-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
máyköl
veterán
válasz szőröscica #163291 üzenetére
-
KAMELOT
titán
válasz hobizoli #163300 üzenetére
Hogy miért is csinálják ezt az autógyártók?
Egyszerű. Alacsony költségű kocsit eladnak 4-500% haszonkulcsal.
pl. egy sima új SUPERB előállítási költsége 4-5000 euro. Szalonban meg az ára 25-30 000 euro. Akkor miről is van itt szó, ha nem átbaxásról!?V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
gzbotii
veterán
válasz LuckyL #163304 üzenetére
Nők lapja cafe
De amúgy:
3rd place Toyota made an 8.0% margin. Toyota sold 5.0 million vehicles in the period, slightly less than number 1 seller Volkswagen, which brought up the rear with a margin of 4.5%.
Forrás: forbes.com[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
BigBlackDog
veterán
válasz KAMELOT #163302 üzenetére
"... előállítási költsége 4-5000 euro..."
Ez rendben van, de ahhoz, hogy elő is tudják állítani, még kell egy-két dolog. Pl. fejlesztés, tervezés, prototípusgyártás, tesztelés. Aztán vevőt is kell találni rá (pl. marketing, stb). Szerintem az autógyártók örülnének legjobban, ha "csak" előállítási költség lenne.
-
válasz KAMELOT #163302 üzenetére
Múltkor közzétettek egy listát mennyi a tényleges haszon autónként minden költséget leszámítva, kicsit el vagy tévedve
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
majnkopf
tag
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni tőletek. Jelenleg egy 3as szériás bömit hajtok, facelift e46-sedan (nem hencegés csak összehasonlítási alapnak írtam le! ). Úgy vélem, hogy azon felül, hogy ez is egy megfelelő autó mégis szeretnék egy "jobb" autót vásárolni a közeljövőben ha megtalálom az igényeimnek megfelelőt. A jobb alatt azt értem, hogy mind a belső felszereltség (pl. kétzónás klíma, ülésfűtés megtalálható legyen benne) mind a teljesítményt nézve egy "erős" autót találjak, tehát ne csak papíron szerepeljenek a lóerők hanem ezt érezni is lehessen. Persze nem közúti száguldozásra tervezem a vételt.
és akkor a fontosabb paraméterek, ha valamit esetleg kihagyok vagy hasznos lehet kérlek jelezzétek:- használt autó, nem újonnan vásárolt
- benzin (dízel nem igazán bejövős kategória)
- inkább kézi váltó, de ha ezen múlik egy "jó autó" belefér(het) az automata is
- kb. 70-75% inkább városi használat, ami többnyire 1 tempós, a többi főút stb.
- ráfordítható keretösszeg: 1.8-2.2 misi. 2 körül lenne a talán legjobb amit rá tudnék fordítani, viszont ezért olyan autót szeretnék amivel egy ideig nem kell foglalkozni, tehát nem a beugró 2 misi és még onnan indul egy fél milliós szervizköltség 2.2 átírással mindennel együtt a teteje
- fogyasztás: jelenlegi fogyasztásom ezzel a 320i-vel a fent említett körülmények között 10 liter, így olyan 13-14 lenne a teteje talán az újjal
- LE: 300 fölött mindenképpen, ami ne csak papíron szerepeljen hanem érzetre is átjöjjön. nem huligánkodni akarok, de szeretem a gyors autókat. talán elfogadható ez is
- fenntartási költség: mivel jelenleg van egy e46om így nagyjából tisztában vagyok egy "márkásabb autó fenntartási" költségeivel. ha ezen a szinten maradunk a költségek tetejét nézve az jó lenne (ha nem muszáj 4-5 éven belül nem szeretném az autó vételárának az X-szeresét rákölteni)
- méretek: az e46 sedan egy méreteiben számomra megfelelő autó, ettől nem szeretnék sem a belterét sem a csomagterét nézve egy kisebbet, ez még a számomra pont elfogadható minimum. illetve a hossz/szélességet nézve azért ne legyen egy anyahajó
- "touring", "kombi", "coupe" számomra felejtős, az előbbi túl nagy és számomra kihasználatlan, utóbbi pedig kényelmetlen számomra a 2 ajtó miatt
- extrák: különösebben nagy igényem nincs, hogy mindenféle űrcucc legyen benne. ne legyen fapad. talán egy használható fejegység: mint pl. egy androidos nagy navi az e46ban ami jó volna (akár utólag szépen beépíthető változat is)
tolatóradar/kamera, ülésfűtés. ilyen apróságok. de nem kell, hogy helyettem bevásároljonKöszönöm szépen, hogy elolvastátok. Kérlek segítsetek ha létezik ilyen autó ebben az ársávban
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz KAMELOT #163299 üzenetére
10 eurós Goodyear-t raktál a 7-es BMW-re? Sok gratuláció! Egyáltalán milyen kiégett roncsról szerzett a csodagumisod 10 euróért gumit, mikor a rá való újonnan legalább 140-200 euró/darab? Biztos van valami jó pénzmosodátok vagy nem tudom
Aztán: 1000-2000 rpm-ig használod, aztán említed, hogy a hangja miatt fél napig ki se szálltál belőle. Leszakadt a kipufogó, vagy milyen hangja van egy 4 literes V8-nak 2000 rpm alatt? Még a legendásan morgós Volvo-Yamaha V8 is csak egy távolban dolgozó kombájn zajával ér fel ekkora fordulaton. (Sokat jártam haveromnál falun, innen a hasonlat ) Vagy kamuzol és pörgeted (ahogy illik), de akkor meg ne írj már badarságot légyszíves.
Miért kell komplett felújítás 1 millió forintért, ha "400 000km egy ilyen kocsiba semmi"??? Azt hittem, ha egy kocsi jól bírja a kilométereket, akkor az azért van, mert jó, nem azért, mert 5-10 évente felújítják az egész motort. Lásd.: 1.9 PDTDi, vagy 2.5 D5.
Meyle vs. Sachs. Piroska Kóla vs. Coca-Cola. Aadidaso vs. Adidas. Nem tudtam, hogy futóműmérnökként ismered mindkét terméket anyagösszetételig bezárólag. Meg azt se, hogy a Sachs darabonként 100-150 euró tiszta haszonnal dolgozik, mert felettem még egyszer sem szállt el Sachs gyári munkás magánrepülőgépe.
Csak kíváncsiságból: melyik országban van bejelentve a kocsi, hogy 180 euró a teljes biztosítás rá? Nálunk németben az éves teljesítményadó erre a példányra 280 euró, plusz a biztosítás (csak a kötelezőt említve) 900 euró körül indul és onnan csökken évente. Ha az euró-zóna egy másik országában tényleg csak 180, akkor kajak átjelentkezem oda.
De hogy ne csak ellenségeskedjek:
Ha egy kocsit rendesen szervizelsz akkor sokáig szépen fog menni. EZ ÍGY IGAZ és minden autóvásárló agyába bele kéne vésni- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz majnkopf #163308 üzenetére
Ha jól értem, van egy jól működő 320i-d (piaci áron kb. 1,2-1,5 millió), ami helyett szeretnél egy hasonlót, de legyen benne kétzónás klíma, ülésfűtés, tolatókamera, (androidos) navi éééés 300 lóerő minimális szervizköltséggel, mindezt 2 millióért.
Így leírva kicsit sántít, nem?
Vegyük az árat alapul.
Ennyiért vehetsz egy nagyobb 3-ast 300 lóval, de lelakott állapotban. A kétzónás klíma talán benne lesz a többi BMW-khez nem járt, vagy nem ennyiért.
Vagy vehetsz egy 170-210 lóerős Volvo S40-et, amit nem kell szerelőhöz hordani, méretben hasonló (hátsó üléssor szűkebb), van benne kétzónás klíma, sokszor ülésfűtés, szerencsés fogással talán navi (nem androidos), de a többit nem tudja.
Vagy vehetsz egy csupán 165 lóerős 2.4-es Avensis II-t, aminek szinte nincs fenntartási költsége, lehet benne kétzónás klíma és ülésfűtés (darabja válogatja), lehet benne navi (szintén nem androidos, hiszen az kb. az elmúlt 3-5 év szülötte), cserébe belül tágasabb a 3-asodnál minden tekintetben és jobban fogyaszt, de nincs vezetési élménye.
Vagy vehetsz egy kisebb, de újabb Mégane III-at, ami szintén nem lesz 300 lóerős, de kétzónás klíma, ülésfűtés, navi, alacsony szervizköltségek, jó futómű és motor jellemzik.
300 lóerőt ennyiért csak a BMW-dnél jelentősen öregebb nagymotoros kocsik tudnak ennyiért, de azok közül is óvakodj a prémiumoktól, mert azok rögvest keresztülhúzzák az alacsony szervizköltségek iránti vágyadat.
A helyedben kipróbálnék pár modernebb 150-200 lóerős kocsit (típus mindegy), mert a 320i után nem biztos, hogy a 300 lóerős aszfaltszaggató a következő lépcsőfok, főleg anyagi háttér nélkül nem. Ha nagyon viszket a tenyered és a mostani autó jó állapotú, akkor egy motorcserében is elgondolkodnék, még azt is könnyebb és olcsóbb kivitelezni. + utángyártott navi fejegység.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
válasz hobizoli #163300 üzenetére
Egyébként neked valami gondod van bármivel a mi nem kicsi és turbós? Úgy támadsz mintha bármi baj lenne egy nagyobb és kényelmesebb vassal a kis pöcsköszörűk ellenében- holott csak ízlés kérdése kinek mi a hozzá közelálló.
(#163309) Johnny_vT : ne haragudj meg de most te írsz butaságot. a v8 hang bármilyen fordulaton v8 hang lesz. Persze, lehet (értelmetlenül) üvöltetni, de a rotyogás és gurgula megvan alapjáraton is.
Nem mellesleg 8 év 2.5 tdi tapasztalat megjegyezném: nem kell 5-10 évente felújítani Neked mennyi saját tapasztalatod van vele?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Johnny_vT
senior tag
válasz vzsryl #163311 üzenetére
Bocsi, igazad van, elkalandoztak a gondolataim írás közben
Az Ave mellé még betehetjuk a 7. Accord-ot 2.4-el elég jól is megy, a futóműve is fasza, összességében talán a legbéemvésebb nembéemvé a listámról. Viszont annak nem vágom milyen a belső felszereltsége. (De bele való utángyártott Androidos fejegységről pont pár napja láttam videót )
(#163312) bitpork
A gurgulázás egy dolog, de a kolléga írási stílusából nekem úgy jött le, hogy ő nem a bugyogás miatt autókázott vele fél napig. Majd jön és pontosít
A 2.5 TDI nem tudom hogy jön ide. A két motort pozitív példaként említettem, azok a világból kimennek négyszer, meg vissza. Az említett bekezdésben annak a csodálkozásomnak adok hangot, hogyha olyan irgalmatlanul jó és sokáig elfutó a kolléga által ajnározott BMW V8, akkor miért is kell rajta 400 ezernél 1 milliós motorfelújítás?[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
-
Johnny_vT
senior tag
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #163314 üzenetére
Az nagy szervizzel kezdődik.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
majnkopf
tag
válasz Johnny_vT #163310 üzenetére
Köszi a választ. Igen jelenleg van egy tökéletesen működő (kopp kopp kopp) autóm amivel meg vagyok elégedve "teljes mértékben". Tehát akkor röviden tömören ilyen ársávban ekkora teljesítményű autót nem fogok találni ami nem lelakott példány. Motorcsere nem játszik, felesleges költségnek érzem amivel igazán sokkal előrébb nem vagyok ár/érték arányban. Nem mindenáron akarok váltani, marad ez csak gondoltam körbekérdezek létezik-e ilyen autó
egyébként audikat találtam így gyors keresésben, s8, a8. illetve bmw 745i-ket. ezek a kerülendők vagy ezeket 1-2 misi környékén azért árulják, mert már a felejtős kategória?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz majnkopf #163318 üzenetére
Ezeket 1-2 misiért azért árulják, mert ha melléteszel még 2-3 misit, aztán évente további 1 misit, akkor talán elgurulgatnak, de jók sosem lesznek.
Szarkazmus ON:
Reality check: ha egy hasonló korú 160 lovas Avensis is drágább egy S8/A8/745i-nél, akkor az aztán vajon mitől lehet?
Szarkazmus OFFÖrülök, hogy a legendás V10-es E60 M5 még nem került a látóteredbe
Volt nemrég egy TC cikk egy régi V8-as Audi A8-ba szerelmes emberkéről, nagyon tanulságos lenne elolvasnod. Most nem találom, valakinek megvan a linkje?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
-
Johnny_vT
senior tag
válasz focvis #163320 üzenetére
Ha a gyorsulási érzet kell neki, akkor nagy nyomatékot keressen.
Szombaton körbevittek + vezettem egy régi S60 2.5T-t. Hát a fejem majd leszakadt Igaz volt rajta katalizátor nélküli sportkipufogó és sportlégszűrő, így kicsit több lehetett benne a gyári 210 lóerő / 320 Nm-nél.Ehhez képest az ő 3-asa 170 paci és 210 Nm (körüli). Ez akárhogy nézem +50% forgatónyomaték alacsony fordulattól.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
BigBlackDog
veterán
válasz majnkopf #163318 üzenetére
Ha már így feljött a téma. Pont múlt hét vége felé mutatta az egyik kolléga az automata vényóc hetes Bömijét (E38, 1998-as, 735i, ha jól rémlik). Belül egész tűrhető az állapota, elég jól felszerelt (memóriás ülések, gyári navi, gyári naprolók hátul, stb.). Kívülről már több helyen elkezdett a rozsda dolgozni, díszlécek egy-két helyen hiányoznak, elállnak, fényezésen is van hiba, egy-két horpadást is láttam itt-ott.
Szerintem kb. 0.5-1 éve lehet meg neki. Ezalatt rendbe rakta a motort (900e Huf, de nem volt semmi végzetes baja), kapott "jóhangú" hátsó dobokat (alapjáraton is felébreszti a szomszéd utcát) és egy mélynyomót a csomagtérbe. Még van egy-két dolog, amit csinálni akar rajta, aztán jöhet a külső és a fényezés rendberakása.
Én nem teljesen értek egyet ezzel a prioritási sorrenddel. Meg valahogy ilyen idős autónál inkább a gyári állapotra törekednék, főleg, ha ennyit rászánok.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #163323 üzenetére
Tökre egyetértek veled. De közben lehet, hogy ő már nem akar továbbadni a kocsin. Vagy addig hajtja, amíg gtk lenne a következő nagyszerviz, vagy összetöri egy esős kanyarban a kipufogó hangjára való túlzott gerjedés közben.
Viszont jár neki a virtuális pacsi, amiért nem egy 60 lóerős Civic-et "sportosított" fel, mint a környezetemben oly sokan (Ettől függetlenül elítélem az ilyen jellegű hülyegyerektuningot. Meg majd ő is sajnálni fogja, ha a szomszéd falunál/városnál messzebbre kell utaznia vele.)
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Talán túloztam - ezért is az OFF TOPIK megjelölés - de ahhoz mindenképp tartom magam, hogy 5-6 km-es utakra nem szabad dízelt venni. Se ilyet, se olyat, se amolyat. (A futárszakma más, mert ott a kocsi többet megy mint áll, de "hétköznapi" használatra igaz a fenti.)
Kifejtenéd a szempontjaidat, ami alapján ostobaságot írtam?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
KAMELOT
titán
válasz kisza25 #163307 üzenetére
Szerintem az olvasókat rendesen félrevezetik. Ugyanis egy nagyon jó haverom SKODA gyárban dolgozik elég jó pozícióban a gyártásnál és van egy másik ismerősöm is az AUDI győrnél is. Szóval tudom mit írok.
Ja persze....akkor a DACIA 7000 euros árával a gyártó keres 500 eurot. Azért ekkora hülye egyik autó gyártó sem lesz! Ja és akkor miből húznak fel csarnokokat.
A fejlesztések meg már réges régen megvannak, ugyanis semmi újat nem tudnak mutatni már az autógyártásban. Motorok ugyan azok, csak manapság a turbó nyomást növelik, így növelve a teljesítményt, ami viszont nem éppen jó egy 4 hengeres kis motornak hosszú távon.De mindenki azt hisz el amit akar. Én a dolgokat tudom és láttam is! Úgyhogy a cikkekben meg bárhol csak hazugságot közölnek ezen a téren.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Integrale
veterán
válasz KAMELOT #163328 üzenetére
A daciat azert ne vedd ide, mert ott a fejlesztesi koltseg mar nem terjed ki mindenre (levetett, mar korabban kifejlesztett Renault dolgok), illetve hasznaljak ugyan azt az alkatreszt tobb modellben ism szerinted miert szovetkeznek gyartok, fenti peldaval elve Renault es a Mercedes?
Persze, csak turbonyomast emelnek, foleg akkor amikor bekerul +1;2;3 turbo, vagy vannak eltero komponensek a gyengebb es erosebb kozott, sok eetben nem csak szoftver.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
m3tr0
senior tag
válasz KAMELOT #163328 üzenetére
Azért kár volt hanyagolni a topikot azt látom.
Szóval mindenki hazudik de te igazat mondasz.
Olvasva az autóról szóló írásaidat erősen kétségbe vonható a szavahihetőséged...Igazából mindenkinek német prémium autót kéne venni gázzal, 400 ezres futás mellett, mert olcsó hozzá minden...és gumi is van rá cirka 3000 Ft-ért ami Goodyear...
Hihető. Ja nem, nem az.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Johnny_vT
senior tag
válasz KAMELOT #163328 üzenetére
Nem kell közgazdásznak lenni, hogy megértsd.
Nagy vonalakban:
Autó ára = anyagbeszerzés + gyártási ktg + bérktg + értékesítési ktg + marketing + fejlesztés
Te ott tévedsz, hogy szerinted az autó ára csak a harmadikig tart és nem érted, hogy a maradék három tétel hogy jön ki 500 euróból.
Nem jön ki.
A forrásban megjelölt profit margin az a teljes összegre vonatkozik, nem csak a gyártásra, tehát ebben benne van az általad említett csarnokfelhúzás is. De mivel te a dolgokat tudod és láttad is, ezért bizonyára csak viccből írsz f***ságokat- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #163323 üzenetére
Az E38-at sokan elcsúfitják pedig gyári állapotban nagyon szép és elegáns autók. Az utód E65 meg olyan ronda mint a bűn szerintem, valahogy ssoe tudtam megszokni ezt a Bangle-féle dizájn vonalat a BMW-nél.
Més que un club!
-
gzbotii
veterán
válasz KAMELOT #163328 üzenetére
Magyarán: minden ami ma van, már 40 éve ki van találva, az üzemek is ott voltak, csak álcázva. Csak le kell venni a polcról Jurgen alltal 1972ben odarakott 1.4 TSI, DSG Golf 7 terveit, az erre (azóta is) kész gyártósorral és szén csak esik be a pénz.
Most már mindent értek.Szerinted egy wolfsburgi mérnöknek mennyi a fizetése? Egy új motorgeneracion hány fős mérnökcsapat dolgozik? És akkor még csak a motornal tartunk.
Chemtrailrol van valami belsős infód?
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
8th
addikt
válasz Johnny_vT #163327 üzenetére
TDI-s körökben forgok immáron több mint tíz éve és azért van már bőven tapasztalat ezekről a motorokról, személyes is közvetett is. Sűrűbbre vett olajcserével rohadtul semmi bajuk nincs a napi pár kilométeres távoktól. Legfeljebb nem 700ezer kilométert fog elmenni felújítás nélkül hanem csak 400ezret. Hatalmas tragédia.
-
m3tr0
senior tag
válasz BigBlackDog #163336 üzenetére
Gázos autóm még nem volt és a Hiltonban sem söröztem még.
De komolyan lecserélem a Civicet és veszek hetes péjemfét vényócas gázos benzinessel mert ahhoz minden IS olcsó.https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Qru
MODERÁTOR
Elég lesz az offolásból.
#nincsbennetarcsi
-
KAMELOT
titán
válasz m3tr0 #163331 üzenetére
Tudod mit...nyugodtan gyere el ide Komáromba ahol lakom és szívesen megmutatom neked az autómat a papírjaival együtt. Esetleg rámehetsz szlovák oldalakra és megnézheted, mi mennyibe kerül.
Az, hogy te nem ismered, nem hallottál róla, még nem azt jelenti nem létezik.Ja most jut eszembe....akkor az eladásaim a PH-n is víziók és a gépem a cuccaim között is csak kitaláció szerinted.
Majd, hogy elhidd, valamelyik nap viszem a sebváltót megcsináltatni és majd lövök képeket.
(#163334) alázógyík: Ha neked a valóság leírása trollkodás, akkor maradj nyugodtan ebben az álomvilágban, amit kialakítottál magadnak! Hajrá! Talán majd egyszer felébredsz és azt mondod...jééé tényleg van ilyen!
(#163344) Qru: Téged is régen láttalak!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
8th
addikt
válasz KAMELOT #163346 üzenetére
Hihetetlen vagy komolyan. Mennyi bele egy normális lengéscsillapító? És egy pár gyári minőségű féktárcsa fékbetéttel? Mennyi egy vezérlés szett és azt mennyiért cserélik ki? Mennyiért bontják le a váltódat, hogy megkuplungolják a kocsit? Mennyi rá egy garnitúra középkategóriás gumi? Ha kap egy követ a szélvédő mennyibe kerül bele egy új? És ezek csak az olcsó kopó dolgok. Volt anno a családban Audi D2 S8. Lehetett hozzá olcsó kopó alkatrészt kapni de az kivétel nélkül annyit is ért mind... Nagyságrendekkel olcsóbb fenntartani egy „proli" H Astrát mint egy tízenpár éves prémiumautót. Ráadásul nem is egy hoki fapad hármasról van szó amihez van bontóban ill. utángyártottban is minden hanem egy hetesről.
-
proof88
addikt
válasz KAMELOT #163346 üzenetére
Én nem értek az autókhoz, de hogy sikerült 3 ezerért darabját venni a guminak?
Én tavaly a B Corsámra 32-ért vettem a 13"-as nyári szettet, 1 évesen, használtan, szóval darabja 8 ezer volt. De az 1 éves és majdnem gyári profilmélységgel.
Téli szettet is hasonlóan vettem, 36-ért.
Gondolom annak a bömösnek nem 13"-as kerekei vannak. -