- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- EAFC 24
- GTA VI
- Alkoholista nevelde
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Egyébként új M6... Vasárnap este hajtottam az autópályára Dunaföldváron, az utcsó bejáratnál Paks felé. Volt vagy fél 11 már, nem volt nagy forgalom. 110 -el mentem, tempomattal, szépen nyugisan. Majd a paksi lejáró előtt valahol azt vettem észre, hogy hatalmas vértócsa a két sáv között, valaminek a maradványa, amit egy közepes testű kutya kerülgetett, ami fekete volt. Utolsó pillanatban vettem észre, távolságit a szembejövők miatt nem használhattam. És azt kell mondanom, megfagytam. Az észlelést követő 1s után esett le, hogy mi van, következő másodpercben meg már elmentem mellettük. Annyit tudtam reagálni, hogy kimentem a leállósávba.
Négy dolgon gondolkoztam. Hogy került oda a két kutya(valszeg a másik is az volt valamikor), mi ütötte el, az milyen sérüléseket szenvedett, mi van ha én elütöm a másikat, és mit csináljak, megálljak e vagy hívjam az autópálya felügyeletet?!
Szvsz, ilyenkor nem tudom mit kell csinálni, teljesen leblokkoltam. Azt a kutyát ha elkaptam volna 110-el, valszeg az autóm eleje szépen eltűnt volna. Nem mertem visszamenni, hívtam az autópálya felügyeletet.
A vérfolt másnap is csúnyán ott volt, de alkatrészdarabokat nem láttam, szerencsére.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #21052 üzenetére
Ekkora baromságot már régen hallottam...gyorshajtás...kész. Ezek szerint éjszaka az autópályán is 50-el kell menni, mert máskülönben úgyse tudsz megállni. Azt hittem ennél értelmesebb vagy... Ember, ez autópálya, nem falu. 130 a megengedett, én még nem is annyival mentem. Az autópályára nem szabadna bejutni semminek, ez az egyik lényege a pályának. Általában 150 felett járok a pályán, ritka az ha 130 alatt megyek, a mostani is csak azért történhetett meg, mert a mellettem ülővel beszélgettem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Khelben
nagyúr
válasz MPowerPH #21053 üzenetére
Lehet, hogy szerinted baromság, de ez a szabály.
Ez ugyanolyan gyorshajtás, mint mikor egy éles kanyar után belemész egy traktorba vagy egy bukkanó után egy álló kocsisorba. Hiába 90 a megengedett és te csak 80-nal mész, relatív gyorshajtás, ha nem tudsz megállni.Amúgy egy tompítottnak illik 100 m-re elvilágítania és 110ről illik megállni 100 méteren. Kivéve persze, ha az ember beszélget és nem a vezetésre figyel
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz zoo8800 #21054 üzenetére
De ha az ő fejével gondolkozok, akkor éjszaka 50 fölött nem is szabadna járni. Mert az a táv, amit a tompított bevilágít, kb. annyira elég.
Relatív gyorshajtásról nem ilyenkor beszélünk. Csúszós úton, ködben például, de sötétben semmiképen se.Ha a traktor nincs kivilágítva, akkor nem, ráadásul traktor nem közlekedhet főúton, csak alsóbb rangú utakon. Ha ott megy, és Te úgy mész bele, ráadásul kivilágítatlan, akkor nem a traktorost felakasztják. Ugyan ez vonatkozik a kivilágítatlan lovaskocsira is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
És a hangsúly megint nem a sebességen van, hanem azon, hogy hogy kerültek oda állatok, ki a felelős ezért?!
Annyira nem. Kell idő mire lereagálod és fékre lépsz. Próbáld ki, mész sötétben, és mondjuk egy táblához belövöd a megállást. Mikor megpillantod a táblát, akkor lépsz rá a fékre, csisszesen állsz meg. Akkor van pech, ha a bal oldalt van az akadály, mivel a bal fényszóró mindig rövidebb utat világít meg. Akkor már tényleg nem tudsz megállni. Szóval ez az elmélet lehet falura igaz, de autópályára nem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Khelben
nagyúr
válasz MPowerPH #21056 üzenetére
A traktor is mehet főúton. Nem éjjelre gondoltam, hanem nappal és éles kanyar, amit beveszel 80-nal és nem tudsz megállni a 20-szal cammogó traktor mögött. És a szabályban nincs olyan, hogy "kivéve éjszaka".
Amúgy meg teljesen logikus, hogy a KRESZ tiltja a "vakrepülést". -
Bubu79
addikt
válasz MPowerPH #21058 üzenetére
Bármelyik fel- illetve lehajtónál bemehettek - ott ugyanis nincsen vad kerítés.
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #21062 üzenetére
É n leszek a hibás a balesetben? Nah, tudod mit, mivel ezt nem hiszem el, így írok a totalcarnak, majd belinkelem ide a választ. Most piszkosul felhúztál ezzel, teljesen elvakultan gondolkozol.
Tessék, meg is találtam. Ha elgombázom a kutyát autópályán, akkor a fenntartó fizet.
"Az autópályán a fenntartó fizet
Gyulainé dr. Tóth Zsuzsa, a Magyar Autóklub jogi igazgatója kiemelte, az autópályákon történő vaddal ütközések után már általában az autópálya üzemeltetője vagy a területileg illetékes vadásztársaság fizeti a kárt. Sokan évekig, évtizedekig spóroltak, hogy autót vegyenek, és vaddal ütközésnél milliós kár is érheti őket, amiről nem tehetnek. Az önrészt annak is állnia kell, akinek cascója van. A jogi igazgató szerint valamilyen biztosítási konstrukció kidolgozása lenne az üdvözítő. Ny. L."
Akkor ezek szerint mégse tudsz mindent olyan jól. Köszöntem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Khelben
nagyúr
válasz MPowerPH #21063 üzenetére
Ez nem vadkár. Vadkárt vadállat tud okozni, ami a vadásztársaság illetékessége, ezért fizetnek. A kutya nem vad, kutyát akár az egyik pihenőnél is elhagyhatott valaki.
De mégegyszer: függetlenül attól, hogy fizetnek-e és ki fizet, ez akkor is gyorshajtás a kresz szerint.
Szerk: ez ugyanaz a Totalcar, akik szerint a többsávos körforgalmat a belső sávból kell elhagyni?
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Khelben #21066 üzenetére
Ezzel én is így vagyok. De a két dolog nehezen függ össze, a vad az autó oldalának is nekiugorhat, tök mind1 mennyivel mész.
Azt utálom, hogy itt minden a gyorshajtásra van visszavezetve. Pedig nálunk nem azzal van a gond, nem abból vannak a balesetek.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
brd
nagyúr
válasz MPowerPH #21067 üzenetére
Pedig részben de, csak szeretik elhagyni a "relatív" szócskát a kifejezés elől. Pedig nagyon nem mindegy. Aztán persze ebből születnek az értelmetlen szabályok (pl. az abszolút gyorshajtást büntetik a relatív helyett). A másik leggyakoribb valós ok pedig a figyelmetlenség (persze a kettő között van jókora átfedés is). Akár tetszik, akár nem, te is beleestél ebbe a hibába a példádban. Lehet, hogy vadállatokra nem kell számítani az autópályán, de a szabályoktól függetlenül, már ne haragudj, nagy baromságra vall úgy közlekedni, hogy nem látod legalább a féktávolságon belül létező dolgokat. Akármi lehet az úton, egy leesett dísztárcsa, eldobott üdítősdoboz, vagy mondjuk nem sokkal előtted balesetezett járművek darabjai és hasonlók. Persze lehet kockáztatni, és ha szerencséd van, sosem derül ki számodra, hogy rosszul gondoltad egész életedben.
The only real valuable thing is intuition.
-
dabadab
titán
válasz Khelben #21052 üzenetére
"A KRESZben van egy olyan kitétel, hogy csak olyan gyorsan mehetsz, hogy az általad belátott útszakaszon meg tudj állni."
szerk: ja, tényleg:
"26. § (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
neduddki
nagyúr
válasz dabadab #21069 üzenetére
HI!
egen ez alapjan fojjton femerul bennem: falunk nalunk az uton fekvi setitruhas resze az vajh szamithato korulmeny-e? /mert engem mar 2x huzott kia falun belul hasznlat reflektor, persze csak ha senki a zarazo zonaban nincs/, oktatom szerint /tan meg sm tanfojjas/ kocsma elott igen, de mi van ha esmeretlen vagyokakornyeekes lila finogm nincs a kocsmakrol, foleg ha z meg zug is???
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
dragonfx
veterán
válasz Khelben #21052 üzenetére
figyelj tedd mega többi vezető kedvéért hogy holnap leadód a jogsidat a helyi kapitáényságon.
tudod mi az hogy íratlan de etikátlan szabály?
na a te deffenzív szándékos forgalomlassításód ennek a teteje valahol."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
félisten
válasz dragonfx #21071 üzenetére
Te pedig azt legyszives, hogy nem ulsz tobbet autoba vezetokent. De megjobb ha csak buszra ulsz, akkor talan bele sem tudsz szolni.
A hozzaszolasaid a teljes szabaly es onismeret hianyarol arulkodnak. Aki fogott mar a kezeben kresz konyvet es vezetett legalabb 3 kilometert felelossegteljesen, az csak jokat mosolyog a hszeiden.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz neduddki #21070 üzenetére
Ne értelmezd félre, mert sokan félreértelmezik.
"A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül" PONT. Ez mindig érvényes, mindig meg kell tudnod állni bármilyen akadály előtt a belátott útszakaszon.
Új gondolat: "és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell." Tehát hiába 50 a megengedett, ha gyerekek labdáznak 30 centire az úttól, akkor nem mehetsz 50-nel mert számítanod kell rá, hogy esetleg eléd kerül a labda, utána meg a gyerek.
Ha csak olyan akadályok előtt kellene megállnod, amire számítani kell, akkor nem lenne ott az az "és".
A jármű sebességét úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell. De ugye nem ez van a kRESZben. -
dragonfx
veterán
válasz Winner_hun #21077 üzenetére
nem a ti nevetséges naivitásotokon.....mintha nem tudnátok hol éltek
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
DigitXT
félisten
válasz Winner_hun #21072 üzenetére
Hasonlóban volt részem hétfőn, de nekem nem volt teherautó a szélén,
csak épp a sávváltást terveztem (még nem volt késő: volt forgalom), így
annyival később vehettem csak észre a szalagkorlátra rácsúszott autót,
amennyi az egészet még neccesebbé tette. Azt hiszem, én már nem is
fékeztem, mert arra nemigen volt időm, csak a kitérő manőverre maradt.
(Ami egyébként végiggondolva egy lendületes, kontrollált sávváltás volt.)
Utána káromkodtam rendesen... Még jó, hogy már 100-as tábla volt, és
pont azért akartam kiállni a belsőből, hogy ne toljanak le: még valamivel
100 fölött mehettem, de már bőven nem 130-cal. Szar élmény volt, na...
Szerencsére a baleset nem lehetett súlyos, nem találtam róla más hírt,
mint amit az autopalya.hu tett fel (lezárás, stb.), pár óra után le is vették. -
sasa311
veterán
Sokmindenre vissza lehet vezetni, hogy itthon miért olyan a közlekedés amilyen, de szerintem egyszerűen azért, mert az emberek bunkók.
Jan - Februárban Thaiföldön voltam, közlekedtem relatíve sokat autóval és motorral (kb 600 kilómétert). Aki már járt a távolkeleten, azt tudja milyen a forgalom... 3 sávon 6-7 autó, motor, robogó és tuk-tuk egymás mellett. Sebesség jelző tábla teljesen szélfogásra van és közlekedési lámpa is csak dísz. Mindemellett a 3 utas teljesen átlagos dolog egy robogón, de nemritka a 4-5... Meg a platós kisteher platóján a 25 ember.
Most attól eltekintve, hogy az első 50 km-en halálfélelmem volt bármilyen járműben, később úgy éreztem, hogy ez sokkal biztonságosabb, mint Budapest! NEM LÁTTAM csak egy balesetet, az is egy turista nő volt, aki matt részegen egy robogóval nemes egyszerűséggel bedőlt az árokba
Ezen kívül semmi. Szép autók voltak, (nagyon szereteik a helyiek az ilyen gagyi spoilekerek )egyik se volt meghúzva vagy behorpasztva. Motorokon nem voltak esésnyomok.Nem akart lenyomni senki az útról. Nem vágott be eléd senki, pedig ez ilyen "őrült" forgalomba nem is volt olyan könnyű. Nem anyázott rád senki. Ha indexeltél sávváltáshoz MINDIG beengedtek szinte azonnal. Mikor megelőztek mindig megpöttyintették a dudát, hogy biztos tudd, hogy előznek.
Szóval ahoz képest, hogy első ránézésre azt mondtam, hogy na én itt biztos nem vezetek mégis nagyobb biztonságban éreztem magam a végefelé, mint itthon a hungárián.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
neduddki
nagyúr
válasz Khelben #21075 üzenetére
HI!
tehat kocsma elott a beseo reszegektre szamitano kell:- )))
udv
neduddki
mod: nekm nem uj gonsdolat ez az "amire szamitani kell", mondom emlkeim eszt meg MB falusi oktatom tol hallotam, es nalam az sm-et csinaltam, ABC-t mar mashol /AC-nel nem is lattam tanfojjast csak vizsgat/
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Bubu79
addikt
válasz sasa311 #21080 üzenetére
Az az igazság, hogy Budapesten elég szarul vannak kitáblázva a dolgok és rengeteg a sietős f@szkalap az utcán, akik el sem tudják képzelni, hogy esetleg valaki nem a nagyfaluban él, emiatt a helyismerete is korlátozott.
Tudom, aki nem ismeri a nagyfalut, az ne menjen oda autóval...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
neduddki
nagyúr
válasz zoo8800 #21084 üzenetére
HI!
igazat megvalva qva nem rdekela resz mert nem a kreszvel ekll elszmaolni eg ijjen esetben nekem sajat magammal es nem sszeretnek egy eletre felhagynia vezetessel mert nem tudok feldolgozni eg ijejne semenyt
udv
neduddki
p.s. egyszer elutotem egy sunit napogik ragtam magam rajta, ill. en a bekakt is kerulgetem faklusi utjainkon /nem vagyok vegatqarianus, csak az ertlemeteln halat nem birom/
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
zoo8800
veterán
-
dabadab
titán
válasz sasa311 #21080 üzenetére
Ebből is látszik, hogy mennyire nem sokat számít a "ránézés". Mo-n hány közlekedési balesetet szoktál látni 600 km alatt?... Szerintem nem sokat.
Egyébként Thaiföldről most csak 2002-ig találtam adatot, akkor évente 100000 emberből úgy húsz halt meg közlekedési balesetben, mig tavaly Mo-n nyolc, vagyis Thaiföldön két-háromszor nagyobb az esély arra, hogy közlekedési balesetben hal meg az ember.DRM is theft
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
FF23
senior tag
válasz Khelben #21095 üzenetére
Nem hiszem, hogy szükség lenne ilyen izzadtság szerű magyarázatra.
Mi köze egy végbélteméknek egyből egy teljes országhoz? Csak azért tudott odaállni, mert mások -a kép szerint- tiszteletben tartották a jelzést.[ Szerkesztve ]
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
adalbert1
veterán
válasz Integra #21093 üzenetére
Ezt a majmot már rég be kellett volna zárni az állatkertbe...
De tényleg, 3 jól dokumentált eset után már rég nem kellene hogy legyen jogsija, vagy legalább többszázezres birságokat (habár azt meg lehetne valós anyagi helyzethez is szabni, tehát esetében több millióst) kellett volna becsengetnie...
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5