- Chernobylite 2: Exclusion Zone - Elindult a Kickstarter kampány
- Mostantól bárki kipróbálhatja a SMITE 2 ingyenes változatát
- Friss videón a The Witcher: Sirens of The Deep animációs film
- The Blood of Dawnwalker - Bemutatkozott a Rebel Wolves készülő vámpíros játéka
- Rövid videón az Until Dawn mozifilm
Új hozzászólás Aktív témák
-
erdey_a
addikt
Na most jól összezavartál.
Van egy olyan tábla, hogy várakozni tilos és van olyan, hogy megállni tilos.
Ha megállni tilos, akkor gondolom soha, semilyen körülmények közt ott nem lehet megállni egy pillanatra sem.
De akkor mit szabad és mit nem a várakozni tilos táblánál?
Ott pedig max 5 percig lehet állni, kocsiban ülve?
[Szerkesztve]Vérboci
-
tothbe
addikt
Igen, söt ez a fontosabb. A várakozás során a gépjármü vezetöje az autóban tartozkodik (és a várakozás nem haladhatja meg az 5 percet kiegésziti ezt, ha úton állsz vagy olyan helyen, ami amúgy a forgalom része, tehát az útpadka is, de a járda vagy a parkoló már nem).
Megállni tilos esetén pedig tilos még úgy is állni, hogy bent ül a soför, csak a müszaki hiba vagy a bedugult forgalom jelenthet kivételt, meg persze a megkülönböztetö jelzések.By(e) Tothbe
-
erdey_a
addikt
-
erdey_a
addikt
Valaki legyen olyan jó és magyarázza el nekem, hogy mi a különbség a várakozni tilos és a megállni és várakozni tilos tábla közt.
Melyiknél mit lehet és mit nem? Aki várakozik, az megáll nem? Melyik az enyhébb? Szóval hogyan van ez? (se jogsim, se semmim, csak érdekel)Vérboci
-
tothbe
addikt
válasz spirit007 #191 üzenetére
A büntetés teljesen jogos, mert árki számára kijelölt helyen csak olyan állhat meg, aki megfelel a kijelölésnek.
De amit spirit irt, az baromság, már bocsánat. Mozgássérültként bárhol megállhatok, ahol nem tiltja kifejezetten mások számára fenntartott hellyel tábla (mentöparkoló, taxisdroszt, stb) tehát még megállni tilosban is megállhatok, de akár a városliget közepén a gyepen is, ha bebizonyitom, hogy szabályosan jutottam oda.(Mert megállni ugyan szinte bárhol lehet a kártyával,de behajtásra ez sem jogosit sehová)By(e) Tothbe
-
corman20
újonc
Hello mindenkinek!
Ma történt velem: A városban parkoltam céges autóval, aminek éves parkolási engedélye van. Kint van az ablakban. A parkoló, mint utóbb kiderült mozgássérülteknek volt fenntartva. Megkaptam a mikuláscsomagot. A kérdésem az lenne, hogy jogosan büntettek-e meg. Ha jól tudom akkor a KRESZ szerint az csak egy gesztus a mozgássérültek felé, hogy nem állok a helyükre, de ezért nem büntethetnek meg. Nagyon kíváncsi vagyok a válaszotokra. Sürgős lenne. Köszike. Hello -
spirit007
senior tag
KRESZ témában kérdezzétek a szakértőt
[link] -
joghurt
addikt
Pontosan ezt értettem folyamatos haladás alatt. Defekt esetén a leállósávra való ráhajtás illetve az onnan történő elindulás értelemszerűen engedélyezett. Amúgy ha jól tudom, az autópályán történő gyaloglás tilalma a leállósávra is vonatkozik - szóval segélyhívóhoz vagy benzinkúthoz baktatni csak a füvön szabad.
Izé, höhö. A leállósávra történő kiálláskor a záróvonal átlépésével mi van? (Merthogy az választja el a leállósávot a pályától.)A tej élet, erő, egészség.
-
tothbe
addikt
A szabály pontosan úgy szól, hogy leállósávon közlekedni sem motor sem emberi erővel nem szabad. Ott csak félreállhatsz és hivhatsz egy trélert, amire fölteszik a kocsit vagy egy autómentöst, aki esetleg megcsinálja. Vontatni is tilos az autópályán, csak a tréler szállíthat nem működő autót.
De még tolni sem szabad az autót, ott kell hagyni, ahol van és a legközelebbi autópálya telefonig vagy benzinkútig is csak gyalog mehetsz el(Mert autópályán stoppolni is tilos)
[Szerkesztve]By(e) Tothbe
-
-
tildy
nagyúr
Most olvasom, hogy
''Autóúton, autópályán senki sem vontathat, tolhat lerobbant járművet, a KRESZ szerint félre kell állni, ki kell tenni az elakadásjelző háromszöget, és meg kell várni a trélert.''
Azt udom, hogy magána pályán nem lehet vontatást végezni, de nekem mintha az maradt volna meg az emlékeimben, hogy ha lerobban az autó, akkor a legközelebbi kihajtóig a leállósávban el lehet vontatni.. .Rosszul emlékszem ?"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
ballington
addikt
na jóvan én is erre gondoltam....akkor ezek szerint nem vagyok annyira tudatlan
bár ha most mennék kresz vizsgára, tuti elsöpörnénekAki a tökfőzeléket kapor nélkül eszi, az más aljas dolgokra is képes.
-
Parsifal2
tag
Egyébbként nálunk nem könnyű udvariasnak lenni sem...
Kedvenc helyzetem, mikor be szeretnék engedni valakit mondjuk egy körforgalomba, vagy kereszteződésbe, vagy bárhová, de nem tudom megtenni, mert a kolléga nem része a forgalomnak. Ott áll egy lehetetlen helyzetben, de nem tud mozdulni, képtelen szemkontaktust kialakítani, mert nézi a tájat, beszélget, stb........ Hát ettől mászom a falra Volt hogy dudálnom kellett : légyszives, nézz már ide és fogadd el a felkinált elsőbbséget
A gyalogosok meg menjenek a fenébe, mikor egyesével, folyamatosan akarnak átmenni a zebrán.Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
amargo
addikt
A déli pu feletti résznél tekertek vagy a másik oldalt a vár felöli?
Én sem értem miért az úton tekertek, amikor ott jó a járda is.. az meg, hogy nem fértek el a kocsik? Elég nagy rész van a déli pu felőlli résznél, álltalában 1sáv parkoló kocsi sor, 1-1,5 sáv a közlekedőké. Vagy melyikre gondolsz?
Igazából a nagy problémát az is okozza, hoyg a tahó autós (vagy mert máshova nem tud állni) rááll a bicikli útra..“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
szesa
senior tag
ah rajottem hogy pont az elobb emlitett korforgalmas zebras tipussal talalkoztam az osztrakoknal is ha a gyalogos ott botorkal mar lassul mindn iranybol a forgalom meredt szemekkel nezik vajon merre fog majd menni es jol elore probaljak jelezni hogy at fogjak engedni. en pl vartam egy ilyen helyen hogy jojjenenk a tobbiek de hamar rajottem hogy ez igy nem jo mert minden autos egy pillanatra megallt elottem pedig nem akartam elindulni csak a zebra kozeleben alltam.
-
-
szesa
senior tag
ha elindul a gyalogos (ahogy irtak lelep) akkor at kell engedni.
amugy osztrakoknal mar ot tart a gyalogos vs autos helyzet, hogyha a gyalogos kozeledik az atkelohely fele vagy netan annak kozeleben alldogal mar akkor lassitanak sot meg is allanak szinte meg akkor is ha nem akar atmenni ezt tobbszor tapasztaltam-
-
darabka
tag
válasz ballington #175 üzenetére
Ha a zebránál áll a gyalogos és jelzi az elindulási szándékát (értsd: elindul), akkor forgalmi helyzettől függetlenül neki van elsőbbsége (már ha nincs tilos jelzése, de ez egy körforgalomban nem jellemző)...
To protect trees means exterminating beavers.
-
ballington
addikt
hy all
ugye vannak olyan körforgalmak, ahol a kimenő és a bemenő sáv között van egy sziget, a körforgalom körül pedig zebra (kersztül megy a szigeten).
namost mi van akkor, ha megyek kifele a körforgalomból és ott áll a szigeten a gyalogos.
nekem kell elsőbbséget adni, vagy fordítva?Aki a tökfőzeléket kapor nélkül eszi, az más aljas dolgokra is képes.
-
szesa
senior tag
Minap jottem haza a deli pu felol a moszkva fele, van ott a deli elott egy nagy park azok keresztul megy a kerekparut.
3 kerekparos is a fout szelen (a park melett) a patkatol 30cmre kerekezett, az autok rendszeresen dudaltak mert egyreszt lassan mentek masreszt egy auto sem fert el abban a savban a bicajosok mellett
ezek tenyleg eletveszelyes helyzetek foleg a bicajosra nezve, csak eppen maguknak okozzak - megpedig rendszeresen azert hogy gyorsabban erjenek celba-
-
Yeti910331
aktív tag
válasz Yeti910331 #154 üzenetére
UP!
Semmi olyasmit nem találtam a linkben.Kizárt dolog, mert nem tudom. :)
-
Parsifal2
tag
válasz VladimirR #171 üzenetére
Hááát.....én leginkább a kerékpár út építésében látom a megoldást. azt kellene eröltetni, de ne a Bartók Béla úthoz hasonlót, mert az életveszélyes.
Igazad van hogy mindkét félnek sok tanulni valója van, de egyelőre a kerékpáros azt tesz amit akar (illetve tud) mert ellenőrizhetetlen, és gyorsan el is inal(már ha tud)
Mindegy, én figyelek a bringásokra, csak ezt a ''jobbról megelőzlek'' játékot hagyják el, mert veszélyes.Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
VladimirR
nagyúr
válasz Parsifal2 #170 üzenetére
francokat nem (mar elnezest)
munkaba menet egy 4 savoson kozlekedem, a kulso sav szelso 70-80 centije jarhatatlan, igy annyival bentebb megyek - naponta legalabb 1-2 kamion, busz ugy megy el mellettem, hogy majdnem leszorit (foleg ha ezek meg hosszuak is, tul hamar huzzak vissza a jarmuvet jobbra - nem egyszer kellett mar emiatt veszfekeznem)
hiaba tanitjak mar kresz-en is azt, aminek egyertelmunek kellene lennie, hogy egy kerekparosnak lenyegesen bizonytalanabb a nyomvonala (es nem azert, mert ivott, hanem mert akar a masodperc tortresze alatt (pl ha megriasztja a tole 20 centire elhalado jarmu) egyetlen kormanyrantassal akar tobb, mint egy meterrel is beljebb kerulhet az uton) es legalabb 1-1.5 meter oldaltavolsagot kell tartani elozeskor
szoval hiaba szabalyos, attol meg egyreszt semmivel sem kevesbe veszelyes a kerekparosra nezve, masreszt le is dudalnanak
sajnos sokaknak kellene megtanulnia (mindket felk reszerol), hogy hogyan is kell masokkal egyutt kozlekedni -
Parsifal2
tag
válasz VladimirR #169 üzenetére
Rendszámot a bringákra, vagy hasonlót. így legalább tudom ki viszi le a tükrömet
Egyébbként minden bicajosnak azt ajánlom hogy haladjon a sáv közepén, és ne próbáljon meg osztozni rajta. így szabályos és nem fogják elütni sem.Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
Parsifal2
tag
Én az autósok ''pártját'' erősíteném egy kicsit.....
A pesti forgalomban felháborítónak tartom, hogy a biciklis jobbról bejön a kocsim mellé.
Néha csak milimétereken múlik, hogy nem ütöm el. Nem fogják fel, hogy ha bejön a holttérbe, nem látom...
Egyébbként meg a városi forgalomban résztvevő bicikliseket azonosítóra kötelezném, mint sok helyen teszik is. Rengeteget szabálytalankodnak, és veszélyeztetik saját életüket.
Amúgy meg BP alkalmatlan biciklis közlekedésre, kár eröltetni...Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
VladimirR
nagyúr
válasz Yeti910331 #164 üzenetére
Bovebben: [link]
-
VladimirR
nagyúr
most latom csak, hogy irtal a hozzaszolasomra (nem kellett volna)
eloszor is, szeretnem leszogezni, hogy van jogositvanyom, tisztaban vagyok a kresz-szel (abbol, amit leirtal valoszinu, hogy jobban is, mint te), valamint nem csask vezetni, de ugy erzem kozlekedni is tudok
mellesleg aruld mar el nekem, hogy hogy a halalba megy ki onnan a sorban masodik jarmu (balra index-el), ha elsobbsegadasi kotelezettsege van?
fentebb azt is leirtam, hogy miutan ramdudalt, felrehuzodtam, hogy menjen - persze nem ment, mint ahogy nelked is csak a pofad nagy, te sem mentel volna, mert nem tudtal volna
de alattad auto van, alattam meg csak 20 kilo vas - mi a kurva anyamat keresek en az uton, igaz?
a vita es konfliktus pedig leginkabb a hozzad hasonlo, (de mindket oldalon elofordulo) intolerans faszok miatt van -
Yeti910331
aktív tag
-
szesa
senior tag
En se tudtam ezt a ket fogalmat ''normalizalni''.
Mindig azt hittem, hogy a megallas, az az hogy otthagyom az autot es kesz, megalltam
A várakozás meg az, hogy megalltam a kocsival es ott varakozok de pont forditva van az egesz...
---
Várakozas = parkolás, nem maradunk az autonal.
Megállás = megallhatunk 5 percig ugy hogy az autonal maradunk, vagy fel le rakodas-szallas.
Várakozni tilos tabla: amikor egy vonal megy kreresztbe a tablan
Megállni tilos = ket vonal megy keresztbe a tablan
Ahol megallni tilos ott varakozni is.
Ahol várakozni tilos ott megallni még szabad.
Ahol varakozni lehet ott megallni is.
remelem jol irom...-
-
burgatshow
veterán
válasz Winner_hun #161 üzenetére
Tudomásom szerint így van! Bár ezt a részét a kresznek sosem tudtam rendesen megjegyezni.
-
szesa
senior tag
Kell e fizetnem a fizeto parkolohelyen pl belvaros ha ott maradok a kocsiba (de nem 5 monjduk 10 percre mert varok valakit)
?
[Szerkesztve]-
-
Yeti910331
aktív tag
Helló!
Letölthető KRESZ oktatófilmet keresek a '70-es, '80-as évekből.
Előre is kösz a segítséget.Kizárt dolog, mert nem tudom. :)
-
szesa
senior tag
A gyalogos kozlekedhet az uton?
Nem lakott teruleten kivul van ez?-
-
sasa311
veterán
Gyalogos közlekedhet, ez biztos.
A biciklis felől már kétségeim vannak, de hogy segédmotoros kerékpár nem mehet be az egyirányúba szembe ebben egészen biztos vagyok.
Mindenesetre tökmind1, mert ígyis-úgyis az autósnak van elsőbbsége jobbkézszabály miatt (ha nincs tábla és megegyező a burkolat)Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
e=mc²
őstag
[link]
ahonnan jovok, ott egyiranyu, es szemben megyek a forgalommal, termeszetresen amenynire lehet, lehuzodva (van jarda is, meg parkolo autok is...) majd lesz egy szakasz, ami ketiranyu, majd ismet egy.
Anno ugy tanultam jogsiszerzeskor, hogy egyiranyu utcaban kerekparosok, gyalogosok kozlekedhetnek, sot talan meg segedmotor-kerekpar is. Es pont ezek miatt ugy foleg nem kanyarodhat be az auto, hogy ne nezne korbe...
Arra nem emlekszem, hogy van e valami tabla neki, de holnap jobban megfigyelem.
Itt napi viszonylatban ketszer elhaladok, tehat ezert erdekelne a kerdes.Ambulimax Provider
-
csongi
veterán
-
szesa
senior tag
Most akkor megse egyiranyu az utca?
Vagy csak az a resze egyiranyu ami a kereszt utca elott van?
Es akkor ha jol ertem te azon a utca szakaszon mesz szembe a forgalommal.
Majd elersz a keresztezodeshez.
Az auto aki kifordult jobbra kis ivben, meg akkor is elonye lenne ha az az utszakasz amin te kozlekedtel a keresztutca elott nem egyiranyu lenne vagy eppen egyiranyu de forditott iranyu forgalom mint jelenleg (vagyis balra behajtani tilos lenne ra).
Kiveve persze ha lámpa/tábla mast mond de gondlom nem volt kirakva kulon tabla.
Mivel az autonak a balra kanyarodo szakasz egyiranyu lenne ezert igazabol nem is nez balra, mivel onnan csak megkulonbozteto jelezest hasznalo jarmu barmikor illetve figyelmezteto jelezt hasznalo jarmu haladhat szembe a forgalommal (de ez is csak azzem hajnalban).
Tehat azert kell balra nezni de ha nem rendor/mento jon hang/feny jelzessel akkor nemcsak hogy elonye nincs de nem is mehetne ott szembe a forgalommmal.-
-
e=mc²
őstag
Ezert kerdeznem, ugyanis tegnap 2x furcsa szituacioba keveredtem miatta...
Jovok szepen (nem lassan) jobboldalon, es kifordul egy auto a keresztutcabol jobbra, (velem egyiranyba kozlekedik tovabb....utana mar nem egyiranyu az utca), de a sofor nem nezett el balra en pedig kikerultem balrol, es kozben szoltam neki, hogy neha figyelni is kene a kikanyarodaskor... A tovabbiakban is arra fogok jarni, es ha mar 3. nap ilyenbe utkozok, mi lesz meg kesobb? Ezert szeretnem tudni, hogy szabalyos-e vagy sem.
[Szerkesztve]Ambulimax Provider
-
e=mc²
őstag
Ambulimax Provider
-
szesa
senior tag
Ebben a bicajos helyzetben en nem igy kanyarodnek.
Kiallnek jobbra a szelre es mikor van lehetosegem pl a kocsik is elindultak a balra kanyrodasban akkor attolnam az uton keresztbe (vagy attekernek...) es utana a forglami sav jobb szelen folytatnam az utamat.-
-
Agostino
addikt
válasz Winner_hun #137 üzenetére
Üdv.
Szerintem nem tekinthető egyenértékünek a kerékpár a személygépkocsival. Asszem a rendszám hiánya miatt vagy mifene miatt, most meg nem mondom.
Amúgy az alapkérdéshez visszatérve, tuti, hogy nem dudálhat. Le van írva, mikor használható a duda, de ez tuti nincsen azon esetek között.hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
-
csongi
veterán
Először is mit keres a kerékpáros a forgalmi sáv közepén? Másodszor amíg ő ott tököl addig el tudna menni két autó is egy dinamikusabb indulással. Tehát minek tarja fel a forgalmat? Ha nem feltartaná hanem alkalmazkodna hozzá, és nem a jogaira hivatkozva vívná ki az autósok haragját maga ellen, akár segíteném is a forgalomba. Mondom én. Ahol én lakom annyi a biciklis mint cinába. Jogosítványt nekik is, és sokkal kisseb lenne a vita és a konfliktus.
-
VladimirR
nagyúr
jo-jo, csak egy biciklis nem takar ki annyit, hogy ne lathatta volna a foutrol balra kanyarodni szandekozo kocsit, ami fele akkor is elsobbsegadasi kotelezettsege van, ha nincs elsobbsegadas kotelezo tabla
de meg a jobbkezszabaly miatt akkor is, ha egyenrangu a keresztezodes -
szesa
senior tag
vannak akik ugy vezetnek mint egy allat a padlogaz meg a padlofek kozott valtogatva megprobalnak mindekit leturni aki elejuk kerul, a rohej az hogy ez baromi nagy forgalom kozepette probaljak kivitelezni, eg yperc alatt 10x savvaltas, aztan perszhe a 2 lampaval kesobb ott allok mellette es abszolut nem jutott elorebb viszont o ugy erzi igen.
-
-
VladimirR
nagyúr
válasz parandroid #128 üzenetére
en nagyon ugy tudom, hogy lehet
katica: tudom, hogy ahhoz semmi koze, csak a topic celjabol adodoan tobbsegeben autosok jarnak ide, gondoltam valaki esetleg tudhatja, mi kesztette a vezetot erre
[Szerkesztve] -
parandroid
félisten
válasz VladimirR #127 üzenetére
Az, hogy egy intoleráns balfasz.
Egyébként már szabad kerékpárral nagy ívben balra kanyarodni? Nem az az őskövület szabály van még mindig, hogy le kell szállni, áttolni a kerékpárt, és onnét folytatni az utat?
Bocs, ha láma kérdés, de régen bicikliztem már...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
VladimirR
nagyúr
egen, tudom, hogy nem hasznalhatta volna a kresz szerint - az erdekelne, hogy megis mi kesztethette ra
en egyebkent nem szoktam (surun) beinteni, nem tesz jot az autos-kerekparos viszonynak
udvariasan felrehuzodtam, es intettem neki, hogy menjen
persze nem ment - ugy egy percig fogta a sort, addig nem tudott kimenni
[Szerkesztve] -
VladimirR
nagyúr
lenne egykerdesem
adott egy keresztezodes, kerekparos az alsobb rendu utrol erkezik a 2x2 savos fouthoz, azzal a szadekkal, hogy rahajt, es balra halad tovabb (tobb aga nincs a keresztezodesnek, szoval egy olyan T betu alakja van, ahol a T felso aga a fout)
a footon balrol szakaszosan van tobbnyire egyenesen halado forgalom, jobbrol pedig egy balra (azaz oda, ahonnan a kerekparos erkezik) kanyarodni szandekozo varakozik
kerekparos megall, varja, hogy mehessen, jelzi kanyarodasi szandekat
kerekparos moge megerkezik nehany szemelygepkocsi (a sorban kozvetlenul mogotte allo szinten balra szandekozik kanyarodni)
kerekparos mogott varakozo (mint irtam, balkra kanyarodast jelzo) szemelygepkocsi dudalni kezd
a kerdes az volna, hogy miert hasznalhatta a kurtot a sorban masodikkent varakozo szaemelygepkcsi vezetoje?
p.s: itt egy kep is, ami nagyjabol vazolja a helyzetet -
szesa
senior tag
Nalunk a budakalaszi koranal van egy olyan korforgalom ami 2 savos, na ott meg olyat nem lattam hogy aki a kulsoben van az tovabb akart volna menni -a masodik kijaratig-de tuti hogy oriasi nagy koccanas lenne mert ott midneki 50-nel hajt át rajta ha nem gyorsabban mind a ket savban egyszerre persze a betorkollo utan rogton az elsonel ki is megy mind.
Ha itt tovabb akarna menni valaki a kulso savban es nem az elso hanem a masodik kijaraton menni ki akkor be kene sorolnia egy savot (belsobe) vagy siman egyenesen tovabbmehet index nelkul es majd indexel kiefele a 2. kijarat elott - mert ekozbe vele parhuzamosan a belso savba besoroltak is ki szoktak menni de az elso kijaraton es igy osszekoccannanak.
--
valakinek erre van otlete hogy itt mia helyet?
tehatha a kulso savban van de nem akar kimenni csak a masodik kijaratnal-
-
szesa
senior tag
-
szesa
senior tag
Nem tudom realisan megitelni de sztem jok ezek a korforgalmak jobb mintha megallit a lampa aztan varokzol majd haladsz majd megint, igy talan kicsit folyamatosabb tud lenni bar a fene tudja majd kiderul minden esetre sokkal jobb mint amikor tobb utca talalkozik es nem mukodik a lampa, alapbol ugy altalaban van a sok kozul egy utcac ami magasabbrendu igy aki ott megy neki van elonye, de multkor is mentem valahol ujpesten, es hat rendesen mindeki gonodlkodoba esett es nezte mindenki a masik tablajat hogy vajon vane neki
-
-
tildy
nagyúr
Hála égnek , ideje volt már.
Faster: miért a battyi felől meg ááá, hadd torlódjanak nyugodtan? Mindegy. Örülök, hogy végre normális körforgalom lett belőle."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
szesa
senior tag
Clark Ádám téri korforgalom:
[link]-
-
szesa
senior tag
Nekunk még pár éve a kreszen is mondtak hogy az nem korforgalom - mar beugrott
akkora uvoltott anno az oktato hogy az nemaz-
-
faster
nagyúr
Egyébként érdekes egy példa a körforgalomra a lánchínál lévő körforgalom.. basszus mi a fancért nem annak van elsőbbsége, aki a körforgalomba van? Ki látott már iylet?
Hogy ne torlódjanak fel az autók a hídon és az alagútban. Franciaországban sok olyan körforgalmat látni, ahol a beérkezőnek van elsőbbsége. -
szesa
senior tag
Korabban mintha alagutbol jovoknel lett volna elonye es a tobbiek meg szepen besoroltak, mostmeg senkinek sincs elonye , korforgalom van.
'' Clark Ádám tér valóban körforgalom volt, kb. 1960-ig. 1960 és 2006 között nem''
na itt egy idezet netrol
ittmeg a hir: [link]
Az új szabályok szerint megszűnt a Lánchídról és az Alagútból érkezők elsőbbsége
[Szerkesztve]-
-
tildy
nagyúr
Mi az , hogy eddig nem körforgalom volt? Évek óta az! (Clark Ádám tér)
Legalábbis ''ránézésre''. Mégis az alagútból jövőknek, illetve a hídról jövőknek van elsőbbsége
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
szesa
senior tag
Par eve voltunk kint franciaorszagban, az tele van korforgalommal, ott nagy divat nalunk meg csak most kezdik lecserelni a lampas keresztezodesek egy reszet.
A lenyeg, hogy ott akar hol mentunk pl concorde ter ugy kapasbol vagy 6-8 savban mennek az autok, bentrol siman ki lehetett menni egyszeruen kiengedtek a kifele tarto autot...
Aztan a didalivnel is ilyen volt csak ott gyalog mentunk es diadaliv tetejerol ra lehetett latni az egesz korforgalomra felulrol, ossze vissza jottek allandoan az autok, soha nem volt semmi zur aki akart az ki tudott menni, ket dologra figyeltek igazan, hogy aki meg nem kerult be az vart a sorara, aki meg bentvolt es ki akart menni azt azonnal kiengedtek de az egesz folyamatosan haladt, es mindig figyeltek hogy ki indexelt es mia szandeka kb, ja es nem volt felfestve ha jol emlekszem, ugy nezett ki neha mintha egy birkacsorda rohangaszna korbe korbe de soha nem volt semmi zur.
Aztan voltak a kisebb korforgalmak ezek voltak a kedvenecink, ugyanis sokszor nem tudtuk merre kell menni igy aztan 2-3kort is leirtunk mire rajottunk hol megyunk ki....de 2 kocsival mentunk igy kisebb konvoly korozott :
Nalunk a budakalaszi koranal van egy olyan korforgalom ami 2 savos, na ott meg olyat nem lattam hogy aki a kulsoben van az tovabb akart volna menni -a masodik kijaratig-de tuti hogy oriasi nagy koccanas lenne mert ott midneki 50-nel hajt át rajta ha nem gyorsabban mind a ket savban egyszerre persze a betorkollo utan rogton az elsonel ki is megy mind.
Ha itt tovabb akarna menni valaki a kulso savban es nem az elso hanem a masodik kijaraton menni ki akkor be kene sorolnia egy savot (belsobe) vagy siman egyenesen tovabbmehet index nelkul es majd indexel kiefele a 2. kijarat elott - mert ekozbe vele parhuzamosan a belso savba besoroltak is ki szoktak menni de az elso kijaraton es igy osszekoccannanak.-
-
tildy
nagyúr
Én körforgalom előtt mindig lelassítok,és bizony, ha a legközelebbi baloldali behajtóról bejötteka körforgalomba, akkor meg is állok.
A körforgalomba befelé indexelésnek nem látom sok értelmét, de vidéken előszeretettel nyomják sokan.
Egyébként érdekes egy példa a körforgalomra a lánchínál lévő körforgalom.. basszus mi a fancért nem annak van elsőbbsége, aki a körforgalomba van? Ki látott már iylet?
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
faster
nagyúr
Tehát ott vagy az autóddal a körforgalom bejáratánál nincs előtted senki. Jönnek a körforgalom szemben lévő bejáratából az autók szorosan egymás mögött. Ha balra indexel már akkor látod merre akar menni amikor a jobb indexét még nem láthatod az előtte haladó autó miatt.
Soha nem láttam ilyet, nem látom sok értelmét.
[Szerkesztve] -
JoHnni
senior tag
ez az egész felesleges, semmi értelme nincs indexelni!!! ha vki indexel ki, nem fogok bemenni a körforgalomba mert a baromja esetleg mégse megy ki, volt már ilyen. Nem lehet megbízni a másikban. Ugyis meglátod milyen íven megy, tudod hogy kimegy vagy nem
[Szerkesztve]...:''[*\www.alfaamore.hu/*]'' :...
-
LittleG
tag
Nem az előtted levő autó az érdekes, nem neked indexel balra, hanem annak aki a körforgalom másik bejáratánál várakozik.
Tehát ott vagy az autóddal a körforgalom bejáratánál nincs előtted senki. Jönnek a körforgalom szemben lévő bejáratából az autók szorosan egymás mögött. Ha balra indexel már akkor látod merre akar menni amikor a jobb indexét még nem láthatod az előtte haladó autó miatt. -
-
faster
nagyúr
Ha a körforgalom előtt balra indexel azt jelzi, hogy nem fog az első kanyarnál kifordulni.
Ez azért hasznos, mert mehet olyan szögben/közel az előtte közlekedő autóhoz, hogy nem látod éppen ki akar e fordulni(indexel e), így nem kell ott tökölni.
Soha nem hallottam még erről a szokásról. Attól, mert az előtted levő autó balra indexel, honnan tudod, az eggyel előtte levő mit csinál? Vagy valamit nagyon félreértettem. -
csongi
veterán
Jaj ne mááá. Balra indexelni a körforgalomba? Jobbra sem rakják ki, amikor ki akarnak hajtani belőle . A másik, ami agyhalál, mikor a körforgalomba behajtáskor megáll mert valaki szemből vagy épen balról, felé a legközelebb lévő útról behajtanak a körforgalomba. Nem mer menni, nehogy folyamatos legyen a forgalom. Hagyományos kereszteződésként kezeli a körforgalmat. De láttam már olyat is aki megállt előtte, pedig még egy veréb sem volt arra, és rutinosan megnézte jött e valaki balról, majd megnézte jön e valaki jobbról. Vasárnap délután 2 órakor mind ezt.
-
Latissimus Dorsi
senior tag
válasz Winner_hun #98 üzenetére
Védett útvonalon haladva, ha a villamos alárendelt úton keresztez. Pl.
MOS6510 > Intel P166 > Intel Cel400 > Intel Cel800 > AMD Athlon 2,0 Thunderbird > AMD Athlon 2,5 Barton > Intel Core2 Duo E6600 > AMD Phenom II N970 >Intel Core i5-4300U > Intel XEON E3 1505M v5 > ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik
- AliExpress tapasztalatok
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- The Blood of Dawnwalker - Bemutatkozott a Rebel Wolves készülő vámpíros játéka
- További aktív témák...