-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.Stryker
nagyúr
válasz gonger #109076 üzenetére
A neonzöld és a fehér, amire esküsznek.
Szerintem meg tök mindegy. Kapcsold fel a refit, tegyél egy hangosabb dobot és vagy nyomd a dudát. Ezeknek van valamennyi hatása. Az, hogy milyen színű a bukód, kb. 0,0... %-ot jelenthet. Szerintem olyat vegyél fel, ami tetszik, jó, biztonságos, oszt kész.
Az elmúlt években csont fekete bukóm volt. Pár fényvisszaverő csíkot tettem rá és annyi.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-Mike-
addikt
válasz gonger #109076 üzenetére
Tapasztalatom alapján gyakorlatilag nem jelent semmit a bukó színe. (csak a képeken mutat jól ha harmonizál a motor ill. a ruha színével)
Városban sokkal többet számít a motor lámpájának ereje, a motor hangja ill. a helyezkedés, mindig láthatóan közlekedj (nem a sáv szélére húzódva pl) és kerüld az összes közlekedő edény holtterét.
Szerintem a fehér pont jó, egy fokkal sem rosszabb, mint a sárga.
Engem akartak már elütni fekete Grexben, kék Sharkban, Rossi színű AGVben, Rea színű Araiban.
Mindegyikben ha akarod, ha nem , néha le kell mondanod az elsőbbségedről a sok hülye miatt. -
Geresics
addikt
válasz gonger #109076 üzenetére
szerintem meg igenis számít a sisak színe!
Saját tapasztalat a neonzöld sisakomról:
- amikor a városban mentem, a szemem vonzotta valami a kirakatban. Odanéztem, és a sisakom látszott a kirakatban, és az volt az!
- amikor utolértem városon kívül egy kocsit vezető haverom, mondta, hogy a visszapillantóban már messze világított a fejem ebben a sisakban. Sokat megy autóval, és lát is, nem csak néz, de azt mondta, hogy jóval előbb észrevett ebben, mint a legtöbb motorost hagyományos színben.
- mikor elállítódott a lámpám, és magasabbra került a fénycsóva, akkor viszont az bántotta egy másik autós ismerősöm, aki oldalról akart kanyarodni. Semmit nem látott a sisakból a lámpa miatt sokáig!
- amikor állok egy kereszteződésben, oldalra nem tudok világítani. Na ilyenkor igazán jó a neonzöld sisak, mert sok sportosan kanyarodó vakegér van, aki nem lát...Tudományos alapokra nyugvó cikkről nem tudok, ami a fentieket alátámasztaná, vagy cáfolná. Ezek saját tapasztalatok. Az biztos, hogy a következő sisakom is neonzöld lesz!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
julius75
aktív tag
válasz gonger #109076 üzenetére
Nekem sincs "világítós" sisakom, és nem is igazán hiszek benne.
Tapasztalatom szerint aki lát is és nem csak néz, használja a tükröket, szándékában áll megadni az elsőbbséget, valamint tisztában van a körülötte zajló forgalommal, nos annak nem kell, hogy a fejemen neonzöld sisak legyen.
Aki pedig a felsoroltakkal ellentétesen közlekedik, annak akár szirénázhat is a fejem, nem ő fogja megóvni az én biztonságom.
Ettől függetlenül lehetnek szituációk, amiben hasznos lehet, ezt nem vitatom, de hogy nem kezelheted úgy, mint egy "virtuális pajzsot" az biztos -
#31733248
törölt tag
válasz gonger #109076 üzenetére
Meggyőződésem, hogy a jól láthatósági ruházat a biztonságunk szempontjából van annyira fontos (különösen városon belül), mint az, hogy motoros dzsekit hordjunk. Ordító a különbség az észlelhetőségben, különösen egy feketébe öltözött motoroshoz képest, nem véletlenül vannak már munkaruházat terén is a jól láthatóságra vonatkozó szabványok. Ebből kifolyólag UV színű sisakot javaslok, lehetőleg hasonló felsőruházattal. Fontos még, hogy legalább térdvédőd legyen, ez például könnyen és gyorsan felvehető.
A későbbi járműválasztásnál ajánlom figyelmedbe a Honda SH-kat, az itthon divatos Vespák helyett. Az olasz piac legkelendőbb robogója az SH150, a második az SH300, a harmadik legjobban fogyó az SH125 - az hazai márkák a fasorban sincsenek, nem véletlenül.
-
#31733248
törölt tag
válasz gonger #112301 üzenetére
Röviden: a Beverly 350 a gyakorlatban kb. 50 kilóval érződik nehezebbnek, esetlenebb a viselkedése és kevésbé kidolgozott a működése. Például fékérzet, futóműkomfort, gyors manőverezőképesség terén teljesen egyértelmű a lemaradása.
A PCX nem csak jó, de nagyon jól tartja is az árát. Egy SH300 viszont nem véletlenül kerül közel kétszer annyiba, mindenből többet ad.
Az N-Max érezhetően alacsonyabb liga, az X-Max városon belül gyengébb (fordulékonyság, kerékméret), de hosszabb távon - csakúgy, mint a Beverly - jobb az SH-nál, kanapésabb a kialakítása. Az ülés alatti hatalmas tárolóhelye maga a csoda. :) A házon belüli ellenfele nem is az SH300, hanem a Forza 300.
[ Szerkesztve ]
-
Shin Chen
tag
válasz gonger #117180 üzenetére
Nekem azt mondták 1-2 nap múlva menjek..
Tavaly augusztusban egy szerdai napon(22.) vizsgáztam, de csak következő hét kedden tudtam elmenni megcsináltatni.
Szvsz "az elektronikus bejelentést is előbb valakinek el kell küldeni, hogy végül megérkezzen", a hivatali munkaidőben egy két nap nem oszt, nem szoroz."A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
Xaels
félisten
válasz gonger #117230 üzenetére
Nincs kilőve a japán kompletten, de a kritériumnak nem felelnek meg már sajnos szinte teljes mértékben. Ez az Intruder szép motor, de fiatalabbat szeretnék, volt két Yamahám meg egy Kawám amik öregek voltak és ez a 13L-es tankú rémálom számomra. A Virago meg az Eliminator is naponta volt tankolva ha csak ingáztam vele, túrán meg állandóan nézni kellett a km-eket, majdnem óránként kellett tankolni. A Dragstar azok után olyan volt mintha termelte volna a benzint, de ebből a Yamaha nem értem miért a Midnight Star irányt vette. Egy 1400-1500ccm-es Dragstar utód maga lenne az álom... Ez a bajom a Honda Fury-vel is szép, csak motorozni nem ideális, pláne nem utassal.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Topiccsendőr
addikt
válasz gonger #118045 üzenetére
En hasznalom az elso, nem karbon verziot hozzateszem, en 9.99 ert vettem, es mar 3 eve nem ment fel az ara 49.99 re.
A karbon verzio csak design. Biztos megvedi, eleg kemeny heja van, sztm elfer benne a laptop, tepozaras rekesz van benne. Nekem eddig bevalt. Nagyon olcso megoldasai vannak, gyulolom, ha egy motoros hatizsak allito pantjai vekonyak, es ossze-vissza loghatnak, amiket a szel hozzadvag ha mesz tempoval, meg lobog az egesz mogotted. Dehat nezd az arat. Ezert a penzert jo.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
válasz gonger #120965 üzenetére
Akkor az nem az Aquatex. Két motor, nyáron szabadég alatt még egyszer sem áztak át. Egyedül a reggeli pára van az ülésen.
Következő felhőszakadás után szívesen dobok fel képeket ha hihetetlen.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz gonger #120975 üzenetére
Akkor az tuti selejt, nekünk egy robi top case-zel és egy CB is mikor itthon vagyunk (nem utazunk) nyáron kint vannak ponyvázva ha csak nem hetekre mondanak tré időt előző években állandóan szívtunk aztán találtam ezt és idén megszűntek a nyűgök. Kaptak már záport, meg félnapos esőt de mindig szárazak a motorok a ponyvák alatt.
Nem tudom mennyire lesz tartós de ha szezononként eldobós még akkor is megéri.
Shin Chen vigyázz két fajta van, az egyik szimpla a másik kimondottan dobozhoz van kialakítva!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz gonger #120999 üzenetére
Enyémek is vékonyak (vékony és pergamenszerű) és nem érzed a + réteget. Maga az anyag van kezelve valamivel, hogy lepergesse a vizet.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
etnies
senior tag
válasz gonger #123593 üzenetére
Ha veszel egy bő esőruhát, ugyanezt a hatást eltudod érni, valószínűleg olcsóbban.
Ha a fényezést félted, akkor vegyél átlátszó ragasztót és tedd fel a kényes helyekre. A paplan nagy okosság, semmi más nem pótolhatja. Hidd el, az az igazi megoldás egy nagy plexivel, kézzsákkal.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
#31733248
törölt tag
válasz gonger #123593 üzenetére
Miért nem próbálod ki a Honda SH gyári megoldását? Ez egy belül műszőrmével borított kötény gyorszárral, amit mostanában is aláöltöző nélkül, farmerrel használok. Kellemesen melegíti az ember combját és csak 100 felett kezd el lifegni, de akkor sem úgy, mint egy paplanos Bering.
A Tucano felcsatolható nadrágján én is elgondolkodtam, de nem szívesen öltözködnék a belvárosi munkahelyemen egy ilyen hacukába, az is biztos. A kötény felcsatolása is csak egy-két másodperc, nem macerás, utána pedig üléstakaróként funkcionál.
[ Szerkesztve ]
-
Madwe
nagyúr
válasz gonger #125845 üzenetére
Az, hogy valamit sokat csinálsz nem feltétlen jelenti azt, hogy azt jól csinálod vagy jobban mint az aki nálad kevesebb időt tölt vele.
a robogósok nagyja tipikusan ez a fajta, nincs igénye arra h rendesen megtanuljon vele közlekedni, egyszerűen csak kényszerből teszi. Meg van egy eleve fals biztonságérzetük hisz csak egy robogó (minek felszerelés, még a bukót is elhagynák ha lehetne sokan) pedig 50km/h csúszni aszfalton se épp kellemes a bőrnek (nem is tudom hol hallottam először h ha elédteszek egy 50km/h pörgő smirglit hozzátolnád e csupaszon a kezed pár mpre ?)igaz ez az élet minden területére, it szakmában van aki 20 éve ott ül fejlesztőként de még a medior szintet se üti meg s van aki pár év alatt egy erős medior6senior szintre ér... egyiknek elég a langyos lábvíz mert elvan benne a másik meg igényli h jól csinálja amit csinál.
-
Pocee
senior tag
válasz gonger #125910 üzenetére
Nyugodtan,ha meggyőzöl,én el fogom ismerni az igazad.Egyébként igen,a Te reakciód indította be...
De belátom,hogy olyan lett a világ,hogy mindenki okosabb mindenkitől.Te is itt beszélsz erről mert nem mész utána a robogósnak és mondod el a véleményed,valszeg azért mert elküldene a picsába...joggal és legbelül ezt Te is tudod...de engedjük el.[ Szerkesztve ]
Mr.Brightside
-
mokus1
addikt
válasz gonger #126453 üzenetére
Azért Dodor is ilyen téren kicsit nyitottabb, tehát a 40+ embereknek már nem szokta javasolni, hogy menjenek végig a kisebb motorokon. Nem gondolom, hogy minden 2x éves speedmotort és azzal veretni.
Illetve sok motoros nem akar úgy motorozni, hogy karcolja a térdét a betonon, egyszerűen csak élvezi, hogy mehet erre-arra szabadon.
Szóval én azt gondolom, hogy ésszerű határok között ellehet ettől térni. -
etnies
senior tag
válasz gonger #126455 üzenetére
Én nem suhancként kezdtem, ennek ellenére (vagy éppen ezért) volt is négy balestem négy éven belül. Mivel kis motorom volt, ezért egyik sem sikerült nagy sebességgel, én mindegyiket megúsztam sérülés nélkül és a motorra sem kellett a világ összes pénzét ráköltenem.
Az utána következő 14 évben már csak kettő volt, de ebből egyik sem az én hibámból.
Ha nagyobb motorral kezdtek, valószínűleg nagyobbakat esek az elején és lehet, hogy egyikből nem keltem volna fel.Természetesen mindig vannak kivételek, de az ökölszabály ugyanaz: kisebb sebességnél lassabban történnek a dolgok, több idő van reagálni és a mozgási energia is kisebb, tehát a sérülés mértéke sem lesz ugyanakkora.
Például a lentebb taglalt budapesti srác sem érte volna el azt a sebességet, amit elért, ma is köztünk lenne.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
XFishboneHUN
senior tag
válasz gonger #126453 üzenetére
Én 4 éve egy NC750S-el kezdtem, de 3 év alatt gyakorlatilag elértem a határait, ezért tavaly decemberben eladtam. Nagyon jó motor, szerettem, világbajnok fogyasztással (kb 3-3,5 liter) és jó kezelhetőséggel. Pályán már egyszerűen nem tudtam vele gyorsabb lenni, plusz utcán is azok a bizonyos határok már ki voltak maxolva. Bátran ajánlom következő motornak.
Xbox GT: X FishboneHUN | PSN: XFishboneHUN
-
Xero
nagyúr
-
dellfanboy
senior tag
válasz gonger #134179 üzenetére
lehet nyalokazni, ilyen olcso alsopolcos (plus) termekekkel, aztan ha veszel egy jo markat spidi/rukka/ akkor rajosz mekkora szopo volt idaig az eleted
ezeket a roman forma csimmakat en a kukaba hajigalnam fuggetlenul attol, hogy volt 1-2 szponzoralt versenyzojuk a gp-ben
[ Szerkesztve ]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
norbeerto
csendes tag
válasz gonger #139019 üzenetére
Lehet megköveznek érte, de nekem az új CB750 Hornet nagyon bejön. Sajnos beszélgetések alapján ha nem rendelek mostazonnal akkor majd 2024-re talán ideér. Meglátom mit hoz a tavasz és hogyan állok majd pénzben, de tudok kereskedést ahol tesztre is lesz majd. Van a fórumon CB650-es kolléga (talán több is) nekem is sokáig az volt a favorit, de most kijöttek az újságírói tesztek is az új Hornetről és hozza amit kell, úgyhogy nekem az lesz a következő célpontom.
-
Xero
nagyúr
válasz gonger #139019 üzenetére
Ha ulesproba kell kitolhatom a tarolobol, bar szerintem 175-el nem lesz bajod. En 183 vagyok es boven leer a labam. Cimbora 170 vagy picivel az alatt o is elvan vele (09SP-vel is elvan. ).
#139020norbeerto: A CB750 sokkal kevesbe lesz megbocsajto mint a 650 a 2 henger miatt. Plusz szerintem csunya is lett a 650-hez kepest, bar ez csak az en velemenyem.
[ Szerkesztve ]
-
parijani
tag
válasz gonger #139457 üzenetére
Köszi! Sajnos a régi oxford-ban nincs benne a mérete, de a motorra került egy hátsó doboztartó, ami miatt éppen rámegy. Vettem egy ALDI XL-est, ami elvileg 229cm hosszú (a motor papír szerint 210cm), de ez is épp, hogy jó rá. Az oxford szerint a motormra az M-es méretük való, ami 229cm hosszú. Itt az lehet még a probléma, hogy a hosszt hogyan adják meg, amikor már a motorra van téve, vagy még nem. Amikor ráteszem a szélesség miatt a hosszban lerövidül. Rosszat nem akarok rendelni, de gondolom olyan hely nem nagyon van ahol rá tudom próbálni.
-
Geresics
addikt
válasz gonger #139751 üzenetére
Az intenzív kanyarképzést nem látom a felsorolásban. Az kitűnő összeszokásra, kezd bátran azzal! Itt ráadásul a új oktatókat, új szokásokat sem kell megszoknod, hanem ismerős környezetben ismerkedhetsz a motoroddal!
Amúgy teljesen egyetértek azzal, hogy a Drivex után másokhoz is elmenj!
Én is már nézem, hogy idén mi legyen a program, de eddig még csak ötletim vannak! A Honda tréningeket nagyon dícsérik, de csak jót hallani a Rili-ről is! Dodor tréningjére is tuti elmegyek valamelyik évben, mert arra is kíváncsi vagyok!Off Road tréningen ha még nem voltál, akkor nagyon javaslom, persze nem saját motorral, hanem ott kapottal. De az általános kezeléshez durván sokat tud adni észrevétlenül!
Ha pedig már megvan az összhang, akkor jöhet egy-egy pályanap is esetleg - bár erre még én nem tudam magam rávenni
Idén én valami pályás tréninget tuti megcélzok, ill. a salakmotoros is rohadtul érdekel, de haverom félti a szar térdét...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbeerto
csendes tag
válasz gonger #139751 üzenetére
Drivingcamp saját tréningjén voltam, nagyon élveztem mert előtte nem sokkal a két napos alap Safety-n voltam és onnan nagyon sok dolgot már tudtam használni és fejleszteni.
Drivingcampen motoros rendőrök oktatnak, a gokart pálya külön élvezet volt.
Egy próbát mindenképp megér szerintem. -
norbeerto
csendes tag
válasz gonger #139782 üzenetére
A Safety 2 napos alap-tréninget én például kötelezővé tenném jogsi előtt/közben/rögtön utána ha lehetne.
CB500-asokkal zajlik az oktatás, nagyon jól érthetően adják át a tudást.
Miután elvégeztem ezt a tréninget akkor jöttem rá, hogy olyan szinten nem voltam tisztában olyan alapokkal, amiken az életed múlhat motoron.
Én a fejembe vettem, hogy minden hazai elérhető tréningen részt veszek legalább egyszer, hogy a lehető legtöbb helyről tanuljak, és már most az út elején érzem, hogy csak hozzátesz a motorozásomhoz.
Furcsamód én a bólyázást is szeretem: van, hogy kimegyek egy nagy parkolóba a bólyáimmal és kirakom a pályát magamnak (8-as, vészfék adott távon belül, szlalom stb.) és úgy gyakorlok.
Közúti sebességű kanyarodásra vadászok most tréninget, én épp' a Drivex iskolát néztem ki most magamnak.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz gonger #139793 üzenetére
DCT-vel én NC750-en barátkoztam, azon az S2 volt számomra a tökéletes megoldás, de úgy tudom, hogy a többi modellen másképp van beállítva. Szerencsére manuálisan is bármikor bele lehet nyúlni, de miután megvolt az optimális beállítás, utána nekem már tényleg csak ritkán kellett élnem ezzel!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz gonger #139794 üzenetére
Kötelezővé tenni semmit nem jó, mert az emberek majdnem minden kötelező dolgot utálnak, én anno így utáltam meg az olvasást egészen addig, amíg értelmes könyvekkel nem találkoztam!
Ennél sokkal jobb, amit asszem az osztrákok csinálnak! Ott úgy tudom, jogsiszerzés után 2 évig kezdő jogsid van, de ha elmész tréningre, akkor az ott kapott tanúsítvánnyal máris teljes értékű a jogsid!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bacus
őstag
válasz gonger #139931 üzenetére
igen, ennek tudatában vettem asszonynak. Az én ucom-16 interphone-m (belül tiszta sena), mind a mesh mind a bt-t tudja. Asszony mással nem akar beszélni. Sajnos még ne elterjedt, így az elmúlt 1 évben még én sem találtam senkit, akivel lehetett volna tesztelni. De idén majd kiderül. Egy biztos, bekapcsolni egy álom a bt -hoz képest nincs inkompatibilitás, párosítás, tökölés, menet közben is ki-be lehet kapcsolni.
Egyébként a haverok voltak a nem modernek Nekem a bt nem tetszik, azonos márkák között még úgy ahogy, kompromisszumokkal használható, de amennyit csak én tököltem azzal, hogy valakivel össze tudjak kapcsolódni már az elég indok arra, hogy kijelentsük, nem lehet ez a jó megoldás.
A mesh lenne a megoldás, sena szerint biztosan, de ezek szerint vannak rossz tapasztalatok (lásd Persu).A discord-os megoldás is működik a mesh-es készülékkel.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
JoinR
senior tag
válasz gonger #139985 üzenetére
Éppen az is félre tud vinni, ha hozzászoksz a motorodhoz az extratapadós tesztpályán egy kellemes időben, aztán később egy hideg napon jön a meglepetés a poros, kátyús, kifényesedett aszfalton. Saját tapasztalat.
Szerintem minden tréning jó, adott/vitt motortól függetlenül.
[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
válasz gonger #139985 üzenetére
Osztom Somatom véleményét, én is inkább a Safety-s motornál tesztelem előbb hol van a tudásom határa, mint a saját motorommal.
A Safety tréning előtt hiába tudtam megcsinálni a rutint és a forgalmit a saját motorommal, miután hazajöttem a kétnaposról mintha másik motoron ültem volna.
Beláttam mennyire igaz, 99%-ban nem a motor, hanem a lovasa a korlátozó tényező.
Én azt tervezem, hogy végigmegyek az országban elérhető képzéseken, hogy teljes képet kapják, de szezont kezdeni Safety-re mennék, akár a fedett gokart pályára is, ha nem lenne ez a projektem.
Rilivel is szemeztem, de aztán Geresics kolléga videói miatt a Drivex lesz idén.
Március 29-én megyek az alapra (ha megkapom a visszaigazolást amit várok már), aztán meglátjuk merre tovább. Idén szerintem elleszek a Drivex képzésekkel, az intenzív és a közúti kanyar/Mátra nagyon érdekel.[ Szerkesztve ]
-
norbeerto
csendes tag
válasz gonger #140006 üzenetére
Én a 29-ére, de a többi detto.
Ákossal beszéltem telefonon a múlt héten, nem tudtam sajnos a balesetről.
Sajnos nem kapott listát még az utalásokról múlt hét hétfő óta, ezért nem tudja frissíteni a listát, illetve küldeni a visszaigazolásokat, ez a legfrissebb infóm.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...