Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz mephi666 #55598 üzenetére
Hát igen, gondolják, hogy ha már boltban, tömegközlekedésen meg egyéb más helyeken udvariasok velük az emberek, akkor a közúton is ugyanígy működik, csak itt nem udvariasság alapján, hanem közlekedési szabályok alapján zajlik az élet többnyire ugyebár. Azért szabály ide, szabály oda, van amikor udvariasok vagyunk a többi közlekedővel szemben (értelmes helyzetekben persze), ez sincs elfelejtve természetesen...
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
mephi666
nagyúr
válasz Csabex #55603 üzenetére
kommentekben írták, hogy azt se tudta kb hogy épp hol van: páran be akarták engedni, de nem ment (várta a saját lámpáját, ami nem volt? ) ...más meg szemből majdnem belement... szemből így néz ki a helyszín ...balról ide kanyarodnak, valamint 2 sáv érkezik ide, amiből a külsőben buszmegálló is van, az pedig megszűnik... (normál esetben én is itt a belsőbe sorolok, ha egyenesen akarok menni, mert nem bízok abban, hogy a külsőből gond nélkül beengednek) ...mondjuk én már azt se értem, hogy jutott eszébe oda állni? aki ennyire birka az úton, attól nem ártana elvenni a jogsit hosszabb időre, mielőtt körforgalomba menne be szemből, vagy autópályára
az ő irányából ott a tábla, felfestés is jól látszódik az úton, valamint végül a lámpa is rendesen a sávok fölé van kihelyezve...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
TomMusic
őstag
Hát nem tudom. Én azt tapasztalom, hogy mindenki benyugtatózva megy. Kedvencem, mikor reggel csúcsidőben feltartja valaki a sort a 2x1 sávos úton, ahol záróvonal van. Vagy a rakpart. 70-es tábla, és 40-el vánszorog. Rengeteg ilyen van. Nem mindet szidom, mert van hogy van rá ok (pl. multkor kirándulni mentünk egy kanyargós szerpentines úton, ahol volt hogy szinte állóra lelassítva vette be a kanyart. De ott nem mérgelődtem mert láttam hogy egy idős néni van az anyósülésen. Azt oké azt megértem, vannak ilyen helyzetek.
De a kocsival én pl. pont azért utazok, mert sietek. Aki ráér az menjen túrázni, setálni vagy mittudomén, de ne azokat tartsa fel, aki haladna.
Hehe, na most jól megmondtam a magamét
Szerk.:
Kapcsolódik ide
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Reggie0
félisten
válasz TomMusic #55608 üzenetére
Tobbnyire fillerbszasbol teszik, nehogy mar kopjon a fek es fogyjon az uzemanyag a sok lassitas-gyorsitas soran. Az, hogy masok miattuk nem jutnak at a lampan es nincs kihasznalva az ut kapacitasa leszarjak. Elektromos es hibrid autosoknal ez hatvanyozottan igaz.
[ Szerkesztve ]
-
TomMusic
őstag
válasz Reggie0 #55609 üzenetére
Nemár, ez komoly? Mondjuk a Priusosoknál ezt tényleg tapasztaltam.
Pedig pont az elektromos autónál nem kéne spórolni. Az pont azért jó, mert a városban ha lepadlózza, nem nyom egy kövér okádék füstfelhőt maga után. Mint ma reggel. Ment előttem egy kisteherautó, és nem csak váltásnál/gyorsításnál okádta a füstöt, hanem folyamatosan.
És az a baj, hogy ez egy állandó, és nagyon gyakori jelenség.
Szóval vicces ez a "tiltsuk ki a dízel autókat a városból". Ehhez képest ott tart a dolog, hogy minden 3. autó okádja a füstöt. Nem lesz ebből semmi, itt fulladunk meg a füstben
Na de hogy ne csak rinyáljak.
Szokták még azt is mondani, hogy a magyar közlekedés kultúra a béka s*gge alatt van. Hát ezt nem tudom mire alapozzák. Szerintem az inkább a probléma, hogy az emberekben a negatív esetek ragadnak meg.
Egy random példa:
Szóval míg reggel bemegy otthonról a munkába, beengedik mondjuk 6 alkalommal, elsőbbséget adnak neki ott is ahol valójában nem kéne. És megússza dugó nélkül.
De egyetlen autó nem engedi kisorolni (mert mondjuk nem volt egyértelmű a kisorolási szándéka). És akkor már jön az anyázás, meg hogy nincs kultúra meg stb.
Én azt tapasztalom, hogy azért az emberek többsége rendes, kulturált, beenged, indexel, megköszöni, stb.
Én is ordibálok a kormány mögül mikor nem indexel meg ilyenek, de ez nem olyan sűrű mint ahogy tűnik.
Sőt, multkor bringával volt egy helyzet, ahol megálltam és odamentem a csákóhoz, aki indokolatlanul rámdudált. Aztán arra jutottunk, hogy igazából nekem se volt teljesen igazam, és békésen megbeszéltük a helyzetet. Ő is kicsit elnézést kért, és én is.
Másik:
Külföldön sincs máshogy, románia, szlovénia, horvát, olasz utakon vezettem, ott se volt jobb a helyzet. Szóval ez egy tévhit, hogy nálunk rosszabb a közlekedési morál.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
mephi666
nagyúr
válasz TomMusic #55610 üzenetére
...ugorj be kecskeméten pl péntek délután 4-6 közt a belvárosba és kerülj néhányat garantáltan pár emlékezetes pillanattal fogsz gazdagodni... (ha tehetem, ilyenkor 3 után kicsivel lerakom otthon az autót és csak asszony emlegeti félóránként, ha a helyi közlekedési csoportba kitesznek valami balesetet)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
biker
nagyúr
-
8th
addikt
Olcsó játék, hülye gyerekeknek... [link]
-
Csókolom
tag
válasz MasterMark #55617 üzenetére
ha kettö kerekcsavar hianyzik /laza /elreped, a kerek meg nem laza es kopogas sincs, a maradek harom csavar pedig egyszercsak ugyanabban a pillanatban eltörik -es a kerek elrepül....
[ Szerkesztve ]
-
Di Natale
aktív tag
válasz TomMusic #55608 üzenetére
A kommenteddel egyetértek, de a csatolt képpel nem igazán. Ha mindenki többel menne mint a megengedett sebesség képzeld mennyi baleset lenne. Arról nem beszélve nem mindegy, hogy 60 vagy 50 km/h sebességgel ütsz el valakit. Ez a 10km/h különbség jelentheti az életet.
[ Szerkesztve ]
-
Csókolom
tag
válasz MasterMark #55621 üzenetére
de eltörik, eleg egy melyebb uthiba hozza 80 km/h felett, eleg ha meg be van rakodva, eleg, ha a csavarok mar 10 evnel idösebbek, ha a csavarok nem ez eredeti csavarok, amiket a gyarto ajanlott, hanem valami mas, eleg egy erösebb fekezes es ezek kombinacioja.
Es mikrofelvetelen belassitva nem abszolut egyszerre törnek el, hanem a harom közül az elsö, majd egy ket-tizedmasodperc mulva a masodik mert megint nagyobb terhelest kap es egy-tizedmasodpercre arra a harmadik csavar is törik, mert mar megint megnövekedett a terheles.
Ha az utolso csavar törik, a kerek szemlyautonal kb. 110Nm erövel robban le a kerekagyrol + a sebessegtöl függö centrifugalis erö hat meg
Remelem igy kb. megfelel[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz MasterMark #55624 üzenetére
Ez addig igaz, amíg a csavarok a helyén tartják a kereket, "felfekszik" a kerékagyra. Amint lazulnak a csavarok, már azokat terheli a kerék. Iyenkor azonban már dübörög, ráz, észre kell vennie a vezetőnek, szóval ehhez kellett még egy agyhalott is.
[ Szerkesztve ]
-
Csókolom
tag
válasz MasterMark #55624 üzenetére
az eröatvitel utja:
kerekcsapagy, csavartest (ahol a menet van), v-alaku süllyesztes a csavarfej alatt utana felni.
Hol a legvekonyabb a csavar es a törespont? A v-alaku süllyesztes alatt közvetlenül, ahol a csavaron menet kezdödik.Pesze, ha mind az öt csavar laza, akkor azt eszre lehet venni. De szerintem az elkövetö sunyibb volt ennel, es csak harmat az ellentetes oldalon lazitott meg
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
Igen, erről beszélek. Ugye azt mondta, hogy nem hallani és úgy törik el, de ilyen nincs.
Meg lehet nézni hány csavar van beletörve a rendőrségi képen. Egy se.
Illetve csak egy ember volt akinél kiesett a kerék, viszont a hír szerint sokaknak lelazították. A többiek észrevették nyilván.
Switch Tax
-
Csókolom
tag
válasz MasterMark #55627 üzenetére
hat akkor megis mind az 5-öt meglazitotta es en tevedtem Es igen, azt azert eszre kellene mar venni, mert hallhato
-
Zolás
addikt
Valahogy a jelenlévők közül senki se számol a karbantartás hiányával keletkező, úgy rárohad a felni, hogy le kell verni róla című dologgal. Simán elmész vele párszáz métert mire leesik a felni a helyéről. Főleg a mostanában divatos négyévszakos gumikkal, amiket évente egyszer se vesznek le, illetve a télen is nyárival közlekedő tulajokkal, akik szintén nagy ívben tesznek rá. Kicsavarod a csavarokat, és minden hang, recsegés-ropogás nélkül elsuhansz a ház elől. Négy-öt fékezés, mire megmozdul a felni.
Tudom, itt a fórumon mindenki havonta olajat cserél, meg garázsban polírozva tartja a verdáját, és elindulás előtt 20 percig minden pontot ellenőriz minden alkalommal, de azért azzal is tisztában kell lenni, hogy a hölgytulajok nagy része nem ilyen. Nekik ez egy használati tárgy. Beül, berreg, elindul, megáll, nem berreg, kiszáll. Van olyan 15 éves autó, amin 15 éves gyári gumi van! Azon ha kitekered a csavart, nem fog lepottyanni a felni!Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
félisten
válasz MasterMark #55628 üzenetére
Így van. Nálam például az acélfelni passzentos az agyra, így oda nem kell külön tehermentesítő gyűrű. Az alufelni viszont univerzál, így ehhez szükséges tehermentesítő is a felszereléshez. A nevéből fakadóan ez a megoldás tehermentesíti a csavarokat.
[ Szerkesztve ]
-
ElektrikusDE
senior tag
Szia!
"észre kell vennie a vezetőnek, szóval ehhez kellett még egy agyhalott is."
Sajnos nem mindig lehet észre venni!
Pontosabban:
Van mikor az autó mögött haladó másik autós veszi észre!
Ahogy anno egy ZUK-nál is történt, 5-en ültünk benne, és mégis a mögöttünk haladó autós szolt nekünk hogy "táncol" az egyik hátsó kerék!
Ui:
Jó játék volt, végül felkellett rakni a pótkereket, mert kitágultak a csavar fészkek a felnin.
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
félisten
válasz ElektrikusDE #55633 üzenetére
Erről amit gondolok inkább megtartom magamnak.
-
Csókolom
tag
válasz ElektrikusDE #55633 üzenetére
Igyvan, nem mindig lehet eszrevenni, es sok kombinacio lehetseges!
Most itt is volt nemreg egy link, ahol kiszakad egy kerek [link] -
ElektrikusDE
senior tag
Csak utas voltam... (még nem is volt jogosítványom)
Úgy értettem hogy menet közben nem mindig tűnik fel!
És mivel kitágultak a csavar fészkek a felnin, úgy emlékszem hogy meg is voltak húzva a csavarok. (tehát van mikor az is kevés)
De igazad van, indulás elött is észre lehetett volna venni... (már ha valaki törődik az autóval)
Ui:
Céges autó volt...
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
cog777
senior tag
Nekunk is rossz a tapasztalatunk M.o-n, kb az olasz van lejjebb
Minden evben hazalatogatunk Daniabol, ott kb 5-10km/h-val mennek gyorsabban nehany kivetel tobbel, a tobbseg betartja a sebesseg hatart.M.o.-n 70-es seb hatar, zarovonal, belathatatlan kanyarok, szuk ut, mi 70-el es a mogottunk levo 10 auto siman egyesevel leelozott minket minimum 10-20 km/h sebessegkulonbseggel. Biztos szidtak a hulye dant Ez a szitu kb 5x-10x eljatszodott egy nap.
Halalfelelmunk az autopalyan volt - az eset utan -, amikor isteni sugallatra (v 6.erzek) nem elozott az asszony, aztan a ket savot elvalaszto vonalon elsuhant mellettunk par hordo a melletuk allo emberkevel egyutt 130-al. (ertsd, ok alltak, a forgalom meg 130-al)
Bp, repcsivel megerkeztem par hete, at kellett kelni az uttesten a Nepliget korul, hat, nem 50-el mentek az autok, kb ismet halalfelelmem lett, mert a zebracsikos gyalogatkelo helyett, csak biciklis atkelo volt elottem, es nem voltam biztos h az jo-e a gyalognak. Mar neztem korul mint a ketsegbeesett oregember hogy merre kell atmenni es hol nehogy leussenek egy erosebb babuval...
Valami eszement turelmetlen az autosok 90%-a...
HP ZBook Workstation A3000 - Linux Mint; Raspberry Pi4 - Raspbian
-
mephi666
nagyúr
válasz cog777 #55638 üzenetére
itt tegnap kecskemét, nagykörút... 2x2 sáv, záróvonal, amit 1-1 helyen megszakítanak, ahol balra lehet kanyarodni... indul lámpától a sor, belsőben egymás mellett 2 motoros türelmetlenkedik, haladunk, mi a külsőben, belsőben a motorosok előtt 1-2 autó... azok kivágnak, odahúzzák, át a záróvonalon, mindenen, előznek végig mindenkit... majd az egyik autós (már mögöttük) szépen lekanyarodik indexelés után balra... mondtam is asszonynak, hogy "na, ha van kis fáziskésés és oldalról beleszállnak a b*zik a szabályosan kanyarodó autóba, akkor meg pisloghatnak és hangoztathatják, hogy vigyázzon mindenki a motorosokra"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
ja csak ez olyan dolog, hogy tükör, index, akkor senki nincs még balról... sőt nem is lehet ott elvileg senki, mert záróvonal végig... kezdené a manővert, közben a motorosok kivágnak és odahúzzák neki... (ez motorral pillanatok műve) ...majd lehet sakkozgatni, de az tuti hogy a motorosok szabálytalan előzése okozta a balesetet
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
NoLF
addikt
-
mephi666
nagyúr
ja, de másik oldalról meg nem előzhet a hátul levő, ha valaki előtte a balra kanyarodási szándékát már jelezte (és ez az a pont, ahol lehet vitatkozni, melyik esemény történt előbb) elég patthelyzet, pluszba meg ott a záróvonal, ami miatt normál esetben nem is kell számítania arra a balra kanyarodni szándékozónak, hogy majd valaki elkezd előzni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Reggie0
félisten
válasz MasterMark #55645 üzenetére
Jobb esetben. A balra kanyarodonak meg kell gyozodnie, hogy nem kezdtek el elozni, ami ilyenkor felul irja azt, hogy nem kell szamitania onnan erkezo autora, mert ez azt jelenti, hogy kotelezo megneznie nem jon-e valaki. Meg akkor is, ha nincs +1 sav. Ezt sokszor 100%-ban a balra kanyarodo hibajanak szoktak kihozni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz MasterMark #55647 üzenetére
Azt nem, de ugye ilyenkor a baleset azert kovetkezik be, mert nem gyozodott meg. Az mar csak sertetti rahatas lesz.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #55648 üzenetére
Ja, de ha valaki balra jelez, lassít, elkezdi a manővert, majd erre 2vel hátrébbról záróvonalt átlépve meglódul a motoros és fennakad, ott az autós felelőssége 0
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- LEGO klub
- Dell notebook topic
- Crypto Trade
- Építő/felújító topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest