Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz polimorf #32416 üzenetére

    Nem csak, és nem mindenkinek.:) Közlekedési eszköz is a motor.
    Ettől függetlenül egyetértek, hogy nem kell "számolgatni"... Nekem
    az egész kimerül annyiban, hogy ha esemény van a motorral, akkor
    két kattintással feljegyzem a telefonomba. (Km óra állás, esemény,
    adott esetben ráköltött összeg, ha ez értelmezhető.) Az hogy ebből
    a program mit számol, az az ő dolga.:DDD Nem azzal kelek, fekszem,
    hogy hány ft/km az üzemeltetési költségem, sőt, ezt az aspektusát
    nagyjából le is szarom... Ha el akarok gurulni valahova, elgurulok és
    nem kezdek fillérbaszóskodni, hogy az mennyibe került. Km alapon.
    (Ahogy volt tanárom mondta az autójáról. "Ha tankolni kell, tankolok,
    ha nincs pénzem, nem tankolok.":D) Ellenben! Az ilyeneket "fejben"
    tartani, hogy mikor volt utoljára olajcsere stb. fogja a fene.:B Tök jó,
    hogy vissza lehet nézni: dátum, km óra állás, minden megvan.:R
    Oké, a motor is "szól", ha van beépített visszajelzője, meg mondjuk
    a féket amúgy is megnézegetheti az ember, nem csak x km múlva,
    de érted, mire gondolok. Sokkal egyszerűbb a motor élettörténetét
    VALAHOL nyilvántartani (akinek fejben megy, az ügyes!), s ha már
    ezt megteszed, akkor semmiből nem áll, hogy az adott "esemény"
    mellé írd az alkatrész beszerzési árat is, vagy mondjuk munkadíjat.

    Viszont, ahogy az előttem szólók írták, ebből statisztikát csinálni?
    Botorság. Nem a típus élettörténete egy ilyen táblázat, hanem azé
    a konkrét példányé, amit amilyen állapotban vettél, s amit ahogyan
    vezetsz
    , hajtottál, annyi km-en keresztül, amennyi neked összejött.
    Ebből túl sok következtetést levonni egy vadidegen motorra? Nehéz,
    még ha amúgy típusazonosak is: más futásteljesítmény, más gazda,
    más körülmények, más problémák. Fogyasztás főleg azért érdekelt,
    mert eléggé el volt karburálva a motorom az elején, úgy használtam,
    és csak kerekedett a szemem, hogy hova zabálja ez be 8+ litereket
    100-on - miközben nincs GSXR teljesítménye, hogy indokolt legyen.

    Légszűrő csere javított rajta, városon kívüli használat javított rajta, de
    akkor derült ki, hogy valami itt nagyon nem kerek, amikor azt látta a
    kolléga, hogy 120-nál kövér gázra KORMOL: iszonyat dús a keverék.
    Valóban az volt: be lett állítva a karbi, most már tuti megy 4-6 között.
    Ennyiben jó, hogy ilyeneket megosztanak a tulajok: mi a normál, mi
    várható! Feltéve, hogy nem hypermilerek, így neked sose lesz annyi.
    (Bár akkor meg azért érdekes, hogy spéci mód vezetve lehetne...:DDD)

    Mosquito34: inkább a másik topikban, meg majd élőben tavasszal...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák