Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
reggel csinálok egy videót,hát ha úgy okosabbak leszünk.
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
WolfLenny
aktív tag
Üdv. skacok.
Van egy Renault Thaliam 1.2es. Évi 10.000km megyek vele. 6 éves gyári gumik mennének vissza nyáron. A gumis már tavaly is pedzegette, hogy cserére szorulnak.
Igaz nem megyek vele sokat és nem is patkazom meg sűrűn. Érdemes még egy évet várni?
Ha nem akkor melyik márka az ami talán ajánlotok?
Olvasgattam a gumis vitát.. :-)
Új gumi híve vagyok, mert 3-5 évig még biztos marad az autó.Előre is köszi a választ.
-
Füge007
senior tag
válasz WolfLenny #28109 üzenetére
Ha a gumis pedzegette, akkor a Mo.-i helyzetet ismerve már 2 éve cserélni kellett volna Sajnos nálunk mint mindenre erre sincs pénz, időnként figyelem a parkolókban milyen gumikkal közlekedünk, siralmas. Amit nyugatról behoznak, mert öreg, és hiába 70%-os azt mi még 3 évig használjuk, szinte tükörkopásig. Aztán meg csodálkozik, hogy nem tud megállni még száraz úton sem, nedvesről meg ne is beszéljek! Én azt mondom, nem kell prémium minőség, egy 12-15 ezerbe már igen jó gumik is beleférnek. Azokkal pár évig biztonságosan elkocsikázol. Márkát inkább nem mondanék, mert ADAC is ebbe bukott bele
Füge
-
rob210
Topikgazda
válasz WolfLenny #28109 üzenetére
Nekem a Fulda ecocontrol nagyon bevált ár érték arányban az egyik legjob, főleg ilyen kis teljesítményű autóknál.
De persze szubijektív, hogy kinek mi válik be.
Amiket érdemes megnézni:
Hankook, Sava, Semperit(kicsit hangos) Fulda, Falken, Nokian, Verderstein.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Füge007 #28110 üzenetére
No és tegyük hozzá nem is a tükör kopásiggal van a baj, (azzal is) hanem a gumi szerkezetének megváltozásával azaz kiöregedésével, amitől a tapadása a nulla felé kezd konvergálni
De emberünk ha kész a baj csodálkozik, de hát még 5mmes a gumi.
Igen wazze csak 4 éve lejárt a gyártó által javasolt 5 éves felhasználhatóságRenault power
-
WolfLenny
aktív tag
Verderstein-nel szemezek.
Igazából kopásilag még rendben vagyok. Kb. 40.000 km van bennük, csak hát már 6 évesek és kb. 3 éve már nem garázsban állok sajnos.
Így azért több időjárási viszontagság éri őket.Én is olyan 12-13 max. 15ezer körül számoltam darabját. Ne legyen hangos és jól tapadjon, mert ha egyszer rossz reakció miatt akár koccanás lenne belőle, akkor máris többet bukok mint az árkülönbözet.
-
giigz
veterán
válasz WolfLenny #28115 üzenetére
Na szóval.
Én is most rendeltem nyári gumikat, csak én 175/70 R13 méretben, de ebben a kategóriában most otthon vagyok, napok óta egész nap ezt néztem, hogy a legjobb döntést hozzam, és mindennel tisztában legyek, mint tavaly tél előtt, amikor a Vredestein SnowTrac 3-at választottam
Jó gumi a Fulda Ecocontrol is, viszont kevés plusz pénzzel nagyobb tapadás érhető el, és egy vészfékezésnél már nem mindegy, hogy 1-2 méterrel hamarabb áll-e meg az autó, vagy később.
Sok lehetőség van, tele van a piac budget gumikkal is, de én úgy vagyok vele, hogy ilyen eco meg stb. gumikkal nem is foglalkoztam, ha már kiadok érte pénzt, akkor az legyen a legjobbak közül való. A kisebb márkák egyébként lehet, hogy tapadásban megközelítik a nagyobbakat, viszont tartósságban már közel sincsenek ott.
Én úgy vagyok vele, hogy csak minőségi gumit veszek, a legnagyobb márkák közül.
Neked amit ajánlok, az két gumi, én is ezek közül választottam, és akkor most már el is mondom a döntésemet.
A te méretedre írom az árakat: A Dunlop legújabb gumija, a StreetResponse 2 ~50k-ért, ez is egy nagyon jó gumi, és van még a Vredestein T-Trac 2, ez a Vredi legújabb gumija, ~52k-ért. Totál mindegy melyiket veszed, mindkettő jó lesz sok évig, én azért döntöttem a Vredestein T-Trac 2 mellett, mert nekem már téliben nagyon bevált a Vredestein, ismerősöktől is csak jót hallottam róla, és ami a legfontosabb, a gumis ismerősöm is a Vredestein-t ajánlotta. Jó minőség, jó tapadás, hosszú élettartam, normál ár. De egyébként ugyanez vonatkozik a Dunlop-ra is.
Ami még érdekes lehet, hogy a Vredestein nedves tapadási értéke A minősítésű lett, más ilyen gumival én még nem találkoztam 175-ös méretben.
Szóval akkor lelepleztem magam: Nyárra is maradok a Vredestein mellett, T-Trac 2
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Én most, hogy remélem elmegy a kocsi és a 13" os kerekek nem jók erre a féktárcsára, nokian mellett döntöttem elég baráti áron kaptam meg őket, be se írom mennyire baráti.
Azt hiszem ezekkel neked sem lesz bajod sem tapadásra sem semmire
Renault power
-
senior tag
Hat gyerekek, en mostmar teljesen tanacstalan vagyok:
Nem tudom eldonteni, hogy en vagyok a rossz sofor, es nem veszem eszre, hogy nem tapadnak a gumik, vagy pedig tenyleg ilyen jok ezek a 5-6-7 ves Pirelli, Continental gumik, amikkel jarkalgatok.
Igaz, hogy en keveset vezetek, azt is foleg este meg hetvegen, de sosem csusztak meg a kerekek (marmint nem szandekosan ), sosem volt meg veszfekezesem.Vagy ez lehet azert van, mert nem 13 colos kerekeim vannak, hanem 15? Nekem soha nem volt gondom a tapadassal... eddig...
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #28119 üzenetére
Nézd nekem is eddig egyszer kellett vész fékeznem amióta vezetek, de akkor jól jött a jó minőségű gumi mert a kezem nem mertem volna betenni a két kocsi közé.
Az egy barummal vagy valami idős gumival csatt lett volna és akkor a gumi árának többszörösét fizetem ki.A másik az, hogy lehet ésszel közlekedni ha előtted hülyék vannak mindegy mivel mész, ez tény.
Az is tény hogy vidékre el lehet járkálni a régebbi gumikkal is.De akkor és most jön a lényeg aki napközben járkál Pest nem kicsit forgalmas útjain mondjuk Júniusban 35°C ban egy csúcsidőszakban amikor még nincs dugó lehet haladni de már sokan vannak és megjelentek az agresszív barmok is, akkor azoknak igen is ajánlott az új és jó minőségű gumi.
Ennek ellenére továbbra is azt mondom mindenki járkálhat akár bicikli gumival is, csak ne előttem és mögöttem tegye. Néha átvehetnénk olyan törvényeket is aminek van értelme.
Mondjuk a gumik korának ellenőrzését.
Azt jogosnak érezném ha azért büntet meg a rendőr mert mondjuk 10 éves gumi van a kocsimon.Van egy ismerősöm baleseti helyszínelő volt a rendőrségnél.
Volt olyan amikor kiszállt és közölte na ha gumi lett volna a kocsiján akkor ez a baleset nem történik meg.
pályán 79méteres takony csík az aszfalton, na az volt a 9 éves Goodyeer.
Konkrétan eltűnt a futófelület a gumiról mire megállt a Ford tranzit hátuljában.Ez nem szóbeszéd meg szomszéd mondta hanem tény.
Renault power
-
giigz
veterán
Azért még egy kis elbizonytalanításért beírnám, hogy a Continental PremiumContact 2 is nagyon jó, 56k-ért, ugyanígy 56k-ért a PremiumContact 5, aki a Conti gumikkal szimpatizál, ezek is nagyon jó választások lehetnek.
Michelin Energy Saver van még 62k-ért, szerintem bő +10k-t nem ér meg, pontosabban csak nekem nem, lehet, aki a Michelin-nel szimpatizál, annak igen.
(#28118) rob210: Na arról a gumiról még nem is hallottam, és ahogy nézem nem is nagyon van róla teszt, felhasználói vélemények. Én bevallom a Nokian gumikat meg sem néztem, olyanokat hallottam gumis ismerősöktől, hogy szétszakadtak, vagy ilyesféle minőségbeli problémák voltak vele. Gondolom az ilyen hibákat javították, és semmi baj nincs már a gumijukkal, de ettől függetlenül engem nem győzött meg a márka.
Te tudsz többet erről a gumiról, amit linkeltél? Ezt már megvetted, ott van nálad, és majd rakod rá a kövi kocsira? Azt nézem, hogy az indexe A-A, na ilyet sem láttam még, viszont ha ezt újonnan vetted, és ez lesz majd most az új autón a nyárid, akkor nagyon kíváncsi leszek a tapasztalataidra
(#28119) SocketA: Ha azt vennéd észre egy 5-6-7 éves prémium gumin, hogy nem tapad, akkor az nagy szégyen lenne a gumigyártónak, nekünk a Focus-on azt hiszem 6 éves Michelin téli van és 6 éves Bridgestone nyári, de semmi tapadásbeli gond nincs velük, szárazon, esőben, hóban ugyanolyan jól tapad.
Azt hiszem MMA járt 10 éves Vredestein-nel, neki sem volt tapadásbeli problémája vele, azt hiszem, nem emlékszem már pontosan. Ezek a gumik tapadnak normálisan kb. 10 évig is, viszont már 5 év után esőben biztosan sokkal gyengébb lesz, mint újkorában, és azt, hogy egy vészfékezéskor 30 helyett 35 méter alatt áll meg, nem is fogod észrevenni, szimplán megtörténik, és kész. Esőben viszont annyit lehet észrevenni, hogy egy új és ugyanolyan 10 éves gumi között már jobban fog dolgozni az ABS.
Az emberek addig nem tulajdonítanak ennek nagy jelentőség, amíg meg nem történik a baj, utána már visszagondolva számított volna az a +1-5 méter fékút különbség.
(#28122) rob210: +1
-
rob210
Topikgazda
válasz Mágus2 #28121 üzenetére
Mert 90 ló alatt volt a teljesítménye.
Illetve az 1.6 osé is 90 volt kereken.
Aztán amikor megtörtént a ráncfelvarrás meg a motorcsere 16V-re és 95, meg 107 lóerős lett a két legnépszerűbb motorjával a kocsi akkor le is cserélték a fékeket is meg a kerékméretet is azonnal.Az utolsó generációs 280as fékekkel jött ki az enyém alatt is ez van most.
Erre már a 14" os sem jó csak a 15"Renault power
-
senior tag
Azert egyszer megneznem, hogy mekkora a fekutja az en 15 colos Megane II-esemnek meg mondjuk a Ti 13 colos Megane I-nek
Meg egy azonos kocsival is osszehasonlitanam, amin mondjuk ujabb gumik vannak. Mert lehet, hogy az en kocsimon azert dobna az is valamit, hogy 1 eve lett cserelve a lengescsillapito (bilstein), meg a fektarcsa is.
-
giigz
veterán
De jó lenne, ha fent lennének már a nyári abroncsok
Elég meleg van, már 1-2 hete sajnálom koptatni a télieket...
Jelenleg így néz ki Egy kis felújítás ráfér a felnijeimre
-
-
giigz
veterán
válasz SocketA #28136 üzenetére
Hallod, te alapból ennyire értelmetlen vagy?
Már a múltkor is ha írtam valamit, totál mást írtál vissza, mintha én mondtam volna.
Igaz pont nem érek rá, de csak leírom már neked, így talán könnyebben meg fogod még te is érteni.
Én nem akarnék vitát, de egyszerűen olyat mondasz vissza, amit én nem írtam le.
Feltettél egy ilyet: "Azert egyszer megneznem, hogy mekkora a fekutja az en 15 colos Megane II-esemnek meg mondjuk a Ti 13 colos Megane I-nek"
És erre írtam azt, hogy:
"A miénk hamarabb állna meg
Jó, az ABS hiánya miatt alapesetben az első próbálkozásra vagy egyenlő lenne, vagy a tied állna meg hamarabb, de 1-2 gyakorlás után, már az 1.4 8V állna meg hamarabb a 13"-os 175 széles kerekeken "
Te ebből azt szűrted le: "Azt mondod, hogy a 13 colos 175 milimter szeles kerekek jobban tapadnak, mint a 15 colos 195 mm szelesek?!"
De akkor nézzük mit írtam: Azt írtam, hogy a mi kocsink hamarabb állna meg, ami nem azt jelenti, hogy a 13 colos 175 mm széles guminak jobb a tapadása, hanem kisebb az autó súlya, jobban fog a fék, és emiatt a +2 cm széles gumi nem hoz annyit, hogy az M II álljon meg hamarabb. Tehát szó nem volt olyanról, hogy szerintem a 13" 175 gumi jobban tapad, mint a 15" 195, ezt te találtad ki, és úgy állítod be, mintha én ilyet mondtam volna.
Szerk: De utólag rájöttem, hogy az a 100 kg különbség nem is olyan sok, én először +300 kg-ra gondoltam, úgy már helytálló lett volna, de így biztos nem állhat meg a miénk hamarabb (sokkal), viszont az biztos, hogy erős fékek vannak alatta.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #28136 üzenetére
Ha jársz felém egyszer kipróbálhatjuk, bár nekem már 185/60/15" van és abs is.
Magyarán közelebb vagyunk az egyenrangú esélyekhez.
Ezekkel a nyári nokianokkal fel merek tenni egy tank benzint rá, hogy én fogok előbb megállni azonos körülmények között.(azt jó ha tudod, hogy soha nem fogadok, mert biztosra úriember nem fogad .)
Csak, hogy tudd miért mondom ATE féktárcsa Zimmermann betétekkel.
Az előző tulaj se szarral gurigázottRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Füge007 #28141 üzenetére
Az is megoldás csak drágább.
Én a cimborám fiat puntóján csináltam meg a kerekeket.
3 éve ugyan olyan állapotban van bár a lakkot egy két helyen már megrepesztette az időjárás, de a színe kitart.
(igaz ő télen nyáron ugyan azzal a felnivel jár csak gumit cseréltet.)Azért jó a fékfolyadék mindenféle rozsdamaró szerrel szemben mert az valóban mindent leszed.
Ilyen megoldás még a kénsavas lemaratás, csak az lényegesen veszélyesebb! De tény hogy az is mindent leszed.Renault power
-
giigz
veterán
Megvettem az alapozó festéket, most már csak pár óra munka áll előttem...
-
SZATA
senior tag
Voltam az Újpesti Renaultban – ami inkább már Dacia, mert összesen 1 db Fluance-szuk volt kitéve.
Ingyenes átvizsgálásra hívtak, gondoltam nem árt, meg hátha rájönnek mitől kopog kanyarodáskor az autó.Ki volt szakadva az egyik külső stabilizátor szilent/csapágy. Csere. Párban az anyag br. 7.800 Ft. Dobtam egy hátast mikor megláttam a számlán szereplő tételeket, úgy, hogy mást nem kellett cserélni.
Nettó összegek:
Alkatrész: 6.096,- munkadíj: 6.500,- átadás-átvételi díj: 2.600,-, megsemmisítés: 1.100,-
A bruttó végösszeg 21.000 lett. Azt hiszem nem leszek túl gyakori vendég, de legalább ez most rendben van, és úgy tűnik meg is találták a hiba okát.Megzsírozták még a váltó rudazatot, rádugták a gépre, ott is minden OK volt. Azt mondjuk nem értette a srác – én meg pláne – hogy miért nem a gyári diag csati van benne. Attól félt hogy lopás ellen van mókolva egy hamis csati, fordított polaritással, és van máshol egy igazi. Aztán simán kiolvasta, nem volt ilyen.
Az egyik lengéscsillapító gumiharang el van szakadva. Azzal érdemes foglalkozni? Milyen költség a cseréje. A toronycsapágy is lassan cserés lesz, de még simán elmegy.
Még egy adalék: ki van téve mindenféle reklám, hogy elengedjük az ÁFÁ-t, stb. Kérdeztem a sráctól, azt mondta, ha úgy számolja, többre jött volna ki.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Ezek a bevizsgálások mindig nagy kamuk.
Én is voltam ilyenen csak én elhajtottam őket amikor közölték ez meg ez meg ez a hiba.
Mondtam persze csak ezt meg ezt 2 hete cseréltem.HA valami olyan hiba van a kocsival amire nem tudsz rájönni vagy más nem jön rá, akkor el lehet menni de akkor sem javíttatni csak hibát feltárni.
Renault power
-
senior tag
"Szerk: De utólag rájöttem, hogy az a 100 kg különbség nem is olyan sok, én először +300 kg-ra gondoltam, úgy már helytálló lett volna, de így biztos nem állhat meg a miénk hamarabb (sokkal), viszont az biztos, hogy erős fékek vannak alatta."
Szoval akkor megint butasagot irtal.
Mint multkor a gumikkal: Par napja mondtad, hogy milyen jo az uj gumit, Te csak uj gumit veszel, de mostmeg azt mondod, hogy ugyanolyan jo a 6 eves teli gumi is....
"Ha azt vennéd észre egy 5-6-7 éves prémium gumin, hogy nem tapad, akkor az nagy szégyen lenne a gumigyártónak, nekünk a Focus-on azt hiszem 6 éves Michelin téli van és 6 éves Bridgestone nyári, de semmi tapadásbeli gond nincs velük, szárazon, esőben, hóban ugyanolyan jól tapad."Ne haragudj, de neha ugy erzem, hogy csak meg akarod tolteni a topicot...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest