-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
FerNandor
őstag
na, nálam úgy tünik megoldottuk a csomagtartó beázást. Zoltán tanácsára, de aztán láttuk mi is, leszigeteltük a vonóhorog nyulványát, ahol bemegy a vas, jó nagy hézagok voltak. meg a müanyag teknö is kapott alulról egy csík tömítöt. remélem ezután száraz lesz.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
WolfLenny
senior tag
válasz imyourfriend #20050 üzenetére
baumgartner-ékról sok rosszat hallani. Én sose vittem márkaszervízbe és a szokásos karbantartáson kívül semmit nem kellett rajta csinálni.
Kivéve az autómata légkondi vezérlést. Azt is csak azért, mert nem lett évente kicserélve a pollenszűrő és az öregedéssel szívta magába a párát és a szerencsétlen ventillátor próbálkozott.Azin kívül semmi, ellenben a szomszéddal aki rendszeresen vitte szakszervizbe és mindig volt vele valami baj..
-
tresh
addikt
válasz rob210 #20049 üzenetére
Mert a vásárlási szokásokkal még mindig gond van..egy dieselt autót kb 3 szor nézetném át magamon kívül másik 3 szakival akit tudom hogy ha bólint nem nyúlok mellé és megerősít..
Jelen esetbe én a márka szervizen úgy elvernék mindent és perelném őket hogy lefosnák a bokájukat és a minimum az lenne hogy ott hagyom az autót és ad egy újat
-
-
FerNandor
őstag
nem egy nagy dolog. úgy is mondhatnám, hoyg tök egyszerü, ha egyedül mered emelni az autót (én nem merem, amióta megcsúszott a krokodil )
-megemeled, kerekek le, dobbetétet annyira megbontod, hogy el tudd hajlítani (alul is fogja 2-2 csavar a lökhárító alá nyúlik). elhajtva alatta van 1 vagy 2 csavar (torx) egészen az ív külsö felén. meg van pár ilyen leszorító is, hogy kiáll a csavar és egy tányérszerü fém van rácsavarva.
-c oszlop müanyag takaróját leszedni, pár nagy patent-köröm fogja öket, óvatosan, szépen kipattannak. elöször oldalról aztán felülröl benyúlva szedtem.
-körbe a gumiszigetelést is szedd le.
-a lámpákat 3-3 8-as anya fogja, egy felül, 2 alul. a c oszlop müanyag takarója alól elérhetö a felsö.
-a lámpák leszerelése után, a lámpák alatt látszik pár darab szintén 6fejü csavar, azt hiszem 2-2 darab.
-a lökhárítót alulról is fogja asszem 3 csavar, de nem lehet eltéveszteni.
-aztán, ha minden ki van csavarva, szembeállsz a kerékjárattal és magad felé húzod a lökhárítót, kis erövel, szépen kipattan. lehet, hogy egy picit emelni is kell húzáskor.
-másik oldal ugyanígy aztán a közepe elé állsz, azt meg mar szépen emelve-húzva, könnyen le lehet emelni. közben, ha van radarod, annak a kábeleit is figyelni. egyedül is meg lehet csinálni.
ja de eszembe jutott a leírás is, mindegy vesd össze
[link]neked is van vonóhorgod? jól emlékszem, neked is állt a víz a teknöben? vagy összetévesztelek valakivel..
ja, és Mester karosszéria tömítöt használtunk. 815Ft
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-
FerNandor
őstag
akkor alulról adhatsz a teknö és a lemez találkozásánál neki tömítöt, ameddig eléred. talán megoldja, ha a tömítés nálad a baj.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Ck.
addikt
Szakik,
Amióta megvan az új kulcs (távirányítós helyett sima manuális), azóta a központi zár máshogy működik...nem tudom van-e összefüggés a kettő között.
Régen úgy volt, hogy ha lezárt automatikusan menet közben és kinyitottam a sofőr ajtót akkor automatikusan nyílt az összes többi zár is. Most meg nem, csak az az egy. Ötlet, hogy mi történhetett?
A másik fura dolog, hogy ha kinyitom a kulccsal az ajtót, akkor csak az az egy ajtó nyílik, holott szerintem(???) a központi lényege az lenne, hogy nyílik az összes, nem? Bár ebben nem vagyok biztos, mert régebben sosem nyitottam kulccsal, mindig a távirányítót használtam.
Az elindulás utáni automata zárás az amúgy jól működik.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #20059 üzenetére
Es hol van ez a vezetek, a kárpit mögött?
Csak a kulcs lett felprogramozva, az ajtohoz es a zarhoz nem nyúltak. Ugy emlékszem régen az anyosajtonal is nyílt az összes többi, de lehet rosszul tudom.
Amugy hogy működne eredetileg? Kulcsos nyitásra is nyilnia kene az osszesnek? -
_NCT
őstag
válasz SocketA #20016 üzenetére
Mostanában kicsit én is úgy vezetek, h nem sajnálom az autót, nyomom neki ahol lehet. Nem tudom mi ütött belém, de úgy vagyok vele, hogy bírnia kell. Persze nem mindig vezetek úgy mint az állat, csak ha a helyzet megköveteli mert épp sietnem kell. De a nagypapás vezetésről már leszoktam, költöttem már annyit az autóra, hogy kibírja ezt.
Szóval ezt úgy értem hogy 3-4ezerig húzatom 3-asban 70-ig, 2esben 40-ig kb Arra már rájöttem, hogy nekem az 1.6 is kevés ha érezni akarom a nyomatékot és azt ha odalépek, húz rendesen Pont tegnap beszélgettem a fodrásszal az autókról, nekik Mazda 6 van, mondta h ők nem szeretik, mert hamar fog a kuplung nagyon. Mondom én meg a Megane-t nem szeretem, mert fent fog nagyon A cserébe nem ment bele (2007-es fullos 6-os )
-
rob210
Topikgazda
Ha leveszed a kárpitot rögtön megtalálod.
A motorról jön le a többinél két vezeték van ennél bal elől 5.Ha nem a vezetékkel van baj, akkor a "felprogramozásnál" kúrtak el valamit.
Mivel nem rég csinálták és eddig ment a zárás nyitás funkció, visszavinném garanciába, javítsa ki a hibáját.
Mondtam, hogy kókler a csávó.......
Ha nem csinálja meg vagy túl sok veszekedéssel járna. akkor meg elvinném egy másik szerelőhöz.A szálszakadás csak akkor jöhet szóba, ha a felprogramozás biztosan jól sikerült.
Illetve még az is lehet, hogy nem jól dugta vissza a csatlakozót az ajtóvezérlőbe.
Már ha bontotta, hozzányúlt egyáltalán.Azt se volna rossz tudni, hogy a kulcsot betanította-e a rendszerhez.
Illetve, hogy riasztós-e a szekér, vagy csak központi záras?Renault power
-
rob210
Topikgazda
Ehhez kéne tudni a típusát a központi zár vezérlőjének, mert sok féle van.
Aztán le lehet tölteni a doksiját és meg lehet benne nézni.
Sok féle módszer van, hogy hogy kell betanítani.
Ezért nem is akarok hülyeséget írkálni.Nekem pl, a golfnál úgy volt, hogy gyújtás ráad levesz 3Xegymás után.
De ez bizti nem megy az újabb központizáraknál.Renault power
-
aktív tag
Tegnap este megint kinyilt a csomagter ajtaja, viszont par oraval kesobb (miutan bepakoltuk a Tescoban vasarolt cuccokat) megint nem akart kinyilni. Hol keressem a hibat, mit szedjek szet? A zarat?
Illetve egy masik nagy kerdesem is lenne:
Tegnap megkaptam a biztositotol a levelet: 122eFt-ot fizetnenek nekem a torott ajtom rendbehozasara.
Mit csinaljak:
A: Varok meg a Reanult szervizre, elvileg meg tudjak nekem csinalni uj ajtoval, avulas nelkul (a biztosito 20% avulast allapitott meg, mivel szep allapotban van a kocsi, de 10 eves). Igy fizetnem nem kene, uj ajtom lenne.
Vagy probalnak segiteni, hogy bontott ajto legyen, es akkor meg egy kis aprosag hatha beleferne.B: Vegyem fel a penzt, es valahol csinaltassam meg a kocsit bontott ajtoval, es akkor meg arba hatha beleferne, hogy egyuttal a rozsdat megcsinalnak kivul-belul.
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #20066 üzenetére
Hibátlan gyári bontott ajtót bevállalhatsz de a színe nem biztos, hogy ugyan olyan lesz mint ha kikeverteted a fakulással együtt a színt.
Manapság kitudják a mattulást is keverni a gyári színhez.A hátsó ajtó kábel átvezetését kell cserélned javítanod, a burkolatokat kell leszedned hozzá.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
A te szakmád fényező?
Csak azért mert én se hittem el, de a kollégám volvóját megcsinálta 18 éves V940es.
Pont ilyen és ha nem tudnám melyik elem lett fényezve akkor napsütésben sem tudnám megmondani.
Lefényezte a csávó neki és összepolírozta.Renault power
-
-
aktív tag
válasz rob210 #20067 üzenetére
Es nehez leszedni a burkolatot? Szerelesi kezikonyvben gondolom benne lesz, ugye? Ha lesz egy kis idom ranezek.
Renault szervizben eddig arrol volt szo, hogy vesznek bontot ajtot (fekete szinu lesz valoszinuleg, ez van itt Debrecenben coupehoz), kivul-belul lefenyezik, meg utana megcsinaljak a jobb elso elememet, mert a kerekrajatnal van egy par centis repedes benne, es aztan a kocsi jobb oldalat lefenyezik.
En bizok bennuk, biztos szepre megcsinalnak, csak most segiteni akarnak, hogy valahogy az avulast bevallajak Ok, es akkor nekem ingyen lesz uj ajtom.De most hogy latom, hogy 122eFt-ot adnak, es a kocsit ugysem akarom meg 10 evig megtartani, igy lehet jobban orulnek, hogy inkabb rosszabb minosegu lenne a fenyezes, vagy csak az ajtot fenyezik, es cserebe eltuntetik a rozsdat is egy kalappal, nem kell azert megint 3-4 napra letenni a kocsit, meg kulon fizetni 40ezret.
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #20071 üzenetére
Nem tudom nekem I-es meganeom van.
De a szerelési könyvében benne kel, hogy legyen az pedig a netről beszerezhető.
Nekem tudom, hol van az átvezető korbács.
De nekem még nem kellet cserélni.
Nem egy nagy vasziszdasz nálam.
Gondolom neked se bonyolították túl.Renault power
-
Rambovits
senior tag
Sziasztok!
Szeretném lecserélni a fabiamat, és a jelöltek közt vannak a hasonló meganeok.
Gondolom van köztetek sok tapasztalattal bíró tulaj, mennyire meritek ajánlani ezeket a típusokat, hallottam toronycsapágy, és elektronikai betegségekről. Ezek mennyire igazak, mennyire kell tőlük tartani?
1.4-es motor elég hozzájuk, vagy érdemesebb 1.6-al vásárolni?
Dízelben nem szívesen gondolkodnék, lutri lehet.Válaszokat köszi
A hardver az, amivel ha elég sokáig játszol eltörik. A szoftver az, amivel ha elég sokáig játszol működni kezd.
-
rob210
Topikgazda
válasz Rambovits #20074 üzenetére
A legelső gyártásúakban mint ez is 2003-2004 elég sok elektromos hiba szokott előfordulni.
Ami biztos, hogy idő után cserés az a csomagtér zár, gyújtástrafók, ha sagem van bennük, és az elektromos ablak illetve a kapcsolók világítása szokott szarakodni.De vannak itt tulajok, majd leírják, a tapasztalataikat.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
A centrál zár lényege. hogy a vezérelt zár azaz a "sofőr" oldali első ajtó mindet nyitja, még a csomagtér fedelet is.
Nekem nem zár le menet közben, mert PH1 em van, abban még ez a funkció nincs benne.
De neked is nyitni zárni kéne az összes ajtót ha kulccsal nyitod zárod.
Illetve ha egy riasztós egységet bekötsz akkor megint működni fog a távirányítós nyitás zárás.
Amit a központi zár vezérlőjére kell rákötni.
Én is ezt fogom megvalósítani, hogy ne kelljen kulcsoznom.Renault power
-
ThodEE
őstag
Bár nem ide tartozik, de a másik topikban nem reagáltak, tudna valaki ötlettel szolgálni erre
Tegnap bekerült a helyére a hátsó erősítő, láda bekábelezve, ma meg fojt köv, este majd rakok fel képet
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
ThodEE
őstag
válasz rob210 #20080 üzenetére
Egy 2-3mm es felületi sérülés tehát nincs átszakadva csak nem szeretném ha elszakadna vagy tovább repedne.
Belülről megvizsgálva teljesen rendben van a gumi, cseréje pedig nagy meló és hozzáértést igényelne.akkor marad az átlátszó sziló hajszál vékonyan
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
ThodEE
őstag
válasz rob210 #20083 üzenetére
Abból van fekete
Vagy ez átlátszó?
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
giigz
veterán
Srácok, nagy nap ez a mai, nemsoká megyek a fordulatszámmérős óráért...
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz laszlo168 #20078 üzenetére
Akkor ezek szerint valóban lehet h felszereltség függő a dolog?
Arra viszont határozottan emlékszem h ha automatán lezárt, utana ha nyitottam az egyik ajtót, akkor nyílt az összes többi is.
Viszont a kárpit mögött meg nem kokanyoltak, le se bontottak amikor a kulcsot csináltak. Ha vhogy megtalalnank a régi kulcsot, lehet azzal minden faszán működne, nem tom.giigz:
Hajra![ Szerkesztve ]
-
cila1
aktív tag
válasz Rambovits #20090 üzenetére
Szia.
Nekem egy 2003-as Kombim van és 1.6-os.Semmiképpen nem cserélném 1.4-re.
Torony csapágy nekem kijött ami 20k-ba fájt.Nem vészes szerintem.
Elektronikától én is féltem de a trafót kivéve meg az égők cseréjét kivéve nem volt gond.Nem azt mondom nem vennék mást mert nem vagyok márka hű de nekem bevált.
Ismétlem én 1.6-ost vennék -
FerNandor
őstag
válasz Rambovits #20090 üzenetére
attól függ, mire kell. 1.6-osnál figyelni kell az olajra, mert ott a vezérlésmódosító kerék érzékeny arra.
A legegyszerübb, ha kipróbálod mindkét verziót és akkor meglátod, hogy melyik milyen.elektronikai hibákról nem tudok. nagyon a fórumokon se láttam. "légzsákvisszajelzö kigyullad", ezt tipikus hibának mondják, csak nem tudom, hol, mert MII-nél, mondom, nem láttam ilyet. az ülés alatti csatlakozó is egy elég stabil stekker biztonsági zárral a lemezre felfogatva, nem tudom, hogy tudna ott bármi is magától elmozdulni, szétcsúszni.
Viszont a kormányátvezetö szalagra, amin a légzsák is megy, figyelni kell. nem árt kitisztítani. mert rárakódik a por és egy idö után jobban megtörhet, akkor szakad. az meg azért macerásabb. meg lehet forrasztani, házilag is amúgy, bár lehet az is attól függ, hogy hol és hogyan szakadt el.
Nekem semmi hibám nincs.Toronycsapágy hibáról se sokat hallottam eddig, ezt is csak tanácsolták, hogy érdemes szétszedni, kitisztítani, szépen bezsírozni, amikor még nincs baja. De felettem írják, nem nagy összeg végülis.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
válasz rob210 #20081 üzenetére
Akkor neki már bele van piszkálva a gyári rendszerbe, vagy nem tudom mert kulcs segítségével csak az az ajtó nyitható-zárható, amelyik zárjába beleraktad.
Faterom ph2 m1 rt cool feleszereltségű autójánál így van és az enyémnél is.
Mod.: esetleg alacsony felszereltségnél lenne meg ez a funkció?
Barátomé m1 ph2 RN cool asszem, majd jövő héten megnézem.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Nordik
őstag
Láttam, hogy többen javasoltátok a rendszer "kitisztításához", hogy a benzin mellé tankoljunk etanolt.
Ez konkrétan mit tisztít ki, mire van kedvező hatással? Illetve milyen arányban érdemes ezt megtenni?
-
FRENK1988
veterán
válasz Nordik #20098 üzenetére
Ugy mindent. A tanktól kezdve a csöveken át egészen a motorig ahol lerakódás lehet. Igaz én nem használtam de azt mondják, hogy nyáron 50-50%-ig is el lehet menni átalakítás nélkül. Télen szerényebben kell keverni.
Szvsz nem látom értelmét egy jó állapotú gépnél. De ha mégis átváltasz akkor a benzinszűrőt sűrűbben cserélj és a csövekre is figyelj oda mert szereti "megenni" az alkohol a gumi/műanyag üvegetNem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)