- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=Tiger=-
tag
válasz #42667776 #32397 üzenetére
Mármint micsoda? Nem tudom... csak tegnap eszembejutott, hogy valaki csinált e már ilyen megoldást és rákerestem. Én még úgy képzelném el esetleg, hogy valami kis smd led szalagot egy olyan helyre, ami nem látszik vagy a kilincs mögé?! Akkor nem kell fúrni, akár el is lehet távolítani és bekötném a lábtérvilágításhoz ajtónként. Fogyasztása kb. 0.
-
Sly189
senior tag
válasz -=Tiger=- #32399 üzenetére
Aki nem teheti meg, hogy 1/4 ed felett tartsa a tankot, az ne is tarton dízelt mert el lesznek hanyagolva a többi dolgok ( szűrők stb.)
Meleg motor meg... kereskedésre vonatkozóan, előre megbeszélt időpontra gondoltam. ( akksi probléma is lehet mondjuk ha nehézkesen indul, de más is... főleg hidegben )
Giggz, írtad hogy a tiéd 7et eszik. Én 4,2-t számoltam az enyémre. írtam is hogy csak durván számolok. Ismerősömék kocsija 1.5 nissan benzin!%% 8 litert evett. ( meg nem is ment (82 000 km van benne )
Lényeget aki értette értette aki nem nem. Giggznek nem jött át
-
tresh
addikt
válasz ZoliM@ster #32391 üzenetére
130 Lovasokba én eddig csak boscht láttam , 120-asba nem vagyok már biztos hogy csak bosch van. F9Q -esekbe szerintem már csak bosch van/volt az 1.5 dci-nél volt a delphi sűrűbben és ott voltak a problémák emlékeim szerint
-
giigz
veterán
válasz Sly189 #32404 üzenetére
Átjött, viszont a pontatlanságot nem szeretem... És a mindig mindent félreértünket sem
"Giggz, írtad hogy a tiéd 7et eszik."
Na ez nekem újdonság, pedig az én kocsimról van szó 6-6,3-at eszik vegyesben, ha hajtom akkor 6,3-6,8, de akkor a dízeled sem 4,2-t fog enni városban és országúton felesbe, vagy ha igen, akkor minden ismerősömnek akinek hasonló dízelje van megmondom hogy valamit nagyon rosszul csinálnak, mert hogy nekik nem jön ki 4,2 vegyesben az biztos. Itt a fórumon a dci-s felhasználók sem 4,2-es vegyes fogyasztásról számolnak be, jó ha 5 literre ki tudják hozni sok várossal együtt. A hosszútávú fogyasztás megint más, ott az enyém is 5-5,5-öt eszik, de az most nem számít. Általánosságban vegyesben ezek a kis dízelek esznek 5-öt, a kis benzines meg 6,5-7-et, én tudok vezetni meg van benne xado ezért az enyém egy fél literrel kevesebbet kajál, tehát 6-6,5. A 7 litert arra írtam, hogy az az all time átlagom, tehát abban benne van a 8-9 literes több ezer km is, amikor még nem volt rendben az autóm. Egyébként legrosszabb esetben 6,5-6,6 az átlagom.
Tehát a valóságban egy 1,5-2 liter különbség lehet.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz imyourfriend #32409 üzenetére
Ez egy általános átlagkülönbség, 1-2 liter, ennyivel szoktak számolni, nem 4 literrel...
-
tresh
addikt
Alapból hulladékot vettél már ne haragudj nem rosszból dci-k kimennek a világból csak ha a gazdája sz*rik rá akkor így járnak vele és ezért negatív az élményed a motorról.. találkozunk egyszer pesten valahol és mutatok pár patika 1.9 dci-t nem csak lagunában.. és közötte lesz olyan amibe 400k-t karcolja a km állás
Sajnos ezek a dci-k már több figyelmet és gondoskodást igényelnek mint annó a sima td dti verziók ami ha kell a rántothúsos olajjal is ment
[ Szerkesztve ]
-
De jó, hogy feldobódott ez az 1.9dci téma, egyik barátom most tervezi laguna2 vásárlását (2003-4-5) 1.9dci.
Mondjuk ph1 laguna2-ből, nincs is 130, csak 120 lovas (meg írnak 101 lovast is, az létezik??).Múltkor kérdeztem én is, hogy mi a különbség a 2 motor között, igazából nem lett megválaszolva.
Nos, amit találtam róla, hogy a 130lovas FAP -os és állítólag azért emelték meg 10 lóerővel a teljesítményét, hogy a szűrő miatti teljesítménycsökkenést ellensúlyozza. Viszont a 120lovast ajánlották, mert állítólag az jobban megy, erősebb a 130 lovast nagyon visszafogja a részecskeszűrő.
Hogy technikailag miben tér el egymástól a 2 motor, arról nem találtam semmit.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
Viszont a 120lovast ajánlották, mert állítólag az jobban megy, erősebb a 130 lovast nagyon visszafogja a részecskeszűrő.
Pöstön vagy megyünk egy kört van 120 lovas és 131(6) lovas a családba Amúgy eu normák végett lett módosítva. Általában a 120-ast köpködik azok mind magyar gépek...131 lovasat keressen és kintit azokkal nincs baj.. (laguna fórumon is megmondják a srácok én is tőlük tudom )
Legelső dci laguna m1 ph2
1.9 dCi F9Q 1,870 cc I4 SOHC 8v Common rail direct injection 107 PS (79 kW; 106 hp) @ 4,000 rpm 250 N·m (184 lb·ft) @ 1,750 rpm 11.8 s 190 km/h (118 mph) 2000–01Második kiadás laguna 2 ph1/ph2
1.9 dCi F9Q-T752 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 74 kW (101 PS; 99 hp) @ 4,000 rpm 200 N·m (148 lb·ft) @ 2,000 rpm 13.0 s 185 km/h (115 mph) 2001–05
1.9 dCi F9Q-T754 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 79 kW (107 PS; 106 hp) @ 4,000 rpm 250 N·m (184 lb·ft) @ 2,000 rpm 12.3 s 190 km/h (118 mph) 2005–07
1.9 dCi F9Q-T750 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 88 kW (120 PS; 118 hp) @ 4,000 rpm 270 N·m (199 lb·ft) @ 2,000 rpm 10.7 s 200 km/h (124 mph) 2001–07
1.9 dCi F9Q 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 93 PS (68 kW; 92 hp) @ 4,000 rpm 0 N·m (0 lb·ft) @ 2,000 rpm 14.2 s 185 km/h (115 mph) 2004–05
1.9 dCi F9Q 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 93 PS (68 kW; 92 hp) @ 4,000 rpm 0 N·m (0 lb·ft) @ 2,000 rpm 13.6 s 185 km/h (115 mph) 2005–06
1.9 dCi F9Q-758 1,870 cc I4 SOHC 8v Direct injection 96 kW (131 PS; 129 hp) @ 4,000 rpm 300 N·m (221 lb·ft) @ 2,000 rpm 10.2 s 185 km/h (115 mph) 2005–07 -
giigz
veterán
Egyik gyártót sem akartam megsérteni, 5 alkatrész 5 márka, van itt minden a legjobbak közül: Contitech, Gates, SKF, Graf, Ruville
-
#42667776
törölt tag
Nano Polír 2667 ft 150ml
Nano Glaze 2667 ft 150ml
Nano Keményviasz 2946 ft 150ml -
giigz
veterán
válasz -=Tiger=- #32419 üzenetére
Elvileg jók lesznek, de majd csak akkor derül ki amikor a szerelőm berakta
(#32420) tresh: Ja, minden márkát ki akartam próbálni Legalább meglesz most már a vezcsere is
(#32421) Lion01: Nem mondom, hogy túl olcsó, de nem is olyan rossz Majd adok egy komplett polírt valamikor a kocsinak + ugye a waxot, hátha meg tudom szépre csinálni
-
Sly189
senior tag
1000km es átlagom ahogy számoltam és amire általában én használom a kocsit mycso tudja legjobban, Miskolc - Kazincbarcika között ingázni melóba rendszeresen + Miskolc és Barcika városában furikázni. Nekem ezt jelenti a vegyes... és így 4,2 L/100km többször is ezt az adatot mértem. Rátankolással persze. 5liter fölé akkor viszem amikor pályázok és tele a kocsi... egy benzinest ha megpakolunk pályázunk, jelen esetben a tiédet, szerintem nem igen lesz az 6,5
-
-=Tiger=-
tag
Hogy micsoda? 2 littyó a difi?
[ Szerkesztve ]
-
#42667776
törölt tag
Ez nem mondható olcsónak, viszont a tartós védelmet meg kell fizetni és nem is muszáj egy polírnál ezzel kezdeni. Alapból kell egy 1-2 lépcsős polír a karceltávolításhoz, aztán egy finom polír, majd egy wax.
A wax ill. viaszos védelem az tetszőlegesen többféle is lehet. Ez a 3 termék amit most kipróbáltam a finom polír és "wax" részt tartalmazza. Korábban autóglym-et tettem rá, nem rossz csak szerettem volna egy kicsit több fényt ill. tartósabb védelmet. Kipróbáltam a carnauba Waxot coll915 "nem az egész autón" az is nagyon tetszett, de hajtott a kíváncsiság, hogy ez a Nano termék milyen lehet. Részemről ebben találtam meg ami nekem szimpatikus!Polírozást gyakorolni kell kb 2 éve kezdtem a 0-ról minden segítség nélkül aztán kezdtem egyre jobb termékeket venni, kipróbálni, mindig volt javulás, de nem voltam elégedett. Rátaláltam az itteni autóápolós topikra, átolvastam az egészet az elejétől, majd kértem segítséget az itteniektől és kaptam is. A jelenlegi szintet az elmúlt pár hónapban sikerült elérnem sok olvasgatással "termékek megismerése" kipróbálása, és sok gyakorlás saját ill. ismerősök autóin.
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
válasz Sly189 #32430 üzenetére
Meddig akarjátok még vesézni ezt a témát? Nem összehasonlítható a két autó és messzemenő következtetést sem lehet levonni belőle a Diesel/Benzin fogyasztásról. Más autó, más évjárat, más súly, más vezető, és estig sorolhatnám. Tulajdonképpen a semmiről beszéltek.
Értem már el 3,7-es átlagot is. 80-nál nem mentem gyorsabban... akkor az autóm most termeli a gázolajat?!
[ Szerkesztve ]
-
Sly189
senior tag
válasz -=Tiger=- #32431 üzenetére
Igen termeli, nem raktál még alá extra tankot amibe kiköpheti a felesleget?
Igazad van egyébként, de hát valakivel csak a semmiről lehet beszélni... És én a 4/8 as durva példámat egy hasonló kaliberű benzines kombira értettem.
Totalcar áruházból rendeltem olajat, jó áron adták~ 7490 Ft 5 lityós 5w40 ELF Evolution 900 NF
grátisz póló munkába tökéletes lesz
-
tresh
addikt
Ez még igaz is lehet csak mondjuk ő ezt klímával teszi ami neked nincs plusz kicsit dinamikusabban tud közlekedni vele amit te szintén nem tudsz mert akkor eszik a gép... nem mellesleg a dieselt ne 1000km-nézzük hogy mit tud a benyával szembe spórolni hanem hosszútávon.. még mindig áll az a körkép hogy diesel évi 20-25k km fölött alatta benya.. ennyi ráadásul a te 1.4 8 szeleped ami bő 20-25 éves technika kár összehasonlítani egy "modern" diesel-el.. tudod almát az almával pl nyugtasson a tudat hogy opel corsa 1.4 8 szelep ami gyengébb is mint a tied kisebb is ugyan annyival jár mint a tied vagy még több üzemanyaggal
-
-=Tiger=-
tag
válasz Sly189 #32432 üzenetére
Ha nem is a duplája a fogyasztás a dieselhez képest de egy bő harmad egészen biztos. De ezt is nem egy dolog befolyásolja. Nyílván az sem mind1 ki meddig pörgeti, de sztem ezt pont nem ebben a topicban kell megemlítenem.
Én nem érzem úgy, hogy amióta két diesel Renault van a családban megnőtt volna a szervíz összeg.
Vannak olyan évek amikor csak olajat-szűrőket kell bele rakni, máskor 100-200-et a két autóba. (összesen)
Mert nyílván vannak a kopó alkatrészek is. Úgy emlékszem ezek a benzinesben is megtalálhatóak. Millióan már leírták, ezek az autók több törődést igényelnek, de cserébe nem is sűrűn hibásodnak meg. Legalábbis én nem sok Renault látok lerobbanva az út mentén. (nem a bontószökevényekre gondolok)
Részemről egy dolgot hanyagoltam el, ez valahogy mindig elkerülte az utóbbi időben a figyelmem. Ez az én hibám. Ez a gázolajszűrő. Most kicseréltem mind2 autóban egy elég jó minőségűre. Ezt a jövőben jobban szem előtt fogom tartani. 3-4+ évesek voltak. Azt nem mondom, hogy jót tettek az autóknak, hogy eddig nem voltak kicserélve, de nem is szürke koszos olajat fejtettem belőle le, de nincsenek mikroszkópikus szemeim. Mondjuk én legalább tudom, hogy mikor volt, nem amikor veszel valamit vajon mikor lehetett?!
-
giigz
veterán
Nem értitek mire akartam utalni
-
-=Tiger=-
tag
Csak túl nagy segget kerítettek a témának.
A diesel kevesebbet eszik bár most kicsit drágább is mint a benya, de még így is lényegesen barátibb vele a közlekedés. Ha elromlik drágább a javítása, viszont ha valaki odafigyel rá akkor kimegy a világból is és az átlagos karbantartása sztem nem drágább. És sztem ez a lényeg. Hülyeség is számokkal dobálózni.
Megjegyzem a Thaliával 3x jártam körbe Törökországot 1 meghibásodással. Az MII-vel 1x és nem volt hiba. Nem kis távolságok...
A hiba pedig a követlező volt: el*asztam a generátort.
-
-=Tiger=-
tag
válasz Sly189 #32436 üzenetére
Ez meg a másik véglet. Állandóan át akartok esni a ló másik oldalára.
60.000Km ?! (nem időhöz kötött) Ha kicseréled 40-50-nél is még bőven jó vagy és jót teszel vele, amúgy meg pénzkidobás. Én most kb.: 70-80E nél cseréltem a másikban meg lehetett vagy 30E
Ezeknek egyedül jó olaj kell és törődés semmi az ég adta világon. Ez a 10E-es olajperiódus is erős túlzás már sztem. Ha a gyár azt mondja, hogy 20E akkor higgyétek el az úgy is van. Lecseréled 15-nél és puszi van. A váltó olajat már meg sem pengetem...
Esküszöm néha okosabbak akartok lenni a tervező mérnököknél.
Szerk: A Thalia kb. olyan keveset fut most már, hogy az olajat is bőven elég lenne 2 évente, nyílván ez évente megtörténik.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz -=Tiger=- #32438 üzenetére
Ezeknek egyedül jó olaj kell és törődés semmi az ég adta világon. Ez a 10E-es olajperiódus is erős túlzás már sztem. Ha a gyár azt mondja, hogy 20E akkor higgyétek el az úgy is van. Lecseréled 15-nél és puszi van. A váltó olajat már meg sem pengetem...
Erről cserélhetnénk eszmét hosszasan de mindenki azt csinál amit szeretne
-
Nekem ez olyan, mintha nem gyári lenne.
más: volt ez a fűtés problémám, ami mint kiderült, még mindíg megvan...
Tehát digitklímás révén 15-27fok között tudom ugyebár állítani a hőfokot.
15-26-ig hiába állítom, semmi nem történik, csak a külső levegő jön be, viszont max.-ra, azaz 27fokra állítva, megjön a fűtés.
Méganeklub fórumon javasolták, hogy nézzem meg a keverőmotort, hátha az nem nyit....remek kis félnapos program, a motor működik tökéletesen, illetve kiszerelve és működtetve azt láttam, amit tapasztalok is: 15-26fokig állítgatva semmi nem történik, 27-fokra rakva teljesen kinyit. (csak sima gyújtásról üzemelve)No, most:
1, lehet járni kellene a motornak, melegnek kellene lennie a víznek (bár nem hiszem)
2, valami, ami vezérli a keverőmotort, az most jelenleg mégsem vezérli, viszont, hogy az mi és hol lehet az passzHátha van erre valakinek valami ötlete.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
sladka_pani
aktív tag
válasz -=Tiger=- #32428 üzenetére
Ez nagyon nagy!
Annyit hozzászólnék a témához, hogy a dízel-benzin tényleg két külön világ, 5 év dízel, 1 év benzin tapasztalatom van, és kinek mennyi a difi... lehet életveszélyesen lassan motorfékezve is vezetni, meg dinamikusan is. Egy kollégám a MK2 Scenicjét ami 1.5dCi (90Le) kitudja hozni 3.4-es átlagfogyasztással. Egyszeri hosszú úton. Hiszek neki vagy sem, tényleg ennyi. Évek óta írja programtáblázatba az összes tankolást, és asszem 2007 óta stabil 5.6liternél áll. Neki ez pénzben visszajött ez idő alatt, meg élvezi is a dízelt és meg is értem...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
#42667776
törölt tag
Keverőmotor alatt azt érted ami a lamellákat működteti? Lehet, hogy a motor működik, csak épp a kis műanyag kar ami valóban mozgatja a lamellákat "hideg- meleg, külső- belső" az ki van akadva, vagy meg van szorulva és nem nyitja a meleg útját a radiátortól, csak amikor végállásban van. MII-öt nem ismerem de LagII-nél hasonló probléma volt az egyik ismerősömnek, csak neki a szellőzés irányát "láb-szélvédő" stb. nem lehetett szabályozni. Be volt keményedve a gyári zsír ami a műanyag alkatrészt keni. Szervizbe azt mondták neki, ki kell szedni a műszerfalat és cserélni a szellőző rendszer egy horribilis összegért. Jobb megoldást mi sem találtunk, mint hogy kiszedjük a műszerfalat és egy tisztítás újra zsírozás óta rendesen működik. A képen látható kis fehér kar a végén egy bütyökkel egy tárcsába megy bele amiben van egy spirális horony, úgy mozgatja a lamellákat.
-
válasz #42667776 #32443 üzenetére
Nem, amire te gondolsz, azok csak a levegő irányát befolyásolják (láb, ablak, közép, stb. ..), a levegőelosztó motor/ok.
Nekem ott van a probléma, ahol a levegő bejön az autóba és egy lapot mozgat a radiátornál, ezzel tudja beállítani a belső hőfokot. [link]
Zárt állapotban, csak a külső levegő jön be, ha nyit akkor a radiátoron át enged hozzá meleg levegőt.No, nekem vagy zárva van (15-26fokig) vagy teljesen kinyit (27fokon).
(#32444) tresh: igen, mivel mechanikailag minden tökéletes és tökéletesen működne én is valamilyen vezérlésre gondoltam, csak nemtudom, hogy ennél mi-hogy van.
Lebontottam, egyébként az egész műszerfal közepét, kiszedtem a klímavezérlőt, átnyomkodtam a csatikat, ránézésre ép. Egy esetleges próba valóban jó ötletnek tűnhet, lehet csak ennyi a baj. Csak ugye ez nehezen kivitelezhető, max, ha fillérekért találnék valahol.Egyébként ez arra volt jó, hogy olyan helyeken is kitakarítottam az autót, ahol valószínűleg még sosem volt.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz FRENK1988 #32446 üzenetére
Illetve múltkor volt szó arról, hogy a digitklímásoknál van egy ventilátor a tükörházba, ami zúgni szokott.
Szétkaptam már azt is, hát ventilátor nem volt, viszont gyanús, hogy eddig lehallgattakEgyébként egész könnyen szétbontható az egész belseje, kivéve a lábtérnél az utastér merevítő, azzal lehet szopni szépen.
(#32447) giigz: dehogy adom, sőt remélem ez lesz a legnagyobb hibája az autónak, ami előjön...egyébként elszerelgetek ilyen apróságokat.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Pecc
őstag
Akinek dobfékes hátul a ph2 mégane írjon már nekem ajánlott fékpofa márkát, esetleg árat
Unixon nézelődök, de nem egyértelmű nekem mi miért annyi.Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen