében. Egyszerűen itt minden túl gyorsan történik. A képességeket gyorsító mozgások leginkább. Össze-vissza cikázik, vagy repked a karakter. Sokszor teljesen követhetetlen. És legtöbbször az a vége, hogy beakadsz valami tereptárgyba, vagy leesel valahonnan.

    A sztori túl kis ívű, egyszerű, és klisés. Ráadásul olyan mint egy képregény. Működik a saját kis képzelt világában. De ha belegondolunk, hogy a valóságban mi lenne, hogy lenne, akkor már elég gáz. Az egész egy személyes indíttatásból ered, és oda is tér vissza. Csak közben le kell győzni egy gonosz nénit. Az elején azt hittem, hogy marad a személyes vonal, és az lesz mélyebb. Azt hittem Delsin morális problémáira, és annak feldolgozására koncentrál majd a sztori, de nem. A narratíva gáz, dráma nincs. Vagy ha akartak is drámát az nem jött át (két jelenet kivételével).

    A játék art dizájnja, gondolok itt a menüre, a grafikákra, a graffitikre, az frankó, és laza.
    A grafika még ma is kiemelkedőnek számít szerintem. Van már szebb, de még simán a top-ba tartozik. Bár a DoF effekt itt még elég kezdetéleges, és csúnyácska, de a célnak megfelel. A sok Post-process effekt is szép. Főleg a Neon-osak.

    A játékmenetet a különböző képességek dobják fel. Egyébként engem a Prototype c. játékra emlékeztetett. A képességek\Erők amiket használni tudunk kicsit különböznek, de leginkább látszólag különböznek. Van a Smoke, Neon, Video, Concrete (Beton). A neon a leglátványosabb, és közlekedni is azzal a legegyszerűbb, főleg a Endless Speed perk megszerzése után. Tisztára mint ha mi lennénk a Flash (aki a Pride parádére készül :) ). Szerintem nem túl élvezetes a harc. Nagyon önismétlő. Van egy egy komolyabbnak szánt ellenfél, de könnyű elintézni mindegyiket. Kihívás elsőre van, aztán hamar el is múlik.
    Itt jegyezném meg, hogy a vége bossfight is nevetségesen könnyű. Mivel az "arénában" ahol küzdünk a végső ellenféllel, ott van egy oszlop, ami mögé beállva nem sebződünk, de ki tudunk lőni. :S

    A játék rövid, a sztori érdektelen. Ráadásul vannak küldetések amik teljesen feleslegesek, mikor egy egy új erő megszerzése után, össze kell gyűjtenünk a perkeket. És ezt minden alkalommal. Viszont van választható jó és rossz út. Én végig a jót választottam. Nem tudom mennyire alakul máshogy ha rosszak vagyunk, majd megnézem utólag.

    A játéktér Seattle. Vagyis annak egy "Drágám Seattle összement" kicsi mása. Még a CenturyLink Field sincs benne a játékba. :( Viszont Seattle szép, ezt kár tagadni. A város él, és reagál a tetteinkre, nagyjából mint a Spider-Man-ben. Van némi mellékfeladat, mellékküldetés is a játékban, ez kitolhatja valamennyivel a játékidőt. De egyiket sem találtam annyira szórakoztatónak, hogy komolyabban foglalkozzak vele. Körzetek vannak itt is mint a Spider-Man-ben és egyesével lehet kipucolni. Egyet tisztítottam meg és annyi.

    Sajna mivel semmivel nem tudott igazán megfogni, ezért örültem, hogy legalább rövid. HLTB szerint 3 órával rövidebb mint a The Order: 1886, de valahogy nekem utóbbi mégis emlékezetesebb marad.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák