-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anulu79
addikt
Volna megint 1-2 kérdésem.
1, Tekerés közben milyen folyadékt érdemes inni? Szénsavas vagy savmentest? Ezeken belül gondolom màr mindegy, hogy édes vagy sima víz.
2, Ruhazàtnak mit használtok? A tipikus feszülős bringaruhát vagy mindegy mit? -
venember83
nagyúr
válasz Anulu79 #3501 üzenetére
Folyadéknak javasolt a szénsavmentes, ha nem akarod, hogy kinyitva a kulacsot túlnyomás alakuljon ki a szádban, ami kicsit vicces, kicsit kellemetlen. 1-2 óra tekeréshez bőven jó a víz, 3-4 óra esetén már ajánlott valami izotóniás folyadék, vagy hipotóniás, ízléstől függően. A feszülős bringás öltözék a megfelelő, ha nem tetszik a nadrág, akkor lehet rávenni normál rövidnadrágot, s akkor nem látszik a feszülős bringás gatyó.
-
MODERÁTOR
válasz Szakbarbár #3499 üzenetére
Én ugyan nem jártam arra, de úgy látszik végig aszfaltozott az út. Mindkét irányból behajtani tilos tábla az út mindkét végén, Kivéve erdőgazdaság kiegészítő táblával, viszont a tuhu térkép szerint ez az út kijelölt kerékpáros út.
Harrrr!!!!
-
spanyoll
addikt
Update:
Bemásztam a beállításokba és voila: van olyan, hogy "automatically pause time when you are standing still", plusz van ugye az energiatakarékos, de az csak előfizetőknek jár.
Majd ma jól letesztelem, hogy működik-e ténylegesen"Super perfundo on the early eve of your day."
-
ADAM1337
nagyúr
Erről vélemény ?
Droidra keresek vmi jó runtastic leváltó programot valamiért kifagy a telom tőle kicsit off, de tudtok valami jót ami bevállt hosszabb távon és nem sípol bele a fülembe a hallgatott zenével ?
[ Szerkesztve ]
-
-
peugeotmate
őstag
A János-hegyet bringával a Budai felső rakparttól Ti hogyan közelítenétek meg? Jól emlékszem, hogy visz ki oda kerékpárút?
meg
-
MODERÁTOR
válasz peugeotmate #3511 üzenetére
Nincs végig kerékpárút. Kacsa utca - Varsányi Irén utca - Széna tér - Retek utca - Szilágyi Erzsébet fasor, itt végig van kijelölt út, aztán lehet választani:
- Hűvösvölgyi út - Nagykovácsi út - Szépjuhászné út - Jánoshegyi út (jó hosszú, megkerüli a Hárs-hegyet, erre még nem mentem)
- Zugligeti út - Árnyas út - Budakeszi út - Jánoshegyi út (a Budakeszi úton is lehet menni végig, bár én a lassú tempóm miatt a járdán szoktam araszolni)
- Déli pályaudvar - Istenhegyi út - Diana u. - Eötvös út - Jánoshegyi útNézd meg a bringás térképet, aztán válogass magadnak kedvedre. Kis utcákon is fel lehet menni, de sokkal tovább tart és nehezebb is.
Harrrr!!!!
-
sanzi89
addikt
Úgy néz ki feladom, hogy 50-60k környékén megfelelő használt trekking bringát keressek városi használatra. Nem is tudom már, hogy hány órát illetve mennyi pénzt használtam el telefonálásra és utazgatásra. Kinek mi a véleménye a Capriolo Roadster Tour bringáról? Minden van rajta, ami kell és bringacsere akcióban 74k-ért el lehetne hozni, ami szerintem jó ár. Igaz minden a legalapabb rajta, de később ahogy kopnak van lehetőség jobbra cserélni őket. Többet egy forinttal nem akarok érte fizetni, így is fosok, hogy ellopják, mindenhova ezzel mennék, boltba, melóba, stb. Egy Kryptonite Evolution Series 4 LS lakattal használnám, illetve lehet kiegészítésnek vennék egy olcsóbb láncos zárat, de ennél nem nagyon szeretnék többet költeni se lakatra se bringára. Jobb valamint olcsóbb megoldást pedig nem tudok. Szóval, vélemények?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Ati3120
tag
válasz sanzi89 #3513 üzenetére
A capriolo roadstere én is kiváncsi vagyok , szigethalmon van egy jó kis bringa bolt múlt héten jártam ott és rá kérdeztem az eladó srác dicsérte a vázat és a márkát de megjegyezte hogy két gyenge pontja van a váltás ami shimano turney illetve a teló ,ekkor kérdeztem hogy sontur ? Azt mondták hogy nem valami gagyibb ami cserés lesz hamar . De nekem is tetszik a roadster jó kiállású bringa
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Lenne itt vmi nekem, ami egy ideje böki a csőröm. Fordított működésű XT hátsó váltónál mi a rák fene baj lehet, ha belassul a váltása?
Mikor frissen lemosom és zsírzom, akkor pöccre vált (gyors cad. mellett), de megyek vele egy 10-20 km-ert terepen és úgy lemerevedik a mozgása, hogy egy-két másodpercbe is beletelik mire helyre ugrik a lánc.
Persze ezt csak azután veszem észre, hogy ragadós lett, miután recsegtetem kicsit a láncot, meg a lánckerekeket...
Ugye úgy szoktam meg, hogy pillanatokkal később már terhelhetem is, de mikor felüti a fejét ez a jelenség, akkor gyakori a váltás közbeni terhelés ráadás is. Mocskos kellemetlen, hogy elveszi a figyelmem a váltás és kompenzálni kell és tönkreteszi a technikámat, kiesek a ritmusból.Amikor dagonyázni vittem és sáros lett, azt még értettem is, de mikor szárazon enyhe porosodás után is ezt csinálja, na ott kezdett betelni a pohár.
Talán a zsírspray-t kellene száműznöm? Bár tisztán, frissen bezsírozva pöpec, szóval nem egészen értem...
Talán a Berner zsírja lesz ragadós egy kis piszoktól?
A csukló pontokra, láncfeszítő részére szoktam fújni vele.[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Ma igen pozitívan csalódtam ember társaimba. Történet rövid lényege, hogy páromat kocsival bringástól felvettem hazafelé menet. Az első kereket ki kellett szedni, mert hátra raktam be és az első kerék kint maradt a kocsinak döntve. Elinduláskor se hallottunk semmit, de otthon 15percre vettük észre, hogy nincs meg a kerék. Visszaérve ott volt a kerék makulátlanul Köszönet az ismeretlennek!
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
sanzi89
addikt
válasz Ati3120 #3514 üzenetére
A most megelőző városi bringámban egy Logan teleszkópnak látszó tárgy volt, patkáról leérkezve csillapított, pár év alatt teljesen kikotyogósodott, ekkor csere egy olcsó Suntour-ra. Annyit biztos tud ez is, városban másra úgy se kell.
A Tourney váltással nem volt gondom, itthon több bringán is ilyen van, használható kompromisszumokkal. A gondom csupán annyi, hogy 75k-ért ennyi jár. De ezzel nincs mit csinálni, nagyon megdrágultak a bringa cuccok, 3 éve 94k-ért vettem majdnem full Deore montit újonnan."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Ati3120
tag
válasz sanzi89 #3518 üzenetére
Nah ja sajnos tényleg elég sokban vannak a bicók már, 1.5-2éve nekem is jobb vételnek tünt a kross evado 2.0 85000Ft-ért mechanikus tárcsa fékkel acera váltással. Egy évig használtam majd tovább adtam egy barátomnak 45000 Ft-ért máig bánom hogy ezt tettem de legalább jó helyre került . A következő cross bicajom meg még fogalmam sincs milyen legyen a capriollo ár/érték arányban elég jó designban is rendben van . Ha most pár hónappal beljebb lennék akkor a gt transeo v. Trek dualsport közöt vacilálnék
-
lukaszokni
aktív tag
válasz Gyufaaa #3500 üzenetére
Köszi!
Közben rájöttem, h a Strava-ban van autó pause, csak nem így, ahogy mondom, hanem ha megállok, az állással töltött időt nem számolja bele a túrába. Ennyi.Közben tesztelgettem a Sport Trackert, meg az Endomondot is, és egyelőre nem győztek meg...
ST szép, szép, de kicsit sok az infó egyszerre, nem érdekel ki korcsolyázott hol.
E meg kilistázza a közelemben, h ki futott, gyalogolt, darut kezelt.. ez sem érdekel. Majd még megpróbálok barátkozni velük azért.Viszont ezek közül valamelyik hozzáteszi az aktuális helyi időjárást, ami nagyon tuti szerintem.
Ha ezt beraknák a Strava-ba, akkor nem gondolkodnék tovább a váltááson. Bár Endonál csíbító, h rengeteg magyar használja, Stravat elég kevesen. De, Stravaban nincsen a térképen rengeteg megtett bringázás, vagy futás, hanem csak szerkesztett szegmensek vannak, sprintek, climbek, ebben nagyon tetszik....Vacillálok egy sort, meg tesztelgetek még.
[ Szerkesztve ]
mAtx4ever!
-
sanzi89
addikt
válasz Ati3120 #3519 üzenetére
Esetleg olcsóbb alternatívák a Capriolo Roadster Tour-ra. Első Montana Cross Revo, a második Neuzer X1 2010. Váltás, hajtás lényegében ugyanaz, illetve a váltókar marokváltó. Fék hasonló kaliber, szerintem egyéb kiegészítők is. Ha rádobok csomagtartót és sárhányót bő 5k, szűk 10k-val vagyok előrébb. A váz festése nem olyan szép, de ez talán előny is egy városi bringánál. A részletek lennének fontosak, amiket csak személyesen lát az ember illetve ki tud próbálni, de ez nem megoldható. Lényeg, hogy megint nem lettem okosabb, de egyre égetőbb egy használható városi bringa beszerzése.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
peugeotmate
őstag
Ha választani kéne a Merida Crossway 300 és a Cube Nature Pro között, akkor Ti melyikre voksolnátok?
Komolyan érdekelne pro és kontra vélemény egyaránt!!![ Szerkesztve ]
meg
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz peugeotmate #3522 üzenetére
Cube, szerintem.
Nagyságrendekkel jobb hajtómű, első váltó, hátsó fogsor, villa...
Fék kb. u.az lehet, a Cube-on a tárcsát érdemes olyanra cserélni, ami a szinteres betétet is bírja. (ami most van rajta, az bádoglemez... )[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Zebu
addikt
válasz peugeotmate #3522 üzenetére
Egyetértek az előttem szólóval. A 2 közül mindenképp a Cube.
A váz geometriát nézd meg azért mindegyiknél, mert papíron ugyanaz a méret az közrl sem ugyanakkora.Nekem az a tapasztalatom, hogy Cube-ból eggyel nagyobb méret kell meg a többi gyártóhoz képest.
Pl: 58-cas Cube országúti méretei kb stimmelnek egy 56-os Scottal, vagy Merida-val. -
Teasüti
nagyúr
Őőő hülye kérdés jön, naptejet és a szúnyogriasztót lehet egyszerre alkalmazni?
-
TripleB
senior tag
válasz Sirandrish #3472 üzenetére
Vedd meg a pro verziót, az tudja az auto start/stop funkciót.
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
Sirandrish
legenda
válasz TripleB #3526 üzenetére
Megtörtént..tegnap este le is teszteltem és valóban..
Tökéletesen működik, ha megállok akkor a számláló is megáll...nagyon jó kis progi ezEvery game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
TripleB
senior tag
válasz Sirandrish #3527 üzenetére
Ezzel a saját gurulásaimat/futásaimat látom
Teasüti, én sem vettem meg hivatalosan, maradjunk annyiban...
[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
cekkk
veterán
Jók ezek a Cube biciklik, de viszont ezt a váltó rögzítést miért erőltetik? [link]
Ha kiveszem a kereket akkor ki jön a váltó is vele együtt. Utána annak a beállításával is lehet szenvedni nem? -
pengemetal
aktív tag
válasz TripleB #3529 üzenetére
Először azt hittem, hogy ilyen közel lakik hozzám aztan láttam, hogy a sajátom!
Endo volt valamikor 55 ft-os akcióban!
Na én is kipróbálom ezt az autopause dolgot. Idáig nekem az idő volt érdekes (pl, mennyi idő a melóhelyre beérni) és ebben így a piros lámpás állások is benne vannak.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
Slownz
senior tag
HELP!
Erről a bringáról mondana nekem valaki valamit? Megéri az árát, vagy kapok jobbat ennyiért?
Köszi!
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #3528 üzenetére
Akciósan kell megvenni, 25 centbe került, azóta se használtam
cekkk: dehogy jön le a váltó a kerékkel együtt! A vázra egy váltótartó fület rögzítenek (ez a zöld színű alkatrész), és erre szerelik a váltót. Ennek az egyik előnye az, hogy a váz kialakításának nem a váltók rögzítéséhez kell igazodnia. A másik, sokkal nagyobb pedig az, hogy a váltótartó fül egyszerre védi a vázat és a váltót: ez veszi fel az esetleges ütés energiáját és törik el/hajlik meg, nem a váz sérül, és a váltó is kisebb valószínűséggel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Sirandrish
legenda
válasz TripleB #3529 üzenetére
Egyébként tökmindegy...a lényeg hogy a progi az király
[ Szerkesztve ]
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Slownz
senior tag
válasz lukaszokni #3534 üzenetére
köszönöm!
Más vélemény? Pro, kontra?
-
Zebu
addikt
Beszarás ez a Schwalbe gumi... felfújom 9 BAR-ra és a menet végére már leereszt kb 7.5-re. ilyen nehéz vagyok?
Mitől van ez?
A panaracer azért 1-2 hétig tartotta jól a nyomást.
Ez a belső vagy a külső miatt van?
-
Tizedes1
aktív tag
Erre én is kíváncsi vagyok!
Szintén Schwalbe-m van, a szervizpumpán a bar-mérő szerint 9-re fújon az oútit, 6-ra a trekkinget ( Continental ) de 7-ra és 4-re csökken a nyomás. Mindkettőben szingó szelepes ( ha jól rémlik a neve ) .
az oútisban mind a belső, mind a külső új, a trekkingen csak a köpeny.Valamint azt vettem észre, hogy a CATEYE 8 kézikönyv alapján beállított 32-622 és 20-622 értékek nem uganazt a sebességet mutatják.
Szerelőhöz vittem az oútit a trekkinggel. Mindkettőn fent az óra és az oúti 0.5km /h -val többet mutatott.Ma jöttem melóba. Elindulás, megállás között 300 méter különbséget mutat a runtastic és a CATEYE óra 5 km-n belül. Szóval nem tudom, melyik érték lenne a mérvadó, de a tegnapi 82km-es tekerésemnél melyik legyen a mérvadó: a runtastic, vagy a kmóra ??
-
Tomi_Sci
őstag
Ugye az ilyen appok gps-t használnak, tehát nem a kerék által megtett utat mérik, hanem x távolságra lévő pontokat kötögetnek össze, így "ledigitalizálva" az utat. Ugye az óra meg azt is rögzíti, ha a sávon belül kanyarogsz, nem teljesen egyenesen mész, stb.. Egy éles kanyart is sokszor levág a gps. A km óra beállítása sem lehet teljesen tökéletes, mondjuk volt aki írta, hogy úgy méri a kerületet, hogy ráül a gépre, és úgy fordítja körbe a kereket, de ha te ezt nem tetted meg, akkor a beülés, pontatlanság miatt összeadódó néhány mm is sok eltérést összehoz nagy távokon. Továbbá az szokott még ilyet okozni, hogy akkor indítod a trackinget amikor elindulsz, ezért míg a gps talál jelet megteszel néhány száz métert.
A sebességbeli eltérésnek meg valószínüleg az az oka, hogy nem mértél.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tizedes1 #3542 üzenetére
Az a megadott gumi méretre beállított óra csak akkor lesz pontos, ha szerencséd van.. gumi ballonossága, nyomás, gumi beülése, felni szélessége, felni perem tulajdonságai, mind passzolnak a gyárban kitalált gumi mérethez való kerülettel.. Ha pontos órát akarsz, vegyél olyat amiben milliméterre pontosan be lehet állítani a kerék kerületet. Akkor már csak annyi dolgod lesz hogy a kerék kerületét pontosan mérd le.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ilyen hamar nem engedhet le 9 barról 7.5 re egy országúti belső gumi, még akkor sem ha ultra light, nagyon vékony anyagból van. Már ha az egy menet alatt nem egy hetes biciklizést értesz. Mert a belsők folyamatosan eresztenek, a gumi egy rács szerkezethez hasonlít, megy át rajta a levegő, csak viszonylag elég lassan, 9 baros belső kb 1-2 hét alatt ereszt le normál esetben 7 bar környékére, belső anyagától és vastagságától függően.
Két dolgot feltételezek.
Ha talpas pumpával ellenőrizted a nyomást a biciklizés után, akkor annak a nyomásmérőjéig van egy gumi cső, és egyéb csövek, pumpa fej stb, aminek a 23mm es gumi belsőhöz képest eléggé számot tevő a térfogata, tehát a levegő mire eljut a nyomásmérőig, elveszti a nyomását!
Másik hogy lukas, mert ennyi idő alatt nem szabadna el engednie ennyire. Fel kell fújni keményre a kivett belsőt, és vízben alaposan végignézni, lehet van rajta egy tűhegynyi luk. -
spanyoll
addikt
Nekem is ereszt, bár lassabban, 5barról szokott ilyen érezhetően puhább 3 körülire menni amolyan 2-3 hét alatt, de túlélhető szerintem, lemegyek a kútra, aztán böffentek bele némi ájert.
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
lukaszokni
aktív tag
válasz Tizedes1 #3542 üzenetére
Guminyomással ugyan ez a bajom, ugyan úgy Continentallal. 7,5Barra felmnoymom, másnap 4-5 között van.
Elég bosszantó, emiatt kell a dh-ra használt kerómmal munkába járni.
Tegnap meghúztam fogóval a szelepét (presta), mert a kezemben maradt, mikor letekertem a szelepsapkát, de ma újra puha a kerék. Ma víz alá nyomom.mAtx4ever!
-
eengir
tag
Sziasztok,
Van egy Hayes Dyno Sport tárcsafékkel ellátott bicóm és a hátso fék iszonyatosan sipol. Elsö egy-két hétben nem csinalta, azota egyre roszabb. A fékerövel nincs gond, fog mint az állat, de nagyon nagyon hangos. Kb egy szelid motoros banda is felkapja a fejét, hogy mi a f...
A szervizes azt mondta, hogy megprobal allitani rajta, de mivel nagyon jol fog a fék, igy nem igazan nyulna hozza. Tehat, hogy sipol és ez van.
A kérdésem az, hogy ez természetes? Meg kell szokni és kész? Annyira hangos, hogy az elmlult 2 napban inkabb csak az elsot hasznaltam és inkabb nem hajtottam meg a bicot.
[ Szerkesztve ]
-
spanyoll
addikt
válasz spanyoll #3211 üzenetére
Ezt UP!-olva tenném fel a kérdésem, hogy mit javasoltok.
Szitu: régi csepel outi felújítva, eddig 40 rongyom ül benne, de per pill a képen látható felütés miatt kéne két új kerék (akkor már a hátsót is cserélem, az sem tökéletes), plusz vennék két defektvédős külsőt + értelmes pedál, nem az a műanyag fos ami rajta van. Vagy ez, vagy megpróbálom eladni a bringót 40ért, és ha sikerül, akkor venni a további alkatrészekre szánt összeggel meg a 40-el egy másik outit, ami talán meg van csinálva alapból profira."Super perfundo on the early eve of your day."
-
lukaszokni
aktív tag
válasz lukaszokni #3547 üzenetére
Megfojtottam. Jól gondoltam, szelephibás. Csutkára betekert szelep mellett jön ki a levegő.
Valszeg kijött a gyárból pár ezer darab ilyen belső, ha többünknek is ilyen problémája van...
Persze a dobozt meg a blokkot már kidobtam.
Ja és nincs egy hónapos, 150km van benne...(#3551) gyuszaa: az lesz!
[ Szerkesztve ]
mAtx4ever!
Új hozzászólás Aktív témák
- Gumi és felni topik
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- LEGO klub
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- EA Sports WRC '23
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...