-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
senior tag
válasz anorche1 #139449 üzenetére
Szerintem nincs. És ha már van egy motorod, annak legalább azóta ismered az életét, mióta nálad van, én nem cserélném le azt a 600-ast. A napi 2x10 km-t bírnia kell attól, hogy karbis...aztán hátha előkerül hétvégén, hogy kicsit hosszabb távon is megjárasd.
[ Szerkesztve ]
-
duni84
aktív tag
válasz vihartigris #139448 üzenetére
nagyon ügyesen kihagytak mindenkit a képletből, aki nem budapesten él is és dolgozik is. pedelec támogatás? bubi bringa? ne vicceljünk. én ugyan hetente átlag 0-1 napot nézzek be az irodába, ezt az m7 + városi dugón átvágással intézem. tavaly komolyan felmerült bennem egy zero vásárlása az ingázáshoz, találtam is egy srácot "itthon", aki egy zero sr-t használ napi szinten. városon belül majdnem hozható a gyári hatótáv, ha nyuggerkedik, de lecsekkolta, hogy egy belváros - otthon odavissza karika helyben töltés nélkül csak úgy lehet meglépni, ha az m7-esen is tartja a 90-95ös tempót és mellé jó a szélirány, de akkor aztán nincs egy méter városban szaladgálás sem, hanem szigorúan otthon-iroda-otthon. elővárosokhoz tökéletes, de szaros 65km-ről egyelőre el lehet felejteni az elektromosra váltást. a töltő hely meg egyáltalán nem garantált a mélygarázsban. sebaj majd megyek autóval a jólevegő és a dugó csökkentés érdekében
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz vihartigris #139454 üzenetére
hát jó amúgy is terveztem venni valami furgont, csak nem számítottam rá, hogy nem a lakóautó projekt miatt, hanem simán a munkábajáráshoz fogom használni
#metszéspontok
-
-
gonger
senior tag
válasz parijani #139447 üzenetére
Végigjártam ezt a kört én is, elsősorban az a kérdés szerintem, hogy a motorodra az Oxfordnak van-e megfelelő méretű ponyvája. Ha a korábbi méretben jó volt, akkor a palettájukon nézd meg a Rainex esetleg Stormex opciókat. Nekem az előbbi van, azt nem tudja már annyira cibálni a szél és a belsejében plüss szerű anyag van, ami a kegyesebben bánik a fényezéssel. Én kb egy éve vettem, 22 k körül volt, manapság drágább, de ha megvan a méret, akkor online is tudod rendelni.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vihartigris #139448 üzenetére
Mielott teljesen felhaborodnank, lassuk at, mirol van szo a cikkben. Sztm a cikk cime nem fedi a valosagot, mivel ez egy csomag resze a Levego Munkacsoporttol, a Fővárosi Közgyűlés 2023. évi munkatervének összeállításához. Persze lehet ezt kitiltasnak nevezni, de ez egy javaslat, ami egy csomagban van, amit egy ilyen egyesulet fogalmazott meg, nem a fovaros.
Ezt max megfontolja a fovaros vezetes. Mivel politikusokrol van szo, termeszetesen megnezik, mit nyernek-vesztenek. Ha ugy latjak, a tobbseg tamogatja ezt, akkor el lesz fogadva.
Csodalkozom, hogy a parkolasi dij emelese, az ulloi ut, bajcsy-zs, es vaci ut forgalomcsillapitasa nem utotte at az ingerkuszobot :D"Az utolsó, Euro 2 előírásoknak megfelelő kétkerekű motorkerékpár, illetve robogó 2005-ben gördült ki a gyárból, vagyis csaknem 18 éve, így rövid türelmi idővel általánosan ki lehetne tiltani."
Kisse az az erzesem, hogy a levego munkacsoport atlageletkora 60 ev, es haragszanak a motorosokra, mert hangosak, es eloremennek a lampanal. Mi mas lehetne annak az oka, hogy az euro besorolas altali tiltast csak motorkerekparokra es robogora emlitik. Mennyi ilyen besorolasu motor halad at budapesten, es az akkori euro2 vel parhuzamos, autoknal hatalyos euro normat miert nem lehetne tiltani? Miert csak egy jarmufajtat kell kitiltani, amikor az euro norma meghatarozza a kibocsajtasi erteket? Tehat minden jarmufajtara vonatkozik.
"Egy kétütemű robogó annyi egészségkárosító szénhidrogént bocsát ki, mint több mint ezer régi, 13 éves (Euro 5-ös) furgon"
Green Car Congress cikkre hivatkozik, ami egy 2014 es Nature Communications cikkre hivatkozik.
Ebben megneztem a tablazatokat, ahol azsiai orszagokban semmilyen katalizatorral nem rendelkezo nulla euro besorolasu valoban regi 2T-k rol van szo.
Europai katalizatoros 2T k nel ECE 47 ciklussal, karosanyag also erteke kb ugyanott van, mint a meresben szereplo euro 5, vagy alatti kisteher felso erteke, ami kisse elter attol, amint amit megfogalmaznak a cikkben.
(Vagy en olvastam felre azt az atlathatatlan szar tablazatot, bar az ertekeket megneztem szamokkal, nehol nincs adat a tehergepjarmunel)Mivel keleteuropaba rengeteg azsiai robogo lett importalva, nem pedig eu besorolassal rendelkezo europai 2T, ezert valoban rengeteget szennyeznek, de siman a ketkerekueket tiltani euro besorolas alapjan az fura, es kerdeses milyen levegojavulast hoz.
Annak ellenere, hogy 2T rajongo vagyok, igazat kell adjak a munkacsoportnak, es ezeket a regi 2T ket valoban ki kellene tiltani."Egy járó motorral egyhelyben álló ilyen robogó mellett a rendkívül rákkeltő benzolból a kutatók köbméterenként 300 000 mikrogrammot mértek, miközben az EU-s éves egészségügyi határérték 5 mikrogramm. Ez azt jelenti, hogy amennyiben például egy gyalogos, kerékpáros vagy akár egy autós várakozik egy piros közlekedési lámpánál úgy, hogy mellette egy régi robogó püfög, akkor az számára már egyetlen alkalommal is igen ártalmas lehet."
Na azert ezt tenyleg ne mar.
egy tabortuznel nedves fat raksz a tuzre, minden hatarertek fele mesz, lesz abban minden, formaldehidtol kezde, szoval egy ilyen erintkezes a fusttel is igen artalmas.
de ilyen faszsagokat ne irjunk mar le. Artalmas, de egyszeri erintkezest kimozogja az ember, kulonben egy cigaretta egyszeri elszivasaba belehalnanak.Ha valoban normalis levego a cel, akkor a 2T k mellett a reszecskeszuro nelkuli jarmuvek tualajait kellene megkupolni, meg a chiptuningos dieseleket. Szoval joval nagyobb ellenorzes kellene, mert 2T robogoval foodpandat nem nagyon lattam az elmult evekben, inkabb vmi lefingott swifttel jarkalnak, tehat a 2T kitiltasaval kivancsi vagyok, milyen eredmenyeket ernek el a belvarosban. Ahol egyebkent a pet palackkal es nedves faval futes meg nem akkora nagy problema, mint kiljebb, amit amugy elfuj a szel a belvarosba is. Eppen ezert kerdezte meg jokor az interjut keszito, hogy:
"A kitiltást ellenzők érvei kézenfekvők: a robogó sokkal kevesebb helyet foglal a forgalomban, mint egy autó, jóval kevesebbet is fogyaszt, és az újabb modellek már nem a rendkívül szennyező kétüteműek, hanem négyütemű motor van bennük, ráadásul a forgalomba helyezésükre vonatkozó előírások egyre szigorodnak
Pontosan milyen arányban vannak jelen a kétütemű robogók, mit jelent szám szerint ez a „túlnyomó rész”?Mint már írtuk, annyira jelen vannak, hogy észre lehet őket venni a szagukról, zajukról."
Rettenetesen amator valasz, ami vilagossa tette szamomra. Ezek tenyleg ven faszok.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
KrAt
veterán
válasz Topiccsendőr #139459 üzenetére
Ilyen kitiltosdinal amugy mi lenne az atlag motorokkal, aminek nincs kornyezetvedelmi osztaly a forgalmiban? (Pl az RC46omnak sincs, pedig asszem az mar katalizatoros)
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #139461 üzenetére
Nem mindennek írják be itthon.
Kb 2000 évjárat alatt nem foglalkoznak vele, nem írnak be semmit, az eddigi tapasztalatom alapján. Az Injektorost talán besorolják.
Lehet ez az ok, amiért ilyen formában tálalják a korlátozást. Vagy kitudja?[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #139461 üzenetére
A forgalmiban rendszeresen üres szerintem emiatt kérdezi, ha nincs besorolás a papírban az nem élből off szmog riadó alatt?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
KrAt
veterán
válasz Topiccsendőr #139464 üzenetére
Hát, nekem is a V.9 üresen van hagyva, pedig 2009-es..
-
bacus
őstag
Ezért kell a LM szerint mind kitiltani. Mondjuk nem tudom, hogy gondolják a kártalanítást, aki 2018-ban vett egy 0km-es motort és Bp-en lakik, onnantól kezdve nem is használhatja, mert ugye vhogy csak ki kell jutni Bp-ről...
Ez egy idióta javaslat, reméljük, hogy az első lesz amit áthúznak tollal örökre.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #139461 üzenetére
Nincs. Motor muszakinal nem mérik. Nem emlékszem, hogy a 2004-es Dl650-nel mi volt írva, de a 2019-es Tracer forgalmijaban üres a V.9
-
norbeerto
csendes tag
Sziasztok!
Bőrruha alá milyen nyári aláöltöző jött be nektek a legjobban? Egyelőre nekem csak a Lidl-ös van, keresem az újat és nem tudom eldönteni, hogy azért izzadok benne mert gagyi vagy mert melegben mindegyikkel ez van
Tény, hogy a pamut pólónál ezerszer jobb mert ledobja valamennyire a vizet.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz norbeerto #139470 üzenetére
Nekem van Dainese és Lidlis nyáriból. A Dainese 3x annyiba került, de vékonyabb és kényelmesebb az anyaga, és hatékonyabb, nagyon gyorsan szárad. Öt szezon után is jól bírja az anyag.
Izzadni mindegyikben fogsz, az normális, a lényeg hogy hamar kivezesse az aláöltözet a vizet a testedről és beinduljon a párolgás. A párolgás hőt von el a környezetétől, ezért hűsítőnek fogod érezni. Ebben a Dainese cucc hatékonyabb, és ez a nyári aláöltözet lényege. Olyan nem lesz amibe ne izzadnál bele.A Lidlis szerintem ilyen 18-20 fok környékére való, hiába nyári, vastagabb az anyaga és nem annyira hatékony. De nem is került annyiba.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
Horvi
őstag
válasz norbeerto #139474 üzenetére
Mondjuk tudsz venni a Mountexben is, de keresel egy plázát ahol van HH bolt és bemész, próbálsz, megveszed. Eddig mikor néztem mindig volt készleten.
Hello darkness, my old friend...
-
norbeerto
csendes tag
Sziasztok!
A motorra vonatkozó olaj specifikáció a következő:
Könyv hátulja:
Engine Oil: Type API SG, SH, SJ, SL or SM with JASO MA, MA1 or MA2
Viscosity SAE 10W-40
Capacity 2.3 L (2.4 US qt)
Könyv eleje, olajcsere fejezetben:
(...)Engine Oil Capacity
1.6 L (1.7 US qt)
[when filter is not removed]
1.8 L (1.9 US qt)
[when filter is removed]Kérdések:
* Akkor a spec. alapján szinte mindegy milyen olaj megy bele?
* Most akkor elég a 2 liter, vagy nem elég a 2 liter?Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
parijani
tag
válasz gonger #139457 üzenetére
Köszi! Sajnos a régi oxford-ban nincs benne a mérete, de a motorra került egy hátsó doboztartó, ami miatt éppen rámegy. Vettem egy ALDI XL-est, ami elvileg 229cm hosszú (a motor papír szerint 210cm), de ez is épp, hogy jó rá. Az oxford szerint a motormra az M-es méretük való, ami 229cm hosszú. Itt az lehet még a probléma, hogy a hosszt hogyan adják meg, amikor már a motorra van téve, vagy még nem. Amikor ráteszem a szélesség miatt a hosszban lerövidül. Rosszat nem akarok rendelni, de gondolom olyan hely nem nagyon van ahol rá tudom próbálni.
-
vihartigris
őstag
bármi reciproka a semmi
-
vihartigris
őstag
bármi reciproka a semmi
-
csoki46
aktív tag
Beütöttem a fejem, hogy ideje lenne "visszatérni" enduro vonalra. Kamaszként volt egy 125-ös DT-m, azzal rendszeresen jártunk a környező erdőkbe. Azóta meglett az A korlátlan, lemetoroztam 3 szezont egy ER6-ossal.
Első elképzelésem, hogy veszek valami régi Dominator, XR, XT kezdésnek 500-600 ezer körül. Azzal nem számoltam, hogy ezeknek is felszaladt az áruk, ami nagyobb baj a kínálat is szinte 0. Jó, emeljük a keretet 1-1,2M ebbe hátha belefér DRZ, TT600R vagy valami kicsit jobb fütűmel (haha DRZ mint jobb futómű). Itt is hasoló a kínálat mint egy árkategóriával lejebb.
Lényeg ami lényeg 1-1,2M (max. 1,5M) körül milyen rendszámos endurót érdemes keresni?
Többnyire az allföldön használnám környékbeli utakon, erdőkben, homokbányákban.
Köszönöm, ha segítetek -
csoki46
aktív tag
válasz csongi #139486 üzenetére
Gondolkodtam ezekben is, de Pegaso-tól tartok, elég vegyesek a felhasználói vélemények. KLE pofás, de egyhengerest szeretnék. ER6 is sorkettes jó lenne kicsit más karakter.
XTZ660 és XT600-at meg félteném, ha odaverném.
De lehet, hogy túlagyalom az egészet és meg kellene venni az első pegasot vagy xtz-t ami megtetszik. -
csongi
veterán
válasz csoki46 #139487 üzenetére
Az er6 nakedbike.
Ne az elsőt vedd meg, hanem amelyiknek az állapota is megfelelő. 48 Kw xtz nincs. Elirta.
Ebbe a kategóriába vannak itt a forumba nagy rutinnal rendelkezők.
Pegaso, F650 alkatreszek vannak szép számmal. Karbis nyugosebb lehet.
Az áruk kb tükrözi a sorrendet. Pegaso, BMW xtz.
Típus hibákat jard körbe. pegaosorol van jó magyar youteb video.
Injektoros is elerheto ebbe az arba.
BMW masszivabb kicsit. A blokk majdnem ugyannaz Miutan atvettek a rotaxtol, belso modositasok lettek.
Tenere sajat blokkos, 2008 tol minarelli, de az mar 2 milla felett.
A DRZ ehez tulzas, uzemoras motor, koltseges, gaz egy vadallat a kategoriaba.
Karbisok kb 1-1.5 literrel tobbet esznek.
De ha el tudod engedni a kezdo 4-500 ezret mint tanulo penzt, akkor sztem egy olcsobal is kezdhetsz, azt viszont ne sajnald, ha dol, hajlik, torik ha leamortizalodik nullara.
Neked ne legyen bajod. .
Alfold melyik reszen motoroznal?[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz csongi #139488 üzenetére
a Rotax-os F650 és Pegaso szerintem már erősen kerülendő kategória, legalábbis 7 éve, mikor nézegettem őket is már mind le volt harcolva! A linkelt hirdetésekben egy külön vicc a 30ekm körüli futás is! Már sokszor leírtam, anno 10-ből 10 esetben derült ki, hogy olasz import, és csak vándorolnak gazdáról gazdára...
Pegaso-ból, Yamahából a Minarelli blokkos már jó választás lehet - ha jó az állapot! BMW-ből pedig csak a saját blokkos, pl. F650-ből a 800cm3-es!De én az alföldi földes, homokos útra valami 250-es 4T endurót keresnék, mint a KLX250, a CRF250L, vagy a WR250! Ezek bőségesen elegendők újrakezdéshez (sőt!), és talán még árán ki lehet majd szálni belőlük, amikor az ember eldönti, hogy merre is akar továbblépni (erősebb, keményebb enduro, vagy akár túraenduro felé).
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csoki46
aktív tag
válasz csongi #139488 üzenetére
Bújom a netet, olvasok mindenféle típus specifikus fórumokat. Pegaso és F650 valamiért nem szimpi. Lehet a pegaso rossz hírenve miatt...
Kecskeméten lakom, elsősorban a környék megismerése a cél, pár éve költöztem ide.#139489JoinR
A homokból kirángatós részben teljesen igazad van. A DT is racionális döntés, de kicsit erősebbre vágyom. Jó azért nem RFS KTM-re#139490Geresics
DR250/350, KLX250, TTR250 nézem mindet, de az utóbbi 2 hónapban nem láttam eladó egyikből sem. De ha neked megvan még a KLX szívesen átveszem#139491goofy85
Mindjárt írok a srácnak, hogy mennyit enged a feléből. NKH-nál van valakinek ismerős a papírok miatt. -
csongi
veterán
válasz csoki46 #139495 üzenetére
Azert azt az 500 at nem zarnam ki.
Csinalj ules probat, ha nem jo a motor merete, akkor a suly nem fog kompenzalni. Terepen fontos, hogy nyeregbol kialva jo helyen legyen a sulypont a terd.
Olyan mint a lovaglas . Gyorsan leleptet magarol rossz helyzetben.
Szoval ulj a nyerege, aztan dontsd el melyik a te mereted.
Illetve a 250 is fordulaton el, ott az egyhengeresseg feelingje nem lesz meg.
500 bloknal mar dupla minden, megvan a rotakapa feeeling, van nyomatek. Igaz a suly megno. Deha az a motor meret a jo, akkor boldogulsz vele.
A turelem elso lepese a proba.
Amiben tudok segiteni Szegedrol, XTZ, pegasora ra tusz ulni. . -
Topiccsendőr
addikt
A drz nem uzemoras. Az a drz E.
A sima drz meg mindig nehez homokhoz es sarhoz.
Ha ezeket elkerulod, es csak poros uton mesz vele, akkor a drz400 jo valasztas. De ebbol is keves a jo allapotu, draga az osszes, meg a szaroknak is beteg ara van. Ilyen felhasznalasra termeszetesen a nehezebb motorok is jok, amint homokba mesz, ezek nem lesznek jok.A dt125 megfelelne, 100kg koruli teletankolt tomeggel es 18-22 loerovel egyaltalan nem gyenge, ha 4T 125 osoket is nezegetunk, meg 4t 250 eseket, amik rettenetesen gyengek. A baj, hogy a normalis, meg nem 30 eves dt125x az kb 800e korul megy. 600e ert rendszam nelkuliek vannak, amit 20 ruppotlan hulyegyerek hajtott elotted.
A legjobb lenne erre a klx300, dr350, de ezek mar nem letezo motorok. Ezek is kb 30 evesek. Nem kapsz normalis allapotut. Mar 15 evvel ezelott is szarok voltak. Akarcsak a ttr ek. Ezzel ha tisztaban leszel, nem er meglepetes, de csak a rotaxtol felni ilyen idos motoroknal nem realis. Az osszesnek kivan a bele, nem csak a rotax blokkosoknak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #139497 üzenetére
DRZ üzemórát én is akartam írni, csak elmaradt végül!
A nehézség relatív, mert a 100kg gépekhez képest tényleg sárnehéz, de a túraendurókhoz képest meg tök könnyű! (Ezért is nézek néha KTM 690-eseket.)"csak a rotaxtol felni ilyen idos motoroknal nem realis"
Ebben is igazad van, de én azért írtam, mert a Rotax-kínálattal van tapasztalatom, a többivel nincs!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #139499 üzenetére
Semmi jót nem olvastam róluk azt leszámítva, hogy amikor mennek, akkor imádják őket!
Beszélgettem pár éve egy KTM benfentessel (nem nevezném meg, mert idehaza ismert név), és Ő mondta anno, hogy 2012-ben volt egy jelentős minőségellenőrzési paradigmaváltás a KTM-nél, ami nagy javulást eredményezett! (690-t ezért nézek mindig 2012-nél fiatalabbat)
KTM Adv csoportokban többen is olvasgatok, és ez valahogy nagyon látványos! Még a 950/990 szériákkal is van baj bőven! Persze a tulajok mind írják, hogy az ővék hibátlan, meg a világból kimegy, de érdekes módon rendszeresen felmerül egy-egy kérdés, hogy ez/az a hiba, mi a teendő, és rögtön mindenki tudja rá a választ. Sokan szeretik a motorjukat, és a világért nem vallanák be, hogy ahhoz is hozzá kell nyúlni időnként...
De igaz ez az összes első szériás modellre is! A 1190-emből az első 2-3 évben is voltak szép típushibák bőséggel, de a 790-nél is majd 1 év kellett a komoly hibák javításához.
BMW-nél az új 1250-re lehet sokkal több panaszt hallani, mint a régi kiforrott 1200-ra.Hogy mi miért van, azt szerencsére nem tisztem eldönteni, és a fenti állítások is saját megfigyelések, amiket több éves olvasgatásra alapozom, senki ne vegye szentírásnak...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!