Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Puma K
nagyúr
Az E36-os BMW-nek típushibája a párásodó fényszóró?
Vagy csak a tákolt verziókra jellemző?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Balupapa #73952 üzenetére
Megfelel, de nem tesztelték, azért nem került bele a specifikációk közé(számomra ez azt jelenti, hogy nem teljesíti az adott normát). Akarod tesztelni? Ha nem jó, akkor majd írd meg nekik.
Az ajánlás is azt jelenti, hogy szerintük jó, de nem tesztelték, nincs certifikáció arra a normára.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
neduddki
nagyúr
-
-
neduddki
nagyúr
válasz Mágus2 #73961 üzenetére
HI!
akkor nezeged lelkesen a tukrod hatha segit:- )
udv
neduddki
mod: hoppajoppa nem is tudtam hogy mar tt tart:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
Drágul a gázolaj + egy Mazda6 koppintás a Hondától: [link]
#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
Ebből a szögből nekem az új Mondeo is eszembe jut róla, vagy akár egy Insignia a B oszlopig. Tökös meg minden, de nekem ez már mind jellegtelen ...
Egy '67-es Forg Mustang, vagy egy régi gülüszemű 911-es stb ... valahol a 2000-res évek elején meg számomra lezárult a karakteres autók korszaka, ez már egykutya mind.(#73970) neduddki : Q50-be? A 3.7-es V6-ost rakják bele, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Antonio
senior tag
Sziasztok,
kezdésnek annyi hogy eddig még csak teszteket/népitéleteket böngésztem, erre a fórumra még nem volt időm tehát lehet pár kérdés már meg lett válaszolva korábban.
Ezt a szösszenetet amúgy a "becsületes neppernek" is elküldtem ezért is magázódó
Szóval:
Lassan időszerűvé válik az első poronty megérkezése + költözés stb előtt egy nagyobb gépkocsi vásárlása (gondolom, nem vagyok ezzel egyedül családalapítás idején). Még nem sürgős tehát még csak tervezgetek a gép előtt ülve … még egy kocsit se néztem meg, az csak a 2-es fázis lesz.Az éves futás előreláthatólag nem sok ~ 6-7 ezer km (mindenképpen 10 e km alatt) város (sok rövid táv)-főút ~50%-50%. 2 m Ft-környéke plafon <2,5 mFt
Az ismert gazdasági okok miatt (most nem kell elindítani egy diesel-vs benzin vitát mert számomra hosszas utána olvasás után egyértelmű hogy nekem mi éri meg*). Tehát:
- benzines
- lehetőleg 1.8-2.0 cm3.
- Kombi, egyterű, crossover esetleg ferde hátú.
- Forgalomba h. ≥ 2005
- 2 m Ft-környéke plafon <2,5 m Ft
Sajna a Regisztrációs adó változás miatt nem éri meg behozni Euro5 alatt, ezek meg jobbára csak Euro4-esek (ez kb min. 200-300 Ft plusz kts) marad a magyar piac
Német-Japán/ Korea preferált (kivéve opel, az egyszerűen halál unalmas ami ebben a szegmensben elérhető). Tudom nem lehet-illik általánosítani de első körben 3F szabályt (Ford/Francia/Fiat) betartom azaz ezek körében nem keresek, újonnan szerintem bevállalnék főleg Citroënt, de használtan inkább még/már nem kockáztatok.
Szóval első körben leszűrtem az 1600 cm felett benzines kocsikat a megfelelő árszegmensbe. Az első ami feltűnt hogy a VW konszern (VW/Skoda/Audi/Seat) egyáltalán nem képviselteti magát … aztán kiderült hogy azért mert ebben az árszegmensben csak egy nyomoronc (bár biztos tartós meg nem is eszik, ellenben nem is megy) 1.6 os éppen csak 102-105 lóerős motorral szerelt kocsi van VW csoporttól. Na mindegy ezt csak úgy megemlítettem, mindenesetre ezek kiestek (nem mintha nagyon fájt volna a szívem értük)
Tehát a lényeg nem sok kocsi maradt fent, aztán rászűrtem Isofix –re és még kisebb lett a választék. Nosza –gondoltam, itt igencsak bajok lehetnek.
1. Első kérdés: Az Isofix rendszer, felszereltségi szinthez kötött, vagy azt minden esetben külön kell(ett) kérni (vagy ez márkánként is változó)? Mert sokszor azt vettem észre hogy ugyanazon típus ugyanazon felszereltségi szintjéhez egyszer írják hogy van Isofix egyszer meg nem. Vagy ez csak a nem megfelelően kitöltött adatlap okozza? (ha nincs kiírva nyugodtan vehetem hogy tényleg nincs?)
A modellek amik így képbe kerültek (a szűk kínálat azért behatárol)
Mazda 6 2.0 (ferdehátú)
Toyota Avensis 1.8 ferdehátú (jobb lenne 2.0 de hát az van)
Toyota corolla verso 1.8
Honda FR-V 1.7
(még egy gyönyörű Honda CR-V 2.0 automatán is elálmodoztam)
Ha szűkösen de ezek közt is találnék szimpatikust.
Ha az ISOFIX, szűrőt kikapcsolom akkor is ugyanezen modellek listája kibővül, illetve + Mitsubishi outlenderrekkel (Mazd 5?), és régebbi/szűkösebb Subaruk is bejönnek.
És itt találomra –ISOFIX –et és minden mást meghagyva- leszűrtem dízelre is.
No így a választék kb 10szeresére nőtt, (és 1,6 nál kisebb pl.: Kia C’eed es dízelt még nem is számolom bele még) és persze mindenből lett a preferáltabb/szimpatikusabb kombi stb. szóval a „nyálcsorgatáshoz” minden adott…
*itt kell szót ejteni a (közben eltelt pár nap)
2. Második kérdésről (melyet csak jó pár sorral alább teszek fel): az elején említettem, hogy dízelt nem preferálom, mivel az alacsony éves futás + rövidtávok miatt a dízel felárát nem tudnám, soha kigazdálkodni ez mondjuk inkább új autó vásárlásánál igaz. De itt 9-5 éves korra úgy látom a dízel felár már minimális vagy nincs is. Tehát ez nem lehet akadály …
Viszont a modern dízelekben (tehát nem régi elnyűhetetlen szívósról beszélünk) vannak finomságok pl.: befecskendező porlasztók: élettartamuk ideális esetben ~250 000 km, de minőségi szórás,a sok városi araszolás, nem minőségi dízel használata jelentősen csökkentheti 100-150 e km-re. És akkor még a részecskeszűrőkről jó esetben~200 e km. + nagy nyomású szivattyúkról nem is említettem és egyéb technikai csodák. Ezek cseréje/javítása a munkadíjjal és a járulékos alkatrészekkel súlyos több százezer forintra rúg, … ha beüt a krach (300-400 E ft legyen a párna mindig csak erre). Persze benzinesnél is lehet baj, de modern dízelnél bizonyos kor felett ezzel mindenképpen kell kalkulálni sajnos.
A kérdés az bemerjen az ember vállalni a listából –mert akad 1-2 leírás alapján hihető(?)- alacsony futású dízelt, mely még kibírja jó pár évig és még mindig túl lehet adni rajta idő előtt(?) és addig kiszolgálja az embert (alacsonyabb fogyasztás nyomatékosabb motor kényelmesebb élvezetesebb vezetés)? egy 70 ezret futott Corolla verso, vagy ugyancsak 70 ezer körüli Kia 1,6 os C’eed azért elgondolkodtató lehet.
Szóval a (lehet talán naiv) második kérdés:modern motor diagnosztikával ki lehet mutatni/előre lehet jelezni alkalmas egyáltalán erre? (ha igen mibe kerül?) hogy a komplett motor az adott pillanatnyi élettartamához viszonyítva a kritikus alkatrészek (befecskendezés/részecskeszűrés/nagynyomású szivattyú stb) milyen állapotban vannak, ideális körülményeket feltételezve mire lehet számítani csere/javítás terén (mikorra esedékes tól-ig).
Hol húzná ön meg a határt látatlanban, mekkora –valós- km legyen a felső határ használt modern dízel vásárlásánál?
Na és persze pár véleményt az adott kocsikról (benzin-Dízel) mire figyeljek?.
Illetve még egy kérdés: a jelenlegi magyar autóspiacnak mekkora a fluktuációja? Már ha egyáltalán lehet erre bárminemű megközelítő számot adni egy ilyen összetett kérdésre. Tehát mondjuk az elkövetkező 9 hónapban mennyire cserélődik le a pillanatnyi kínálat? Ha visszanézek mondjuk 3 hónap múlva lehet már 1 kocsi se lesz ismerős, vagy pont az ellenkezője ép csak pár új szereplőt találok? Sajnos nincs hosszú távú tapasztalatom, érdemes kivárni vagy lecsapni a jónak vélt ajánlatra?
köszönöm a hozzászólásokat.
Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800
-
-v-
addikt
válasz Antonio #73973 üzenetére
Hali,
Én nem okoskodnék bele, majd a hozzáértők válaszolnak, csak egyre írnék:
"Illetve még egy kérdés: a jelenlegi magyar autóspiacnak mekkora a fluktuációja? Már ha egyáltalán lehet erre bárminemű megközelítő számot adni egy ilyen összetett kérdésre. Tehát mondjuk az elkövetkező 9 hónapban mennyire cserélődik le a pillanatnyi kínálat? Ha visszanézek mondjuk 3 hónap múlva lehet már 1 kocsi se lesz ismerős, vagy pont az ellenkezője ép csak pár új szereplőt találok? Sajnos nincs hosszú távú tapasztalatom, érdemes kivárni vagy lecsapni a jónak vélt ajánlatra?"
Én régóta követem hahu-t, voltam is sok autót megnézni, nekem az a tapasztalatom, ami jó autó, és reális áron adják, az elmegy. Amit nagyon régóta hirdetnek, az vagy valamiért nem oké (ára sok, vagy tényleg nem szép az autó), vagy pl. nagy benzines stb. amit nehéz eladni.
Pont most írtak amúgy ezekről,
"Ha mindent jól csináltunk, vagyis tiszta autót árulunk jó fotókkal, őszinte szöveggel, és főleg megfelelő áron, néhány héten belül meg kell jönnie a vevőnek."
Nekem sok típusra van beállítva keresőm, csak úgy poénból, és szerintem egy idő után rá lehet érezni, mit érdemes elmenni megnézni, meg jó eséllyel melyik az érdemes példány... általában amire azt mondom, tyűű na itt egy szép vagy jó, az hamar le is kerül. Olyat is voltam már megnézni, ami régóta fent van, nem véletlen volt fent régóta... Persze ez csak az én tapasztalatom, de én biztosan azt csinálnám, nézném aktívan a piacot, tájékozódnék ... nem kell sajnálni a szépeket amik elmennek, jön majd más, de tapasztalat, hogy mi megy el gyorsan, legközelebb mire figyeljen az ember .. mire odajutsz, hogy leszűkült a kör néhány típusra, szerintem jobban lehet már látni előre .. és igen, akkor el kell menni rögtön megnézni, ha lát szépet az ember. -
Antonio
senior tag
válasz MunezXBK #73974 üzenetére
Természetes 1.8 -2.0 L vagy 1800-2000cm3 ez csak elirás részemről (kicsit mixeltem a dolgot )
de szerintem egyértelmű hogy mire gondolok ... köszönöm az észrevételt.mondjuk ha az egészből ezt tartottad legfontosabbnak megjegyezni akkor ... na mindegy végül is én jöttem ide segítségért hát viseljem a következményeket
Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800
-
footy
addikt
válasz Antonio #73973 üzenetére
Teljesen jok amiket kineztel, amelyikbol a jobb allapotut talalod azt kell megvenni. A varosi rovidtavu hasznalatnal a reszecskeszurot elobb-utobb kinyirja. En belevennem meg a Ceed-et is 1.4 benzinnel, esetleg a Seat Alteat 1.6-tal vagy 1.4TSI-vel. (itt a vezermulancot ugye fokozottan csekkolni)
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Antonio #73973 üzenetére
A '97 után gyártott kocsiknál mindben van isofix, sok kocsiben az ettől régbbiekben is van. Sokszor nem tüntetik fel az extralistán, ez az általános hanyagság jellemző amúgy szóval ne vedd készpénznek ami oda van írva a hirdetésben.
mod:
To all:
Csak, hogy ma is öntsek egy kis olajat a dízel vs
benzinLPG vitára: [link][ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Zewa
senior tag
válasz Antonio #73973 üzenetére
"első körben 3F szabályt (Ford/Francia/Fiat) betartom azaz ezek körében nem keresek" Jajjj...
Annyira tág lehetőségeket adtál meg hogy jó csomó típust lehet ajánlani neked. Egyéni preferencia rendszered a legmeghatározóbb szűrő, utána fennmaradó típusokat ki lehet filézni."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Antonio
senior tag
válasz MunezXBK #73979 üzenetére
Semmi bajom a német iránnyal, csak egyszerűen az opellek nem jönnek be+ semmi nincs 1.6 nál nagyobb benzin motorral (persze van V6 stb de az már a másik véglet ... sajnos) ebben az árszegmensben VW konszern részéről (az meg tényleg egy nyugdíjas motor, vajon hogy mozgat egy alteát/sharant?). BMW/Merci, meg elég ritkán esnek be normálisok és azok is túlárazottak stb.
De lehet újra kell magam rendezni mivel egyik hozzászóló említette hogy 97-től mindenben van ISOFIX, csak egyszerűen trehányságból nem tüntetik fel ... ez megnyugtató, szóval újra rá kell szűrnöm és így valószínűleg kitágul a kör, új játékosok is megjelennek.
Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800
-
!Overdose!
őstag
"A '97 után gyártott kocsiknál mindben van isofix"
Nem tudom honnan származik az infó, de biztos, hogy így téves. Talán úgy lenne helyes, hogy a '97 után bevezetett és engedélyeztetett autókban, de ebben sem vagyok biztos, hogy kötelező volt vagy csak a szabványt találták ki '97-ben.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
DZs
senior tag
válasz Antonio #73973 üzenetére
Én pontosan ilyen feltételekkel kerestem ugyanazt az autót egy évvel ezelőtt, ami most neked kell. A helyzetem annyival volt nehezebb, hogy a költségvetésem volt kisebb és az előző autómat is be kellett számíttatnom.
Tanácsaim:
1. ne növeld a keresési kört dízellel, ha benzinest szeretnél
2. ilyen motort japánban, vagy franciában fogsz találni
3. isofix-szel ne foglalkozz annyira, az ilyen gyerekűlések drágábbak, mint a simák
4. a városi padkajáróknak (azért hívom így, mert nálunk az útminőség jelenti a terepet) a látszat ellenére nem nagy a csomagtartójukItt a fórumon néhány hónapja vett valaki egy Versot. Szerintem szívesen beszél róla.
-
-
Antonio
senior tag
válasz Typhoon47 #73986 üzenetére
Megértem a hozzáállást, ezért is írtam hogy tisztában vagyok vele hogy ez nem szép dolog, de én így érzem jónak (első körös szűrésnél!), tudom nem jó belevinni részben érzelmi dolgokat egy ilyen döntésbe. De még is csak emberek vagyunk ... Ha ez megnyugtat ha új kocsit tudnék venni, elsőre a Citroen xsara picasso Grandot nézném meg. (még a régi is tetszik, a haveromnak is az van csak dízel, annak van a legnagyobb esélye franciák közül csak benzinben.)
Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800
-
Antonio
senior tag
Egyébként változatlan szűrési feltételek mellett amivel eddig kerestem, Rászűrtem Citroen/Reneult/Peugeot/Fiat/Ford ra és 0 azaz nulla találat van, tehát nincs kérdés (mondjuk ezen elcsodálkoztam én is ) valszeg az 1600cm3 nél nagyobb beállítás miatt, de sajnos most nincs módom jobban körbejárni a témát.
Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800
-
Qru
MODERÁTOR
Életveszélyesek a kisautók? [link]
#nincsbennetarcsi
-
mézespálinka
senior tag
válasz Antonio #73993 üzenetére
Hello!
Nekünk is régebbi Xsara picasso van. (apámnak.) 2004-es lehet azt hiszem. 1.8 Benzines. Lehet, hogy csak mák, de, hogy ezzel az autóval kb semmi para nem volt mióta nálunk van (kb 2006-7től) azt állíthatom. Kötelező átnézés/kopó alkatrészeken kívül csak benzinre kellett költeni... (fater átlag 6.7-re hozza ki).
Én is most nézelődök autók után és bár nekem nem tetszik a picasso de ami előnye, hogy belülről hatalmas. 2m vagyok, semmi más autóban nem ültem ekkora kényelemben - a méret és nem a felszereltség/extrák tekintében, hanem pl: magasság - (peugeot, passat, a4. mondjuk pl. 7-es bmw-ben még alapóbl sem ültem XD). Ja ami még lemaradt: most van benne kb. 175k km, nem emlékszem mennyivel vette, de arra igen, hogy megjárta az autó: OlaszO-t, Spanyol-O-t, Székelyföldet minden évben, itthon Keleti csücsök, Alföld és napi 30-40km a munkábajárás.[ Szerkesztve ]
-
Typhoon47
senior tag
-
Antonio
senior tag
válasz Antonio #73993 üzenetére
JAJ elnézést de siettem az előbb (el kellet rohannom) és csak most vettem észre mikor is újra átnéztem a hahut- hogy szűrésnél "beragadt" az egyik kritérium amire azthitem hogy én felülbíráltam, de most kiderült hogy nem ... szóval természetesen nem 0 a keresés eredménye ...mea culpa
Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Házimozi belépő szinten
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- EAFC 25
- Xbox tulajok OFF topicja
- Melyik tápegységet vegyem?
- Hardcore café
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Crypto Trade
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest