-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz EQMontoya #45297 üzenetére
"10 éves autóm van, 800k-ért vettem bééjjbb!!"
Komolyra fordítva a szót, egy 4-5 éves Swift-nél nem sok esély van arra, hogy előjöjjön valami hiba, míg bármilyen 8-12 éves autóról is legyen szó, ott már azért sok dolog cserés lesz...
Mindig vannak kivételek, de ha nem csajozni veszi, és nem az a lényeg, hogy a(z) (ál)haveroknak fel tudjon vágni a 323-as Mazdájával, vagy esetleg egy A6-tal, aminek nem lesz pénze a szervizelésére, akkor a Swift egy nagyon jó megoldás.
-
Melack
veterán
válasz Revolit #45300 üzenetére
Nekem a Swifttel az alábbi gondjaim voltak/vannak:
- förtelmes a rugózása, Pesten egyszerűen tragikus
- nyekereg ezerrel, pedig ismerős kocsija nem lelakott
- 2 fő elfér gond nélkül, 3 már neccesen (3 és 4 ajtóssal is utaztam már, nem egy leányálom).Bár a te leírásod alapján ezekkel neked nem kell számolni.
Csajozás: Homasitába berongyolsz, megveszel mindent, felaggatod, és jó is lesz Gépsárkány
(#45303) MunezXBK: jahhh, az már szinte a Tesco parkoló távolság Nálunk legalábbis annyira van tőle egy benzinkút
[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
8th
addikt
válasz Revolit #45284 üzenetére
Suzuki Ignis-t.
+ nagy hasmagasság
+ az erős futómű bírja a rossz utakat
+ ridegtartást jól viseli
+ olcsó alkatrész
+ egyszerű konstrukció minden szerelő ismeri
+ hatalmas a választék belőle
- buta futómű
- terhelésre hamar fáradó fékek
- mérsékelt komfort
- gyenge ütközésbiztonság
- városon kívül sokat fogyaszt -
EQMontoya
veterán
válasz Revolit #45300 üzenetére
Az új Swift szerintem is racionális választás, és nem is rossz autó. Érzetre sokkal autóbb, mint pl. egy Thalia.
giigz: Azért azt megsúgom, hogy a 11 éves prémium autó szervizelésére eddig egy petákot nem költöttem. Bocsánat, hazudok: a jobb egy ülésfűtés gombjának a háttérvilágítását szolgáltató izzót kicseréltem.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Kornel
veterán
Nem tudom miért érné meg ignis-t venni a swift helyett neki
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
szuper, köszi mindkettőtöknek, akkor majdnem jól gondoltam
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Kornel
veterán
légkondival 5,7-et evett az autóm
(#45314) zoo8800: így van
[ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
I'll just leave this here...
Több helyen olvasni, hogy nem vészes az alkatrészár és 3-asból ritkán látok boyracerek karmai elől megmenekült példányokat... De az 1.6i nem kicsi egy kicsit ekkora bódéhoz?www.vakbelmutet.hu
-
-
EQMontoya
veterán
Mihez képest. Van egy határ, ami alatti pénzből érdemesebb használtat venni. Hogy ez a határ hol van, arra sok próbálkozás volt. A Tata Nanotol kezdve a Loganen át a Thaliaig. Számomra a Logan alatta van.
Mert nyilván olcsón úgy lehet adni valamit, ha azt a pénzt valamin megspóroljuk. Mivel itt nem a méreten tették, ezért az anyagminőség, az ergonómia, az extrák estek áldozatul. Meg nyilván a passzív biztonság, és sok egyéb dolog, ami a vezetési élmény mellett a biztonsággal is kapcsolatos. Pl.: fék, futómű.
És van itt még egy probléma is, amivel nem számolnak az emberek. Az 5 évesen 2.5 milláért megvett használt autó 10 évesen fog érni mondjuk 1.2M-t. Az újonnan 2.5-ért megvett 5 évesen fog érni 800-at. És ez jelentős különbség, jelentős részben fedezi a nagyobb autó nagyobb fenntartási költségét arra az időre.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
ABE
őstag
válasz EQMontoya #45324 üzenetére
A Dacia modellek egy dologban zseniálisak: ki van mérve pontosan, hogy mindenhol jelenjen meg a spórolás, de az autó még ne legyen elavult, és funkcionálisan minden fontosat nyújtson a tulajdonosának. Lehet, hogy egy Logan értékvesztése százalékosan az átlagnál magasabb lesz, de abszolút értékben még mindig jobban jössz ki, mint egy "nyugati" típussal. Lehet választani, hogy ugyanannyi pénzért egy új Daciát veszel, vagy egy 2-3 éves "prémium" akármit. Szerintem becsülendő, hogy manapság van a piacon egy olyan márka, hol nem a parasztvakításra, hanem a funkcionalitásra mennek rá.
-
EQMontoya
veterán
Szerintem becsülendő, hogy manapság van a piacon egy olyan márka, hol nem a parasztvakításra, hanem a funkcionalitásra mennek rá.
Pl. a Lotus.
Komolyra fordítva a szót: van abban valami, amit írsz, hogy nem kell a távolságtartó tempomat, meg a két zónás digit klíma, sőt, kiválóan megvan az átlag ember DSG váltó, automatikusan sötétedő tükör és iAkármi csatlakozó nélkül is. Ellenben az ülés, a beltér kinézete és kidolgozása, az engem már zavar.
Ebben sincs sok extra, még is meg tudták csinálni esztétikusra és élhetőre: ez beltér. És ezt '82-ben...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
giigz
veterán
Xero
Megtaláltam neked az ideális autót, a keretedbe tökéletesen belefér. 18.000 €
-
ABE
őstag
válasz EQMontoya #45329 üzenetére
Szerintem a 80-as évek japán dizájnt ne vegyük mintának. Nem mondom, hobby autónak nagy szeretnék egy ilyesmi verdát, de aligha lehetne mintának venni manapság. Még ha ergonómiailag teljesen rendben van (én speciel irtózom a digitális kezelőszervektől), aligha lehet példaként szembeállítani egy modern autóval. Okés, sok kényelmi sebből vérzik egy Logan, de ellátja a dolgát, és ez a nem mindegy. Félreértés ne essék, valószínűleg nem vennék román renyót, de nekem abszolút szimpatikus, hogy a Skodával ellentétben nem k*rvultak el, és a tényleges értékre helyezi a hangsúlyt.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Revolit #45293 üzenetére
75LE vs 9xLE az csak egy adat a max teljesitmenyrol
a reszterhelesi loero az megint mas kerdes, kozepes rpm tartomanyban ahola legtobbet hasznalod, ott a 8v motorok min ugy, de akar jobban is mennek, a csak inkabb fent eros 16v-knelLasd hugi Ignis-e, 1.3VVT 16v 93LE, de kb erzed seggre 70-75-snek autonak alul
130-t nyugosebben viszi, mint a 1.3 8v 68LE-s Swift
tobbet is zabal tobb, mint egy literrel (OK, mondjuk ebben erosen benne van a bodeja alakja is mar ott)
fent meg mar inkabb csak bőg, de alig gyorsul, hiaba 93LE-s papiron uveghangnaltöbb drón kell ;P
-
hdman
őstag
Sopron city :)
-
whitezo88
nagyúr
a hitelátvállalás hogy megy, ha van ár megadva?
[link]
1,5 milla, de ott írja hogy 41x61 000 ft ami 2,5 millió. amit önmagában nem ér meg főleg akkor nem fog már, mire lejár a hitel.(ezért sem nem veszünk hitelre autót, de ez más téma)
-
-v-
addikt
Miert mi a tenyleges ertek ha nem az ergonimoa meg kenyelem? Hiaba olcso ha nem tudsz vele sehova menni, mert fel ora utan letorik a derekad, ittott nyom stb.
Elkepzelni nem tudom hogy ilyen dacsia fost ki vesz ujonnan...draga de legalabb szar is. Annyi zseert hasznaltan olyan tuti keves kilometeres leigazolhato autok vannak amik mindenben agyonvernek egy kula dacsiat...ennyi penzert nem eri meg uj autot venni. Ha mar sok penzt kiadsz es uj autot veszel legalabb akkor legyen mar normalis a sok penzert....[ Szerkesztve ]
-
-
whitezo88
nagyúr
múlt héten voltam egy kerekasztal beszélgetésen ahol devizahitelesek és jogászok egyeztettek. ott is elhangzott, hogy sok ember van, akinek az autóhitele miatt viszik a házát... és a jogász is elmondta, hogy NEM SZABAD hitelre autót venni amúgysem, mert kinézek egy autót 5 milláért, felveszek rá hitelt, ami ugye lesz mondjuk 7 milla visszafizetni, megveszem a kocsit, ami AZONNAL 4 milliót fog érni a piacon (mivel 20% az azonnali érték vesztés, és évente még valamennyi). tehát kb 2x áron veszek kocsit, vagy ha így elszáll a hitel meg a törlesztés akkor még többszöröséért.
használati tárgyat nem szabad hitelre venni. mert rohamosan veszti az értékét, és az autó is az.
a lakás nem mondjuk, de mint látjuk abba is bele lehet szaladni...
-
a_tesz
Korrektor
válasz Revolit #45300 üzenetére
Én a helyedben azért választanám a Swiftet, mert abból tényleg van választék is, meg tudsz nézni szerintem kapásból 20-30 autót, ha bemész pár kereskedésbe, meg dögivel találni magánszemélytől is eladókat, és nem mellesleg tényleg nem egy idejétmúlt tervezés, és mégis gombokért van hozzá sok minden.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-v-
addikt
De amugy mi ertelme uj autot venni, en alapbol se ertem. Meg ha sok penzem is van, vagy a legujabb modellt akarom, akkor is egy 10-30k -s hasznalt ugyanabbol sokkal olcsobb..annak mi baja tud lenni, semmi, ilyenekbol talalni leigazolhatot meg korbemered, ennyi....hacsak nem ragaszkodok keshegyig valami specifikus motorhoz vagy felszereltseghez, de ez ritka, ennel sokkal tobben vettek uj autot, tok kommersz modelleket, amivel tele a hasznalt piac...de nem, nekik kell az uj, svajcifrank hitelre, amin akkor is sokat bukni ha nem szall el az arfolyam, igy meg aztan...tok nem ertem en ezt.
-
Typhoon47
őstag
válasz whitezo88 #45342 üzenetére
válság előtt voltak jó hitelek, én sem egyben raktam le a mondeo árát pedig az 5+ misi volt. muszáj volt autót vennem. persze most ér 3at a kocsim és belekerült 6,5-be, igen. autót venni anyagilag mindenképp szopás, legyen az használt vagy új, de ha úgy hozza az élet akkor kell a jó autó (nagy, biztonságos, 6lityó avgfogyi, presztizs, menjen is, beigebőr, alacsony km,..stb). itt maximum elvekről beszélhetünk, nem szabad általánosítani.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Kornel
veterán
én is egyetértek azzal, aki nemrég azt mondta, hogy hitelre kocsit ne. (kivéve, ha pénzt termel)
nekem is volt, de soha többet.
vegyen az ember olyat, amit megengedhet magának, ha meg nem engedheti meg, akkor ne gondolja azt, hogy majd valaki ezt megoldja helyette.
nyilván kishazánkban van olyan példa is, aki csak azért vesz fel hitelt egy kocsira, hogy az eltitkolt jövedelmére ne derítsen fényt a NAV, de sokkal több (volt) az, aki azt hitte, hogy most aztán eljött a kánaán, utána meg sírás van, hogy megszűnt a munkahely, nem tudja fizetni a kocsit. kell ez