-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz D.Orion #4218 üzenetére
Most komolyan, 1-2 mm-t mozog csupán, ennyit egy amatőr kerékpáros meg se érez a nyergén.
Mégis mindenki ezzel jön, hogy a hajtómű össze-vissza mozog. Ez a legkevesebb.
Évek alatt soha nem éreztem az enyémen a hajtómű mozgását. Pedig most már összehasonlítási alapom is van a merev vázashoz képest. Ennél jóval nagyobb probléma a forgáspont csúnya kikopása és a hátsó kerék oldalirányú kilengése. -
Teasüti
nagyúr
válasz Sirandrish #4302 üzenetére
Jah most értem utol a topikot.
Pedig már készítettem a kukoricát, mikor megláttam a cikket. Gondoltam erre rávetődnek a népek.
-
Sirandrish
legenda
-
brazso
tag
Épp ma írtam a Kryptonite oldalán megadott email címre, amelyben megérdeklődtem hogy küldenek e a számomra is ingyen egy pár pótkulcsot. Várom még a válaszukat...
Egyébként most vettem (futárpostai kiszállítással) egy Kryptonite Keeper 12 LS u-lakatot. A mellékelt 2 kulcsból az egyik akadozik, kissé eltér a 2 kulcs eleje/teteje. 8 napom van arra hogy visszaküldjem a lakatot az eladónak, remélem addig válaszolnak a levelemre.Unus pro omnibus, omnes pro uno
-
GhostLead
tag
Szeretnék egy kis segítséget kérni! Formula Oro K24-es hidraulikus fékem van. ilyen féktárcsát vettem hozzá
XLC Féktárcsa 180 mm ezüst-piros BR-X02, a 160mm-esel nincs baj. A probléma az lenne hogy nem teljesen fog rá a féktárcsára a betét hanem csak a tetejére.. hogyan tudnám beállítani!? Eddig is, elől egy 180-as tárcsám volt.
Válaszotokat előre is köszönöm! -
feka007
nagyúr
Shimano XTR M960 2003-ra milyen lánctányért kell vennem, meg tudnátok mondani? Most cseréltem le a fogaskoszorút meg a láncot, de a tányérok is kopottak.. Remélem lehet hozzá kapni lánctányért, nem kell kidobnom a szeméttelepre az XTR-t..
[ Szerkesztve ]
-
andyTM
senior tag
A [Hervis]-ben most elég jó áron vannak kerékpáros kiegészítők
-
csabi94
őstag
válasz D.Orion #4015 üzenetére
Ez pedig működik!!! Tegnap elkészült, megállni nagyon nehéz vele, én nem tudom, hogy lehet-e fixivel biztonságosan közlekedni, direkt kisebb áttételt raktam végül rá, mert az 53-as nagytányérral, alig lehetett fékezni, de még így is fel kellett raknom egy első féket. Mondjuk igaz, hogy itt Móron vannak dombok...
Lefotózom majd, aztán rakok fel képeket.[ Szerkesztve ]
-
Revolit
senior tag
Decathlonos rockrider bicajok jók? Néztem, hogy már valami 50-ért is van, és egész jónak tűnik, de sajnos elég hülye vagyok a bicajokhoz. Erdei terepen is szeretném használni, emiatt mindenképp monti, és munkába is ezzel járnék a városban, de emiatt semmilyen kompromisszumot nem akarok kötni, a terep az elsődleges szempont. Legyen első teló, kb ennyi az elvárásom igazából. Hervis/Intersport/Decathlon üzletekben gondolkodom.
-
sanzi89
addikt
válasz Revolit #4314 üzenetére
Rockrider 5.1
Szerintem 50k-t megér újonnan, ha figyelembe vesszük, hogy ennyiért milyen használt bringákat árulnak jelenleg. Biztos nincs semmi rejtett hibája, és gyenge alkatrész esetén cserélhető majdnem minden, egyedül a menetes hátsó agy szab korlátokat. De ennyiért - véleményem szerint - jó vétel, azonban várj meg másokat is!"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
feka007
nagyúr
Ez tuti jó lenne rá, ugye? És ez így most megéri? Mert ennyiért már ugye lazán tudok venni Deore hajtást újonnan pl. ebike-on (ami pluszba még újabb kiadás is, bár ez nem tudom mennyit számít ezeknél, hogy 2003 vagy 2013..), és akkor most nem tudom, hogy megéri-e 3 szottyos tányérra várni 1 hétig (jobb esetben), vagy jobb lenne akkor már 1 full új Deore ?
[ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #4230 üzenetére
Menet azért lényeges, mint az én példám is mutatja sajnos
A középcsapágy cserélése vagy monoblokk berakása még csakcsak, de a fejcsapágy eléggé szopás.Egyébként rájöttem, hogy az "acél" bringám váza alu. Vagy valami más, mert nem fogja a mágnes. Csak a villa acél.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
GhostLead
tag
dqdb
"+ milyen tárcsa volt fenn korábban (tényleg 180 mm-es, vagy 185 mm-es Avid)"180mm-es Formula tárcsa volt rajta! Két kereket használok egy terep ill egy slick-es kereket.
Elől 180mm-es tárcsákkal, hátul 160mm-es-l
Rock Shox Tora 302-es telóm van amin az adapter Is to Pm-s 180-as tárcsához (Formula az is) -
feka007
nagyúr
válasz venember83 #4320 üzenetére
Akkor rendelem, kösz.
-
Revolit
senior tag
válasz sanzi89 #4315 üzenetére
Köszi a választ. Közben visszaolvastam több oldalt is, láttam wzt a wbbicikli oldalt, ott is kinéztem párat, mennyivel jobbak, ha jobbak egyáltalán ezek pl:
[link]
[link]
[link]
[link]Például megéri egyáltalán a felárat a 95ezres a 66 ezreshez képest, vagy csak apróságok vannak a kettő között?
Előre is köszönöm a választ
-
pengemetal
aktív tag
Mintha úgy rémlene, hogy páran használtok Muddyfox Tour TBS100 -t.
Stopli mennyire lóg ki belőle?
Mennyire kényelmes?
Egész napot el lehet benne lenne?
Esőt bírja? (Mennyi idő után ázik át)
Köszönöm"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
SOAD19
addikt
válasz pengemetal #4325 üzenetére
Szerintem, csak én hozom fel túl sűrűn. A stopli kb. egy síkban van a cipő talpával. Nekem nincs gondom a kényelmével, simán elsétálgatok benne, utcai cipőnek is elmegy. Beázásos témában nem tudok nyilatkozni, ha jól rémlik esőben még nem tekertem vele.
Annyi hibája van, amit már írtam korábban, hogy elöl az orr résznél van egy vékony csík, ami talán ragasztó, vagy nem tudom mi lenne. Én a webshopból rendeltem külföldről, mert a debreceni boltban csak feketében volt, de annál is rémlik, hogy rajta volt a gyöngyvásznon az a kis hiba. Amúgy jól szellőzik tekerés közben a lábam a gyöngyvászonnak köszönhetően. -
SOAD19
addikt
válasz pengemetal #4328 üzenetére
Nincs mit! Olcsóbb volt még a netes árnál is. 6-7k környéke, ha jól rémlik. 7-es méretben volt, ami 40-esnek felel meg, ha minden igaz.
Ez a fekete: [link]
Az oldalon is ott van, csak a "Szín"-t állítsd át rá (ár alatt van).[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz pengemetal #4330 üzenetére
Hát, akkor tényleg a netes rendelés marad. Az itteni üzletükben, szerintem, ez az egy pár van.
-
Muton
addikt
az adapter a lényeg. mondjuk nekem 185-ös avid tárcsám van, 185-höz való adapterrel, mégis sokkal beljebb fogott hátul, kb pont 2,5 mm-el. szóval annak ellenére, hogy pont az avidhoz való, mégis alátétekkel kellett beállítani a fék tengelytől való távolságát. szóval szerintem nem az a lényeg, hogy mi van ráírva, hanem, hogy passzol-e
bár lehet, hogy csak én buktam be
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #4249 üzenetére
Az ipari csapágyas agyak alapvetően karbantartás mentesnek mondhatóak, kivételt képez a racsni mechanika. De magukat a csapágyakat nem kell kenni, kitisztítani. A bennük levő csapágyak gumi tömítésű mély hornyú golyós csapágyak. A tömítésük általában jobban megfogja a vizet mint akár a legjobb tömítésű kónuszos megoldások. Zsír sem nagyon szokott elfáradni bennük, így ezzel sem kell foglalkozni. Beállítást nem igényelnek, és a jobb konstrukciók nem érzékenyek a gyorszár szorító erejére, így a csapágy hézag mindig állandó, nem kell "okosnak" lenni a beállításhoz. Szóval "hülye biztosak".
Pozitívumai közé sorolnám még azt, hogy az olcsóbb egyszerű termékeket sem szokták annyira elrontani ipari csapágyas kivitelben, ellentétben a kónuszosakkal, mert a kónuszosnál pontos csésze, kónusz-tengely, stb illesztések kellenek hogy a két csapágy pálya minél tökéletesebben párhuzamos legyen és tengely közepük is egy síkba essen. Az iparis agyaknál eleve esztergálással oldható meg a csapágy fészek kialakítása, és a bele passzoló tengely kialakítása, ami eleve minőségibb munkát igényel, ezáltal nem is szokták annyira elrontani.
Negatívumuk, hogy a gyártási költség nagyobb, ezáltal igazán olcsón ipari csapágyas agyat nem fogunk találni.
Valamint hogy ezek az ipari csapágyak, a bicikli agyakba nem teljesen ideálisak. Mégpedig azért, mert ez a fajta ipari csapágy, amiket alkalmaznak, és amelyikkel meg lehet oldani az agyak megépítését, csak függőleges terhelésnek állnak ellen igazán. A kónuszos megoldás anguláris csapágyazásnak felel meg. Tehát ott az oldalról jövő terhelésnek is tökéletesen ellenáll a csapágy, mivelhogy a kónusz és a csésze kb 45 fokban mutat egymás felé. Míg a mélyhornyú golyós csapágynál a horonyban futó golyó épphogy van megtámasztva oldalról. Ezért az agyak csapágyazását nagy mértékben túl kell tervezni, ami nem szokott megtörténni, és az említett terhelésnek kitéve a csapágyat a csapágy tervezett élettartamának tört részét képes megfutni.
Ezek után nem meglepő ha egy drága iparis agy 5 ezer km nél már lóg, darál, szarul fut. Egy komoly minőségi kónuszos csapágy meg ha rendszeresen karban van tartva és jól be van állítva, nincs beázva, akkor 40 ezret is elmegy alkatrész csere nélkül! Persze ha nincs beállítva, beázik, nincs benne jó zsír, nincs kitisztítva rendszeresen, akkor 1000km alatt is kukázhatóvá tud válni egy parallax shimano agy is..Ha további kérdésed van szívesen válaszolok, csak nem érek rá most szezonban rendszeresen forumozni mert sok a meló.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #4333 üzenetére
Nagyon köszönöm az infókat!
Ezek alapján úgy néz ki számomra a legideálisabb egy közepes árfekvésű kónuszos agy lenne, mondjuk egy Deore. Nem mintha a mostani Altus aggyal gondom lenne, de akkor nem kacsingatok az iparis agyak felé.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Zebu
addikt
válasz lukaszokni #4297 üzenetére
Ne hagyd magad lebeszélni
MÁS:
Mától akciós a MAVIC Alpin cipő ha valaki éppen akar venni! 55 Euroért szinte ingyen van....
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
Mától akciós a MAVIC Alpin cipő ha valaki éppen akar venni! 55 Euroért szinte ingyen van....
És ehhez csak Bonnig kell elutazniGhostLead: akkor ez nem jött össze, mint tipp a gyors megoldásra, de valószínűleg az adapterrel nem lesz valami rendben.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Cadal
őstag
válasz ---Lasali--- #2007 üzenetére
Mennyire húzós egy ilyen túra? Épp tegnap nézegettük haverral, hogy kellene indulnunk rajta. ~100 km-es túrán még nem vettem részt, de 10 óra alatt csak le lehet tekerni... nem?
-
pengemetal
aktív tag
Voltam reggel Lidl-ben (Teleki tér): volt minden ami az újságban + hőtartó kulacs 999-ért
Ludsimon: sajnos mez, gatya nincs
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
ludsimon
veterán
-
D.Orion
veterán
Kerékpár gumifolttal ragasztott már valaki matracot? Bírja a vizet? Tudom elvileg itt nem is ragasztás történik hanem hideg vulkanizálás, de azért megkérdem.
-
dqdb
nagyúr
-
D.Orion
veterán
válasz Doki-HUN1978 #4347 üzenetére
Megragasztottam én is az egyiket, majd jövőhéten a Balatonban kiderül. Itthon felfújtam max nyomásra és ráfeküdtem, nem lőtt ki, mint az ágyúgolyó. Remélem bírni fogja. A másik matracra viszont beszerzek majd valami gyári foltot, mert pont egy íves helyen van kiszakadva és oda nem jó már a gumifolt.
Köszönöm a helpet.
-
veterán
Ha bowdencsere után a (hátsó) váltó lassan és nagy zökkenéssel vált felfelé, akkor a bowdent húztam túl feszesre és csak eresszek vissza belőle pár millit? Vagy a véghatároló csavarokkal is kell valamit buherálni...?
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You