Új hozzászólás Aktív témák
-
-
MaciG
addikt
Én nem tudom hol van, de nem is az a lényeg, nem azért tettem be.
Dluinet: A téli gumi nem sok plusz kiadás, mert ugyanis még az van fent a nyári nem kopik. De félreértés ne essék én nem akarok meggyőzni senkit, mert én se veszek téli gumit, és hóban is mentem már 130-al pályán nyári gumival és semmi bajom sem lett, sőt a családban még senki sem töre össze az autót pedig soha nem volt fenn téli gumi.
BANZAII
-
mezis
nagyúr
Így van. Mára már az összes kamionon, mentőautón, rendőrautón, autóbuszon,... téli gumi van...
Vagy tévedek ?
Mindenhez hozzá lehet szokni. A téli gumihoz is. Azzal is lehet (szokás ?) úgy menni, hogy végül is a teljes megálláshoz kellett volna még pár méter vagy a kanyar bevételéhez 5 km/ó-val lassabban kellett volna menni....mezis
-
biga
senior tag
válasz Dluinet #30855 üzenetére
A téli gumi nem csodaszer! (Mondom ezt úgy, hogy mindig bőven idő előtt lecserélem én is). Aki nem tud veetni, az téli gumival sem fog tudni. Aki meg tud, az nyárival is tud. Ugyanis aki tud, az ismeri a járműve képességeit is, és ez illetve a környezet állapotának a figyelembevételével választja ki a megfelelő sebességet/manővert stb. És ha nem telik neki téli gumira (ami azért miért ne fordulhatna elő) de józan soförként felismeri, képes-e nyárival az adott körülménye között autózni vagy sem és a válasz nem biztos, ezért nem ül aznap autóba az nem megvetendő.
A téli gumi igen hasznos cucc, de lehet nélküle is élni.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Manitou
addikt
válasz Dluinet #30852 üzenetére
Ez igaz, viszont ha valaki télit nyáron használja, azzal hamarabb tönkreteszi a télit, megváltoztatja a gumi szerkezetét a nyári használat, aztán meg megy a csodálkozás a következő, vagy az az utáni télen, hogy mi a fene lett a téli gumival , miért csúszkál annyira.. Mellesleg nyáron a télivel többet is fogyaszt a kocsi.
-
biga
senior tag
válasz Dluinet #30858 üzenetére
Én konkrétan a Vogézekben lakok. A házam 300m körül van, és nem kell 15 percnél többet autóznöm, hogy 1200m felett járjak. De a Svájci határ is 45 km tőlem, illetve szép időben látni a Rajna völgy túloldalán a Bajor Alpok nyugati felét (Baden-Würtenberg). Tudom mit ér a téli gumi (sokat), és én aktívan használom is. A nagy többség itt természetesen lecseréli (itteni fizuhoz képest pláne nem nagy kunszt). De nem folyik nagy hadjárat azok ellen sem, akik nem: de ők nem isnagyon indulnak el vele a hegyekbe!
Ettől még tartom: téligumival sem lesz jó (téli) vezető az, aki nyárival sem az.
Szerk: egyébként meg is válaszoltad a felvetésemet: ha alföldön laknék, máris kevésbé érdekes kérdés a téli gumi Na erre írtam, hogy a környezet jellemzőiz figyelembe kell venni
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
nagyúr
Tudom, hogy a jégen mindegy. Hóban itt nyári gumival el sem tudsz indulni, akár milyen jó vezető vagy, a fizika törvényeit a vezetési tapasztalat nem írja felül. Négyévszakos gumival még esélyesebb a közlekedés nálunk.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
mezis
nagyúr
Maximálisan egyetértek.
A TV is amióta meg van, csak szajkózza azt, amit a legnagyobb hangerővel bíróktól (politikusok, pénzemberek, celebek...) hall. Ami többnyire felelősség áthárítása vagy akár annak az ellenkezője, vagyis felelős megjelölése akkor is, amikor egyszerűen a körülmények alakultak szerencsétlenül. Nem az ember volt a hibás, nem valami szerencsétlen, kiszámíthatatlan véletlen, hanem az a fránya nyári gumi, a tiltott helyen való fürdőzés (mintha kijelölt strandokon nem is történne soha, semmi baj).
mezis
-
zsid
senior tag
"Mára már az összes kamionon, mentőautón, rendőrautón, autóbuszon,... téli gumi van..."
Tévedsz, a kamionokat nem szoktuk átgumizni, van ahol nyáron is M+S van fent, van ahol az ami jut meg olcsó. Meg persze futózott, mert megy a fillérb@xás.
A mentők közül csak a Craftereken meg egy két különleges kocsin van téli gumi, a többin 4 évszakos. Én arról sem tudok, hogy a buszokat átgumiznák...[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
biga
senior tag
válasz Dluinet #30860 üzenetére
Én azért vezettem ezelőtt 15 évvel is, amikor talán csak nagy szerencsével találkozhattál téli gumival Mo-on. És bizony akkor is közlekedtek ám az emberek! ABS, meg ESP meg a többi ilyen 3 betűs sem volt. Igaz, autó is kevesebb volt, de ami volt, azok akkor még jórészt keleti blokk féle vasak voltak, vagy öreg nyugatiak.
Természetesen (mint mondtam hegyvidéken élek) én is hasznosnak tartom a fent említett eszközöket illetve a téli gumit, mert - főleg hirtelen havazáskor, eljegesedéskor stb - nagyban megnöveli egy akár tapasztalatlanabb autós esélyeit is. De ettől még nem csodaszer! Télen teljesen más vezetési technika kell, mint nyáron (gumitól függetlenül). Ha valaki nem tud "máshogy" vezetni, azon a világ összes biztonsági 3 betűse sem fog segíteni (bár az esélyeit annak is növeli).Alig pár éve (vagy 3?) történt: akkoriban egy fél évet egy kölcsön kocka ladával jártam be dolgozni. (jó műszaki állapotban volt az autó, de egy egyébként tartalékként használt autóról volt szó, így téli gumi se volt rajta). Egyik reggelre erősen lefagyott minden, az éjszakai gyenge havazás aforgalmasabb útszakaszokon valódi jégpáncélt eredményezett. Erősen gondolkodtam, hogy aznap inkább busszal, de sajnos arról lemaradtam (később találkoztam vele ). Utam során át kellett mennem egy autópálya felüljárón. Nos a következőt lehetett látni: tamérdek autósahogy elkezdett felhajtani a felüljáróra, abszolút gőze nem volt, mit kellene tenni. Az autók minden különösebb nélkül átmentek volna pusztán a lendületük felhasználásával (és persze normális kormny és pedálkezeléssel). Elég volt előttünk 4-5 bizonytalankodóra, hogy a lendület elvesszen a kocsisorból, és ők biza gyk a tetején feladták (megálltak). Ettől persze mindenki más is mögötte (akik még felfelé tartottak!). Ott volt pl az általam lekésett busz is (vagy 2 autóval előttem). Hogy érzékeljétek mekkora jég volt: a busz mikor megállt (muszáj volt neki az előtte megállók miatt, egyébként szerintem simán átmegy), elkezdett lassan visszafelé csúszni, és keresztbe állni! A mögötte lévő autósok (én is), ezt látva nem győztünk félreállni (már amennyire ezt egy felüljárón lehet). Szerencsére pár méter után megállt, de akkorra mindeg, a felüljáró beállt. Páran elkezdtük az elől megállókat elindítgatni (az egyik srác szolgálaton kívüli tűzoltó volt, beszólt telefonon a társainak, hogy jönni kellene, mert itt bizony baj lesz). A kocsikat kiszabadítottuk és sikerült kb egy sávot felszabadítani, ahol a forgalom mehetett tovább (minusz az sok utána is megállók). A tűzoltó srác ott maradt és ezeknek segített (ha kellett csak tanácsokkal), hogy át tudjanak menni (kikerülni a buszt). Én csak annyit kértem tőle, hogy kicsit lökjön meg. És bizony én is (sok más emberrel együtt) ennyi segítség után simán elindultam felüljárón felfelé, egy hátsó kerekes ladával, nyári gumival! És sok autós mellett gurultam el, ahogy kikerültem az ottragadókat. És amiért ezt elmondtam: direkt megnéztük: az elakadók 80%-A téli gumival volt szerelve! Igaz, extrémek voltak a körülmények, mégse ért semmit, ha a kocsi vezetője bután kezelte a helyzetet. Elég volt egy fékezés, vagy egy erősebb gáz és vége volt: a gumi azt a kicsi tapadását is elvesztette és onnan nem volt tovább.
Tehát továbbra is állítom: a téligumi igen hasznos dolog, de ahogy én látom sokszor hamis biztonságérzetet kelt a (sokszor tapasztalatlan) autósban és úgy akar közlekedni vele, mint nyáron! Ilyen esetben talán még az is jobb, ha nem cserél gumit, viszont felfagyáskor el sem indul vele!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
nagyúr
Ezekre a helyzetekre nálunk minden utcakereszteződésbe és emelkedő elején és végén homok kupacokat raknak le október elején, ezt bárki használhatja, de mi az autóba tartjuk a hóláncot, hogy bármikor tudjuk használni.
Úgy tudom '89 előtt is volt homok és hólánc, és használták is.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MaciG
addikt
-
Jhonny06
veterán
A minap majdnem volt egy koccanásom egy aranyos hölgyikével. Kétsávos úton kitértem a belsőbe valaki elől, majd amikor mennék vissza a külsőbe és már magam közé veszem a szaggatottat, akkor jobbról (szintén kétsávos, ami jobbra kanyarodik), már majdnem az út kettéválása és épphogy a záróvonal előtt körülnézés nélkül hirtelen ő mégis az én sávomba akart teleportálni. Visszarántottam a kormányt, még szerencse, hogy nálam a belsőbe nem jött senki.
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
Azutóbbinál azért illett volna megállni és jelezni, hogy van felvétel az esetről. Bár az oroszoknál más a rendőrök restanciája, de azért igen nagyon leegyszerűsítené az ügyet. Na meg jó pont az autósnak is
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
nyogo83
senior tag
Mult heti Kolossy teri motoros baleset [link]
Igazabol a fickot sajnalom aki elutotte a motorost, mert nemhiszem hogy felfuggesztettel megussza. -
biga
senior tag
válasz nyogo83 #30871 üzenetére
Azt lehet megússza, hisz azért a motoros sem volt szent a balesetben, de az önbíráskodásból közúti veszélyeztetés (és utána halál) azért nem lesz kellemes sajnos neki De ha nulla büntivel úszná meg, akkor is sajnálnám....
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
8th
addikt
Hogy a pöcsbe lehet annyit inni, hogy ne tudjon valaki beszélni és mozogni?
-
MaciG
addikt
Adott a képen látható kereszteződés.
A kanyarodó járműveknek elsőbbsége van a kerékpárosokkal szemben akik az egyirányú utcából haladnának tovább a kerékpársávon. A bicikliseknek a sáv végén jól láthatóan fel van festve a vonal és az elsőbbségadást jelző háromszög, de ezen felül még egy táblájuk is van oldalt. Viszont a biciklisek nem állnak meg a vonalnál, hanem próbálnak minél tovább előre menni (kék kis téglalap az ábrán), viszont ha itt egy járműszerelvény kanyarodik (ábrán a zöld nyíl) annak a hátulja elsodorja őket ha tovább mennek a vonalon (ugye ezért is van direkt hátrébb festve) . És ha ez megtörténik ki lesz a hibás?
BANZAII
-
Jhonny06
veterán
Gondolom azért mennek előrébb, mert a felfestett vonalról nem látható be a kereszteződés. Ez kb. olyan, mint a legtöbb stop felfestés, indokolatlanul "korán" meg kéne állni és onnan az életbe nem fogod látni, hogy szabad-e az út, így előrébb mész. De ettől még be kell tudni kanyarodni nagy ívben, ahhoz már az út közepén kéne állni, hogy ott ne férjen el az autós. (Az a nyíl, amit berajzoltál, eléggé le van csapva.)
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
Én nyergessel ilyenkor ki szoktam engedni az útban levő autót/autókat. Csak ilyenkor az a probléma, hogy az első-első kettő kijön, a többinek nem esik le, hogy nem azért engedem ki őket, mert ilyen qrva jó fej gyerek vagyok, hanem mert nem férek be tőlük, és elkezdenek a többiek is előre araszolni. Na ilyenkor gurul a gyógyszer, harmadik és telitalp és mindenki oda menekül a pótkocsi elől, ahova tud
De ez még a jobbik, mert ha jobbra kis ívben kell kanyarodnunk, akkor bizony szükség van a szembe jövők sávjára is, különben a pótkocsival elsodrom a gyalogosokat, táblákat, oszlopokat... Ilyenkor is ki kell engednem 1-3 autót. Ebben az esetben jól látható módon úgy állok meg, hogy a kocsi eleje a felező vonalában van, hogy leessen a személyautósnak is, hogy talán kéne a hely. Ilyenkor is akad, aki simán birka módjára csorog a sorral előre, és amikor majdnem összeakadunk, akkor nem érti, hogy miért... Előfordult olyan , amikor megállt az élet, hely már nem volt, trükközni kellett. Meg tudjuk emelni távirányítóval a hajtott tengelyt, így a pótkocsi eleje akár 10-15 centivel is magasabban van a normálnál, és el tud fordulni a személyautó motorházteteje felett. Akkor kellene látni az arcukat, két kézzel szorítják a kormányt, a pótkocsi sarka meg 3 centire fordul el az A oszloptól
A buszosok nevében nem tudok nyilatkozni.
<tRucKdriFteR>
-
Zozzant
addikt
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
biga
senior tag
válasz Zozzant #30883 üzenetére
Szép gyűjtés. Külön tetszenek az ötletszerűen a szabályosan az árokba parkolók
A stoppos a teherautó aláfutásgátlóján mindenképp Darwin-díjas (mint ahogy a busz szélvédőjére tapadó is).
A nőnek viszont, aki leparkolt az út közepén, kivette a gyereket, lezárta a kocsit majd a legtermészetesebb módon elsétált, találnék ki valami vicceset, mire visszaér''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
MaciG
addikt
A gond az, hogy mikor elkezd az ember kanyarodni, akkor jön a bringás és megy előre, és a pótkocsi is kb addigra ér oda. Viszont ha a te logikádat követem akkor mikor én vagyok alsóbbrendű úton, akkor direkt kitolom a kocsi elejét, hogy kénytelenek legyenek elengedi azok akiknek amúgy elsőbbségük van?
Jön az új KRESZ Erről lehet valami konkrétat tudni? Vagy ez is csak ilyen "uszítás" jellegű, hogy tudjunk szidni valakit?:
BANZAII
-
hdman
őstag
-
hdman
őstag
Az a durva, hogy TUDJÁK, hogy az autók 90%-ában megy a kamera (ráadásul kezd terjedni a hd felbontású, amin simán látszódik a rendszám, és az arc is felismerhető) és mégis bejátsszák ezeket...
Ezen mindig megdöbbenek
A road rage pedig mesteri fokozatra van fejlesztve
1, satufék a kiválasztott áldozat előtt
2, hátraszaladás a csomagtartóhoz
3, céleszköz kiválasztása ( kisbalta,szekerce, baseball ütő, egyéb szúró-vágó eszköz )
4, massziv anyátás, fenyegetésSopron city :)
-
félisten
-
8th
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Volvo és Saab topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen notebookot vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Microsoft Surface
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest