-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
laszlo168
senior tag
válasz wertigo1984 #19148 üzenetére
Én jártam gázos renaultal, 2 év alatt megette a gáz a motort, a végén eltört a szelepvezérlő tengely.
-
giigz
veterán
Én meg ezelőtt 100 LE alatti kocsiban nem is ültem 1.6-os Focus-t vezettem, de tanulni is 140 LE-s dízellel, utána meg 180 LE dízelt vezettem, meg 200 LE-s benzinest... Most meg itt van ez a 75 LE-s valami, ráadásul annak a fele most elkalandozott valamerre
Remélem szelephézagállítás + Xado kezelés visszahozza nekem a pacikat, és akkor legalább a 75 LE teljes egészében az enyém lesz...
-
_NCT
őstag
Amúgy rájöttem h fedcomp-ra se lehet hivatkozni, most 8.7-et írt ki, de kiszámoltam h mennyit mentem eddig és mennyit fogyasztott, az meg 8 lett kereken. Szal érdekes...
Amit előző hsz-ben írtam meg próbáld ki meganeklub fórumon!!
[ Szerkesztve ]
-
wertigo1984
őstag
válasz laszlo168 #19151 üzenetére
Az szep. De ugy tudom hohy a benzin-gazos autoknal van egy kapcsolo valahol a muszerfalon vagy a kormanynal, amivel lehet a gazt kapcsolni ki/be. Ezt a kis kapcsolot minden gazos autoba belerakjak?
(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."
-
FRENK1988
veterán
válasz wertigo1984 #19155 üzenetére
Általában igen. De mostaniakban nemnagyon van mert autómaták
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
rob210
Topikgazda
válasz wertigo1984 #19155 üzenetére
Nem mindegyikbe, van amelyikben autómata szabályzó van és pl. ha elfogy a gáz autómatikusan átáll a benzinre. Meg amikor indítod az autót akkor is magától szabályozza hogy mi kell neki.
Ez a fejlettebb rendszer a butább a kapcsolós.Renault power
-
giigz
veterán
Nekem is van ismerősi körben gázos autó, semmi baja...
-
wertigo1984
őstag
Koszi sracok, mindig tanulok valami ujat. Google terkepen megtalaltam asszony autojat a Streetview-en barangolva.
(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."
-
válasz laszlo168 #19165 üzenetére
No, annó az autós topikban 1-2 embertől jött a nagy okoskodás a gázos autókról, hogy az mekkora jó, meg milyen tökéletes és mennyire takarékos, mert csak a gyertyákból kell speckóbb és sűrűbben cserélni + a gázszűrő.
És, hogy milyen hülye aki dízelt vesz, mert jól beszopja vele, bla-bla...Akkor felvetettem, hogy ez szép és jó, de:
1, minden nagyobb cég autóflottájában diesel autókat használ, nem gázosokat
2, akkor az okoskodóknak mondtam, hogy egy komplett gázszett árából, azért megcsinálok egy turbo + összes csúcs felújítást (mondjuk 300k km futás után), tehát eddig egál
3, illetve, hogy a 2. pont teljesüljön, ugyan hibátlan 300-400k km-t futott dieseleket ismerek, viszont senki nem tudott példát felhozni ugyan ennyit futott only gázzal használt autóra --> de akkor tőled itt van a példa(persze itt még jöttek a kettőstömegűvel, meg nagynyomású tápszivattyú, bla-bla, de hát ez nem ilyen, hogy 300k km-nél minden beszarik rajta, főleg ha vigyázva volt rá)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
Hát el kell dönteni hogy közlekedni vesz az ember autót vagy gyorsulni nem mind1
Normál használatba az a 110en X LE bőven elég( ha kilövőd a klímát nyersz egy kis erőt)...ha haladósabbat szeretnél akkor min 2 liter hasonló bódéval bár meg jegyzeném hogy pl megane esetében az is kb 20 Le többlet.. A bodén+súlyon sok múlik pl múltkor nálam volt cimborám xsaraja 1.6 16v paci 110 Le és a céges megane/fóka (szintén 1.6 16v) nem mentek úgy ahogy a xsara..a fóka az jóval erőtlenebb volt a rönci már közelebb járt a xsarához de hozzá kell tennem hogy volt pár - kiló a xsara javára és az ennyit számít..ugyan akkor nem kell messzire menni ugyan ez a 1.6 16v ami a xsarába van csak 120 LE re pöckölve gyárilag egy saxo bodéba volt nem vagyok beszari ültem már kemény autóba de ebbe a kis fosba szó szerint fostam úgy szedte a lábát
Gázos dologhoz meg csak ennyit fűznék hogy a fizikát ott se lehet megb*szni a kenés jóval rosszabb lesz ergo jobban kopnak az alkatrészek.. kettő aki benyásba gáz szettet annak inkább nagy cm3 is dieslet kéne venni hisz úgy is sokat jár ott már a diesel is visszahozza a pénzét..
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Én nem okosokodásból írtam, hanem tapasztalatból, hogy ha a keverék képzés az indításnál jól van behangolva akkor kutya baja nem lesz a kocsinak.
Az igaz, hogy gázból a szabályzást alaposan szakemberrel kell beállíttatni, mert különben "szárazon" jár a motor és hamar tönkre megy.
De ha valaki szakemberrel szerelteti be a gázt aki valóban tudja is hogy mit csinál akkor kismillió kilómétert el lehet azzal is menni.Amiben igazad van, hogy a dieselnél nem olcsóbb, mert a tartály és vizsgadíjjak itt is sokat dobnak a beszerelési és fenntartási költségen.
Volt kollégámnak volt még gázos audi 80-asa (újabbik) 470.000.-kilóméterrel adta el, hibátlan állapotban.
50.000.volt benne amikor beszereltette a gázt mert nem bírta benzinesként itatni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
válasz rob210 #19170 üzenetére
Egyébként nem rád gondoltam okoskodás gyanánt.
Gondoltam, hogy lesz valakinek ellenpéldája is, viszont modern dieselt, azért modern benzinessel ér hasonlítgatni.
Mert ugye akkor ide jöhet ellenfélnek a malacorrú passat utáni passat (IV ?), 1.9tdi, amik elmentek csillió kilométereket, keveset ettek és se kettős tömegű, se nagynyomású pumpa, se csúcsok, illetve ha valami hibádzik rajta, akkor kavicsokból beszerezhető/újítható.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Urak én nem is hasonlítgatás szempontjából mondtam.
Kár hogy Josi nem jelentkezik ha jól tudom neki van itt 1.4 16V benzin gáz.
Ő tudna nyilatkozni milyen a gázautózás.Egyébként meg én elismerem a dieselek nyomatékát és takarékosságát, de egy valamit szögezzünk le a környezetvédelmi értéke soha sehol nem lesz olyan egyik dieselnek, sem mint egy gázautónak.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Én ezért szeretm a kis 8V-s megane-t.
Ez is megszámlálhatatlan kilóméteren van túl és gyári kompresszió 2 forgatás és indul.
Szóval elpusztíthatatlan.
Most tartok vele 297.000 kilóméternél és nem volt a blokkhoz hozzányúlva, csak szelepállítás időnként.
Szóval úgy fogalmazok, hogy gyári főtengely+csapágyak, és a hengerfej még a gyárban meghúzott nyomatékkal van a helyén2005 után felejtettek el autót gyártani a cégek.
Meg is látszik, hogy melyik mennyit veszít az értékéből 5-8 évesen.
Már a toyota sem a régi.Renault power
-
válasz rob210 #19176 üzenetére
Jó, ez nyilvánvaló, ha a környezetvédelem a fontos (mondom ezt környezetvédelmi végzettséggel ), akkor etanol vagy gáz, esetleg extrémebb esetben hibrid, elektromos...
(De, amíg egy vegyipari gyárban dolgozok, szerintem a diesel autók, csak elhanyagolható pontforrások )
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Hidd el ne menjünk bele, rengeteg mérget tudnék felsorolni.
Az általad említett ízfokozó sem túl egészséges 12hónap alatt csecsemőknek szigorúan tilos is ilyen termékeket adni.Nevezhetjük, úgy hogy gyorsan bomló főleg oxidánsok hatására szétváló anyag.
Ha akarod a teljes élettani hatását ki tudom neked fejteni, egészségesnek semmiképp nem nevezném.Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #19177 üzenetére
Ezért preferálom én is jobban a 8 szelepes gépeket mert nagyon masszívak és hála a kevés elektronikának kegyetlen üzembiztosak ha csak minimálisan is karban tartják őket.
A gázos dologhoz csak annyit hogy se 1.4;1.6-ot nem gázosítanék szerintem normális használat mellett felesleges, mert még pont a vállalható fogyasztás kategóriába tartoznak.Az etanol azért más téma de azt a bulit is megölték ahogy a gázost is.. Egy esetben értem meg ez a gázosításos dolgot amit a cimborám is csinált a cég fizeti a benyát neki sokat megy ezért gázosított de a benya van elszámolva így ha úgy nézzük az autó pénzt termel neki
más: azért a törököknél van lé rendesen
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
A vicc az, hogy a csoki egyébként tök egészséges, teszem azt hozzá a táblás csoki és amelyik nincs agyon cukrozva. Az ízesített színezett csoki készítmények már megint más tészta.Van benne egy pár anyag ami pl. más élelmiszerrel szinte be se vihető a szervezetbe, pl. lecitin.
A filteres teákról nem tudok nyilatkozni nem ismerem a gyártás technológiáját.
Renault power
-
Josi
aktív tag
válasz rob210 #19176 üzenetére
Itt vagyok, csak hétvégén nem annyira aktivan.
1év és kb 14 ezer gázos km után után nincs semmi gondom a gázüzemmel.
Csak a gáz árával.
A mostani rendszerek már elég inteligensek hengerenkénti befecskendezéssel, saját computerük van.
Ahogy irtátok magátol kapcsol át gázüzemre (ha a vizhőfok eléri a 40 fokot), és visszakapcsol benzinre, ha kifogy a gáz.
Szinte észre sem lehet venni, hogy milyen üzemben vagyok, csak a visszajelzőről.
Átkapcsoló azért ezekben is van, tehát ha akarom kézzel is válthatok az üzemmódok között.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
Sajnos kormányunk ilyen.
Máshol a benzin árának kb 60%-a a gáz, így ott megéri.
Én gázból olyan 7,5l átlaggal járok és most 280 ft-ért tudok tankolni.
Olcsóbb mint a benzin, de most már nem biztos hogy beszereltetném a gázt.
Elég hosszú lett a megtérülési idő.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
Igen és sajnos ki tudja még mennyit dobnak rá.
Mert az etanollal is ezt csinálták.
Minden ami kicsit is óvná a környezetet kevésbé szennyezi, azt megölik.
Csak a rohadt olajlobbi.
Kíváncsi lennék rá, amikor elfogy az olaj mi a f@szt csinálnak majd.
Bár a duabi példa is jól mutatja, "hülye" arabok micsoda építkezéseket csináltak ha elfogy az olaj majd a turizmusból élnek.Magyarország így nem szeretlek.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Noble Chair EPIC