-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xmodule
őstag
ismerösömnek van egy 1.6 os Poloja valami 90 valahanyas gyartmany. az a problema hogy nem megy a viz höfoka 70fok fölé. meleget ad a kocsi hamar még igy télen is de a mutato nem megy 70 felé. szerintetek termosztát, vagy pedig a jelado lesz a rossz? esetleg a mutato muszer?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
-
rob210
nagyúr
Akkor ezzel a pinás autóval van a baj, de nekem gyönyörűen 5-10 perc elteltével 90°C on van a mutatóm, meg a kocsiban is lehet banánfát termeszteni
Mondjuk ez az egyik ok amiért imádom, mert én nagyon fagyos seggű vagyokRenault power
-
TaaT
veterán
Faterék passatjaban sem megy 70-80fok fölé 20km-en belül ha -15foknál hidegebb van...
Nálam nincs ilyen problem [link]
Give them hell Ukraine!
-
-
Morris
veterán
bitpork, AMD Power: Basszus, ha 3-ason vagy 4-esen megy a venti akkor jóhogy visszahűl. Így van ez mindenki másnál is.
-
Morris
veterán
válasz tomcsi23 #34819 üzenetére
Hát ha rákened 4-es fokozatra, akkor télen bizony visszahűl a hűtővized az tuti! (kivéve ha legalább 2.5-ös mocid van - ennél talán nagyobb a vízkör)
de ezalatt a köbcenti alatt biztos, hogy visszaesik a hűtővíz hőfoktermészetesen maradva az alapjáraton ketyegő motornál
Egyszer egy nyáron (40 fok, dugóban araszolás) megdöglött a hűtőventillátorom (a lökös mögötti). Lehúztam az összes ablakot, fűtésre állítottam és 4-es fokozat. Vissza is hűlt a hűtővizem 100-ról 90 fokra!
[ Szerkesztve ]
-
Xmodule
őstag
válasz rob210 #34807 üzenetére
Igen megnött a fogyasztas is. Mentunk ma vagy 120km tavot teli tankorol es siman benyelt egy szakasznyit mutato szerint. Szerintem ez sok. Mert amugy en elegge gazdasagosan vezetek. Szoval szerintem is termosztat csere lesz.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
tomcsi23
veterán
válasz Morris #34820 üzenetére
Ne csináld már?!
Nincs 2,5-ös mocim, de még 2 lityis sem. Igaz, automata a klíma, de majd megnézem max hőfokon, ill. fokozaton, csinál-e valamit a mutató. Mert ha az egyszer beáll 90-re, az el nem mozdul onnan, kivéve ha leállítom, s kihűl a hidegben. Persze, tudom, hogy ennyire azért nem (lehet) állandó a 90 fok, de semmiféle kihűlést nem tud mutatni, pedig ha hideg van és már elég meleg a víz, akkor azért rákapcsol a fűtés is. Sőt, jut eszembe; már alacsonyabb hőfokon is beindul az automata fűtés, s ettől függetlenül a vízhőfok is megy fel a 90-ig....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Morris
veterán
-
-
VR6-Fan
veterán
válasz Morris #34826 üzenetére
nekem országúton buzizik mostanság, az olaj olaj 88-92 fok körül van de a víz az 70-80, ha meg verem neki meg beáll a megszokottra érdekes, fűtés se istenes mindig. (jah term 0 alatt értendő)
Tomcsi: VAG-commal néznéd a hőfokokat meglepődnél
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
-
-
ESP
senior tag
Seat Leon/Toledo, Passat/A4 hez képest hol helyezkedik el?
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
-
-
rob210
nagyúr
válasz Morris #34822 üzenetére
Nyugodtan gyere el hozzám és megnézheted, hogy a meleg motorom mikor hűl vissza 4es fokozaton.
De én kiszállok a kocsiból csak te fogsz bent ülni, mert én hőgutát kapok bent ha 4esen fűtök.Tudod ebben a kocsiban van egy szerkezet ami ha a többiben is jól működne nem hűlne vissza ezt úgy hívják termosztát.
Ami azonnal visszazár ha csökken a hőmérséklet.Renault power
-
Peter789
senior tag
válasz rob210 #34812 üzenetére
sziasztok, jó rég jártam erre...
a 90 fokon álló mutató még nem feltétlenül jelenti az igazán optimális meleget! a skálázás dísznek van! vagcom / vcds kábellel nézve kb 72-73 foknál beáll középre a mutató és bő 100 fokig nem is mozdul onnan, áll mint a cövek! így működött az 1.6SR '99 octavia-ban is, a mostani 1.8T '02 superb-emben is, valamint ismerős '99-es A4 1.9TDI-jében is... ha még a határon is áll, éppen megvan a 7x fok és középre állt a mutató, -5-10 fokban már nem képes normálisan fűteni vele akkor sem és rátolva a fűtést hamar lejjebb is hűti. szóval célszerű első körben diag kábellel ellenőrizni, hogy mit mér a hőmérő valójában, plussz egy kézi hőmérővel is rámérni itt ott a blokkra amikor elvileg üzemmeleg...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
válasz rob210 #34844 üzenetére
Termosztát független a dolog: csak a dejzel jobb hatásfokához van köze. Régebben a zöldkártyánál hiába mutatta a 90 kofok, minden egyes megveszekedett alkalommal elküldtek a vizsgaállomásról h 3. v 4. fokozatban hajtsam meg a kocsit mert nem volt elég meleg a méréshez. Hidd el , nem spóroltam ki a termosztátot soha vezérlés cserénél.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Peter789
senior tag
válasz rob210 #34846 üzenetére
bocs, nem konkrétan a Te autódra írtam csak úgy általában, hogy a mutató csak annyit árul el hogy már lehet hajtani a vasat ha nagyjából középen jár, valamint túlmelegedés esetén középről megindul felfelé, de egyáltalán nem a valós hőmérsékletet mutatja, mert nagyjából 72-105 fok között 90-et mutat fixen eddig minden VAG-ban amit csak láttam...
kábellel nézve a vezérlő által mért bemelegedett motornak egészséges termosztáttal minden körülmények között illik 85-95 fok között mozognia - akár nyári 45 fok van járó légkondival, akár -25 fok maxon járó fűtéssel. ez alól sajnos kilóghatnak az alulmotorizált, kis blokkos nagy bálnák ahol szélsőséges helyzetben egyszerűen már nincsen annyi hulladékhője a motornak, amivel lehetne normálisan fűteni. hosszmotoros autóknál a berágott viszkó kuplung is előidézhet túlhülést a termosztát hibája mellett...
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Peter789
senior tag
válasz MunezXBK #34849 üzenetére
igen, eddig minden autómon - a H astra-t is beleértve - az volt a tapasztalatom, hogy a mutatónál a 1/2 állás valójában úgy a tank 40%-a körül lehet. konstans, nem változó módon mindig ezt tapasztaltam, szóval következetes, lehet vele számolni...
a fedkompok a fogyasztást viszont abszolút pontosan hozzák - a superb tökéletesen hozza benzinnel a fedkomp által mutatott számot a kúton - LPG-vel más a helyzet persze, ott nagyobb a csalás de ez más. az octavia 7L-es fogyasztás körül konstans 0.2-vel, 8-9 liter között 0.3-al többet mutatott fixen a valósnál - itt csak be kellett volna hangolni egyszer és az is pontos lett volna. a dízel H astra-m random pontatlan volt, dehát az nem is egy VAG, betudtam ennek
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora