Új hozzászólás Aktív témák

  • Fefe29

    csendes tag

    Sziasztok!

    Kicsit hosszú lesz, de szeretném leírni a kálváriámat és hogy mégis mi a fészkes fenét csinálnak yetteléknél.

    Május 16-án jött az sms, hogy cseréljek sim kártyát mert külföldön “hálózati problémák léphetnek fel”, így bementem az üzletbe, kaptam új simet, és a telenor hipermet csomagomat (18k) cseréltük yettel primera (12k) korlátlan minden, annyi különbséggel, hogy sms pénzbe kerül (abból kb 10-20at küldök havonta).
    Elégedett ügyfélként távoztam, a problémák ezután kezdődtek.

    Területi képviselőként a telefon a munkaeszközöm is, egész kelet magyarországot járom, így már megvannak azok a helyek ahol fixen elmegy a kapcsolat egy pillanatra, vagy csak az internet megy el 10-20 mp-re, ezek mindig ugyanazok a helyek.

    Sim kártya csere után egyre több helyen kezdett el a hálózatom megszakadni (4 jelerősség, de E betűt mutat, telefonhívás ilyenkor megszakad, se net se semmi) illetve az internet is egyre többször ment el.
    Újabban hívásnál azonnal 3g-re rak illetve sokszor még annyit se mutat csak a 4 jelerősség tele, viszont továbbra is nincs net, szakadozik a hívás stb. Ez mind olyan helyen ahol eddig kíválóan tudtam telefonálni.
    Panelben (tipik 2-3 szobás, 16 lakásos) eddig tökéletes térerő és internet volt, most amint belépek a lakásba anyósomhoz 1-es jelerősség 4g-t ír de egy sima weboldalt 2-3 perc betölteni.

    Olyan helyek ahol eddig indokolatlanul megszakadt az internet fullos jelerősség mellett, illetve telefonálni se tudtam:
    BP Egressy út - 20 percig semmi (múlt hét csüt)
    M6 Érd mellett közvetlenül - átváltott E-re hívás megszakadt, nincs internet, 2 km később rendbejött (ez ma)
    55-ös főút Baja-Szeged között: szintén zenész 4 jelerősség, hívás megszakad, nincs internet, E betű sincs (ez is múlt hét, Mélykúton egyszer, Domaszék körforgónál, illetve Öttömös mellett 55ön)
    55-ös főút Baja - Pörböly között, volt egy 100m ahol mindig eldobta az internetet, de telefonálni tudtam, most se net se hívás 3-4 km keresztül (itt hetente 2-3szor megyek)

    Ezek a hívások mindig különböző hálózatokba mennek.

    Telefon: 2020 iPhone SE
    Céges így van rajta vpn konfigurálva az emailek meg pár szoftver miatt, de ez eddig nem volt probléma, amúgy kártyafüggetlen a telefon.

    Eddig többször beszéltem ügyfélszolgálattal, ahány hívás annyi megoldás:

    1. probléma leírása után annyit ajánlott, hogy cseréljek sim kártyát mert lehet, hogy gyári hibás (?) volt a sim, de előtte próbáljam meg egy másik telefonban, hogy ott is fennáll e a probléma, ha igen akkor csere.
    Kipróbáltam egy független OnePlus 8T telefonon, ott ugyanezek a gondok voltak, így bementem az üzletbe és kértem új simet.

    2. probléma még mindig megvan, konzisztensen szar a szolgáltatás így telefonáltam megint. Ügyintéző azt ajánlotta, hogy küld egy sms-t (valami hàlózatkonfig) és kapcsoljam ki a telefont 2 percre utána vissza, illetve ha ez nem működik akkor telefonon hàlózat alaphelyzetbe állítása. A másodikra mondtam, hogy azt nem szeretném mert ez a munkaeszköz is, így ha alaphelyzetbe állítom és elveszik a vpn beállítás meg céges szoftverek, akkor küldhetem vissza németországba, ezt meg nem tudom magamnak megengedni. Mindegy megvolt a kikapcs-bekapcs, úgy nézett ki, hogy jobb is lett a hálózat, egészen tegnapig, amikor megintcsak előjöttek a hibák. Épp panaszkezelést csinàltam egy ügyféllel, erre ismét megszakadt a vonal.

    3. Mérgemben megint 1220. Ismét elmondtam a problémám. Utánakérdezett technikus kollégánál, azt mondta, hogy nem lát hibát, de ezt a sim kártyát nem próbáltam másik telefonban. Mondom persze mert ez a második új (tököm tele ezzel a felelősségtologatással). Tanács: próbáljam meg ezt is másik telefonban, ha megvan a gond még mindig megvan, akkor úgy veszik fel a panaszomat, ha min 3-3 alkalommal feljegyzem a hívásoknál az idő-hely-hívott fél adatait, net esetében idő-hely-speedtest (itt kifakadtam, ha nincs internetem akkor kell speedtestet csinálni, mondom érti mi a probléma? Akkor írjak 0-0 sebesség és pingre). Ha ezek megvannak akkor jelentkezzek.

    Tehát itt állunk most, mondtam, hogy nem szeretnék ping pongozni a problémával, megoldást szeretnék, ha már 17 éve 20-as vagyok és ott hagytam egy talicskányi pénzt, akkor kezeljük a problémát, ne mindig csak az “én készülékemben legyen a probléma”.

    Ahol gondom volt a hálózattal, ott a térképük szerint mindenhol 4g hálózat elérhető.

    Egy szóval se szóltak hálózatfejlesztésről (ahogy itt olvasom) vagy ilyesmiről, de azt se hinném, hogy olyan helyeken ahol eddig minden fasza volt, most ott konzisztensen mérhetően rosszabb, és a probléma azóta van, hogy kicseréltem a sim kártyát.

    Tehát a kérdéseim:

    1. Mint laikus fizető ügyfélként miért nem kaphatok egy szakmai jellegű magyarázatot, hogy mégis mi történik ilyenkor, mik a lehetséges gondok, és azok miért lehetségesek?
    2. Ez a gond másnál is jelentkezett vagy tényleg csak az én készülékemben van a probléma?
    3. Ha én tényleg semmit sem változtattam, akkor mégis hogy van egy sim kártya csere hatással a hálózatra, hívásminőségre?
    4. Próbáltam minden lehetőséget kizárni, most nekiesek a telefoncsere, és adatgyűjtés vonalon, aztán meglátjuk, de ha ezek után se változik semmi, akkor mégis milyen lehetőségeim maradtak?

    Kérlek titeket segítsetek valamilyen tippel, trükkel, ti mit csinálnátok a helyemben, mi a helyes eljárás, mert most már azon gondolkodok, hogy keresek egy négy méteres pallót a blahán és azzal megyek be a yettel hq-ra panaszt tenni.

    (Bocsi a hosszért, nyelvtanhibákért, tényleg felment bennem a pumpa, és nem azért mert melléültem a wc-n)

    94.feher.balazs@gmail.com // Nyílászáró és árnyékolástechnika egyenesen gyártótól. (Gealan)

Új hozzászólás Aktív témák