Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz kw3v865 #57594 üzenetére
Párizsban nem tudom van-e.
Mint az imént leírtam, ötvennel haladva simán gyorsabban ürül ki egy város, mint harminccal. Nyilvánvalóan ötvennel öt kilométer távolság hat perc, míg harminccal tíz. Tehát ugyanannyi autó gyorsabban áthalad, vagy ugyanannyi idő alatt több autó haladhat át.
Adott száz autó, szimuláld le. Normális közlekedési rend esetén harminccal egyenletesen haladva sokkal több idő kell, mint ötvennel. Adott szakaszokon persze lehetnek kivételek, de ott már most is gyakran van harminc, vagy hetven.
Az autók számát kell csökkenteni adott területeken, nem a sebességét. Lehet példálózni, hogy mennyivel kevesebb baleset, de a meglévő sebességkorlátok szigorúbb betartatása sokkal többet hozna ehelyett a konyhára. Szolnokon van pl. gyalogátkelőhely 30-as táblával, de ha negyven körülre lassítok ott, szinte mindig lesz valaki, aki, ha épp nem jönnek szembe, megelőz. Ott a gyalogátkelőhelyen. De mentem már ott úgy ötvennel, hogy még úgy is megelőztek. Ritka ott a gyalogos egyébként, de ha van csak közelről látszik.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz kw3v865 #57600 üzenetére
Ezer autó harminc kilométer per órával haladva öt kilométer távolságot mennyi idő alatt tesz meg? Ugyanennyi autó ötvennel haladva mennyit tesz meg? Hányszor kell megállniuk az öt kilométer alatt, ha tíz keresztező forgalmú utca forgalmát kell átengedniük ez idő alatt? Amik ez esetben szintén harminccal mennek? Ez matek... Szöveges példa, de nyilván állítható föl rá egyenlet. Becslésem szerint olyan másfélszer annyi idő kell legalább harminccal számolva. Ez másfélszer annyi ideig tartó üzemeltetési idő.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
kw3v865
senior tag
válasz philoxenia #57602 üzenetére
Náluk a (halálos) balesetek csökkentése volt az elsődleges oka a szigorításnak. Hamarosan eltelik az 1 év, majd meg lehet nézni a statisztikákat. De számos egyéb járulékos előnye is van: kevesebb szálló por (gumi, fékbetét kopás), alacsonyabb zajszint.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz kw3v865 #57604 üzenetére
A balesetek számának és súlyosságának csökkenése nem kérdéses, de eddig fogyasztásról volt szó...
A balesetek számának csökkenéséhez az is kell, hogy kikényszerítsék a sebességhatárok betartását is.
Jelenleg Mo-on, ha kihajtasz lakott területen egy mellékutcából egy 170-el közeledő jármű elé, még téged marasztalnak el, mert az illetőnek elsőbbsége volt.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
kw3v865
senior tag
válasz philoxenia #57605 üzenetére
A fogyasztás terén tényleg nagyon komplex a dolog, nagyon soktényezős és jelentősen függ a az adott várostól, a gépjármű fajtájától, a napszaktól stb. Nyilván nem mindenhol előnyösebb ebből a szempontból a 30 km/h.
Teljesen igaz, amit írsz, hogy be is kell tartatni a szabályozást. Anélkül valóban semmi értelme nem lenne a 30-as korlátozásnak, sőt talán még a balesetveszélyt is növelné... -
mephi666
nagyúr
válasz philoxenia #57605 üzenetére
...amennyiben nyíl egyenes az út és látnod kellett mindenképp... ha balra ível az út és jobbra kanyarodsz ki, majd takarásból érkezik pl 100km/h-val, akkor lehet olyan helyzet, hogy a kikanyarodás pillanatában még nem látod, majd érkezik és csatt... ilyenkor őt meszelik el
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz mephi666 #57607 üzenetére
De ha jelentősen nagyobb sebességgel érkezik, nehogy már én legyek a hibás.
26. § (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
Azaz kitolom az orrát elnézek balra, látom, hogy mondjuk ötszáz méterre van egy jármű ami előtt bőven átférek, ha mondjuk ötven-hatvannal jön. Ellenben, ha ennyivel.... Szemből sokkal nehezebb megbecsülni a sebességet, pláne motorkerékpár esetén.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mephi666
nagyúr
válasz philoxenia #57608 üzenetére
érthető: a Herpy-s esetek közt is volt, aki befordult a szemből érkező gyorsan hajtó motor elé, ahol az autóst vágták el (felvételből tényleg az jön ki, hogy az autós volt a hülye... motoros asszem meghalt) ...de a pesti Dózsa György úti esetben már Ricsi kapott... kecskeméten is volt hasonló, hogy a szemből 100+ tempóval érkező elé fordult be valaki, ahol a kanyarodó meghalt... ott is a gyorshajtót meszelték el... ja meg olyan is volt, hogy gyorshajtó motoros elé fordultak, amikor a motoros halt bele később... ott az autóst felmentették változó ezeknek az eseteknek a kimenetele, de szerencsére nagyrészt a szabálytalan gyorshajtót vágják meg
igazából a bizalmi elv sérül, ha a gyorshajtót védik, mert "kellett-e arra számítanod, hogy szemből nem 50km/h-val érkezik valaki, hanem 150km/h-val?" ...nem, mert sérül a bizalmi elv
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
dh66e
veterán
válasz philoxenia #57608 üzenetére
Ez nagyon "gumiszabály" nálunk, mert nem mindegy hogy a szakértő mit állapít meg.
Emlékezzünk erre az esetre .
Igaz ez mentőautó minden hang és fényjelzéssel piroson mégis eljárás indult ellene.Ahány emberrel beszéltem annyi félét mondott az esetről.
Motoros ismerőseim azt mondták hogy nem ment gyorsan,nekem a felvételekből meg az fogalmazodótt meg hogy ez kivédhetetlen volt a mentős részéről.A lényegen nem változtat, meghalt egy fiatal srác egy szerencsétlen közlekedési szituban. -
dh66e
veterán
-
philoxenia
MODERÁTOR
(Hozzám képest.) Távolság fele, útviszonyok (gondolom) fele, életkor max. kétharmad. Viszont mi van esőben/hóban? Tudsz-e tisztálkodni a munkahelyen sártól, izzadságtól nyáron stb.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
nagyúr
Itt szinte senki nem használ kerékpárt. Pedig elsőre jó gondolatnak tűnik.
Aztán mindenki ugyarra az eredményre jut.
Ha már tolja, akkor előbb beérne ha nem tolna útközben magával egy kerékpárt.Fiatalon én is nyomtam. A 12-14 km/h-ás átlag már jónak számított hazafelé. Igaz munkába menet lazán megvolt a 30 feletti átlag, de akkor az út háromnegyedén még tekerni sem kellett, csak fékezni.
A kilométereken át tartó emelkedő a legtöbb embert megadásra készteti.
Viszont kemény sportolóknak jó edzési lehetőség.Nem véletlenül kerékpároznak sokan Hollandiában.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
NoLF
addikt
válasz philoxenia #57614 üzenetére
munka után el szoktam még menni egy 25-30 kilcsit kerózni heti 3x,, de ha nem akkor úszok vagy futok, esetleg kosarazok vagy kettelbellezek.
munkatársam szentendréről jár be bicajjal (boráros környéke), ő 60 éves. én 40, a munkahelyen van zuhanyzó és a hátamon váltás ruha. mivel nem cukorból vagyunk, ezért esőben sem olvadunk el, hó ellen is véd a kabát, bár akkor lassabban megyünk. de az elmúlt 10 évben nem nagyon volt hóDluinet: értem.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nekem a fele földút lenne. A munkahelyen kb. a kezemet tudom megmosni max. Jártam kényszerből, míg nem volt kocsi, mert tömegközlekedéssel meg katasztrófa volt, szolgálatonként 4 óra plusz. Bicajjal kettő. Ja és akkor gyakorlatilag háromnegyed része volt földút. (kocsival nem ugyanaz az útvonal) Ja és 57 vagyok.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
HoaryFox
őstag
válasz Dluinet #57615 üzenetére
"Nem véletlenül kerékpároznak sokan Hollandiában."
Ja, legnagyobb szintkülönbség max 2 méter... Az egész országban
Szerk.: Na jó, van egy kis dombocskájuk (322.7 m)
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
mephi666
nagyúr
válasz philoxenia #57617 üzenetére
én nem vagyok izzadós (mellesleg külön irodában vagyok, akár büdösödhetnék is egymagamban ) ...jártam évekig cangával, mindig tervezgetem hogy "ha jó az idő, kocsiról váltok arra" ...de most már tényleg meg fogom tenni, ha eltörlik a 480-as benzinárat... 38 vagyok, de az elmúlt 10 évben nagyon elkényelmesedtem... előtte télen-nyáron jártam bicajjal... (most kb csak akkor, ha a kocsi szervizben van) olyan is volt, hogy lehullott az ónos eső, kocsival a parkolóból nem bírtam kiállni, bejöttem inkább bicajjal és 5km-ről hamarabb beértem, mint munkatársak 2-ről kocsival esőben meg szélben nem a legkényelmesebb, más baj nincs a bicajjal... megint megfogadom, hogy "ha elmúlnak a következő hetekben a reggeli 1-2 fokok, akkor onnantól bicaj" ...időben ez az 5km kocsival kb 12-15 perc, bicajjal nagyon kényelmesen tekerve 20... ha kicsit megnyomom, akkor 17-18
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz mephi666 #57619 üzenetére
Öt kilométerről nem nyernék kocsival sokat és gyakorlatilag le se izzadnék, az még öltönyben is megtehető akár egy városban. Nekem olyan öt kilométer országút, a többi tizenvalahány kilométer gát stb. volt. és akkoriban Szolnokon még egyáltalán nem volt kerékpárút, ezért kerülni kellett.
Öt kilométerről, városban, most is bicajjal járnék.
A feleségem anno 2km-re dolgozott a Nyugatitól, rábeszéltem, hogy járjon gyalog, öt-hat perccel volt több idő mint BKV-val, ha kicsit várni is kellett.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mephi666
nagyúr
válasz philoxenia #57620 üzenetére
amit világéletemben gyűlöltem: várni... szinte fájdalmat érzek, ahogy telnek a percek, miközben semmi nem történik, csak várom pl a buszt... várok orvosnál, vagy egyéb hivatalban volt hogy 2 órát kellett volna tömegközlekedésre várni, hogy 10km-t vigyen és inkább nekiindultam gyalog... 20 éve mindennapos volt, hogy várakozás helyett inkább nekiindultam az útnak gyalog és ez a rigolyám azóta csak durvább lett igyekszek mindig pontos lenni, hogy másnak ne kelljen miattam várnia, mert az elvesztegetett időt senki nem adja vissza és ezt visszafelé is elvárom (ui: a tömegközlekedést 10-15 év alatt nagyon megutáltam... az is érdekes, hogy mióta itt dolgozok, összesen kb 5-7 munkanapot lehettem eddig táppénzen 15 év alatt... elmúlt 11 évben 0 napot... mióta abszolút nem járok tömegközlekedéssel)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #57622 üzenetére
ahhoz normális utak kellenének pl ilyen szakaszok vannak, ahol biciklivel is kerülgetni kell a kátyúkat rendesen... rollernek halál lenne... (mondjuk azt könnyebben átvinném 5-6 sínpár fölött... biciklivel ezt betudom az edzés részének)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Reggie0
félisten
válasz mephi666 #57624 üzenetére
Az szivas. Inkabb csinalnek raklapbol es erollerbol egy hajtanyt a sinekre
Amugy mostanaban kezd divatba jonni a bringakereku eroller, lehet nyarra a 20 colos gumikkal fognak menni. Bar onnantol megszunik a roller praktikuma es gyak egyenerteku lesz a kerekparral.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
-
-
8
senior tag
Három hete rögzítette a dashcam az autómban.
https://bpiautosok.hu/video-jobbnak-latta-ha-menekul-a-skoda-soforje/Minden nap találkozom valamilyen agresszióval az utakon.
szerk: 2013-ban egy fazon büntetőfékezett az előttem haladó autó előtt, kiszállt és ököllel beütötte az autó bal első ablakát. Rémisztő volt végignézni. Sajnos akkor még nem volt kamera, de egy héttel utána beszereltem egyet.
[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #57628 üzenetére
Azt nem tudom, hogy milyen buntit kaptak utana az egyetemistek, de teny, hogy a villamos es a nagyvasut nem ugyanaz a kategoria es a tetelek is masok. De azert ne gondold, hogy komolyan mondtam
-
félisten
-
mezis
nagyúr
[link]
Tessék bekötni a mobiltelefonokat!mezis
-
NoLF
addikt
-
mephi666
nagyúr
A repülő már brutálisabb [link]
...mondjuk az lett volna szebb, ha nem szállított eszközről van szó, hanem pl egy épp leszálló vitorlázóval koccan valaki... gondolom kgfb nincs rá, milyen jó lehet betétlapot tölteni ...rendszám?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
Gyerektartást fizettethetnek Tennessee-ben azokkal, akik halálos autóbalesetet okoznak ittasan
A törvényjavaslatot, amely az ittas vezetők áldozataivá váló szülők gyerektartását a baleset okozójával fizettetné meg, az állam képviselőháza és szenátusa már el is fogadta. [link][ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Reggie0 #57639 üzenetére
Ennek a gyakorlatnak külföldön az lett a vége, hogy akit elgázoltak, azon még visszatolattak kétszer, hogy biztos meghaljon.
Magyarázat, hogy az évekig tartó orvosi kezelés sokkal nagyobb költség lesz, mint egy sima kártérítés + temetés."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Reggie0 #57642 üzenetére
Ha nem hal meg, akkor a kieső jövedelem, plusz orvosi kezelést kell megtéríteni.
Ha meghal, akkor csak a kieső jövedelem, mínusz a már nem létező saját (ha élne) fenntartási költségei (kaja, stb)[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nyikszi
őstag
válasz Dluinet #57649 üzenetére
Észrevették, csak későn. Mondhatni sz@rtak a követési távolság betartására.
Az audis ürgénél meg, aki a mentőt feltartotta, kb. élethosszig tartó vezetői engedély bevonást alkalmaznék. Persze az autót is elvenném, és elárverezném.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Formula-1
- Crypto Trade
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen processzort vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest