-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Kokszosodásról érdeklődnék. Amit tudok: direkt befecskendezős motoroknál (legyen az VW TSI, vagy a 2,5 literes Lexus IS) idővel mindenképp előjön, mert konstrukciós hiba és punktum. Olvastam Novoth Tibi cikkét a dióhéjszórásról is, tehát egy alap fogalmam van már a témáról.
Ami érdekelne, hogy közvetlen befecskendezős használt autó vásárlásánál mik a tuti intő jelek, hogy a motor közeleg a dögrováshoz? A tulaj udvarán azért csak nem kapnánk szét a hengerfejet. Van erre beavatkozásmentes mód?
Egyáltalán nevezhető-e ez dögrovásnak, vagy ha a tönkremenetel előtt tisztítva lesz, akkor kvázi újjászületett a motor?
A kérdés azért foglalkoztat, mert Németországból szeretnék kocsit hazahozni és szívem szerint inkább itthon tisztíttatnám ki a kinti ár töredékéért. Mennyire kockázatos egy hazaút, ha a jelekből már egyértelműen megtörtént a baj?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Először nem tudtam mi a csuda történt, így már értem. Jogos a dolog, ezen átsiklottam, elnézést.
Ettől függetlenül tartom magam hozzá, hogy a téma nem volt off-topik, így legalább a reakció kommentek maradhattak volna. Autóvásárlás előtt állok és sokkal egyszerűbb így nagy mennyiségű adathoz jutni a különböző típusokról, mintha egyesével kérdezgetném őket.
Írtam korábban egy 400 soros Excel-t, amiben kb. 45 autótípus szóba jöhető motorváltozatai és variánsai szerepelnek. Senki sem akarja, hogy sorról sorra elkezdjem azzal interjúvolni itt az embereket.
Másrészt, ha találok is hozzáértőt, aki néhány típusban nagyon jártas, az még mindig elég szubjektív, hiszen ami "Papp Jóskánál" tönkrement, az "Kovács Julinál" lehet, hogy nem. (Valós személlyel való egyezés a véletlen műve )A kérdést megelőzvén a Totalcar népítéleteket a legtöbb kiszemelt típushoz már végigolvastam. Azok minősége, komolysága és sokszor beleszerelmesedettsége baromira változó, egyáltalán nem konzisztens. Ezért is terveztem meg és készítettem el a kérdőívet, hogy a számomra igazán fontos szempontoknak és kérdéseknek megfelelő információhoz jussak.
A végére egy kérdés: az aláírásomból is törölni kell a linket? Nem akarok még egy figyelmeztetést vagy tiltást, még csak tegnap regisztráltam
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Fogynak a típusok a 400 soros Excel-emből, de ideje tovább szűkíteni
Mai kérdés: Lexus IS 250 vs. Mercedes-Benz C-Klasse (W204/S204) közül melyiket tudnátok inkább ajánlani? Van köztünk tulaj ezekből a típusokból?Felhasználása az idő java részében városi utakra, azon kívül viszont 700+ km-es autópályázásra. Megtett utat tekintve ez kb. 50-50%, de az autópálya nyűgjei miatt az ottani használat élvez prioritást.
A Lexus egyértelmű, hiszen csak egy motorral szerelték Európában.
A Mercinél kicsit bonyolultabb a helyzet. Szívem szerint abból is a 6 hengeres 230-at venném (motorkód: M272KE25 2007-2009-ig), de az nálunk Németországban is elég ritka. A 2009-es facelift utáni turbómotorral szerelt változatok már nem férnek a keretbe, így ezen kívül 1.8-as (M271KE18ML red. 2007-2008) és 1.6-os (M271KE18ML red. BlueEfficiency 2008-2009) 180K vagy a szintén 1.8-as 200K (M271KE18ML 2007-2010) jöhet szóba.
A felsorolt variánsoknak milyen nyűgje-baja van, amire figyelnem kell? Futásukat tekintve 130-220 ezer km között van minden példány és hála a német precizitásnak, jellemzően rendesen, márkaszervizben voltak karbantartva.
Általánosan: a kis futásteljesítmény vagy azt jelenti, hogy városi kocsi volt (ami nem jó), vagy azt, hogy az idő felében nem futott (ami talán jó). A nagy futásteljesítmény ezzel szemben azt jelzi, hogy rendesen autópályáztak vele. Melyik a kedvezőbb?
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Morris #157901 üzenetére
Én Németországban élek és itt is jellemző, hogy az emberek legnagyobb része nagy dízellel áll a reggeli dugóban. Őket per pill nem tudom megkérdezni, de akkor téged: tudatos volt, hogy ilyen felhasználásra dízelt vettél, vagy a vásárlás idején éppen ez kocsi volt elérhető, jó paraméterekkel?
Saját példával élve: nekem mióta új kocsi vásárlását tervezgetem eszembe sem jutott a dízel. Az idő 85%-ban, de csak a megtett táv 50%-ában városi használatra lesz a kocsi és úgy voltam vele, hogy inkább a benzint fizetem, mint a szervizt. Így jutottam a döntési folyamatban nagyobb turbós/kompreszoros sornégyes és a szívó v6-os motorokig. A megbízhatóság miatt ezen belül is főleg utóbbi vonz.
Túl ésszerűen gondolkodnék, vagy van valami, amit nem tudok?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
-
Johnny_vT
senior tag
válasz szőröscica #157937 üzenetére
Ezzel a bömössel nem csak a Gastra-Focus-Megane tengelyen lépünk túl, hanem egyenesen másik bolygón landolunk És a mosolygós fej ellenére nem viccből, hanem komolyan értem. Aki népautók közt keresgél, mert megbízható társ kell neki, valószínűleg nem akar fenntartani egy szénné extrázott öreg prémiumot.
Ezt a "kis" alkut meg ugye csak viccből írtad? A tulaj "Nem minden áron eladó" jeligével hirdeti
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz szőröscica #157941 üzenetére
Ne haragudjon egyik fél sem, nem akarok a vevő zsebében turkálni. Node 20 éves nagymotoros prémiumatutót akkor sem túl fair, logikus, okos, morális dolog ajánlani olyannak, aki már a kocsi megvásárlásának tényével is legalább egyötödével átlépi a rendelkezésre álló keretet!
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #158119 üzenetére
Na ja, én ezért ültem vissza a szülőktől kölcsönkapott 1.5 dCi Clio-ból a jó öreg F Astrába. 11 km a munkába a kora reggeli 0 körüli (néha alatti) hőmérsékletben.
A Clio-val maxon kellett tolni a hideg levegőt az első 1-2 km-en, hogy egyáltalán a pára le tudjon menni az üvegről, aztán úgy 6-7 km körül kezdett lassan jönni a meleg levegő, hogy a kezeim ne fagyjanak a kormányhoz. Persze azt csak 1-2-es fokozaton szabad járatni, mert azonnal visszahűl
Megjegyzem, álomba illően csodálatos városi zöldhullámot kell elképzelni erre a 11 km-re (20, dugóba érve max 30 perc). A motor kellemes szürke füsttel jelezte minden gyorsításnál, hogy ő sincs oda a használati módért.Aztán vissza a csacsi öreg Astrába, amiben a második lámpánál már van meleg és mire a Clio-ban elkezdett leolvadni a kezem, itt már 85-90 fokon volt a víz.
Persze ilyen rövid "ingázás" semmilyen autónak nem tesz jót, de szvsz ekkora távon egyszerűen hülyeség dízelt venni.
Valaki elmagyarázná nekem, hogy a magyar autóvásárlók (akár használt akár új) miért vannak annyira oda a dízelekért? Megbűvöli őket a mesébe illő fogyasztás? Nem fogják fel, hogy a pénz nem az üzemanyagon, hanem a szervizen megy el?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
A trendet szerintem jobban formálja a többszöri dízelbotrány, a dráguló dízel és a többfelől (Németország, Franciaország) hallható dízel stop törvénytervezetek. Ezek eljutnak az egyszeri vásárlóig a saját információcsatornáin.
A meghibásodásokkal szerintem mindenki úgy van, hogy "áhh, velem ilyen biztos nem lesz, hiszen x százezer példányt gyártottak és a Jóskának se ment még tönkre semmi".
De az is lehet, hogy az elmúlt 10-20 év roncsimportja miatti féktelen szívás tényleg most kezd révbe érni.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #158152 üzenetére
Lehet hülye kérdés, de amúgy a szellőztető rendszerbe nem helyez néhány gyártó fűtőszálakat? Pont mint egy hajszárítónál, kb. úgy tudnám elképzelni. Nekem tök logikusnak tűnik, főként a dízelekhez a kora reggeli indulás miatt.
(#158151) MunezXBK: Megcsináltam a leckét és utánajártam ennek is az autóvásárlás-tervezés hajnalán
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Valószínűleg elsiklottál a mondandóm egy részlete felett, vagy nem hangsúlyoztam eléggé, hogy én a városi használat miatt csodálkozom ennyire.
Gondolom az évi 50ezret nem városban teszed meg. De ha igen, akkor is ennyi futásnál már nem kérdés az üzemanyag az általad levezetett érvelés miatt.
Nálam évi 10 ezer körül fog alakulni, itt szintén nem kérdés, hogy kerülném a dízelt.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Előre is elnézést, hosszú
Segítségeteket szeretném kérni egy vitában, mert egyszerűen elfogytak az érveim. Vagy legalább csak annyit írjatok, hogy én élek a fellegek között, vagy a vitapartnerem tájékozódik rossz helyről
Előzmény:
Autó vásárlását tervezgetem egy ideje. A több hónapos kutatásom eredményeként engem a Lexus IS, Honda Accord, Toyota Avensis és Mazda 6 érdekel leginkább (mind benzinesben), ebben a sorrendben. Több fórumot olvasva is tisztában vagyok a típusok szervizigényével és bajaival (mármint ahol van egyáltalán). Legalábbis úgy érzem. A kocsit városon belül és egy-két havonta 1000+ km-es autópályázásra használnám (évi max. 12 000 km).Adott egy idősebb rokonom, aki nagyon szívügyének érzi az én jövőbeli autóvásárlásomat és mindenképp úgy érzi, hogy segít az érveivel, amiket "ismerőstől hallottam" tud csak alátámasztani. Így mondja, hogy a Mazda 6 G-generációja ugyanúgy rohad, mint a H, a Lexus-ra pedig 1000000%, hogy vásárlás után azonnal rá kell még költeni 1 millió forintot a kuplungcsere, kettőstömegű, és a váltójavítás miatt, mert az Aisin automata szar. (Neki volt céges 2.2 D-CAT automata Avensis-e, ami köztudottan rossz konstrukció, ennek ellenére azzal nincs baja.)
A végszó, hogy vegyek inkább egy 18d 1-es vagy 3-as BMW-t a Bangle-érából, annak ellenére, hogy én napi 5-10 km-t autózom városon belül. Hogy majd hétvégén kikormolom az autópályán, meg a BMW javítása olcsóbb a Lexusnál (ebben igazat is adtam neki) és hogy valójában nem is szokott semmi tönkremenni rajta. (Korábban E46 20d-vel járt, kettőstömegű csere után tényleg hibamentes volt másfél évig, amíg eladta.)
Szóval szerintetek próbáljak még ágálni az érvei ellen, vagy hagyjam rá, aztán fogadjam el, hogy évekig hallgatni fogom a "demegmondtam"-ot?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz molnarpeter #160378 üzenetére
8000-10000 euróra lőttem be a keresőt, és ezen felül maradna a vételi nagyszervizre és további javításokra.
A hibridektől nem ráz ki a hideg, de az autópályás dinamizmust szeretném megőrizni, amiben tudtommal ezek nem bővelkednek. Mi jár a fejedben?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz i-sti #160380 üzenetére
Haha, köszi! Sajnos a hosszú, egy seggel végigvezetendő autópályázás miatt van szükségem a nagyobb vasakra.
Ha meglenne rá a pénzem, hogy két autót tartsak fenn, akkor tök triviális, hogy vennék egy kisebb benzinest vagy hibridet és mellé egy nagy dízelt autópálya cirkálónak. Sajnos nem ez a helyzet
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz i-sti #160386 üzenetére
Pro:
- nem kell félni az előéletével kapcsolatban
- garanciális javítások, szerviz
- kialkudható kedvezmények és extrák
- egyéni extralista, szín, felszereltség
- újszag
- életkirálya érzésContra:
- korai értékvesztés
- azon jár az agyad, hogy mennyivel nagyobb/fullosabb kocsit vehettél volna használtan
- mindentől óvod és félted majd, amit túlzásba is vihetsz
- ha meghúzzák, akkor rémálmaid lesznek egy darabig
- bejáratási időszakra figyelni kell (ha van)
- baj esetén valószínűleg még nincs bontott alkatrész, így drágább[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Régebben (talán most tél elején?) olvastam Totalcar-on egy cikket. Ebben bemutattak egy illetőt, aki saját készítésű külső szoftverrel kigyűjtötte egy táblázatba a mobile.de adatbázisának egy részét. Gyakorlatilag képek és sallang nélkül kapott egy baromi nagy listát a hirdetett autókról, amit aztán könnyebben böngészhetett, szűrhetett, stb.
Tudtok hasonlóról, ami nyilvánosan elérhető?
A kérdés azért foglalkoztat, mert sok változót akarok kombinálni, szűrni és ehhez a mobile keresője egyrészt túl korlátozott, másrészt lassú, harmadrészt 1000 találatból ha van pl. 320 Ford Focus, akkor azokat nem akarnám egyesével végigkattintani.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz bitpork #161265 üzenetére
Hát nagy kár lenne pedig
Nyilvánvalóan azért aggályos a dolog, mert így nem tolja az ember képébe a hirdetéseket az oldal, ezzel pedig bevételtől esik el. De egyúttal maga az adatbázis szabadon hozzáférhető lenne, így emlékszem a cikkből. Csak el van rejtve a fenti ok miatt
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
No, akkor bedobom a kérdést itt is. Nem lesz egyszerű, kapaszkodjatok
1. Tétel: előzmények
Hosszas huzavona után leszűkült a vágyott autó három típusra: Lexus IS 250 (XE2), Honda Accord (7/8), Toyota Avensis (8). Aztán közben elköltöztünk, ami a tervezettnél kb. 2-szer többe került, így szűkült az a bizonyos gatyamadzag. Mérlegelni kell, hogy toljam-e fél/egy évvel a vásárlást, vagy vegyek visszább az igényeimből és úgy válasszak újra.
Őszintén? Már elegem van az 1.6-os F Astrám kényelmetlenségéből, elviselhetetlen autópályás szélzajából (Magyarország-Németország ingázás kb. kéthavonta) és a negatív presztízséből (a minap ingyen hirdettek egy teljesen működőképes szedánt Facebook-on "csak vigyétek már!" jeligére).2. Tétel: mi kell / mire vágyom?
- Mi kell?
Megbízhatóság, el nem romlás. Benzines a rövid városi utak miatt. Viszonylagos csend 130 feletti utazótempónál is. Legalább 2 ülés és 2 ajtó, de egy (nem Audi-A6-böhöm) kombi is oké.
- Mire vágyom? - azaz ha még ezeket is teljesíti, már megyek is megvenni
Örök élet és egy nap, kopóalkatrészeken kívül. Legyen elegáns, csendes és kényelmes, de ha rámjön az öt perc élvezzem azt is, hogy hajtom (motorhang, útfekvés, gyorsulás). Legyen minél fiatalabb. Tudja a 170 és gyorsabb utazótempót elviselhető módon.3. Tétel: preferenciák
Ha meg tudtok győzni bármibe belemegyek. Keret max. 5000 euró + ügyintézés, szerviz.Kérdésem a végére röviden: van esélyem ilyen feltételekkel kocsit találni, vagy üljek meg a seggemen amíg újra megtelik a malacpersely?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #161274 üzenetére
2004 még lazán "minél fiatalabb" ennyi pénzért
Volvo-ból én is a jó hírű öthengerest preferálnám. Köszönöm a meglátást, tippet!
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Luck Dragon #161282 üzenetére
Ha már 3-as Mondeo, akkor igazad van, hogy ez is képbe kerülhet. Sajnos kettejük közül inkább egyik sem tetszik Még szerencse, hogy ésszel (is) vásárolok, nem csak szívvel, így kösz a tippet!
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Ezért fogalmaztam kétrétűen az eredeti kommentben: a "mi kell?" ami az alap, a "mire vágyom?" pedig szerintem nehezen összehozható ennyiből, de hátha.
"menjen is autópályán halkan gyorsan 170+ meg rövid városi utakra is"
Ebből triviális, hogy az első megállapításod elhanyagolható. Ezt tette neked szóvá Luck Dragon. Ugyanis ha csak 130-al, ha 170+-al megyek autópályán, attól még ugyanúgy lesznek rövid városi utak.(Nem bánom, ha nincs 320-ig skálázva a kilométeróra, csak legyen elviselhető a pályázás.)
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
A fogyasztás még nem lenne fő szempont. Úgy vagyok vele, hogy inkább a benzinkútra járok, mint a szervizbe. Ezért is hajlok inkább a nagyobb szívó benzinesekhez. Szerk.: tisztában vagyok vele, hogy nincs közvetlen összefüggés ezek között, de korreláció az van
Egyelőre a sorötös S40/S60 ami tényleg bejövős az említettek közül. Utánajárok a modelleknek, de nem tartom kizártnak, hogy inkább megvárom, amíg újra feltöltődik a zsebem és beülök egy Lexus-ba, ahogy azt már terveztem
Szerk2.: Sajnos ezek a széphangú öt- és hathengeresek az EU-normák miatt kihalófélben vannak. Ha most vennék egy Volvo-t, akkor lehet, hogy már csak brutálisan leharcolt Lexus-ok/bármi más közül válogathatnék, mire az eladásra kerül. Tehát kicsit úgy vagyok vele, hogy most vagy soha (de ez igaz mindkettőre).
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
A méretben sem mehetek el a végtelenségig, mert emelős helyek vannak a mélygarázsban Mondjuk a szomszéd W202-ese elfér, attól nem sokban tér el az S60, ráadásul egy Corsa mellett van a helyem
A meglátásoddal egyetértek. Mellesleg kevesebb alkatrész = kevesebb hibaforrás. Ezért is próbálom kerülni a turbós, kompresszoros, turbós+kompresszoros, két-három turbós stb. motorokat. A down-sizing óta pedig mindez az egyre kisebb lökettel párosul, ami nagyobb megterhelés a motornak.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz rbalint88 #161348 üzenetére
Kár, hogy szétcseszték a futóművét, mert nagyon szép állapotúnak néz ki :/ (Remélhetőleg csak rövidre vágták a rugókat, így könnyen helyreállítható, a matrica meg ha valakinek nem tetszik eltávolítja.)
Költői kérdés, most ettől az Auditól függetlenül: van olyan ember, aki kifejezetten a tuningolt (vagy legtöbb esetben inkább csak "tuningolt") kocsikat keresi a használtautós oldalakon? Csomószor botlottam már boyracer-esített, amúgy normális állapotúnak kinéző példányokba, amikért annyit vagy sokszor többet kérnek el, mint a hasonló állapotú gyáriakért.
Ad 1: Egyrészt jogos, mert aki otthon vagy műhelyben barkácsolja a kocsiját, az feltehetőleg többet foglalkozik vele, mint Átlag János, így talán jobban karban van tartva. (Meg jobban van hajtva is...?)
Ad 2: Sajnos ég és föld a különbség a profi tuningmunkák és a házibarkács között, amit ezek a tulajok a legritkább esetben ismernek csak el, ezért a magas ár.
Két ismerősöm is boyracer, az egyikük 6. generációs 1.4-es ős-Civic-kel "csapatja". Nála a karbantartás csak elméleti fogalom, azaz mindig mondja, meg elkölt végtelen pénzt új ablakmosófolyadék vezetékre és felnire, miközben egy éve lóg a tetőkárpit, két éve repedt a szélvédő sarka, fél éve kiszakad a 4 kilincsből három a helyéről és két hónapig nullára kopott fékekkel, utánfutózva tiporja a kocsit. A másikuk 4. gen Swift-tel tolja. A motorhoz ő sem nyúl, de matrica az van, LED-es nappali fény belefúrva a lökhárítóba, ültetés porig és olyan kipufogó, ami miatt áldottam az eget, hogy külön kocsival utaztam Horvátországba pár éve.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #161928 üzenetére
Hasonló gondolatmenetből indultam ki én is, mikor tél közepén komolyabban elkezdtem az autóvásárlás témájával foglalkozni.
Újabbat kb. 6-8 éves korig? Modern belső, modern (bonyolultabb) technika, várhatóan kevesebb futás, kevesebb rozsda(?), várhatóan kisebb fogyasztás, várhatóan drágább alkatrészek + az egész tetejébe a downsizing őrület, ami még a 900 köbcentis fingóból is 150 lovas kihegyezett turbómotort csinál
Régebbit max. 15 éves korig? Magasabb kategória, magasabb kényelmi szint, egyszerű technika, várhatóan magas fogyasztással, várhatóan jóval megbízhatóbb műszaki tartalommal, de a nagyobb kategória miatt szintén drága alkatrészekkel
Utóbbi mellett döntöttem és sorra hullottak ki a 3-asok, A4, Passat, stb, stb, stb amíg hónapok kutatása után el nem jutottam a Lexus IS-Toyota Ave-Honda Acc-Volvo S60 kvartetthez.
A saját prioritási listámat már felállítottam, a többi a piacon és a türelmemen múlik
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz stickermajom #161951 üzenetére
Na ja, nekem is a súly/lóerő+nyomaték arány ami szúrja a szemem. A 7. gen árai meg továbbra is az egekben és a belseje sem tetszik annyira. A legjobb viszont, hogy már azt is elérte a boyracer feeling, alig találni gyári állapotút (mármint a nem széthajtottak közül). Nem tudom mi van a 18-22 éves korosztállyal, de ha meglátnak egy Hondát, már rakják is alá a kályhacsövet, meg vágják a rugókat. Tisztelet a kivételnek
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz mettyuz #161970 üzenetére
Nem írtad, hogy van-e / terveztek-e gyereket és azt sem, hogy milyen időtávra kéne ez a kocsi. Minden esetre a Fiestát már a síelés miatt is kizárnám, meg lehet, hogy hamar elmegy a kedvetek ekkora utaktól egy ilyen kisautóban (Bár már ennek is a motorja pici csak, a kaszni egyre dagad, mint a Polo.)
Szóval szerintem méretben minimum a Golf-Focus szintje, az egy ideig még gyerekestül is elmegyÉvi 24 ezres futással, aminek csak kb. 1/4-e város már mindenképp dízelt javasolnék, ha díler lennék. Viszont nem vagyok kereskedő és kifejezetten ódzkodom a dízelektől is. A napi munkábajárás kínozni fogja a motort az tuti (plusz télen várhattok a meleg levegőre), de 1-2 hetente a szülői látogatással és kirándulással simán megtisztul.
A megszabott pénzkeret és elvárt kor elég komolyan leszűkíti a reális modelleket, esetleg érdemes lenne külföldön (első sorban Németországban) is körbenézni, minimum egy jól beállított mobile.de kereséssel. Ott most indul a nagy dízel-para, elkezdtek már zuhanni az árak. Emellett extra fícsör, hogy a kocsik jelentős része szervizkönyves és nem magyar, hanem német minőségű utakon gurult idáig
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz mettyuz #161972 üzenetére
A német, a prémium és a dízel egy varázslatos szókombináció, ami sokak rémálmában megjelenik
Konkrét tippet nem biztos, hogy tudok adni, mert tök más kategóriában vagyok érdekelt. Viszont nagy általánosságban:
- a nagyobb drágább (triviális)
- az újabb drágább (triviális)
- a bizonyítottan jó konstrukciók drágák (kisebb értékvesztés miatt, lásd pl.: 2006 utáni Lexus IS benzines kereken kétszer annyiba kerül mint a dízel, pedig újonnan egy árban voltak)
- a modern motorok keveset fogyasztanak és általában megbízhatóak
- a modern motorokkal ha baj van, akkor az drága mulatság
- Wikipedia a barátod, ha technikai adatokra és a motorok származására vagy kíváncsi
- ha a böngészés közben vannak típusok, amik komolyan megtetszenek, akkor itt és a márka csoportokban mindenki örömmel válaszol a konkrét kérdésekrePár tipp a végére:
A Mégane III és a Lagúna III állítólag elég jól sikerültek és az előző generáció borzalmai miatt nagyon nyomott áron dobják az ember után.
Az örökzöldek, mint a Toyota (Corolla, Avensis), Honda (Accord, esetleg Civic, kizárólag ha nem volt boyracer-esítve), a Mazda (3, de inkább 6) és a 2010 előtti Volvo-k (S40, de inkább V50, S60, V70) motorikusan kiemelkedőek. (A Mazda mondjuk az új 2. generációt is beleértve rohad mint a földre hullott szilva a karossziéria elmaradt galvanizálása miatt. Nagy kár érte, műszakilag egy különösen jó típuscsalád.)
Fordokról nem tudok sokat mondani, ahogy a többi franciáról sem.Szerk.: Bocsi, elszaladt velem a ló. A "pár tipp" írása közben végig benzines változatokra utaltam. A Hondák dízelei és a Volvo öthengeres dízele úgy tudom nagyon királyak, a többit tekintsd kérdőjelesnek (A fenti példában a Lexus dízel pl. az Avensis-ből lett átvéve, szóval nem minden arany, ami Toyota, sem! )
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Most kivételesen nem magamnak, hanem egy haverom nevében kérdeznék. 1 millió forintig, max 1,2 millióig keres benzines utazóautót, ami több egy sima közlekedőedénynél. Kifejezetten nem BMW-re gondol, de azért legyen benne bugi, ha hétvégén kedve támad meghülyülni.
Szedánforma vagy csapott hátú (de a kombira már húzza a száját), "becslése" szerint 130-170 lóerő vagy több. A fogyasztás nem fontos. M7-esen ingázna vele munkába 10-15 km-t, illetve minden második-harmadik hétvégén Fehérvár - Nagykanizsa távot. Ez a gyakorlatban eddig kb. évi 15-17 000 km-t jelentett, de a mostani III-as Golfjának már nagyon lóg a bele és azt mondja, a kényelem hiánya miatt felér egy kínzással a használata.
Épp a felhasználásából fakadóan olyan kell neki, ami nem áll folyton a szervizben (pedig az Alfák nagyon bejövősek). Inkább ritkábban adna ki többet a javításra, mint gyakran keveset. Azt mondja felőle jöhet akár "nagy szedán is" (itt talán A6-osra és társaira gondolt, nem kérdeztem rá külön), csak tudja a fentieket.
Javasoltam neki a Volvo S40/S60-akat, mert én most azokra csorgatom a nyálam, de eléggé régi és lelakott darabok vannak csak ennyiért. Avensis II-re még rábólintana, de az súrolja a költségvetést és állítólag pont hogy közlekedőedény.
Tudnátok javasolni valamit?- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz rbalint88 #162812 üzenetére
Alfára nem merném rábeszélni tiszta szívvel Az Audi korrekt ötletnek tűnik és már akkor (is?) jó kocsikat gyártottak. Ellenben max 2-3 évvel lehetne fiatalabb a B5-ös a mostani Golfjánál és utóbbi bajainak legalább fele pusztán a korból fakad. Azért felvetem őket neki
gzbotii és BigBlackDog kösz a tippet! Viszonylag modern külső, tágas belső, hatalmas csomagtér és többnyire jó motorválaszték. Az 1.8 a legmegbízhatóbb belőle, vagy nézegethetünk nagyobbakat is? (Esetleg németországi behozatal szóba jöhet, mert itt még nyomottabbak az áraik. Ha már itt élek, legalább ennyi hasznom legyen )
Ami még hirtelen beugrott: Focus / Mondeo? Jó a futóművük és kényelmesnek is mondják őket, de a motorválasztékban nem vagyok, hogy mit szabad és mit nem.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #162814 üzenetére
Ha 2.2 DI-nél a kokszosodásra gondolsz azzal nem hiszem, hogy gond lenne ilyen felhasználás mellett. De örülök, hogy az 1.8 mellett mást is becélozhat, így már jobb a választék
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Szada85 #162817 üzenetére
Ahogy írtam, egy 3-as Golfból ülne át, tehát igen, még egy 1.8-as Vectra is elég jó menést adna ahhoz képest. Köszönöm a rövid összefoglalót!
Tegnap bemutattam neki a javaslatokat és ő is a Vectra felé hajlik. Az ötajtós kifejezetten tetszik neki a sportosan hosszan elnyúló üvegfelülettel és a vonalzóval rajzolt formákkal. Mióta nézegetem, nekem is egyre szimpatikusabb
A V6-ra azért is lenne jó rámenni, mert a cége fizeti a benzint (számla ellenében, szóval nem törvényi egységáron és nem is bemondásra), akkor meg már legyen nagyobb.
(#162825) hobizoli: Te próbálsz belevinni minket a rosszba Sajnos nem hobbiautó, hanem kvázi munkaeszköz kell a srácnak és a megbízhatóságban az Alfák rendre és nagyon csúnyán elvéreznek. Ezerből egyet talán lelkiismeretesen, tisztességgel gondozott a tulaja és nem produkál típushibákat sem, de azt meg pont most vettétek meg
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz rbalint88 #162869 üzenetére
Nekem is ez a dilemmám, bár csak kisebb léptékben.
Emelős parkolóhely mélygarázsban, a kocsi orral lefelé áll. Reggeli indítás után mindenképp egyből 3000 vagy magasabb fordulat kell, hogy óvatosan kitoljam a gépet a helyről. Aztán meg utána a felhajtó. Nemsokára másik autót üdvözlünk a családban, addigra el akarom cserélni egy olyan helyre a mostanit, ahova nem orral le, hanem orral fel kell állni, mert úgy elég csak legurulni.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?