- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pengemetal
aktív tag
Szerintem 100 km simán tekerhető, akár főúton is. Hétvégén mentünk egy 80 km-es túrát a Balatonnál olyan csapattal, amiben teljen edzetlenek is voltak. Persze voltak holtpontok, megállók,de mindenki végigcsinálta!
Én is nézegetem már egy ideje az útvonalakat Balcsira, idén még le akarok tekerni. Nekem egyelőre a 7-es út a szimpatikus (Velencéig már mentem, teljesen jó volt). Mondjuk nálam a cél Boglár
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
venember83
nagyúr
válasz sanzi89 #4198 üzenetére
Minek vennél egy alapszintű agyba kiemelkedő minőségű csapágyat? Valószínűleg az agy gyenge/nem megfelelő szigetelése miatt úgyis beázna, s kukázhatnád. Semmi értelme. Deore agyakat használtam, semmi baj nem volt velük bő négy évig, akkor a karbantartás teljes hiánya miatt úgy döntöttek, hogy megdöglenek. Városi bringában volt, nem törődtem vele egyáltalán, pedig télen-nyáron bringával járok melóba, esőben, hóban. Törődéssel, zsírzással nagyon sokáig elmentek volna minden bizonnyal.
-
sanzi89
addikt
válasz venember83 #4203 üzenetére
A megdöglöttek alatt mit értesz? Bemaródott az agytest? Mivel sok dolgot lehet cserélni benne, felújítani az egészet.
Azért kérdezgetek ennyit, mivel nem nagyon értem a különféle agyak közötti hatalmas árkülönbségeket. Például nekem most egy Shimano FH-RM30-as legolcsóbb Shimano agyam van a bringában, mikor megvettem mondta mindenki, hogy majd így meg úgy tönkremegy. Évente egyszer szétkapom, zsír, beállítás és kész. Most 3 éves. De a régi városi bringámban egy még olcsóbb Bikepositive agy van kb 8 éve és a fenti karbantartással sose volt vele gond. Kérdeznék még, ha nem unod.
Egy alap Shimano agy meg egy Deore agy között mi indokolja a kétszeres árkülönbséget? Valamint egy alap iparis agy nem gördül könnyebben, mint egy Deore agy? Mivel árban azzal van egy kategóriában, vagy talán még annál is drágább kicsit. Most a speckó csapágy ne legyen alternatíva, mert az már árban sokat dobna a végösszegen. Csak azért, mivel szerintem egy kerékagynál a legfontosabb, hogy a lehető legkönnyebben gördüljön és ezáltal minél gyorsabban lehessen menni."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Atke
senior tag
Az hogy az első váltó alsó vagy felső bilincses van jelentősége? Egy UMF Hardy 5-re keresek első Sram váltót. X.7,X.9,X.X ezeket néztem 3*10 es rendszert szeretnék. A vázamhoz jó mind a két fajta bilincselés? Illetve hogy alul vagy felül húzos-e?
Jelenleg elől nincs váltó hátul egy X.4 8s van. X.4-es karok vannak, ezeket egy ideig nem szeretném cserélni.Úgy tudom jók a fent említett váltókhoz!? -
Cathfaern
nagyúr
válasz sanzi89 #4206 üzenetére
Látatlanban a súlykülönbség Ahogy annak idején fényképezőgépeknél 1-1+ MP-ért nagyságrendi különbség volt az árban, ugyanez van kerékpár alkatrészeknél, csak grammban... (ami ugye sokszor az élettartamot nem pozitívan befolyásolja)
Amúgy érdekes lenne egy mérést csinálni, hogy átlagos biciklis alá rakni egy alsó-középkategóriás biciklit (szóval funkcionálisan rendbe legyen, de semmi high-tech meg könnyített alkatrész), meg egy csúcskategóriásat (azonos konstrukciót természetesen, szóval nem full merev vs. össztelós). Nagyon meglepne ha a különbség nagyobb lenne, mint amennyit egy 2-3km/h-val nagyobb szél jelent... -
venember83
nagyúr
válasz sanzi89 #4206 üzenetére
A tönkrement alatt azt értem, hogy kónuszt, agytestet és golyókat kellett volna már cserélni. De azzal az agypárral vettem az első igazi bringám, használtan, szóval fogalmam sincs, mennyi km vagy év volt benne. Nem vagyok benne túlságosan az agyak témájában, tudtommal a felületek kiképzése között van a lényegi különbség kónuszok és golyók szintjén, kb. ennyi. Szvsz. megfelelő zsírral és beállítással már nemigen érezhető különbség normális használat mellett egy jó minőségű (Deore már elvileg annak számít) kónuszos és ugyancsak jó minőségű ipari csapágyas agy között.
-
Zoli133
őstag
Nah mi rosszabb a darázscsípésnél kerékpározás közben?
Az ha bejut a mez alá és 4x csíp meg, mondhatni igen kellemetlenné tette az utamat ma.
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
ludsimon
veterán
válasz lukaszokni #4199 üzenetére
Ha ennyiszer megállnál akkor szerintem inkább kerüld a főútvonalakat.
undefined
-
D.Orion
veterán
Valaki keresett anno egy Y-vázas fully rettenetet tárcsafékkel együtt. Na én most ráakadtam egyre:
Ha za illető még mindig ilyet keres, akkor szóljon, mert egy zárt FB csoportban találtam a hírdetést, 15K-ért árulja a gazdája.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz HollyBoni #4217 üzenetére
Azon kívűl, hogy ezen gépek 85%-a boltból újonnan 40K és a legsilányabb alkatrészekből épülnek fel? Ezen kívűl csak annyi, hogy a hintó mozgása miatt nincs két másodperc amikor hajtás közben a hátsód ugyanakkora távolságra lenne a hajtóműtől, magyarul nyereg beállítást el lehet felejteni.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zoli133 #4210 üzenetére
Vasárnap nekem is volt hozzá szerencsém, de engem csak kétszer csípett combon.
Deicide, 10 évvel ezelőtt, mountival max 40 körül volt a sebességem kb 1-2 másodpercig. Most outival síkon 52-őt tudtam kb 50 méteren tartani. 40-et kb 500 méterig. De a 30-as átlagoktól még nagyon messze vagyok. Az is tök lelombozó ha nézem az órán az átlag sebességet. 26,6 tekerek 2 km-t 30-31-es tempóval, felugrik 26,7-re. Az utolsó 1 km domb, mire hazaérek már 26-os átlag sincs meg.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
HollyBoni
veterán
-
rétisün
veterán
válasz Szakbarbár #4219 üzenetére
ja, az átlag az már csak ilyen, pillanatok alatt le lehet rontani (mondjuk egy szembeszelesebb részen vagy emelkedőn) aztán utána visszatornászni már jóval tovább tart.
ha meg olyant bringázol, hogy mondjuk az elején van pár emelkedő, amin 12-15-ös tempóval mész föl, el is tudja cseszni az egéaz út átlagát.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
D.Orion
veterán
válasz HollyBoni #4220 üzenetére
Rosszabb Y váz felépítésre azt a vázformát értjük amikor a vázban nincs meg a függőleges cső. Nem tudom ennek mi a neve pontosan, ami a nyereg és a hajtómű között helyezkedik el. Ha ez nincs meg, akkor nincs fix távolságod és iszonyatos energiák vesznek el tekeréskor. Ez a fajta kialakítás egyszerűen rossz. Ezt még lehet tovább rontani az 1500Ft-os hátsó rugós taggal és a 3000Ft-os első teleszkóppal.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Szakbarbár #4219 üzenetére
Amúgy szerintem ez erősen alkat függő is.
Én is olyan vagyok, hogy ha kell felsprintelek 30-35-el egy olyan dombon, amire amúgy 18-20-al szoktam feltekerni, viszont 30-as átlagtól egyszerűen nagyon messze vagyok... síkon szivesen megnézném mit tudok kitolni sprintben, de ahhoz találnom kéne egy sík részt (mondjuk ha elmegyek észak-keletre a kis-alföld fele, ott találnék azért... majd lehet teszek egy kört arra ) -
Vasinger!
nagyúr
Nem tudom, hogy volt e már, de LIDL-ben megint lesznek bringás cuccok, ha érdekelne valakit: katt
Tegnap voltam tekerni és recsegést/kattogást hallottam lentről, mikor tekertem, ha feláltam a nyeregről akkor is. Lehetséges, hogy az SPD pedál adta ki ezt? Mintha valami kavics/homok szorult volna be a stopli és a cipő közé. Valaki tapasztalt ilyet?
HollyBoni:
Készítesz képet az Y vázas fullydról? Ritkán látni ilyet, ha valóban minőségi cuccról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz ---Lasali--- #4225 üzenetére
11-24?
Zoggie 7s.4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
dudi6
senior tag
válasz ---Lasali--- #4225 üzenetére
Köszi! Sajnos elég kevés helyen lehet kapni, de majd felhívok pár boltot..
-
jackbacsi87
senior tag
Sziasztok!
Használt országúti vásárlása előtt állok. Mennyire macerásak az olasz bicók? Ha jól tudom, más a menet... Alkatrészt mennyire nehéz beszerezni hozzájuk? Mennyire drágák?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #4206 üzenetére
Shimano nál azért észrevehető a különbség. Régebben annyira nem (2006 körül még az alivio-deore-lx, előtte STX RC, parallax tömítésűek kb ugyan úgy nézett ki belül, még a kónuszaikat is össze lehetett cserélni többnyire), de most már bőven van különbség az agyaik közt.
Pl az alsó kategóriában egyáltalán nincs tömítés, csak porvédő, nincs palást köszörült kónusz, a felsőbb kategóriában ez megjelenik, feljebb még a csésze minőségén is lehet látni különbséget. Aztán XT nél és hozzá hasonló kategóriában ajakos tömítés, plusz külső porvédő gumi (anno ezt hívták parallaxnak..).
Aztán most már az XT pl vastag alu cső tengellyel van, nagyobb kónusszal mint az előtt, stb.
Az agypalást sem ugyan az, XT nél már általában szélesebb, így merevebb a kerék. Az agypalást megmunkálásában is vannak nagy különbségek, és annak erősségében. Na meg nem beszélve a súlyról..
Szóval azért minél drágább, annál szebben beállítható, annál szebben fut, jobb a tömítése, merevebb a kerék, jobb a hajtás hatékonyság. Persze van aki ezeket a különbségeket soha nem fogja észre venni, és van akit nem is érdekel.
Az ipari csapágyas agyak teljesen másról szólnak.(#4227) M_o_g_y_i
Ez se tűnik rossznak, ezt nem ismertem eddig.(#4229) jackbacsi87
Olaszból is van olcsó is meg drága is. Menet az nem lényeg, középcsapágynak szokott csak más menete lenni, nem BSA hanem Italy, más fajta középcsapágy kell hozzá, ennyi, a legtöbb hajtóműhöz lehet kapni olasz csapágyat, szóval nem igazán probléma ez. Alkatrészt mivelhogy a kerékpár márkák nem nagyon gyártanak külön, ezért azzal sincsen probléma. Ugyan azok a szettek, vagy főbb alkatrészek vannak az olasz márkákon is mint az összes többi másikon.[ Szerkesztve ]
-
Tálydi
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani néhány felkapott(abb) bringás oldalt, ahol vevőre találhatnék?
Amiket ismerek: bikemag és testbike oldalakra már feltettem a biciklit, de 1,5 hete egyelőre semmi komoly.Előre is köszi!
Eeeeh, what’s up, doc?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz HollyBoni #4232 üzenetére
Hát, érdekes egy szerzet, mit ne mondjak. A dupla vállú telót nem értem nagyon, rugóút nem tűnik többek 10-12 centinél és elég vastagak a becsúszók is, ilyen telókon nem szokott lenni, ilyen szintű megerősítés. Ha dupla váll, akkor miért nem átütőtengelyes agy?
A hajtás is kicsit érdekesnek tűnik, oké hogy X9 a hátsó váltó, de a fogaskoszorú és a hajtókat az milyen szerzet? Nem ismerem fel.
A teleszkópoknak van valami márkájuk? Én erről a Hungarya BIke-ról bevallom nem hallottam még.
Y váz ide, vagy oda, nem tűnik ez valami jól megtervezett vázformának, bár nem vagyok gépészmérnök.
Nem nehéz a bringa kicsit?
[ Szerkesztve ]
-
gonger
senior tag
Sziasztok,
Párommal együtt nagy késztetést érzünk, hogy ismét biciklizzünk (utoljára ~15 éve volt rá alkalmunk rendszeresen bringázni).Elsősorban városban használnánk, hétvégén akár levinnénk magunkkal az autó tetején vidékre, Balcsira, nyaralóhoz stb, de az biztos, hogy csak aszfalton használnánk.
A városban társasházban lakunk, ahol pincében tudnánk tárolni, ami zárható, de voltak már lopások, nem szeretnénk túl hivalkodó bicajt oda betolni...főleg, hogy nem minden nap használnánk. Ebből következően a rá szánt keret is szűkös.
Nézegettem a Csepel Royal bicikliket, sima egysebességes kényelmes kormánnyal, sárvédővel megfelelne minden szempontból, de ezek gyárilag nekünk megfizethetetlenek. Tescoból a 30.000 Ft-os bicajok viszont túl műanyagnak tűnnek, azokat kerülnénk.
Felújítástól sem riadnánk vissza, bár nem értünk hozzá, de gondolom vannak erre szakboltok. Érdemes használtan venni pl régi Csepel versenybicikli vázat és azt építgetni a fenti használatra? (otthon a garázsban van is egy ilyen lepukkant, amit lehetne pofozgatni + talán akadna egy MTB is, aminek szintén csak a váza és esetleg a kormány menthető, de az a váz elég nehéz, emlékeim szerint)
Egy visszafogott, konzervatív, de városban használható biciklit mennyiből lehet így összerakni szerintetek? -
-
Muton
addikt
válasz deicide #4214 üzenetére
én ezt nem értem. az átlagom 19 körül van (mondjuk amerre megyek mindig piros-hullám van, és megállok) csak 1,9-es gumival, nekem a 22 is jónak számítana, nem, hogy 35, de a 48-at valószínűleg össze tudom hozni pár másodpercre. amint végignézem a felgyülemlett Game of Thrones részeket, ki is próbálom, nem vagyok nagyon mesze tőle
csak össze ne jöjjön a nagy erőlködésben egy infarktusMuton#2316 - $z@r a drop >_<
-
DZs
senior tag
Sziasztok!
Városi, félterep járgányokat nézegetek 100.000Ft alatt. Olvasom, hogy ezeket olcsó alkatrészekkel árulják. Melyik irányba érdemes indulni?
- már vásárlás előtt hajtást, váltót, fogaskeréksort jobbra cseréltetem az üzletben,
- használt minőségi gépet veszek,
- én építek egyet össze jól használható alkatrészekből.
Köszönöm a tanácsokat! -
rétisün
veterán
"használtan venni pl régi Csepel versenybicikli vázat és azt építgetni a fenti használatra?"
nem igazán jönnél ki jobban, az épített bringa általában drágább. ráadásul jó eséllyel egy ilyen vázhoz nem biztos, hogy kapnál alkatrészeket, amik jók hozzá. plusz spéci szerszámokat is kéne venned, ha csak nem bízod valamelyik szervízre az összeszerelést.
(#4239) Muton: 3 évad dara? nekem is neki kéne állnom valamikor, régóta tervbe van véve
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
gonger
senior tag
válasz rétisün #4241 üzenetére
értem, ez hasznos infó, köszi szépen. Ha már újonnan kell venni, 100 ezret mégsem szeretnék elkölteni egy bringára, főleg úgy hogy pincében kell tartsam.
Azt hiszem akkor a használt piacon fogok szétnézni.(Korábban az egyik barátom vett egy MTB-ot használtan, de megkímélten, ilyen-olyan csilli-villi cuccokkal ~50 e Ft körül. Azt gondoltam átvágták. De már látom, hogy nem is olyan olcsó mulatság egy jó bicikli) -
Gyufaaa
veterán
Ne is mond! Én is függője vok!
Szerk.: Off vége.
20k körül nézegetem a km órákat. Milyet érdemes szerintetek venni? Vagy mit ajánlotok? A lényeg, vezeték nélküli és digitális legyen, mert agydinamót használok. Eddig ilyet használtam és teljesen meg voltam vele elégedve, ameddig nem jött a dinamó és zavarta be a jelet. Most ezzel szemezgetek, de ha tudtok valami jobb alternatívát szívesen fogadom.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #4230 üzenetére
Pár mondatban megosztanád, hogy szerinted miről szólnak az iparis agyak?
A Shimano agy témában pedig nagyon köszönöm az infókat!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
deicide
veterán
válasz Doki-HUN1978 #4215 üzenetére
Igazad lesz. Szombaton a legjobb formámra lesz szükség, mert hosszú távú "időfutam" lesz, Velence 100K és jó volna 3 óra körüli idővel végigmenni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Xbox Series X|S
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen routert?
- Robogó, kismotor
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- További aktív témák...