Új hozzászólás Aktív témák

  • Mágus2

    Közösségépítő

    válasz ESP #33544 üzenetére

    Egy ilyen tuningolt verdánál az a baj, h valami nem viseli el a teljesítményt. Ha nagyon agresszív a chip, és túl nagy léptékekben növekszik a nyomaték, akkor a kuplung megcsúszik, ezért kell kevlározni. Szerintem itt is ez lehet a gond, mert nem is a sok lóval van a baj, hanem a nyomatékkal. Ez ha tényleg 160 ló körül van, az bőven 400Nm, amit azért fogni kell a kuplungnak.

    Adagolósoknál alapvető diagnosztikának kellene lenni az előb-efecskendezés mérésének. Egyszerű VAG-com vizsgálat amiből elég egyértelműen lehet következtetni az adagoló állapotára. 1-3 értéket ha változik a mért érték, akkor elvileg nem futott többet 200 000km-nél, és nincs szétkopva( a mérés pontosságát befolyásolja a vezérmű szíj állapota is).

    Másik lényeges dolog a meleg motor indítása. Hidegen beugrik pöccre,mert hidegen nem vár a fordulatra, és az üzemanyag nyomás felépülésére, hanem azonnal adagol. Melegen más a 3D térkép ami vezérli. Ha melegen később ugrik be a motor, akkor az adagoló kopott.

    Ennyiért az már szét van esve. Turbó és kuplung már haldokolhat. Szerintem nem érdemes vele foglalkozni.

    Ha vásárolni akarsz, mindenképp keress egy rendes karbantarott autót a baráti körödben, és kérd el egy körre. Sokan nem tudják, mennyire kell mennie egy ilyen autónak, és megveszik, mert jobban megy mint az ugyan ilyen köbcentis benzines. Ez sokszor nem elég, és a gyári adatok felével is jobban megy mint egy benzines. ;)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák