Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz ivana #260778 üzenetére

    Beállításon a csapágyhézagot értem.
    Mélyhornyú golyóscsapágynál ez adott, és a kopással nő, a kónuszosnál van játéktér.

    Eleinte a motorokat is kónuszos csapágyakkal szerelték, pedig voltak már akkor ipariak is. Mondjuk akkoriban az ipari drágább volt.
    Biciklinél azért tudott megmaradni a kónuszos, mert kisebb a helyigénye azonos terhelhetőség mellett, illetve motorkerékpáron nem jellemző az axiális terhelés a kerékcsapágyakon, biciklin viszont igen.
    Ez az axiális terhelés a leginkább erős taposáskor a kerekeken fellépő billenőnyomatékból származik, ami motoron nincs.

    A gyártók nem hülyék, pontosan tudják ők is, hogy a mélyhornyú golyóscsapágy nem csípi az ilyesmit, azért találták ki a boost-os agyakat is, mert nagyobb bázistávolságnál azonos nyomaték kisebb tengelyirányú erőket jelent.

    Nem azt mondom, hogy nem működik, csak nem elég korrekt műszakilag.

Új hozzászólás Aktív témák