-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz haddent #34729 üzenetére
Eredetiben is volt 17 collos, nem csak 15. Szerintem a 15" csak a legalapabb kivitelnek volt.
En is felnit keresek, de belefaradtam, kicsit most feladtam 16 osat szeretnek, de amit linkeltel is ez 17"...van meg ezen kivül egy gyari ami nagyon tetszik, de az is 17 coll. Akkorat meg nem akarok mert 2x annyiba kerül a 17" gumi, mint a 16....az meg nekem most a nem eri meg kategoria...Dezent felniket neztem egyebkent, abbol van 1-2 eleg szep.
-
Declare
őstag
válasz haddent #34786 üzenetére
Welcome!
Marmint mi az 50-60 k darab? Mekkora felni? Melyik tipus? Nekem mondom amik tetszenek, mind 17 esek vagy nagyobbak (gyari, hasznaltan egy csomo van belölük neten, kb 90-120 k között a 4db). Csak nekem a baj, amit irtam, hogy nem akarok 17 collost mert 2x annyi ra a gummi
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #34843 üzenetére
Szerintem arra nehezen lehetne rányomni, rászerelni egy autórádió antenna csatit. Nem nagy ügy rátenni egy fejet. Kb 170-200Ft. Én is nem rég csináltam. A köpeny már meg van nyúzva, csak hátra kell simogatni a szálakat, megnyúzza a magot (körbevágja a kilógó fehér gumis izét) és lehúzza a középső kicsit vastagabb szálról. Csak vigyázni kell, mert sokkal vékonyabb, mint a tv koax, könnyen szakad.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
gban
Közösségépítő
válasz haddent #34894 üzenetére
Ez így van. És érdemesebb 100-200-zal többet rászánni, de cserébe tudod hogy rendben van, én pl. új gumikkal kaptam.
És az sem utolsó szempont, hogy ennyivel többet rászánva nem esik szét 10 évesen, hanem akár elmegy 20 évet is, meg jóval több km-t, vagyis bőven megtérül, nem beszélve hogy mennyivel kevesebbet kell rákölteni.
Nekünk mindhárom, autó maximálisan jó példa a fentiekre.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
senior tag
válasz haddent #34956 üzenetére
De ez is teljesen szerviz függő. Az előző autónkat csak Opel Wallisnál szervizelték és mindig rendben volt műszakilag az autó. Minden évben kapott az autó egy nagy szervíz csomagot (olajcsere, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, gyertyacsere, benzinszűrő). Ez egyben volt 45k.
-
-
Faterkam
addikt
válasz haddent #34989 üzenetére
Elvileg a műszerfalon van egy visszajelző, ha túl meleg a víz. Nálunk ez sohasem villant még fel! Eddig én se tudtam miként kell megnézni a víz hőfokát. Most már kitanultam ezt a secret menüt. A mienk 2012 10 havi. Engem is idegesít, hogy nincs vízhőfokmérő benne. Bezzeg a J Astrába már visszatették!
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
Faterkam
addikt
válasz haddent #35015 üzenetére
Nem az Audinak van Tiptronicja? Mindegy különben
Sajnos a fogyasztást nagyban befolyásolja a használat Mi 90%.-ban városban használjuk rövidtávokon. Evvel nem tud mit kezdeni az automata, se a fél automata váltó. Most mentünk kb. 90Km-t vidéken, és 11l.-ről lement 8,4L.-re. Meghálálná, ha többet mennénk hosszútávon. A dugókat nem szerti
Az automata és a félautomata váltókban az számít jónak, ha igen pici a reakcióideje. Ebben verhetetlen a sima automata. Aztán az Opel Easy Tronicja picit már lassabb, mert össze kell hangolni a kuplung és a váltási időt is. A többi megoldás még ennél is gondolkodósabb
[ Szerkesztve ]
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #35071 üzenetére
Esetünkben a 2.4 tddi pont nem a 'mai modern dízel' kategória. Turbo Diesel Direct Injection. Ami azt jelenti, hogy sima adagolós turbó dízel, de előkamra nélkül közvetlenül a hengerbe fecskendez. Ettől járnak keményebben a fordok a többi dízeltől. Itt a dobon, vagy a katán kívül semmi fojtás nincs. Részecske szűrő főleg nincs. Egyébként az új dízelek tényleg nem kormolnak a 1600 bar-on porlasztott anyagnak hála (ilyen a tdci fordunk) . Szinte tökéletes az égés. Viszont az még sokkal jobban teker. Teherrel, harmadikban elforog enyhén nyálkás úton. Megrakva jobban gyorsul mint az én x14nz astrám üresen... Pedig jó a motorja annak is.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
adorjant
senior tag
-
7Sony7
addikt
válasz haddent #35179 üzenetére
Igen, az kimaradt hogy normál közlekedésben legkésőbb 3500-4000.
Nekem most dízel van, én ennyire sem pörgetem általában, de ha "kikormolom" akkor hadd szóljon.
A kérdésedre: Sztem attól is függ, hogy város lámpától - lámpáig menet, vagy elindulsz faluból, aztán országúton 80-al...
Nálam addig nem is akar menni a gép. Rendesen érzik rajta, mikor melegszik.-
-
diablo1984
veterán
válasz haddent #35205 üzenetére
gondolom papír nyista, hogy ki csinálta a verdát, így beperelni sem lehet, jóhiszeműségre hagyatkozni meg szinte felesleges, engem b@szott már át kőműves, festő, autószerelő is, mert jóhiszeműen álltam hozzájuk, utána meg a kifizetett szolgáltatást vagy nem, vagy nem úgy kaptam meg.....
utána persze reklamálhatok, mikor papírom sincs róla, hogy ki és mit csinált, szóbeli megállapodást meg kenhetem a hajamra, mert én ezt mondom, a mesterember meg azt, így nem állja meg a helyét sehol sem..... -
fater69
csendes tag
válasz haddent #35227 üzenetére
B.U.É.K.
Akár az 1.4,1.6 vagy 1.8-as sima H Astrát nézed, csak a B és W verziók adatai stimmelnek. Legfőképp az ET szám, ami nálad ET35. Tehát 6.5Jx15 ET35. 5 csavaros felni és a csavarok általi körátmérő 110mm.
[link]A = az a távolság, amit az ET érték ad meg (milliméterben adjuk meg, és akár negatív érték is lehet)
B = A felni szélessége (1 coll = 25.4 mm)
C = A felni szélességének középvonala
D = Rögzítési felület[ Szerkesztve ]
-
-
Faterkam
addikt
válasz haddent #35326 üzenetére
Én 90, - 110-120Km/h tempóval mentem autóúton és pályán (M1, M3, M31) ünnepek közt 90%.-ban sebességtartóval, itt Pesten olyan 40Km.-t. Így jött ki. Ez nem varázslat, nem trükközés. Bezzeg, ha csak a fővárosba megyek, araszolok, akkor 11-12L is megvan :/
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #35335 üzenetére
Várjunk, várjunk ...
Te a benzines autót 2000-nél már elváltod hidegen? Akkor a következő sebesség már majdnem alapjáratnál van. Tudod, hogy pont így teszed tönkre a nyugvó és hajtókar csapágyakat? Bele-bele nyal a fém a fémbe, mert hajtania kell, de nincs elég fordulat a megfelelő olajnyomáshoz, nem alakul ki megfelelő olajfilm a fémek között.
Alapjáraton melegíteni kifejezetten kerülendő. Szerintem benne van a könyvében is.
Ja meg ugye az egy 16 szelepes motor. Azt pörgetve kell használni, különben városban 50-el, 2000 alatt totyogva beégnek a szelepek, elkoszolódik minden. Lehet, hogy kevesebbet eszik, de nem éri meg ...Én 1500 alá nem engedném, amíg hideg. 3000-ig nyugodtan elmehetsz hidegen is. Nem lesz semmi baja, jobb lesz a kenés a magasabb olajnyomás miatt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
AMD Power
titán
válasz haddent #35350 üzenetére
Igen nehéz megtalálni az arany középutat. De tolni kell nekik. Én ezért szeretem néha az M0. Ott azért lehet tolni neki néha. És az eltunyult városi motoroknak erre nagy szükségük van.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Declare
őstag
válasz haddent #35350 üzenetére
Nem az a lenyeg, hogy mindig 3000 en pörögjön csak ha hideg akkor inkabb 2000 - 3000 között hasznald a motor. Ha bemelegszik es haladsz folyamatosan nem kell pörgetni, plane ha neha meg-meg van hajtva. Erröl multkor talaltam is egy cikket, ott is ezt irjak az okosok
En is amig hideg a dizel 2000-2500 örül hasznalom ha gyorsitani kell. Ha csak haladok egyenesen 90-100 al egyenes uton akkor azert a 6. at mar elvaltom es akkor 1800 kb.
A lenyeg, hogy ha erö kell a motornak emelkedön vagy gyorsitaskor ne alacsony fordulaton morogjon, mert az allitolag nagyon artalmas
(#35348) gban : Pont erre valo a forum hogy leirod a velemenyed es en lehet, hogy elöbb utobb elhiszem mint ahogy jopar dologgal volt mar, amiben nem hittem masoknak, aztan elöbb utobb belatam, hogy valoszinüleg igaza van. Egyelöre ezzel a mutatos dologgal nem vagyok meggyözve, mert en nem hiszek benne, hogy az pontos ....mint ahogy a 4 literes varosi fogyasztas es a 160 km/h tetöboxos autopalya haladas mellett mert 6 liter/100 km fogyasztasban sem hiszek....egyelöre
[ Szerkesztve ]
-
adidas4death
aktív tag
válasz haddent #35359 üzenetére
(HA) jól tudom akkor a C Corsában levő 1.3CDTI is eredetileg Fiat motor. Azokról egész jókat olvastam, ismerősi körben nem nagyon volt vele eddig gond. Vagy lehet, hogy csak jót fogtak ki?
Bár egyéb tapasztalatom viszont nincs a Fiatokkal eddig.
Nekem az Opel egy örök szerelem marad Pláne a B Vectra. A maga kis olajcsipegetésével együtt[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
Declare
őstag
válasz haddent #35359 üzenetére
Azert a modern dizelek eleg jok. Jol huznak, nem bocsatanak ki annyi karos anyagot, mint a regi füstokadok....de persze bonyolultabb. De nem csak ez, nezd meg a benzineseket is. A vw konszernnel, meg fordnal, meg kitudja, talan lassan mindenhol (kiveve a japanokat) csak turbos kis köbcentis benzinesek vannak, sima szivo benzin az teljesen eltünt/tünik. Ugyan azok a hibaforrasok megjelennek (jo nem mind, azert a benzin mindig picit kevesbe kenyes szerkezet lesz persze)
Sajna a dizelnel a reszecskeszürö (altalaban), koszolodas....stb ezek vele jarnak. Amit en vettem kocsit az nem volt 6 eves amikor vettem, eleg korrekt eladom volt, szamlakkal, minden fele bizonylatokkal együtt kaptam az autot. Egyszer döglött le a kocsi a kettöstömegü miatt, amivel egyidöben valto felujitast is csinaltak, de ez ugye valto gond, mert köztudottan ennek az evjaratnak ez a motorja (H astra, 1.7cdti, 6 gangos valtoval) szethullik 140k km körül. Ezt csak az opelnek lehet megköszönni nem a dizel technikanak.
Ha azt nezem, hogy minimum 2 literrel kevesebbet eszik 100 km en es itt Nemetorszagban 60-70 ft/l el olcsobb a gazolaj....en egyelöre bevallalom a rizikot aztan ahogy irtam is mar regebben, ha eljön a kocsicsree ideje szummazom a dolgokat es minden kiderül
mod: jah az 1.3 cdti olasz, de jokat hallottam en is rola, az 1.7 az meg isuzu, de arrol meg megjobbakat
(#35361) vebbful: En is teletankolok mindig .....kiveve most, amikor elsö kattanasaig tankoltam, de annal a kutnal az elsö kattanas az 3/4 tankot jelentett, ami jol be is szopatott...ezert kellet autopalyan a 10x dragabb benyabol belelöttyintenem....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #35387 üzenetére
Ez igy van! En is erzem ha megallok es kiszallok, plane ha hideg a motor es ugy allitom le. Ez van...mindenesetre a regi füstokadoknal nem hiszem, hogy roszabb, nem jo egyiket sem szagolni az a blue adalek, ami a komolyabb merci/bmw stb ben an az allitolag jo, mert (talan ) a katalizatorba fecskendezi a rendszer, ahol ezaltal sokkal nagyobb hö lesz es megsemmisülnek az aprobb karosanyagok is...vagy valami ilyesmi de egyelöre nem fenyeget az a veszely, hogy a 20 millios automba ha tankolok ilyen kutat kell keresnem, ahol van ez a blue adalaek
(#35388) AMD Power en is volt annak varazsa, amikor tavasszal tel utan bepöffentettük a Simsont es jött a jo kis kekes ketütemü szag a meleg elsö tavaszi napsütesben
Nekem tetszenek a kis turbos benzines karakteres tulajdonsagai....tovabbra is azt mondom, ha kiforrja magat jo lehet en remelem legalabbis menj el egy opel szalonba probald ki most ugyis el vannak eresztve loveval, most adtak el egy OPC t, nem fognak beleroppanni 10 km benzines tesztvezetesbe
-
nagyúr
válasz haddent #35387 üzenetére
Nekem régi füstokádó dízelem van, ami alapjáraton olajkályha szagú, taposva ködgyertya... Mondhatnánk hogy ez így jó, mert a korom leülepszik és a bébifókák megint boldogok, semmi orrfacsaró vegyszeres ammóniaszag...
DE! Amíg az ártatlannak tűnő korom ha bejut a szervezetedbe -igaz, hogy nem fájdul meg a fejed tőle, meg ne kapsz hányingert- az nem ürül ki és szép lassan rákkeltő hatású lesz, 10-20 év múlva meg nézel, hogy miért nőtt harmadik lábad A vegyszeres-ammóniás cucc viszont (feltételezhetően) okoz egy enyhébb mérgezést (mondjuk mint pár feles ) és amikor kiürült akkor ugyanolyan egészséges vagy mint előtte.
Szóval ezért megy a részecskeszűrő-para... Állítólag...Aztán lehet, hogy egy rohadt nagy kamu az egész; egy haverom 30 éve mozdonyvezető, szerintem már gázolajat is pisál, annyit szagolta és semmi baja; szép szál 2 méteres 120 kilós apróság; vidám figura, nem úgy néz ki mint akiben lerakódás van
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #35387 üzenetére
Haverommal mi is kiszagoljuk a common rail motorokat. Tényleg más. Van egy furcsa szaga.
Egyébként nálunk van egy tdci (2007) és egy tddi (2001) autó is. Egyik sem füstöl egy halványat sem hirtelen padlóra se. A tdci kipuff rendszerén 2 cucc van. Egy közel a motorhoz és egy sima dob leghátul. Elvileg nincs részecske szűrő, de mégsem füstöl. Ebben 250e km van, tddi-ben 380e.
Hihetetlen...[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Declare
őstag
válasz haddent #35424 üzenetére
Na nekem pont a közepevel van bajom a Te felnidnek. Olyan erzesem van, mintha hianyozna onnan valami
Viszont ez a dezent re is jo!
Legtöbb autonak bal oldalt van csak ködlampa, vagyis ugye ezt zárofenynek hivjak asszem. A lenyege, hogy a hatul jövö lassa hamarabb az elötte halado utakadalyt de az audinak pl 2 db van, szoval valtozo, nem hiszem, hogy barmi Magyarorszagspecifikus dolog lenne benne
-
-
gban
Közösségépítő
válasz haddent #35466 üzenetére
Én ezt úgy gondoltam, hogy azért tartós, mert gyenge, nem azért mert sokat eszik
De amúgy igazad van, én is így gondolom, hogy inkább legyen tartós mint erős.
Lassan 15 éves lesz, lassan 12 éve nálam van, de apróságoktól eltekintve semmi baja nem volt.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Declare
őstag
válasz haddent #35466 üzenetére
Az hogy kis teljesitmenyü az auto vagy nagy az nem függ össze egyertelmüen a fogyasztassal szvsz. Gyenge kocsi, ha erölködik többet fogyaszt, mint egy erösebb, ami erölködes nelkül lazan viszi a kasztnit.
Nyilvan esszerü hatarok között beszelek, nem egy porsche panamerat hasonlitok egy 1.0 smarthoz
(#35467) gban fokozom: nem azert tartos, mert gyenge, hanem mert egyszerü
(#35462) AMD Power Ezek teljesen jo ertekek. +1-2 liter telen siman. Csak a teligumira mondanak ugye 0,5-1 litert plusszba. Nekem is most helyben forgolodva 8 liter az atlag...de most +5-6 fokok vannak, amikor -4-5 ben indultam reggelente közel volt a 9 hez. Sajna amig nem lesz biciklis idö, addig ez a fogyasztas ilyen munkabajarasra....ami nem tesz jot a reszecskeszürönek sem....de hat nem tudok sajna mit csinalni, kellene egy elektromos auto ilyenkorra
-
mohabá 007
aktív tag
válasz haddent #35501 üzenetére
Alkatrész tipusokat nem tudok mondani,csak képen megmutatni,mivel nem vettem semmit,mert volt itthon.Elgondoltam,hogy csakazért is megcsinálom,fejben átgondoltam,hogy mit akarok,szétnéztem a holmik között két napig molyoltam vele de kész lett.Hozott e bármiféle változást?Még csak egy 5km-es próbautat mentem vele,ez idő alatt a motorolaj nem is tud üzemi hőfokra felmelegedni,de páralecsapódás már itt is látszik,ami most már nem a pillangószelepet köpi tele,hanem a gyüjtődobozba marad.
alapjárati szürő beindulás előtt: (sima gázolajszűrő)
5 km után bár alapjáraton nem nagyon járattam,némi pára már itt is látszik.
A nyitott állású pillangószelephez menő csövön meg ez menne be
Mivel a pára lecsapatva no meg az esetleges lecsapatott minimális páramaradék hegynek nem megy fel,viszonylag jól megszűrt páramentes levegőt kap a pillangószelep ház,és az alapjárati motor se koszolódik.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
diablo1984
veterán
válasz haddent #35541 üzenetére
nem az, ez a műszerfal alatt lévő, ezzel fűtöd az utasteret! persze ez is a hűtőrendszerből szedi a meleg vizet, de az a hűtő, ez meg a fűtőradiátor!
7Sony7: lehet a rendszere is dzsuvás, a csövek falára fagyállóból lerakódik sokminden évek alatt, az én rendszerem is rozsdabarna/rózsaszínes lepedékkel volt tele, de a fűtőradiátoromat úgy megakasztotta, hogy egy gramm víz sem ment át rajta, most is csak mint egy prozstatabajos üzemel.......
[ Szerkesztve ]
-
-
deicide
veterán
válasz haddent #35567 üzenetére
Az előző autóm egy H Astra GTC volt, szintén 2.0 Turbo, annál akartam valami erősebbet. Először Imprezát, Lancer Evo-t néztem, erősek, az igaz, de nem fogott meg bennük semmi, nekem túl versenyautósak. Inkább a sportos kupékat szeretem, amivel azért egy hosszabb útra is kényelmesen el lehet menni, van karaktere és az OPC pont ilyen, nagyon sok vélemény szerint a jelenkor egyik legszebb sportkupéja. De mindez kb 12 óra alatt játszódott le, délután nézelődtem, másnap reggel már az Opel konfigurátorát nyomkodtam és aztán az Interattal egyeztettem időpontot. Hirtelen döntés volt, amilyen általában vagyok, nem szeretek sokáig gondolkodni. De jó döntés volt, szerelem első látásra. Az ereje pedig fergeteges és persze megfordulnak utána az utcán. És csajozni sem utolsó...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- Dell notebook topic
- OTP Bank topic
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...