- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #243649 üzenetére
Nézd, ne írj olyat amiről !azt gondolod az életben nem mozdul el ha meg van húzva normálisan" mert Te ezek szerint nem jártál még így, de ez nem kizáró ok hogy nem is létezik, azt hiszem ebben egyet érthetünk.
Nekem bevált nem tettem semmiféle kárt a kerékpáromban. Segíteni akarok vele a kérdezőnek, ez nem szakmaiatlan (és szerintem jobb mint a csiszolópapper). Nem azt mondtam heggesze oda a kettő közt van egy árnyalat, de csak egy "kicsi"Nekem, csúszott hátrafele x kmek után...a rázkódás ez az.., hiába húztam meg nyomatékkal, 2 csavaros Nyeregcsőnél nem használnám pl, de a nyeregpálcánál igen , gond nélkül. Semmi baja nem lesz..amivel kevesebbet érne a kerékpár akár.
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #243647 üzenetére
Az enyém pont ugyanilyen ( már nem tudom, S/M vagy M/L, 145 mm-es ), nekem nagyon bejön. Mióta bezsíroztam a pálcák tövét, a pici kattogása is megszűnt. Nem outisan használom, az igaz, de nem is arra ajánlják.
Próbáld ki mindenképp, szerintem a mostani bringádon kényelmes lesz, a fullkarbondjuraészes outidra meg majd veszel másikat . -
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #243652 üzenetére
Habozás nélkül bekentem karbonpasztával a ( karbon ) nyeregcsövet, semmi nem látszik rajta. Egyedül a kormányon hagyott egy kevés nyomot a befogó alatt, de ki a fszt érdekel, úgysem látszik.
Olyanról viszont nem hallottam, hogy a nyeregpálcát szárazon, bármiféle kenés nélkül kéne befogni a bilincsbe, és tutira nem is fogom kipróbálni. Eddig mindig tettem rá egy vékony réteg zsírt, soha nem mozdult el. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #243655 üzenetére
Olyanról viszont nem hallottam, hogy a nyeregpálcát szárazon, bármiféle kenés nélkül kéne befogni a bilincsbe...mostanáig, mert én 35 év alatt sosem kentem egyiket sem semmivel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz chubby2o6 #243655 üzenetére
Na ha én csak zsirt kentem volna rá, akkor már valahol a bicikli után ülnék
én is így vagyok a karbonpasztával, nyeregpálca, és a hátsó kerék papucsára és a váltófülre kenve minden problémám megoldódott, nyikorgás, csúszkálás...a rászorítás lehet tesz rá némi sérülést, de ezeken a részeken pont nem érdekel, nem látszik. A nyereg meg am is használódik ha el akarnám adni, nem az lesz a kirívó pont hogy a nyeregpálcán a befogás miatt látszik netán ettől valami majd később...am is a csúszkálás miatt már korábban felgyalulta a rajta lévő ezüst bevonatot a VAS..[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #243656 üzenetére
Én az ilyennek nem vagyok híve, inkább mindent zsírozok, valahogy nem vagyok odáig az összerohadt dolgokért .
Vagy menetrögzítő, vagy zsír, középút nincs -
-
fulton
addikt
válasz chubby2o6 #243653 üzenetére
Igen azt olvastam hogy kattog.. a pálcatöve..így ezzel számolni kell. Hát figy, megnézem, megyek vele, aztán ha nem jó én küldöm vissza. A mostani nyergem túlságosan is megfelel nekem, 4-5-6 óra nyeregben, és semmi gondom. Kényelmes, szeretem a komfortját is , se nem kemény se nem puha..pont jó az én bringámon. Csak kíváncsi vagyok lesz e számomra ettől jobb.
-
peetie1
aktív tag
válasz bardi #242336 üzenetére
Ma én is mértem egyet, ha nem feszítem meg a hajtókarral, akkor nem megy bele a 0,5os része a mérőnek. Ha megfeszítem akkor beleesik.( A 0.75 semelyik módon nem esik bele) Akkor most csere a lánc vagy nem? A YouTube videókon is úgy mérik, hogy nem feszít rá a hajtókarral, szóval nem tudom. Megneztem egy 6000km után leszedett régebbi láncot, ha rafeszitek akkor abba is belemegy a 0.5os. De a mostaniban meg 10ezer km van azt ugyanolyan
-
fulton
addikt
válasz peetie1 #243662 üzenetére
Én is pont ma mértem, a connex 908 láncon még nem esik bele a 0.75, a 0.5 továbbra is belehuppan. Ami zavar kicsit, főleg mikor kiállok a nyeregből , hogy meg meg tud ugrani a lánc. Nem a legjobb érzés...(ülve tekerve is van hogy megugrik néha am). Arra már nem emlékszem hogy új korában is csinált e ilyet.
Gondoltam arra is, miután már kiállva is használom a bicót, hogy ha elszakadna a lánc..hááát...az gáz lenne. Mert ülve csak csak kivédhető, de kiállásnál (ott nagyobb nyomatékot is kap) egy láncszakadás..pf[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #243652 üzenetére
Ez nem így működik. Ha valami szar akkor az szar. Normális esetben nem szabad mozognia, nyekeregni. Ha egy nyeregcső megfelelő anyagból van, akkor nem mozoghat, lazulhat stb. Ha ilyen van kukázni kell és venni normálisat. Rengeteg biciklit láttam, de ilyen nem nagyon fordul elő.
Ahogy Hasaggymeg írja én is full szárazon raktam mindig össze a nyerget, nyeregcsövét, semmi sem indokolja, hogy oda kellene zsír. Nem fog összerohadni, az régen volt mérvadó, amikor acél vázak voltak. Vagy alu vázba acél nyeregcsövet tett valaki. Alu nem korrodálódik, sem alu - alu, sem alu - karbon esetén. Mosáskor meg vigyázni kell, hogy ne jusson be a víz, ezen a zsírozás sem segít.
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #243663 üzenetére
Nem túlkopott láncnál és kazettánál, akkor tud szaljatani a kicsi fogaskeréken, ha túl hosszú a lánc. Olyankor szinte rálóg a láncvillára, az biztos feltűnt volna
Úgyhogy jó láncnál (ha a mérő is okés) csak a sor lehet csereérett. Viszont együtt érdemes újra váltani.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #243665 üzenetére
Azért ennél bonyolultabb a dolog, főleg az 1x11 és 1x12-es rendszernél. Sok embernek a legkisebb fogaskeréken ugrik a lánc, hiába az XT/XTR sor és vagy lánc. Általában ha minden stimmel akkor a láncvonal, ami miatt lehet probléma. Testbikeon is volt ez téma, végül kiderült, hogy jó tipp volt amit írtunk. Az integrált hajtásnál rosszul tették fel a spacert és 50 mm volt a láncvonal, de 53 mm kellett volna. Egy 2,5 mm távtartó meg is oldotta a problémát.
Ezt azért írom, mert sokan nagyvonalúan állítják be, vagy csak beteszik a hajtás oldalára a 2x2,5 mm távtartót a másik oldalra meg az 1 darabot azt jólvanazúgy.
fulton: abba bele sem merek gondolni, minek a váltótartó fülre bármilyen paszta. 10 Nm nyomatékkal meg kell húzni a B-link csavart és ennyi. Semmi szerepe nincs amúgy sem, azon kívül, hogy a megfelelő távolságba tartja a váltót a váztól.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #243665 üzenetére
Hamarabb mint a lánc? az hogy 7000 kila van bennük
ParkTool mértem, meg van egy gagyibb is, azzal is okés a lánc. Már rég csinálgatja ezt egyébként..nem foglalkoztam vele, mert ritkán kerül elő, de azért most hogy kiállogatok, jobban zavar a dolog.[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz fulton #243663 üzenetére
Hát igen az sor csere lesz akkor, lánccal együtt. Nekem 11 sebességes a lánc, ott biztosan cseres ha a.5os beleesik, nálad a 9 sebességeshez a 0.75ot írják a lánc cseréhez. Sztem amúgy az a jó mérés ha meg van feszítve a lánc és úgy nézzük hogy beleesik e a mérő. Aztán a fene tudja.
Fel akartam tenni a régebbi, keveset futott láncot, le zsirtalanitottam, kiszáradt, rakentem a waxot, nézem mér lóg ez ennyire. Aztán jöttem rá hogy a másik bicajrol levett hg601est tettem fel ami hosszabb 2 szemmel Elneztem a feliratot. Már nem tokolok vele, kivettem 2 szemet aztán holnap majd megnezem milyen így. Ez a lánc legalább szinte új, meglatjuk ugrik e majd. Szemre a sor jónak tűnik még, néztem a gcn-es módszerrel, azért a láncot picit emeli ha terhelem, de mivel még nem láttam csere érett sort, így nem igazán tudom eldonteni h mit látok
-
Fall-N
veterán
válasz peetie1 #243669 üzenetére
Ha ugrik a lánc terhelés alatt, akkor el van kopva általában mindkettő. Ilyenkor mérő sem kell egyértelmű a hiba oka. Szemmel ilyenkor egyoldalasan vállasra kopnak a fogak és hegyesek lesznek.
fulton: Valószínűleg ugyanúgy ugrálni fog és a lánc is tönkre fog menni vele. 7000 km után nem csoda, örülj neki hogy ennyi belement.
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
-
peetie1
aktív tag
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #243681 üzenetére
A kilométer nem mond semmit. Mennyit mutat a láncnyúlásmérő? Valamelyik SRAM sor például 2700 km után kuka volt, vagy ott a Shimano HG-93 lánc, ami simán elkopik 3000 km után, főleg dzsuvás terepen. A karbantartástól, pedálozás erejétől, terhelés alatti váltástól stb. függ mennyit megy el. 7000 km után simán elkophatott annyira a lánc, hogy vitte magával a sort. Sőt általában a jobb láncok sem mind mennek el 7000 kilométert.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #243683 üzenetére
értem. 0.5 belesik, 0.7 nem. több helyen is mérve. ParkTool és valami noname mérővel is mértem. pont ma
Én csak úton síkon használtam, nagyon kevés emelkedővel számolhatok alapjaiban.
mindig tisztán tartva a kerékpár, lánc is.
Majdl övök egy képet róla az alapján mit mondtok.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #243687 üzenetére
Csak érdekesség ként, ha mégsem a sor a kopott, a lánc ugye a mérő alapján szintén nem, akkor mi okozhatja még ezt hogy meg meg ugrik a láncom? mik jöhetnek számításba.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz stickermajom #243551 üzenetére
A váltótartó fület szedd le és kend be alaposan zsírral ott ahol felfekszik a vázra. Ha utána is recseg, lehet, hogy valamelyik forgáspontból jön. A vázad anno nem szedtem szét, mert megoldódott akkor a recsegési probléma. Előfordulhat, hogy szárazon tették össze, vagy csak minimális zsírral, ami már rég kimosódott. Esetleg egyik csapágy rossz a vázban. Előfordul, hogy már úgy jön a gyárból a bringa, hogy valamelyik csapágy hibás, akár gyártási hiba, akár szerelési is lehet. Az mondjuk tény, hogy nincs az az össztelós gép ami ne recsegne, csak idő kérdése és előjön. De mindig megvan az oka, csak meg kell találni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #243583 üzenetére
Presfit kiütőnek én nem szeretem a kormánycsapágy csésze kiütőt, főleg nem karbon vázhoz. Könnyen lehet vele kárt okozni.
Én ezeket használom:
[link]
[link]Sajnos a hajtómű csapágy egy MTB esetében nem mindig hosszú életű, ezért is tartom baromságnak a pressfit-et. Én a karbon vázakhoz a motorex féle carbon pasztát használom, alu vázakhoz meg a motorex anti seize-t. Nincs velük baj.
-
Jester01
veterán
válasz fulton #243688 üzenetére
Előfordulhat, hogy valahol nem hajlik rendesen a lánc, kicsit meg van szorulva. Szemenként érdemes megmozgatni. Nekem volt ilyen. Ha patentszemes azt is célszerű megnézni illetve a mérőt úgy is beledugni, hogy az is benne legyen. Amúgy is ajánlott több szakaszon is megnézni. Az is lehet, hogy valami behatás érte a kazettát és valamelyik fog kicsit megsérült.
Nekem is HG400 van, most tart 21299km-nél a második lánccal.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
válasz flash- #243586 üzenetére
Megrendeltem kettő Conti belsőt, és két GP5000-es külsőt a ROSE-ról. Várom, hogy megjöjjenek. Nem tudom mennyi idő, míg a DHL hozza.
Nagyon kíváncsi vagyok. Viszont én kezdő vagyok, szóval lehet nem is fogok észrevenni semmit. Lehet meg sem kellett volna vennem már most a "legjobbnak" tartott külsőket. Úgy voltam vele, kipróbálom. Ráadásul 23-ról váltok 25-re.
Conti Ultra Sport-ot is ajánlották, azt mondták, hogy nekem bőven elég lehet az is.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
szimpláncsak
tag
válasz Fall-N #243636 üzenetére
+1 a konditermes kesztyűre. Tavaly vettem ilyet a sportdirectben, szerintem most is ennyibe kerül. Nagyon jól szellőzik és hosszútávon is kényelmes(150km volt benne a leghosszabb tekerèsem). Én az ilyen fail videókban sosem értem, hogy miért nincs egy csomó rideren kesztyű. Aki egyszer is esett már, szerintem nem szeretnè többet 2-3 napig minden kézmosáskor szívni a fogát, mert csípi a sebet a víz .
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #243693 üzenetére
Bár csak 2-3 nap lenne, de ha egyszer rendesen odatolod az aszfaltnak az az égési sebre hasionló sérülés inkább szinte 2-3 hét lesz mire teljesen meggyógyul.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #243693 üzenetére
Ahogy elnézem gyakran ezekben is van szivacs párnázás . Most épp t*knyolok, beteg vagyok, de ha helyrejövök szétnézek a helyi boltokban. Nekem mindegy, hogy mire szánták a kesztyűt, az a lényeg, hogy ne legyen a tenyerén semmilyen szivacs, mert a legdrágább kesztyűkön is keményebb a párnázás, mint az ESI Grips, gyakorlatilag csak rontja a fogást és a kényelmet. Elhiszem, hogy a sz*r gumi vagy szivacs markolatokon jól jön, de szilikonosként ha extra párnázást akarnék, akkor egyszerűen vastagabb szilikon markolatot vennék . Nem is értem, miért gondol ilyen kevés kesztyű gyártó a szilikon markolatos riderekre, pedig UCI xc versenyeken szó szerint az összes versenyző szilikon marcsát használ.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #243695 üzenetére
Nem is értem, miért gondol ilyen kevés kesztyű gyártó a szilikon markolatos riderekre...esetleg nem mindenkinek kényelmetlen a + párnázottság, sőt, van aki igényli? Meglehet, hogy 2 óra folyamatos sziklakert, vagy éppen napokig maratonozni jobb a több.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #243696 üzenetére
Pont ezt mondom, hogy ha egy szilikon markolatos user igényli a több párnázást, akkor vastagabb szilikon markolatot vesz, mert a kesztyűn lévő szivacs csillapítása soha nem lesz olyan, mint amit egy jó szilikon markolat tud. Jobb szilikon markolatokból létezik 30, 31, 32, 34, 35, vagy akár 40mm vastag és amikor megveszed a kézméretedhez tökéletesen illeszkedő mennyeien puha markolatodat, csak bezavar a kesztyűn lévő gagyi szivacs. Nekem pl. az ESI Chunky pont határeset, párnázott kesztyűvel már az ergonómia is romlik, zsibbad a kezem, nem érem el rendesen a fékkart sem. Szvsz (minőségi!) megfelelő méretű szilikon markolattal nem csak fölösleges a párnázott kesztyű, hanem zavar is és úgy tűnik nem csak én gondolom így.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #243690 üzenetére
Nalam a csapagy meg birja, szepen fut, nem zajos.
Irtam a YT -nek meg a hetvegen. Ok azt mondjak, rosszul lett a vazba rakva a csapagy, mindenkeppen kell hasznalni eloszor Park Tool AP-1, majd Park Tool RC-1 -hez hasonlo keszitmenyt. Ez az eloiras minden pressfit csapagyra.
Don't Tread On Me
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #243558 üzenetére
Ha USA-ban él, akkor melegen ajánlom ha szeretne megtanulni bringázni: amit vasram is ír fogadjon egy MTB coach-ot, aki tanítja. Ma a konditermi személyi edző teljesen általános, bringán még többet tud adni és a beállításokban is tud segíteni.
Nem tudom ki látta a hivatkozott Rémy, amikor tanítja a 155kg-os fószert: [link]
A husi egyébként nem semmi, van saját csatornája, hatalmas arc és egyébként meglepően ügyes, de még ő is igényelt némi tanítást és tanult újakat, pedig csak egy alkalom ez a vidi.A másik meg az evidens: vegyen elegendő védőfelszerelést (ff sisak és erős térdvédő az alap, utána ahogy keményebb helyre is megy jöhet a többi).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Futás, futópályák
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Hardcore café
- Politika
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Formula-1
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest