Új hozzászólás Aktív témák
-
-
qdak
addikt
kar h itt nincs like ment volna
fura modon irtam komit, nem jelent meg, pedig semmi xtra.
sztem a fake kommentek, es a zakcio ideje, a valos ido fuggbenyeben automatan valtozik!(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
qdak
addikt
MaciG
hat mikor konkretan a traktorrol az eke atjott a mi oldalunkra (mint kesobb kiderult) az elottem levo vito lattam h fekez, de alt minden idegen picit be fekez, aki nem ismeros erre, attol meg nem fekeztem be 1bol, aztan volt 1 rokonok emlegetese kozepett satu, maradt kb1.5-2 kocsi hely, pedig abszolut nem mentem elotte a nyakan.
detto nalunk, baleset lezaras, kocsi sor vege kanyarba, 2n is betoltak a sorba hatulrol...nehez betartani, ha elozni akarsz pl.
am pl jomultkor fo utcan megyek le a dombon, kocs kiindul elottem (velem 1 iranyba kivagott 2 kocsi kozul)
befekeztem, gondolom akkor vett eszre, “meghallotta?!” az okor beletapos fekbe, annyi idom volt h atrantottam szembe savba... na most ha akkor velem nincs senki, ok tobben voltak siman ram varja h en nem figyeltem!
raadasul tuti direkt csinalta.... aztan meg se altam inkabb...(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Dany007
veterán
"Minek ez a rohanás ?"
Nincs semmi extra rohanás, csak nagy forgalom esetén sietni kell, nehogy ott állj a bejáratnál még fél órát... Szal érted... jönnek balról, de még kényelmesen kitudsz ugrani elég ha nyomsz egy kis gázt. Utána meg már nem akarod akadályozni a mögötted levőt mész te is, ahogy ő...
Egyébként nem tragédia a dolog, de egy körforgalomban az ember más dolgokra (is) figyel, mint egy sima egyenes útszakaszon. Ezért ha valaki ,akit látsz indexelni hirtelen vagy nem kell hirtelen, de befékez előtted és te épp nem számítasz arra, hogy ő ott megfog állni, akkor ez okozhat problémát. De mint mondtam nem tragédia csak néha bosszantó tud lenni.
"Az a körforgalom előtti zebra teljes mértékben keresztebe szeli az utat. (Általában.) Vagyis kb ugyanolyan mértékben lassítja a körforgalomból kihajtó autókat, mint a behajtókat ! Ha jól saccolom ez azt jelenti, hogy nem sok köze van a gépjárműforgalomban kialakuló dugóhoz...."
Ha ezt nekem írtad, akkor én sose mondtam, hogy a körforgalmi zebra akadályozza a forgalmat. Én a komplett körforgalomra írtam bizonyos(!) kereszteződésekben.
@(#34039) mezis :
Jó, azért ez egy kissé életszerűtlen. Próbálj meg autópályán a belső sávban egyszer csak megállni...
Mert nem arról van szó, hogy nem lehet vagy épp nem szabályos (az biztos nem az amúgy), csak mondjuk épp életveszélyes.[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
Én megyek 20-al (10-el) a bicajos mögött addig, amíg nem érzem biztonságosnak az elhaladást mellette.
Ha _tényleg_ nem lehet kikerülni, akkor persze nem kerülöd hanem vársz. De ennyi erővel akkor egy busz pl. sose tudná kikerülni a bicajosokat, ha mindig isten tudja hány méter távolságot akarna tartani.
Ő is egy közlekedő és nagyon sérülékeny a "karosszériája".
De ezzel neki is tisztában kell lennie Úgy kell bicajoznia hogy biztonságban legyen, illetve hogy érvényesítse a jogait, és egyenlő partnerként kezeljék. Ha olyan az út, hogy kátyús, vagy nincs elég hely hogy biztonságosan kikerüljenek, akkor nem az a megoldás hogy 10 centire a padkától és szentségelsz meg majd elesel mert 10 centiről előznek, hanem akkor behúzod jobban a sáv közepére és ennyi ... csak persze akkor meg aztán nagytányér kónusz és haladás van, mert ha egyenrangú közlekedővé erőszakolod ki magad, akkor sebességben is legyen meg a 40. Ha meg a 10-es úton bicajozom csúcsforgalomban, akkor tisztában vagyok vele hogy ott nem lesz kátyúkerülgetés mert 10 centire mennek el a nyerges vontatók mellettem és meghalok.
Legfeljebb akkor bosszankodom, amikor 10 m-re van a párhuzamos kerékpárút.
Ami többnyire a görkorisokon kívül mindenkinek használhatatlan és veszélyes ... főleg ha gyorsan A-ból B-be jutnál, sportolási céllal mész ki, vagy országúti bicajod van stb. stb.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
Ha meg már tarthatatlanná válik a közlekedési helyzet, akkor bizonyára lesz pénz a megfelelő műszaki megoldásra (nem csak focipályákra).
szvsz nem ez a megoldás, nem elszeparálni kell a közlekedés különböző résztvevőit, vagy külön alagutat építeni a bicajosoknak, hanem megtanulni együtt közlekedni.
(#34242) Beri: a fenti a bicajos oldalra is vonatkozik, nekik is meg kell tanulni együtt közlekedni Egyik oldal se higgye azt enyém az egész kibaszott út, csak én közlekedem, és mindenki le van szarva. Ami saját biztonságod kérdése, az nem lehet vita tárgya, meg van csomó dolog amit nem lehet egyszerűen másképp, de minden másban meg jó volna mindenkinek felfogni hogy kompromisszumokat kell kötni, mert nem csak én vagyok az úton, függetlenül attól min vagy miben ülök
[ Szerkesztve ]
-
Beri
addikt
Nem mindegy, hogy előre csorog ?
Ha annyival bír tekerni, hogy egyből visszaelőzik az autósok, akkor ne menjen előre, mert egészen hihetetlen mennyiségű balesetveszélyes helyzetet idéz elő ezzel. Nem érdekel az átlagsebesség, amit speciel ő is tovább ront a kivagyiságával (mert ennek konkrétan csak annyi értelme van, hogy megmutatja, neki joga van).eladó Aromamizer RDTA V1
-
mephi666
nagyúr
nem is ez volt a lényeg, mert haladhat a mentő ahol elfér... a türelmetlen tolakodó szúrta a szemem, aki dudálgatott az előtte állónak, hogy menjen már... mi is balra-jobbra tekingettünk, hogy merről érkezik a mentő, ugyanígy az akit ledudáltak... aztán mögülünk jött... jobb ilyenkor türelmesen várni 1helyben szabad helyet hagyva, mert a mentős is egyszerűbben kerülget, mintha mozgó sorban kellene szlalomozni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
DeFranco
nagyúr
Vagy keressen kifogásokat, hogy neki tulajdonképpen az aszfalthasználathoz télen is joga van, mások is mennek mint állat, és különben is ezer év rabszolgasors az oka, hogy nem teszi fel a télit. És különben is Etelközben sem raktak téli patkót a lovakra mégis tudtak hátrafelé nyilazni.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
"Vagy tartson sokkal nagyobb követési távolságot, menjen lassabban és ha nagyon csúszós, havas az út, akkor hagyja otthon az autóját."
Szvsz nettó butaság. Télen fagypont alatt és vagy havas úton nyárival közlekedni tiszta életveszély. Nem csak saját magára nézve, hanem más autósokra, gyalogosokra nézve is.
Ez megint csak tény. És nem arról van szó, hogy lehetetlen nyárival közlekedni télen, hanem arról, hogy életveszélyes.
Továbbra is csodálkozom rajta, hogy nálunk ez nem kötelező. Vicces. Pedig a seb.határok betartása kötelező, az izzókészlet kötelező, a biztonsági öv kötelező... Ellenben a téligumi nem.
Mentem én is anno nyárival télen a hóban, igaz csak rövid ideig és városon belül, de épp ezért tudom nagyon jól, hogy mekkora a rizikó."40 évvel ezelőtt csak orosz diagonál és esetleg cseh, lengyel acél radiál "négyévszakos" gumik voltak. És akkor is közlekedtünk télen, nyáron esőben, hóban."
Ez is hülyeség. 40 éve a maihoz képest kb alig voltak autók az utakon. Illetve az átlagsebesség is kisebb volt.
És balesetek is voltak.Ez olyan, minthogy csecsemőoltások se voltak még 100-110 évvel ezelőtt, mégis itt vagyunk. Ja persze, csak akkoriban 5-ből talán 2 gyerek érte meg a felnőtt kort. Igen. Minek is az oltás...
Abszolút nem tudom megérteni hogy akárki miért is ne venne rendes téli gumit télre és külön nyári gumit nyárra. Abszolút semmi logika nincs benne.
Ahogy már előttem is kifejtették semmivel se kerül többe télen téli gumit használni, nyáron meg nyárit. Hiszen télen nem kopik a nyári, nyáron meg nem kopik a téli. Így alapvetően dupla időtartamig lehet használni a gumikat.
A gumicserék költsége pedig minimális éves szinten 2x 4-5 ezer forint. Ellenben ha valaki télit használ nyáron akkor az a gyorsabb kopásból adódóan pl jóval előbb lesz csereérett és így többe fog kerülni. -
Dany007
veterán
De egyáltalán nem csak az ütközéses balesetekről van szó...
Persze azok a legveszélyesebbek mert más amúgy tisztességes autós életét is veszélyezteti. De ettől függetlenül nyári gumival simán benézhetsz egy kanyart, akár kis sebességen is. Vagy akár egy kisebb lejtőn is elképzelhető, hogy nem tudsz megállni.Viszont a másik bosszantó része a dolognak az, hogy rengeteg torlódást és dugót okoznak a télen nyári gumival közlekedő autósok.
Tavaly előtt, mikor pár nap alatt leesett 30-40cm hó itt Vp-ben meg akartak halni az autósok. Megyek le a parkolóba és látom, hogy mindenki lapáttal "ássa ki az autót" a 30 centis hóból. Kaparták ki az utat a keréknek. És még így is alig(!) tudtak kiállni. Én meg úgy mentem át a 30-40 centis havon, mintha csak valami fekvőrendőr lenne. Erőlködni se kellett semmit.
De kb a fél város be volt dugulva, mert itt nálunk elég sok a meredekebb emelkedő és lejtő. Na mármost nyárival ilyen helyen akár 10-20 centis hóban is képtelenség felmenni nyárival. Én meg ott álltam a fazon mögött és azon imádkoztam nehogy nekemcsusszon mert kaparta el a havat az autó nem tudott felmenni egy kisebb emelkedőn se, miközben én a télivel lazán.
A lakásunk előtti parkoló is lejtős és nem egyszer kellett visszatolatnom hazafelé jövet, mert a gyökér a gagyi nyári gumijával nem volt képes felmenni még ezen a kis emelkedőn sem!
És ilyenek mennek ki hóba vezetni...@bitpork:
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Na de azért azt te is érzed, hogy ez nem életszerű, ugye? Lásd az én két évvel ezelőtti tapasztalatomat.
Meg amúgyis... Gondolj bele, emberünk lefekszik este aludni majd felkel reggel a 20-30 centis hóra és akkor hoppsz hagyuk a f...ba a mindennapi rutint és induljunk el gyalog vagy busszal? Hát, amint azt a gyakorlat is mutatja a többség szari erre.
Egyszerűbb és kényelmesebb megoldás a téligumi. Tényleg nem értem mi fáj ezen az embereknek? Az az évi 2x 4-5 ezer forint amennyiért cserélik? Vagy az a 2x30 perc amit a gumisnál kell tölteni? Nem igazán értem... -
TaaT
veterán
"Vagyis akinek nem futja Lambóra, Porsche-ra,..."
Aztán a 2balkezes 2ballábas (vagy egyszerűen csak figyelmetlen, ja nem ilyen nincs hiszen aki kocsiba ül az mind nagyon figyel [link]) emberek alatt ezek ugyanúgy az árokban vagy valahol máshol kötnek ki.
Give them hell Ukraine!
-
Dany007
veterán
" De a miatt az évi néhány napnyi csúszkálós, jeges időjárás miatt nem kellene mindenkire rákényszeríteni a téli gumit !"
De a téligumi egyáltalán nem csak a csúszós napok miatt lett kitalálva. Atyaég...
Az a lényege, hogy mivel a nyárigumi a nyári forróság miatt sokkal merevebb, keményebb anyagból készül, mint a téli, ezért egy bizonyos hőmérséklet alatt túlzottan megdermed, megkeményedik. Ebből adódóan sokat veszít a tapadásából.
Ez a bizonyos hőmérséklet hivatalosan 7°C.
Ezért jobb és ezért biztosít nagyobb tapadást egy téligumi, mert az sokkal lágyabb, mint egy nyári (és ezért sem alkalmas nyáron a közlekedésre a melegben.@philoxenia:
Hát, nem tudom hol van neked a térded, de én most lemértem és a 30cm az kb a bokámig ér, a 40cm meg a térd-talp vonalam közepén. Na jó a térdemhez közelebb, de a térdem 58cm-en van. Na most a 30 centi ennek pont a fele.
Lazán kijöttem meg beálltam a - legyen akkor - 30cm-es szűz hóba, amíg a kollégák meg nagyban lapátolták el a havat a szomszédos parkolóból a munkahelyen. Délután pedig ugyanolyan könnyedén kiálltam.
Na nem mondom hogy nem tolta a kocsi eleje a havat beállásnál, de friss hó volt nem pedig összeolvadt, összefagyott fajta. -
Dany007
veterán
"Ez csak azt jelenti, hogy nagyobb követési távolságot kell választani."
Ami úgy általában senkinek se sikerül. Sőt, sok esetben télivel is necces megállni ha olyan a helyzet.
Ráadásul télen, amikor tényleg van hó meg fagy, meg olvadás meg fagy kb naponta változnak az útviszonyok. Tehát még csak azt sem lehet mondani, hogy kitapasztalod nyárival a féktávot, mert akár utanként is változhat.
Ezért is jobb a téligumi adta plusz tapadás / kapaszkodás a hóba."éjszaka lement 5 C-Fok-ig, akkor téli gumi, nappal meg már 18 C-fok van, csere nyárira, este meg vissza, különben akadályozni fogja a mai technikai színvonal által biztosítható maximális sebességet."
A napi átlaghőmérséklet van megadva 7 fokban. Nyilván a gumi sem hűl ki illetve melegszik fel egyik pillanatról a másikra. Ezért adták meg a 7 fokot napi átlagban.
"Erre eddig azt írták, hogy alkalmas csak sokkal gyorsabban kopik, valamivel nagyobb a fogyasztás."
Alkalmasnak alkalmas, akár egy slikgumi is csak nem mindegy mennyire.
Korábban linkeltem egy cikket, abban szépen leírják, hogy miért is nem jó nyáron a téligumi, amellett, hogy sokkal gyorsabban kopik és nagyobb lesz a fogyasztás. [link]
Két dolgot emelnék ki a cikkből, de attól még olvasd végig.
Az egyik, hogy mivel a téli gumi eleve lágyabb, hogy a fagyban se dermedjen meg annyira, ezért nyáron a forróságban (mittomén elég csak 20 fok nem kell 35-re gondolni egyből) mégjobban meglágyul, ezáltal veszít a tapadásából.
A másik meg, hogy a bordázata / mintázata nem a víz kiszorítására lett kitalálva, hanem arra, hogy belekapaszkodjon a hóba. És a kettő között hatalmas különbség van. Ezért veszélyesebb nyáron egy nyári esőben vagy eső után télivel közlekedni. Persze itt nem a 30-as csigatempóra kell gondolni, hanem nagyobb sebességnél vízrefutás lehetősége vagy a kanyarok bevételének lehetősége, vészfékezés stb... -
8th
addikt
Ez egy következmények nélküli ország béna törvényekkel, ezt kell szeretni. Hiába töltesz fel olyan videót magadról ahol látszik az arcod a kilométeróra állása és az, hogy 200+ -al tepersz a megengedett 130 helyett. Bíróság előtt nem áll meg mert az autód sebességmérő órája nincs hitelesítve. Röhej.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
razzorr
őstag
Engem nem érdekel,hogy ki és hogy megy bele a villanyoszlopba tükörjégen 80km/h-val, csak ne vigyen bele más ártatlan embereket a saját hülyeségébe. Sajnos hiába figyelsz és körültekintően vezetsz,ha van egy totál marha aki lerombolja a verdádat. Húú ha rajtam múlna,nem lenne ennyi jogsival szabadon kószáló közveszélyes idióta.
-
raczger
őstag
Úgy tudom itthon is 1 méteres oldaltávolságot kell tartani. De hogy tiszta legyen, nem engem előzött az autós, velem szemben jött és úgy előzött egy 3-as kocsisort, azaz velem szemben volt, ami nem is kicsit szabálytalan. Szokták mondani sokan, hogy a bringás vezessen autót, akkor látja milyen rossz kilátni az autóból, máshogy fog közlekedni, azt hiszem ez fordított esetben még inkább igaz, a sokat szabálytalankodó autós is üljön bringára és látni fogja mennyire semmibe vette eddig a bringásokat. (Bár nem feltétlen, mert aki egyik járművel felelőtlenül vezet, egy másikkal is pont úgy fog menni.)
(#35352) philoxenia: a rendőrös adná
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs