-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chereiose
addikt
válasz Luck Dragon #178076 üzenetére
Értem, gondoltam, hogy ezek felejtősek, köszi a tájékoztatást
-
NB2
aktív tag
Renault szalonba Capturt is megnézném. Mondjuk nem tudjuk mekkora a család vagy csak egyedül vagy, esetleg Clio Grandtour. Első autó lenne? Ha igen, akkor vedd meg amelyik a legjobban tetszik Kicsi esély van, hogy egy új autóval 4-5 évig gond legyen. Az a baj, hogy amiket hall az ember történeteket az nem modellspecifikus, és akinek meg nincs baja, az nem beszél.
-
válasz Integrale #178099 üzenetére
Ja ez elég jó áron van, ezzel a felszereltséggel
NB2: én is néztem annó a renaultot, de az valahogy elfelejtett szélesedni (i20,rio-hoz képest) a 178 cm 100 kg-al kitöltöm a teret elöl teljesen, hátra meg nem férek be, a csomagtartó viszont jó nagy a grandtournál[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
NB2
aktív tag
válasz kisza25 #178104 üzenetére
Én gizdább vagyok Mondjuk nekem nagyon bejött a Clio, csak 5 éve 3,7-ért adták és akkor az sok volt. A Grandtour viszont baromira nem, de ha a kérdezőnek már van egy gyereke, akkor azért már jó verda lehet.
Captur szerintem jó városba, a csomagtartója nekem picinek tűnt. Igaz a horvát pályán úgy húzott el mellettem egy 2 kisgyerekes Captur, hogy csak néztem
Ha nem tört volna rám a SUV buzerancia, már rendelném is a Megane-t. Mikor ezt megláttam, uhhhh.
Totalcar-Megane -
soldi3r
veterán
válasz LuckyL #178081 üzenetére
Megkerestem a cikket amit egykor olvastam:
...Mivel azonban itt most egy újabb, nem önhibás kár okozásáról van szó, a vétkes fél biztosítójának ugyanúgy kötelessége a térítés, mint egy akár sérülésmentes autó esetén. Az „ugyanúgy” szót természetesen tegyük idézőjelbe. Autóját avultatni fogják, korábbi sérüléseinek figyelembevételével fogják megállapítani kárkori értékét, valamint roncsbörze segítségével (a biztosító szerződött partnereinek legjobb ajánlatával) a roncsértékét....[ Szerkesztve ]
E30 (oo=[][]=oo)
-
hobizoli
nagyúr
válasz ngaba #178065 üzenetére
mondjuk 1000-l kevesebbet forog ugyanannal a sebsegenel es lehet 1.5-2literrel kisebb a fogyi miatta
nem veletlenul jottek be anno az 5-s valtok sem a 4-sek helyettcsak akkor meg 80-100loero volt az isten
ma annyit meg egy oviba jaros bevasarlokocsi is tud marmeg ha megnezed a versenysportban is mindig tobb sebesseges valtok voltak hasznalva, mint az aktualis utcai autokban altalaban szokas volt, hogy a fotengelyi nyomatekbol a kerekre eso nyomatek tobb lehessen
Fiat600-ban is volt 5-s valto az Abarth1000TCR verzioban, a '60-s(!!!) evekben
ment vele 210-t
egy szeria 4-s valtoval 160kmh korul vege lett volna, vagy olyan hosszu a fokozat kellene a 210-hez, hogy akkor meg nem gyorsul f.ingot setöbb drón kell ;P
-
addikt
Nézegettem 5 éves A3-akat. Szerintetek melyek a legnagyobb indokok arra, hogy a TFSI motorral szerelt modellek drágábbak, mint a TDI? Mindez annak ellenére, hogy a TDI fogyasztása kevesebb.
Problémásabb, gyakrabban elromló motor? Magasabb javítási költség? Vagy az, hogy az 1.4 TFSI magasabb lóerőt tud, mint az 1.6 TDI?
-
addikt
válasz BigBlackDog #178112 üzenetére
Én a TFSI-ről olvastam rosszat ebben a topikban.
Hát pedig nem sok opció van. 1.4 TFSI, 1.8 TFSI, 1.6 TDI, 2.0 TDI.
Ha mindegyik rossz, akkor nem érdemes A3-at venni, de akkor Golfot sem.
-
siege5
aktív tag
Nagyon bejönnek az új Renault designok, clio eleinte nézegettem is, de aztán sok teszten, és sok tulajok által írt tapasztalatok után arra jutottam, hogy elég nagyok lehetnek a költségei nem egy strapabíró konstrukciók, (bár általában a francia kocsikra ezt mondják) pedig a szkepticizmust kizárva direkt típusvéleményekre keresek mindig és nem márkára.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Citroware #178114 üzenetére
Tudomásom szerint a harmadik generációs 1.4 TSIvel nagy gond nincs (122 és 140 lovas változat esetén). Kétliteres dízel sem egy rossz történet szerintem. Mondjuk az álmoskönyvek szerint mindkettő esetén előny, ha nem tartották a gyári 30e kilométeres olajcsere intervallumot.
A rossz vélemények többsége emlékeim alapján inkább az első (és második) genes TSIkre vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Citroware #178115 üzenetére
A kereslet/kínálat görbe ezek szerint nem mond semmit. Lapozzunk.
A dízel önmagában megbízhatóbb de vannak költséges, specifikus alkatrészei (pl DPF). Nagyobb kockázat a több km (jellemzően a dízelekkel többet mennek mint a benzinesekkel), illetve a szigorodó környezetvédelmi szabályok miatt kérdéses a technika használhatósága a jövőben. Már most október 1-től az Euro4-es dízelek nem használhatóak Budapesten szmogriadó esetén és ez a szabályozás csak szigorodni fog... és akkor a nyugati országokat még nem is említettük.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
addikt
De értem a kereslet/kínálat görbét, csak ha irreleváns okok miatt alakul így, akkor azzal csak jól lehet járni, ha valami egyébként jó, és kevesebb rá a kereslet.
Utánakerestem, mindegyik Euro 5 vagy 6 besorolású.
2013-tól
1.4 TFSI S Line EURÓ 5 123 g/km
1.4 TFSI SE EURÓ 5 123 g/km
1.4 TFSI Sport EURÓ 5 123 g/km
1.6 TDI S Line EURÓ 6 99 g/km
1.6 TDI SE EURÓ 6 99 g/km
1.6 TDI Sport EURÓ 6 99 g/km
1.8 TFSI S Line EURÓ 6 129 g/km
1.8 TFSI Sport EURÓ 6 129 g/km
2.0 TDI S Line EURÓ 5 108 g/km
2.0 TDI SE EURÓ 5 108 g/km
2.0 TDI Sport EURÓ 5 108 g/kmNem sikerült megtalálnom az összefüggést, hogy egyik TFSI és TDI miért az egyik besorolásba kerül, a másik pedig miért a másikba.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Citroware #178114 üzenetére
Egy turbós motor önmagában jelentősebb kockázatot nyújt egy sima szívóhoz képest. Részecskeszűrő az új benzinesekben is lesz, szóval onnantól még kisebb lesz a különbség. Nem az van, hogy rosszak a TSIk vagy a dízelek, hanem az, hogyha ott valamihez nyúlni kell, akkor szinte biztos, hogy 6 jegyű összegnél kezdesz. És mivel az emberek 95%-ának fogalma sincs, hogy hogyan is kéne egy turbós autót karbantartani vagy esetleg használni, így jó eséllyel bele lehet futni egy-egy hibába a használt piacon.
#178119 Ja, lesz olcsón egy dízel autód, amivel nem mehetsz be a városba - ott nem az számít, hogy releváns-e az ok, hanem a szabályozás -.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
addikt
Már értem. Köszönöm a válaszokat. Egyvalamit nem értek viszont:
1.4 TFSI Euro 5
1.8 TFSI Euro 6
1.6 TDI Euro 6
2.0 TDI Euro 5Az egyiknél a nagyobb hengerűrtartalom kap jobb besorolást, a másiknál a kisebb.
-
Miután elolvastam egy rakás népitéletet és rengeteg tesztet most már egyértelműen bizonytalan lettem mi az ami megbízható.
Szóval az alábbi paraméterekkel ki mit ajánlana?Egyterű (galaxy, zafira, espace... méretben) két gyerek, asszony, babakocsi, szerszámaim.
hagyományos autómata váltós
napi 50-60km országút és pár km város
1mFt körül + 20-30% ráhagyás cserés dolgokra
benzineset vagy valami egyszerű megbízhatóbb dízelt
lehet nagyobb motorú de fogyasztás ne legyen 10l felett országútonMinden ötletnek örülök! Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
addikt
Egy kérdés felmerült bennem a telefonálással kapcsolatban. Ugyebár vezetés közben kézben tartott telefonnal telefonálni tilos, sőt, egyáltalán bármilyen gombnyomás a telefonon büntetendő, tehát még az sem szabályos, ha kihangosítva telefonálunk, mert addig meg kellett nyomni egy gombot, hogy felvegyem, és még egyet, hogy kihangosítsam.
Az újabb autókban milyern megoldások vannak ennek a kiküszöbölésére? Nekem eddig csak régi egyszerű autókhoz volt közöm, ezért nem tudom. Van valamiféle mobiltartó, esetleg valami csatlakozó, amin keresztül a telefon csatlakozik az autó rendszeréhez és az autó hangfalai átveszik a telefon által leadott hangot, és pl a kormányon van gomb amivel fel lehet venni a hívnak? Vagy ez ma még túl sci-fi? De a lényeg, van valamiféle autóba épített megoldás arra, hogy vezetés közben komfortosan és szabályosan tudjak telefonálni?
És ha már témánál vagyunk: A harmadik generációs A3-ban van-e ezzel kapcsolatos funkció?
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz Citroware #178128 üzenetére
Bluetooth-on keresztül kapcsolódik a telefon az autóhoz és a kormányon vagy bajuszkapcsolón lévő gombbal veszed fel/rakod le a telefont.
Hívást indítani is lehet, a műszerfalon lévő kijelzőn látod a kapcsolatlistát, egyáltalán nem kell a telefonhoz nyúlni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Citroware #178128 üzenetére
Már lassan 18 éve is volt gyári kihangosító az autókban, felvevő gombokkal stb. A maiakhoz meg mindhez van szinte. Csak a telefont tilos nyomkodni, egy utólagos kihangosító gombját megnyomhatod, ahogy a rádiót is gombokkal kezeled, ez bármilyen autóba beszerelhető.
-
válasz MunezXBK #178132 üzenetére
A Franciák furák, szonda is kell legyen nálad. A kukásmellényt mondjuk kötelezővé tenném mindenhol.
Otthon nem, sőt a járó motorú, de álló autónál telefonozást sem. Angliában a menet közbeni gyári navi birizgálást is, de a rádiót nem. A6-A8 tulajok előnyben, szép is lenne egy klíma állításért 6 pont és 200 fontos bírság
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #178127 üzenetére
Nézz rá a Honda FR-V-re, bár nem tudom méretre elég lenne-e...
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #178136 üzenetére
Az elég szűk keresztmetszet... Az a baj, hogy 1M-ból csak sokat futott nagy autó jön ki. Na most ha az automatát fel kell újítani (ami egy sokat futottnál elég sanszos), arra nem elég a 2-300k tartalék. Szóval vagy az igényekből kell visszavágni vagy a költségkeretet megtoldani mert ennyiért ebben a kategóriában nem fogsz kapni jó autót szvsz. De hátha a többiek tudnak vmi tuti tippet.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
A váltótól csak abból a szempontból gond ha csesztek benne olajat cserélni, ha cserélték akkor ugyan annyi az élettartama mint egy kézinek. (vagy inkább több bontás nélkül mert wandler többször annyit bír mint egy kuplung) Ha olaj rendben van akkor kinyírni is nehezebb mert hülyebiztos, az enyém pl hidegen nem is engedi pörgetni amíg be nem melegszik és nem lehet össze vissza váltani menet közbe R-be stb, D-be meg el sem lehet indítani csak P ből meg hát pörgetni sem lehet limiten mert elvált... (AF17 4 sebességes)
Itthon félnek tőle mert ismeretlen és valóban kevés helyen értenek hozzá vagy tudják javítani, ezért szokás egészbe cserélni és nem felújítani vagyonokért. (rizikó benne van hogy szar lesz)
Igazából úgy terveztem hogy 1Mft + maximum 500eFt amibe átírás, gumik, olajak, sürgősebb kopó cuccok ebben az évben férjenek bele.
Sok futással meg úgy vagyok hogy ha működik minden akkor nekem tökmindegy hogy 200e vagy 400e van az órában hiszen a valósat úgysem tudom meg.
Próbakörnél hidegen/melegen meg úgyis lehet érzékelni hogy jó-e a váltó. Úgy kel válltania hogy ne lehessen érezni semmit belőle, és persze a lock up is működjön azt meg lehet érezni hogy nagy sebességnél csúszik-e vagy gyorsul rendesen. Ha minden stimmel akkor nagy baj már nem lehet. Meg persze megnézem egyből az olajat is benne.
Amitől ilyenkor tartok az az elektronika (random működik valami) és az olajfogyás amit nem lehet egyből látni. Persze autószerelővel mennék de ő sem lát majd bele dolgokba.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #178140 üzenetére
De azt kb soha nem tudod meg, hogy cseréltek-e rendszeresen. Ha 400k km-ig nem cseréltek csak most eladás előtt akkor sem vagy sokkal előrébb. Plusz ha próba előtt beletölt egy kis váltó adalékot tüneti kezelés jelleggel arra megint későn jössz rá ugyanúgy mint az olajfogyásra. Kevésbé kényelmes egy manuális cserébe kevesebb rizikót is tartogat. Persze ha belekalkuláltál egy wandler vagy egy szeleptömb felújítást akkor nincs baj, nem lesz váratlan kiadás.
#nincsbennetarcsi
-
válasz BigBlackDog #178117 üzenetére
Abban mi is van amit most te használsz?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz tboldi #178138 üzenetére
Én zenét USB-ről hallgatok, a telefon saját kihangosítóját használom és hangvezérlésel használom a navigációt, hibátlanul felismer menet közben is mindent, ha van neted a telefonon. Ugye én sok városban/faluban mozgok és sokszor mutatok olyan házat amit kolléga vett fel és csak címet tudok, szóval sokat kell a navigáció. A redmi note 5 6"- ja nekem teljesen megfelelő erre a célra és telefonálni is tudok közben
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz tboldi #178144 üzenetére
Még szerencse, mondjuk én az egyik legnagyobb átverésnek tartom a harapott almát, de ez az én véleményem.
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
MunezXBK
nagyúr
válasz MasterDeeJay #178146 üzenetére
Jó dolog az automata, nekem is az van.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterDeeJay #178146 üzenetére
Sharan-Alhambra-Galaxy volt 1.9 TDI adagolós 2003-ig, sima egyszerű automatával. Lehet érdemes lenne egy váltóhibásat keresni, számolva a felújított cseredarab árával - ha biztosan kell, akkor már nem lehet bukni ilyennel Rozsda viszont jellemző, alaposan meg kell nézni.
[ Szerkesztve ]