-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz F_Gergely #55294 üzenetére
Tettél fel egy képet,ezen látszik két csati.Egyik csati a sebváltó házon van,(olajmentes) szerinted ez olajszint ellenőrző jeladó. .."megneztem robbantott abran elvileg ott azt irja ez az "
Ha ez igaz,akkor neked van egy jeladód a sebváltóba,ami ellenőrzi a sebváltóban lévő olajszintet.No de hogyan jelzi ki,ha a szint alacsony?Arról nem beszélve,hogy azt írja a nagykönyv,hogy a váltóban nem kell cserélni,váltó élettartamú az olaj benne.Akkor meg minek bele jeladó?(ahol a jeladó van beépítve,ott nincs is olaj)
Motorolajszint jeladó a sebváltóban meg eleve nem lehet.(csak tipp:nem lehet,hogy a tempomattal kapcsolatos a csati?)
A másik fekete olajos csati ami a motorblokkon van,és hőgombának nevezel, az szerintem a főtengely helyzetérzékelő jeladó.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
F_Gergely
őstag
válasz tboy93 #55299 üzenetére
csak arra kell figyelni hogy a te arcod ne rohadjon le közben
igen a váltó olaj az "örök életű" biztos hogy nem azé. - gondolom.
főtengely nem hiszem, mert az már maga az olajteknő, a hőgomba az oké, a másik meg fene tudja. De az valóban elkerülte a figyelmem, hogy csak az egyik csati van az olajteknőnél, a másik már afelett van. Valóban benéztem, de örültem volna ha a BC-be tudok olajszint ellenőrzést fabrikálni.
Sajnos mivel az olajszűrőm is fix házas, tehát csak filtert kell cserélni, még nem tudom oda olajnyomás és hőmérséklet jeladót hogy fogok befabrikálni.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Kickass #55303 üzenetére
igen ez stimm, ilyen van vectrában is, csak ehhez kell egy "olajszintérzékelő" magába az olajteknőbe, és elvileg ehhez megfelelő teknő is kell, tehát simából nem tudsz ilyet. Na nekem meg sajnos a sima teknőm van, tehát nincsen olajszintjelzőm. Ilyen csak a MID kijelzős opelekben van, enyém meg gyárilag TID, oké hogy bekábelezem MID-re de az olajszintjelzőt utólag marha macera megcsinálni, bár egyenlőre ugyan ilyen szívás az olajnyomás, és olajhőmérséklet is.
[ Szerkesztve ]
-
sziku69
senior tag
válasz F_Gergely #55272 üzenetére
Ja a díszléccel kapcsolatban.
Szerintem egyről beszélünk. A díszlécen van valami fém csík, gondolom. Az van teljesen szétrozsdásodva. Az utastér felőli oldalon ott van a tömítés. (gondolom) Ha a díszlécet leszedem, akkor az újat be lehet fordítani/pattintani az üveg mellé. Ugye? -
mohabá 007
aktív tag
válasz F_Gergely #55302 üzenetére
"..főtengely nem hiszem, mert az már maga az olajteknő.."
Csúnya lenne,ha igy lenne.A főtengely szimmering eleve megakadályozza,hogy abba a térbe olaj kerüljön.Neled azért látszik ott olaj,mert döglődik a szimmering.Ha ott olaj lenne,akkor a lendkerék,fogaskoszorú,kuplungszerkezet,tárcsa,önindító is olajban úszna.A lendkerék a kuplungszerkezettel együtt a főtengelyen van.Ezen van egy ilyen ,vagy hasonló jeladó,és ennek a helyzetét figyeli a helyzetérzékelő,és nyomja az infót az ECU-nak.Ha a jeladó rossz,a motor lebénul.
(egyik csatid motorblokk,másik a sebváltóban)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #55308 üzenetére
na ezért maradok az elektronikánál, én már kezdem elveszteni a fonalat
de köszi az infót, akkor tényleg nem a szintjeladó az.
De egyébként tényleg magát a teknőt fényképeztem, az az ezüst az ami lefele lejön. Csak azt néztem be, hogy a két csati közül csak az egyik van ott a másik már felette van. -
mohabá 007
aktív tag
válasz F_Gergely #55309 üzenetére
Úgy gondolom,hogy azért nincs nekünk olajszint ellenőrzésünk,mert nincs is ilyen beépítve,ezért ezért is van nekünk "strapabíró"TID kijelző.
(Húzd már ki azt a csatit,hátha változik valami,és megtudod végre mi is az)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #55310 üzenetére
Nekem viszont kell mert dizel a verda, kell olajnyomas meg kell olajhomerseklet, a szintjelzes meg azert lenne jo mert a nivo total hulyeseget tud mutatni. Nekem is tid van (bent mid) csak a vezetekelest kell megcsinaljam ahol meg nem lesz szenzor ott le kell testelni es nem dob hibat. Nem nagy cucc
-
AMD Power
titán
Ez kéne nekem.... családi gép.
Opel Astra Sports Tourer, az Év Autója kombi változatban
Vezettük: Opel Astra kombi - 2016Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
haddent
addikt
válasz sziku69 #55324 üzenetére
A 2 literes tök alap sima 16 szelepes cső-buta golf benzin motorból is ki tudnak hozni 1000 lovat.. Turbóval bármi lehetséges, nem kell hozzá nagy tehetség. A tartósság már más kérdés, és nagyon valószínű, hogy valahol meg kell fizetni, mert a fizika nem igazán szereti, ha átbasszák
[ Szerkesztve ]
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a Miskolci OpelSajó-ról?
Szerviz érdekelne,mennyire megbízhatóak,gyorsak,stb.Ja és visszakapom-e az ablaktörlőlapátomat vagy "lecserélik" maguknak.Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
RpPRO
őstag
Üdv! Zafira Hill Start Assistját (HSA) ki lehet kapcsolni valahogy?
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
diegho
nagyúr
Az mitől lehet, hogy se fűtésem, se hűtésem nincs. Bármekkora hőfokot állítok ugyanazt fújja. Ma reggel vettem észre, a venti szépen állítja a fordulatot, oda fúj ahová akarok, de mindig ugyanolyan levegő jön, ha klímát kapcsolok akkor is.
-
félisten
válasz diegho #55330 üzenetére
Nem tudom milyen autod van, nalam ugy oldjak ezt meg, hogy kulonbozo lamellakkal a levego utjat terelgetik, nincs pl futescsap sem. A futoradiatorban allandoan kering a hutofolyadek, attol fuggoen van futes, hogy a radiatoron ataramlik-e a bearamlo levego, vagy sem. Valoszinuleg ez a lamellarendszer lehet nalad problemas. Digitalis vagy manualis a szabalyzasod?
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #55317 üzenetére
Klassz
Neztem teszt videokat a neten, mindenhol dicserik(#55320) F_Gergely egy hatranya, hogy a vegsebessegben elfogynak mondjuk ez kb csak nemetorszagban erdekes, 160-180 ig tökeletes. En a következö kocsinak nagyon szeretnek egy olyat, ami az autobahnon is megallja a helyet de az meg nem holnap lesz
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
Most hogy ez feljött, észrevettem egy furcsaságot, így jó 1.5 év után az autóval
Ha hideg van, és még nem elég meleg a moci/víz, hogy fűtsön nekem, és bekapcsolom a fűtést (feltekerem melegre) akkor néha azt veszem észre, hogy "ki a jó ég kapcsolta be a légkondit mert világít? Ennyire béna nem lehetek hogy benyomtam...". És már többször is megtörtént. Van valami hiper-szuper-titkos üzemmód, ha hideg van, akkor is beindul a légkondi, csak akkor pont a radi túloldaláról húzza a levegőt, vagyis az üzemi hőjét, a meleget szedi le?Declare én is sokmindent szeretnék, de azért ami 130 -at halál kényelmesen, 150 -et szépen nyugisan megy, az már jó autó, szerintem. Jó, Te sokat autózol ide-oda a német pályán, de éppen ezért, mert nem hobbizol, hanem utazol, kétlem, hogy pl. 200 -nál hátradőlve, közben anyósülésen a sparhelton ebédet főzve és sorozatot nézve (ala kamionos élet ) nyugisan döcögnél. Ilyen sebességnél (szerintem) már nagyo figyelni kell, főleg, hogy a többiek ugye azért nem ennyivel mennek feltétlen, nem?
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #55333 üzenetére
Nekem nem kéne, márcsak forma miatt sem, egyszerűen nem tetszik. Nem mondom hogy más gyártó jobb, ettől a marha magas övvonaltól meg hányok, undorító, lassan már periszkóp kell hogy kiláss az autóból mert ablak mint olyan csak egy kis lyuk lesz...
Biturbós autót ha vennék, nem egy szaros 1.6 hanem valami komolyabb ahol értelme van 4,2 vagy ettől felfele. Ez a dupla turbó parasztvakításnak jó aztán 200 ezernél atomjaira hullik az egész. Biztos sokan fogják venni, mások vagyunk, nekem se formára se műszakilag se sehogy nem jön be.
Ráadásul minél csapottabb a segge, annál inkább veszíti el a kombi jellegét és lesz belőle inkább hatchback... -
Declare
őstag
válasz haddent #55334 üzenetére
nincs ilyen, hogy hidegben bekapcsol a klima
A 130 kenyelmes es 150 nyugodtat tudja a mostani is . Nem ugyan az amikor az ember, mondjuk vezet 12 orat, vagy csak mondjuk csak egy par orat. De igazabol en 10 ora vezetes utan is lazba tudok jönni, ha jön egy versenytars ez a jo itt, hogy ha olyan kedved van nyomhatod, ha nem, akkor nem....
Nyilvan nem ez eletem fö celja es elsödleges szempontja , de azert egy 2-3 literes 200 lo környeki dizellel szivesen jarogatnek egy darabig legalabb.....lassan aztan ugyis villanyautokba fogunk ülni, szoval, addig kell a robbanomotort kihasznalni amig lehet.... kielvezni, aztan utanna atszokni/megszeretni a nema de brutal eröt
(#55337) F_Gergely pont a 4.2 nel nincs ertelme a biturbonak ....egyreszt 100% biztos vagyok benne, hogy nem hullik szet 200 ezernel, masreszt a magas övvonal a biztonsagot szolgalja. Nyilvan szerencsere mindenki vehet olyan autot amit akar van valami ertelmes erved arra amugy, hogy miert van a 2.0 lelektani hatar? Vagy ez olyan, mint a hasznaltautot keresö tipikus Magyar, aki nem akar 6 szamjegyet latni a km szamlalon? Nem tudja miert, de nem akar, mert az jajj
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #55338 üzenetére
valószínűleg onnan ered ez a berögződésem hogy régen 2.0 vagy ahhoz közeli pl 1.8 autó "ritka" volt, viszont sokkal jobb teljesítményűek voltak mint a gyengébb 1,2. vagy 1,4 társai. Nem állítom hogy az én nézőpontom jó, vagy van gyakorlati bizonyítékom a pozitiv oldaláról.
Én 2.0 alatt nem vennék autót és csak kombit. Sedán talán, esetleg (mondjuk egy VW Phateon vagy S600 merci) de méretben ezeknél kisebb nem.
Van akinek a perverziója meg a sok turbós 1.2-es porszivómotorok amik pörögnek 23 ezret és az alapjárata is 8 ezernél kezdődik, és muszáj pörgetni.
Tévedés ne essék, én is szívesen taposnám egy benzines lelkét, de csak mint játszós autó (nem hétköznapokra), nagy motorral, nagy turbóval, és igen pályán ott engem se zavarna mennyit pörög, de valószínűleg az sem zavarna hogy 20-25 litert eszik. De mivel erre nekem anyagi forrásom nincs, ezért inkább hányok a porszívómotoros turbós kis aszfaltcirkálóktól mert ez számomra inkább parasztvakítás. -
diegho
nagyúr
Felhívtam a szervizt, jövő héten begurulok vele, azt mondják valahol a műszerfal mögött van egy motor, ami állítja, hogy honnan jöjjön a levegő és szerinte az lehet a ludas, de ehhez elég komoly bontás kell.
-
Mr.QwErT
csendes tag
Zafirára keresek valami jobb féle nyári gumit 225/45R17 pl. Sava Intensa UHP, Hankook K125 Ventus Prime3, Hankook K117 Ventus S1 Evo2 esetleg még a Vredestein Ultrac Vorti. Vagy hasonló ár/minőségűt, de ebből melyiket, a Sava olcsó, K125 az2016-os fejlesztés vagy a K117 és a Vredestein meg viszonylag jól szerepelt a 2016-os ADAC nyári teszten, ha jól tudom. Ha van valakinek van és használja,vagy van, róla infója valamelyikről ne tartsa, vissza szívesen olvasom.
-
Mikuland
tag
válasz diegho #55343 üzenetére
Ha olyan motoros mint a sima ventillátortető mozgató, akkor biztos az szart be.
Nálam rapszódikusan dolgozik, most mikor pollenszűrőt cseréltem nem akart működni. Ütögetésre hol ment, hol nem... Opel betegség ugye?
Persze nem kell állandóan, de amikor egy kormolós " smoke and sharme" dízel után mész, akkor tuti nem állítja belsőre!mike...ahogy azt az a bizonyos Winnetou nevű egzotikus kisebbségi regényhős mondaná: UFF! STAR N9000, MIZ Z2, H9503...Opel Zafira 1,6 x16xel 99'
-
Declare
őstag
válasz Mr.QwErT #55341 üzenetére
En michelin primacy 3 at vettem tavaly, az is nagyon jo gumi
(#55339) F_Gergely nincs ertelme ma mar a ccm en pörögni egy 1.0 turbo egy mondeoba mondjuk meg nekem is furcsa de ez van Azt megertem ha valaki szereti a sor6/w6 hangjat pl, azt nem adja vissza a kis turbos de teljesitmenyben, nyomatekban sokkal jobbak, mint a regi szivok....es ha az 1.6/1,7 dizelek is elmennek 400k km eket, akkor a benzines is....minden a karbantartason mulik. Sajna fillerezös, tudatlan (turbot hidegen szetpörgetö) emberek le fogjak amortizalni a turbokat gyorsan, de majd megtanuljak....meg a turbo is egyre hetköznapibb, egyre olcsobb lesz....elöbb utobb nem fog ra tekinteni senki, mint egy ördögi szerkezetre
[ Szerkesztve ]
-
-
F_Gergely
őstag
válasz Kickass #55347 üzenetére
hát ez egy rafkós dolog, mert ha nincsen meg a gyári védőlemezed (nekem sincs), akkor ha csak néha csepeg is az olaj valahol a menetszél meg az eső széthordja mindenhova és marha nehéz megmondani mi gyöngyözik. Először takarítsd le és utána pár nap múlva nézz rá. Sajnos "bármitől" lehet, ha a karter enged, akkor csak gyári tömítést rakj be, nekem is az vált be, elsőre hiába cseréltünk engedte az olajat. Lehet főtengelyszimering is (nálam is nagy valószínűséggel ez enged), de ahhoz meg motor ki, váltó le, és csak úgy tudod cserélni - legalábbis vectránál - szóval egyenlőre hagyom. De bármi más is engedheti, laza bilincs, vagy már rossz tömítés hibája miatt.
első körben rongyal törölgesd le aztán nézd meg 1-2 nap múlva.
Ja és imádkozz hogy eső ne essen.[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #55338 üzenetére
A villanymotornál nincs jobb, tudom jól. De a kutyának se kell akkor se, soha, köszi Pont te mennél 2-3 lityós mocival? Azt hittem jó a 3 henger 1.0 is Én ilyen családi / utazó autónak egy Signumot nagyon elfogadnék, valami nagy - nagy dízellel
Hengerűrtartalom érdekes kérdés, mert a mostani modern (hát őőő.. nekünk modern, Japánban volt már évtizedek óta ) 1.6 -om ugyanazr/kicsit többet tud lóerőben-nyomatékban mint az első gen. ecotec 2.0. Sőt, tippre szebb a karakterisztikája, mert folyamatosan változó szelepvezérlés, változó szívócső stb.. Persze jogosan jöhetne a kérdés, hogy akkor ezek pl. miért nem zavarnak, ha a VVT kerekeket cserélni kell, az is 200 ezer körülre jön ki. De szerintem egyrészt ezek már sokat bizonyítottak, másrészt mégiscsak inkább kis változtatások, mókolások, nem konkrétan egy új "turbó" cucc.
Turbót én csak úgy szeretnék, hogy az pluszba van ott, nem azért, hogy lejjebb vigyék a lökettérfogatot, és visszanyerjék az úgy elvesztett erőt. Mert ne felejtsük el, hogy eredetileg is erre lett kitalálva
Új hozzászólás Aktív témák
- Fogyjunk le!
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- SSD kibeszélő
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- További aktív témák...