-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Declare #31496 üzenetére
Ha lecseréled a hátsó dobot, - nem fogsz elérni teljesítmény növekedést, mert a gyári rendszerben akkora fojtás van, hogy a hátsó dob szinte már semmit nem számít, csak az autód hangja lesz sportosabb.
Tuningal azt akarjuk elérni, hogy a motorból minél gyorsabban és könnyebben távozzon a kipufogó gáz.Ha kipufogó rendszert akarsz tuningolni, érdemes a leömlővel kezdeni, óriási jelentőséggel bír az autód menetteljesítménye szempontjából.
Tuningnál a katalizátort ki szokták hajítani, fojtja a motort, azonban a szabályzott katalizátorokat nem lehet csak úgy leválasztani, mert megnő a fogyasztás, hisz a motor rossz adatokat kap. Érdemes a csöveket is lecserélni, megnövelni az átmérőjüket.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #31486 üzenetére
A gyár elvileg úgy állítja be az autóit, hogy tibeti és hawaii-i légnyomás és hőmérsékleti viszonyok között is tökéletesen működjön. Valami ilyesmit hallottam ... Amikor pedig ilyen módon tuningolnak akkor nem csinálnak mást, mint az adott viszonyokhoz hangolják a motort. Nagyon nem mélyedtem bele sose a témába.
A másik indok pedig az lehet, hogy maradjon az alkatrészekben tartalék. Oké, hogy a váltó elvileg kibír 400-450Nm-t, de lehet, hogy nem addig, mint amikor csak 300-al van tekerve.
Lehet, hogy a hajtókar meg a főtengely, hengerfej + csavarok is kibírják azt a rúgást ami ezzel a növekedéssel jár, de lehet, hogy az sem annyi ideig, mint gyári beállításokkal. Vagy vehetnénk például a turbót is ... Ezek az én gondolataim.A szívósor pedig lehet, hogy a megnövekedett töltő-nyomás miatt murdelt meg nála.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
gban
Közösségépítő
válasz Markizmark #31502 üzenetére
Csak sejtés, mert ilyet nem szokás mérni tuningnál, de a szigorú károsanyag-kibocsátási szabályok is benne lehetnek a lehetséges okok között.
Postázást nem vállalok.
-
zolikaDB
veterán
Asszem, ha a kereskedő legyalulja a sallangot, visszatesz egy gyári középkonzolt, kerékgarnitúrát, meg a turbo felirat megy a p.csába, adnak is érte vagy 600-at: [link]
-
AMD Power
titán
Huszonöt éves az utolsó álom-Opel
Biztos velem van a baj, de ez nekem soha nem volt az álmom. Egyik edzőtársamnak volt. 2.0 benzines.
Ugyan azt mondta mint amit az egyik tesztelő gárda irt ,hogy még új korában sem ment úgy mint kellett volna.[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
zolikaDB
veterán
Azért ez már szépet lép, főleg kézi váltósban lehet izgalmas vezetni. -> Signum 3.2
-
AMD Power
titán
válasz zolikaDB #31508 üzenetére
Egyik volt kollégámnak ilyen volt. Sajnos nekem nem volt alkalmam vezetni. De egyszer vitt vele egy körre.... Állat volt.
Ez a fekete amit linkeltél kurv* jól néz ki. Főleg a belseje.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Nordik
őstag
Az összes B Corsaban lötyögős a váltókar? Nem arról van szó, hogy rossz helyen állna bizonyos sebességekben vagy nem venné szépen a sebességeket, egyszerűen csak ahogy jár a motor rázza. Nem vészes, de jó lenne ha feszesebb lenne. Magasabb fordulaton nem csinálja. Lehet az is, hogy valamelyik motortartó bakom rossz és ezért ilyen? Szerelőm szerint normális, hogy jobban mozog ez a 3 hengeres motor, de néztem neten videókat és ott az ilyenek szinte meg se mozdulnak alapjáraton.
-
Rotor82
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem Astra H (2008/12) hangszórókkal kapcsolatban:
Gyárilag milyen teljesítményűek vannak benne (Átmérő/Watt/Ohm)? És érdemes -e kicserélni mind a négyet, a jobb hangzás érdekében és ha igen akkor milyen teljesítményűt ajánlotok? A fejegység gyár CD30 -as.
Köszönöm a válaszokat előre is! -
trassher
addikt
Esetleg miskolci tag van itt vagy aki mostanság arra és lenne egy kis ideje megnézni ezt? Nagyon megköszönném.
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
válasz Spancer RE #31515 üzenetére
Köszi de ma láttam hogy már nincs fent. Esélyes hogy elvitték.
Redmi Note 7
-
morist
csendes tag
Helló!
Szerintetek érdemes belemenni egy 10 éves C Vectrába, 1.9 CDTI, 120 LE, óra szerint 202 ekm-rel? Nem tűnik lelakottnak! Állítólag nem régen cseréltek vezérlést, kettős tömegű lendkereket. Mire kell figyelni? -
morist
csendes tag
válasz diablo1984 #31520 üzenetére
EGR hiba hogyan jelentkezik? (Nem húz, rángat, füstöl?) Futóművet, fékeket, szilenteket meg tudom állapítani, de olvastam, hogy a turbó hiba is húzós lehet. Honnan tudom, ha haldoklik?
-
gban
Közösségépítő
-
Declare
őstag
válasz morist #31521 üzenetére
Ha nincs dizel tapasztalaod, lehet erdemes vinni valakit aki ert hozza.
Hideg motor inditasnal pl füstöt nezd meg hatul. Felnyitott motorhaznal erdemes ugyan csak hideg inditasnal hallgatozni....nyegergö, kerepelö stb "rossz" hangkat keresni.
EGR hiba szerintem sokfele keppen jelentkezhet. Nem egyenletes alapjarat pl, vagy hirtelen intenziv gyorsitasnal megtorpan ilyesmi. Nekem pl ezekböl talan a picit egynetlen alapjarat, de nem mindig es minimalisan, de nekem autopalyan kb 5-600 km utan a kocsi lekorlatozta szerviz üzemmodba magat az elkoszolodott egr miatt....ujrainditas megoldotta, illetva azota "kiegett" es nem volt, de csak igy jöttem ra en is, hogy egr el van valami.
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #31502 üzenetére
Ez logikusnak is tünhet, de valahogy en akkor egy par zazalekos teljesitmeny növekedest tudnek elkepzelni
Valahogy akkor is tul sok rizikot erzek benne....de persze lehet, hogy nem gaz
(#31501) mohabá 007 : Na ez meg aztan vegkepp nem az en asztalom Ha van egy olyan kocsi, amiben van egy öblös benzines brutal nyomatekkal annak gyönyörü hangja van...de ez a leszedem a fojtast meg a katalizatort es "sport kipufogot" hegesztek a par 10 loerös kocsimra....na ez nekem egy szint a villamos matricaval
-
diablo1984
veterán
válasz morist #31521 üzenetére
check engine lámpa világít, nem feltétlenül van más tünete! turbó egyértelmű, de ennél az autónál ezek a nagyobb gondok mindig a check engine-nel kezdődnek, itt már mindent érzékel a számítógép!
AMD Power: jó elgondolás, de a 18 éves passatomban sem tudott senki sem kompressziót mérni 5 éve, ezek az injektorosak meg nem úgy jönnek ki, mint anno a porlasztó, ez én c vectrámba is úgy tudták volna kivenni, hogy vissza már 70-80-ból felújított ment volna vissza(/db, jelen esetben 4 a szorzó), mert sérül! anélkül meg hogy mérsz kompressziót? ez teljesen reális elvárás egy eladótól.....
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #31526 üzenetére
Szerintem ez nem igy van. Ha ez engine check lampa vilait, akkor ott mar valami megadta magat, de jobbara mielött kifullad valami mar van egy csomo tünet. Ceges audi a4 nek is mar lehet hallani a turbon, ha hirtelen visszaengedi az ember a gazt hülye hangot ad....turbo felujitas kell neki, 270k km nel ez nem is meglepö. 5-6 eves A4 audi...semmi lampa nem vilagit sehol.
Vagy nekem az EGR koszolodas. Semmi lampa nem vilagitott 5-600 km en kerszetül...aztan kigyulladt. Ujrainditasnal eltünt, par szaz km ig semmi, aztan kigyulladt.
-
morist
csendes tag
válasz diablo1984 #31526 üzenetére
Elvileg egy ismerős Opeles szerelő adja el, Ő szervizelte régóta, amit leírtam információkat, tőle tudom. Bízom benne, de egy kicsit parázok a dieseltől, de váltani akarok a B-s ről egy fiatalabbra.
Igaz is, valaki már találkozott olyannal, hogy a műszerfalon (B veki) minden műszer nullát mutat, nincs irányjelző, és a rádió sem kap áramot, de a műszerek világítása és a reflektor visszajelzője (ezt tudtam ellenőrizni menet közben) megmarad. Valamilyen kontakthibára gyanakszom. -
Kecuhun
senior tag
Meg tudná valaki mondani, hogy egy Opel Astra H 1.7 CDTi (Z17DTH) 2007. 03. hó kombinál hány ezer kilóméterenként illik vezérlést cserélni?
-
Findzs
addikt
válasz Kecuhun #31529 üzenetére
igaz nem 1,7 cdti de nekem anno az 1.4 h astránál 30 ezer km -nél kellett cserélni mert olyan hangja volt már mint egy traktornak (persze a 2 éves garanciából pont kifutottam)
ha nincs hangja és egy jó szerelő szemrevételezés után nem tartja szükségesnek akkor ráér még az
a lánc úgyis fog szólni
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
találkozott már valaki olyannal, hogy elinduláskor a sebbváltót 1-esbe rakva a kuplungot felengedve "beremeg" a motor? korábban nem csinálta
szólt a szerelőm, hogy az első lengéscsillapítók cserések lesznek okozhat az ilyen hibát?
gondolom extrém elhasználódás esetében igen de nekem még annyira nem gázinkább a kuplung környékén kell keresni a bajt? kuplungtárcsa?
vagy motortartó lenne?"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz adorjant #31535 üzenetére
sajnos melegen is csinálja
bár "csak" egy kuplung tárcsa lennede másban ez nem mutatkozik meg, nem érzem sebb. váltás közben, hogy csúszna
csak elinduláskor van ez a beremegés, ahoz tudom hasonlítani mint mikor kis gázzal akarunk elindulni de nekem nagy gáznál is csinálja
illetve melegen van még olyan, hogy nehezebb kivenni fokozatból a sebbváltót
nem vészesen de érezhetően, de csak ha sokat kell araszolni a kocsival és ilyen nyári meleg idő van"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Petya25
addikt
Kollégám Oktáviájának motorja autópályán 130-nál kigyulladt. Füst be, ők ki és két palack ásványvízzel megmentették ami menthető. Víz elment, minden olajos, tréler.
Szervizben kibontották, hengerfej deformálódott köszörülés, hengereket újrafúrják, dugattyúk megolvadtak csere, vezérműszíj-görgők-vízpumpa csere.
Múlt héten azt mondta, hogy szerinte olyan 200e-ből kijön majd a javítás, erre én: őőőőőő.... hát izé.... Ma jött melóba, 400e-nél tart a számla és még nincs kész...Egy kicsit elódázott vízpuma csere volt az oka, berágódott és megfőtt a motor, talán ha 30 mp volt az egész történet. Csak azért írtam meg, hogy más okuljon belőle és a párezer forintos halogatást gondolja át, mert kissé több is lehet a vége. Ez igaz a többi márkára is.
Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, bizony!
-
lafaty80
őstag
Corsa B 96'-oson a hátső fékek javítása mennyire bonyolult, otthon elvégezhető (kézifék gyatra)?
Cuccaim: https://kit.co/lafaty
-
trassher
addikt
Már így is kerestem de semmivel sem jobb a helyzet. Árban nincs különbség, akkor minek szopassam még magam azzal hogy rakatok bele elektromos ablakot meg kp zárat? Az is csak idő és pénz. Persze ha előttem lenne egy jó autó és kurblis lenne az ablak akkor nem emiatt hagynám ott.
Redmi Note 7
-
gban
Közösségépítő
válasz trassher #31541 üzenetére
Pont ezt mondom én is, jó autót kell keresni, nem pirosat, kéket, riasztóst, központi zárast, stb. ebben a korban, ebben az árfekvésben.
Megkockáztatom, már a motort se nézném annyira (mármint hogy milyen legyen), azon kívül hogy dízel vagy benzines.
Ha egy gyengébb motoros lenne a jó vétel az állapot miatt, akkor azt venném, és elfogadnám hogy gyengébb.
Tudom, ez nem mindenkinél van így, de hát az a normális hogy nem egyforma a fontossági sorrend mindenkinél.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Markizmark
addikt
válasz zolikaDB #31548 üzenetére
Ugyanezt a remegést csinálta az azóta nyugdíjba küldött hosszú 93-as transitunk. Egybe induláskor át akart fordulni a motor, olyanokat rángatott. Nem tudtuk miért ... hétfőn reggel kipihenten semmi baja nem volt.
Aztán az utolsó napokban rájöttünk mi a baja. A sunyi képes pont akkor kihagyni néha amikor indulnánk. Egyszer úgy bukott le, hogy alapjáraton elkezdett rángatózni, mert mindig kimaradt egy égés. Álló helyben olyanokat rángatózott a motor, hogy inkább hátrébb álltam ...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest