-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
válasz andrisbandi #243479 üzenetére
“Aki a gyakorlást ajánlja annak ismeretlen az ijedségből fékezés. Olyankor előbb reagál a test a szándékos, irányítható mozdulatoknál.”
És ez gyakorlással változtatható/fejleszthető. Úgy hívják muscle memory, érdemes utána nézni.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #243499 üzenetére
Köszi, igen, ez nagyon hasonlónak tűnik. Igen, én is ezt imádom a decathlonos mezekben, hogy marhára praktikusak, 4, vagy akár 7 (!) zseb, ebből minimum egy, de gyakran kettő is cipzáras, ezt a legtöbb drága "márkás" mez sem tudja. Van egy ilyenem (nálunk a decathlonban tévedésből RC500-nak nevezik), ez sajnos kissé bő szabású, ha a hátsó kereket felkapom, a zsebben lévő cuccok elindulnak a tarkóm irányába .
szerk: a triban feliratot nem tudom hogy lehet leszedni, talán óvatosan vasalással? Bár én félnék vasalóval nekiesni, nehogy elolvadjon.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
G@ben
addikt
Sikerült egyenletesen felszenvednem a gumit a felnire kézmosóval, de a Slime-ot még nem tettem bele, amihez ugye le kell engedni teljesen. Ha leeresztem, akkor ez a szenvedés kezdődik elölről, vagy van valami tipp, hogy a külső ott maradjon, ahol most van? Slime-mal a belsőben nem szeretném annyiszor pumpálni.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
fulton
addikt
válasz G@ben #243503 üzenetére
nem mellékesen tudom ajánlani, nem nagy érték, de annál hasznosabb cucc - gumi felrakásnál segít. Szépen a helyére segíti a gumit. Jó az adagolója, csak végig húzod a gumi szélén, a szivacsnak köszönhetően, bekerül teljesen a gumi szélére (perem belső oldala felől) is. Nekem bevált. Biztos ami biztos, miután úgy 2 Bar-ra pumpáltam kézzel rá szoktam igazítani mindkét oldalról körbe. Aztán pumpálom tovább.
ui: leszedésnél is segít.[ Szerkesztve ]
-
G@ben
addikt
válasz Ringman #243505 üzenetére
Nem középre csúszik, de elég sok pumpálás, leeresztés, igazítás kellett, hogy egyenletes legyen, az a kis sáv a szélén ne tűnjön el a felni alatt bizonyos helyeken. Örülnék, ha leeresztésnél is ott maradna valahogy, ahova igazítottam és nem kéne újrajátszani a tegnapit, mert az egy szenvedés volt, szappan ide vagy oda.
fulton: 2 bar-nál én már nem tudtam semmit igazítani, nagyjából 1-ig ment. Lehet, hogy meg kéne várnom, hogy a bekerült szappan megszáradjon teljesen és utána leereszteni, hátha ottmarad?
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Tegnapelőtt csak sötétben, most viszont világosban is volt szerencsém a BUBA székesfehérvári szakaszához...és hát siralmas! Járdán, utcákon, szervizutakon, parkolókban, gyalogátjárók garmadáján, kapualjakban, stb. keresztül, így ha 10km/h átlagod összejön itt örülhetsz mint majom a farkának.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
Expert Mechanic Installs L-TWOO RX Hydraulic Groupset (In-Depth) // Full Build PT2
eddig 3/3 tesztelőnél problémás volt ez a szett, műszaki leírás gyak. nem létező fogalom itt sem.
+ továbbra sem vagyok meggyőződve, hogy nekem belső kábelvezetésű cockpit kellene valaha is
-
lsebestyen
addikt
válasz Hasaggymeg #243507 üzenetére
A székesfehérvári szakasz tényleg kritikán aluli.
-
zsocy
őstag
válasz Hasaggymeg #243507 üzenetére
A Fehérvári szakasz az nem is szakasz, csak ráengedték a város amúgy is rossz és régi bringaútjaira a BUBA-t. Megtalálni is kihívás, nemhogy menni rajta. Viszont ami utána jön Etyekig az szerintem marha jó, van benne szint, kihívás, szép tájak majdnem végig sima új aszfalton.
Mondjuk a "sima új aszfalt" nektek sziklakertészeknek inkább szitokszó -
Hasaggymeg
Topikgazda
Körbe kellett volna vinni valahol a körgyűrű mentén.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Maximum1 #243485 üzenetére
Meg volt Szép idő van, de fultonnak semmiképp nem ajánlott az erős szél miatt
Egyébként ez a szingó szelep egy csoda. Meg akartam nézni a nyomást, csavarom le a szelepsapkát, helyette a szelepmag forog. Utána meg akartam húzni a szelepmagot, erre a szelepház forog el a felniben... mitől jobb ez, mint a Schrader, még nem jöttem rá.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
nemeth989
senior tag
válasz Fifaisshit #243488 üzenetére
Én dry c3 ceramicot használok már jó régóta. Egész sokáig tiszta a lánc, nem szedi össze olyan gyorsan a port. Viszont a víz gyorsan leszedi. Lidl Ultrahangos tisztító, mosószer vagy brigéciolos keverékkel teljesen tisztára lehet varázsolni a láncot.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #243513 üzenetére
Pedig szerintem jobb. Mind a kettőt használtam. Nem mennék vissza az auto szelepre már.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Nem lett jo. Rohadjon meg.... Holnap rendelek kulcsot, meg prest, kiszedot, meg hosszu bitfejeket. Azt a legnehezebb talalni, mert ezek az altalanos rovidek semmire nem jok, csak elnyaljak a csavart.
Most meg utoljara elviszem ezzel a szervizbe.Azt honnan tudom, ebbe milyen csapagy megy? Az elejetol fogva nem vilagos.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz zsola32 #243518 üzenetére
Az Imperatorba. De ott az utolso alkalommal ugy rateptek pl. a valtofulet, hogy nem tudtam ertelmes erovel leszedni. Megh sehogy sem, mert nem eroltettem. Reccsent egy oriasit, nagyobb kulcsom nem volt, amivel nagyobb erokart tudtam volna adni neki. Most oda viszem vissza.
Elotte a Biciklikk huzta ugy ra a hatso atutotengelyt, hogy le kellett melegitenem, mert mashogy nem tudtam meginditani.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
addikt
-
nemeth989
senior tag
válasz Fifaisshit #243521 üzenetére
Ha száraz időben tekersz, akkor tudom ajánlani a dry ceramicot. Én kb. 2 éve használom. Esőben nem megyek, kb. 2 hetente kenem újra olyan 150km-ként, még bírná, de a 2 hetes takarítás beállt nálam.
Az ilyen tisztító löttyök, biztos jók de drágák. Átforgatom egy lánctisztítóval majd lidl vagy aldi ultrahangos tisztító, vízbe keverek egy kis mosószert vagy brigéciolt és tiszta lesz a lánc. Ennyi, nekem bevállt.RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Kiskopika
senior tag
Ma észre vettem hogy a decas téli gatyám kb 400 km van benne, elkezdett a nyereg találkozásánál bolyhosodni, ahogy dörzsöli a nyereg. Ez normális?
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #243522 üzenetére
tippre user error, egyszer kell meghúzni rendesen a szelepmagot a tubeless szelephez adott műanyag szorítóval, egy laposfogóval vagy egy 4-es (vagy ötös/hatos, nem emlékszem) villáskulccsal.
a műanyag szelepsapkát én nem is rakom fel a szelepre, felesleges (súly )
-
jjeahh
nagyúr
Lehidalok ettől a sráctól. Tavaly többször volt velünk kemény terepen is, akár 50km+ körre, végig bírta mindíg a tempót. Persze nem versenyeztünk, de lassan sem tekertünk, sok felnőtt montis ismerősöm megdöglene vele . Remélem nem privát a stravaja.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz Ringman #243526 üzenetére
Tippre lehet, először csináltam. Ugyanakkor EZEKEN a szelepeken az anyánál van egy gumigyűrű, ami a lelazulást hivatott megakadályozni. Se a DT Swiss kerekekhez kapottaknál, se a Stan's félén nincs ilyen
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
szimpláncsak
tag
válasz Dark Archon #243513 üzenetére
Egyszer ezért kellett autós segítséget kérnem Régi pumpàm csavaros volt. Kaptam egy defektet, erre olyan belső volt nálam aminek kitekerhető volt a szelepmagja. Szóval miután felfújtam a belsőt, tekertem volna le a szelepről a pumpa végét és mindig kitekerte a szelepmagot . Fél óra után adtam fel
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #243522 üzenetére
Az az 1 mm körben amúgy nem árt a felninek.
fulton: Autós szelep tökéletesen ellátja a feladatát, még a legolcsóbb, legócskább fajta is. Ezek után ki akarna szívni a Prestával? Mondom outin tőlem lehet, nem izgat, de MTB-n semmi keresnivalója, amikor van elég hely az autósszelepnek az egyre szélesebb felniméretek mellett.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Kiskopika #243532 üzenetére
Haverom Budapest - bBamako rallye után vitte vissza a Decathlonba a rövidnadrágot, mert hogy kifakult. Érted, 3 hét sivatag Mondta, hogy ott van a honlapon,hogy " akár sivatagi használatra is". Visszaadták neki a pénzt, de szerintem bekeretezve áll azóta is az áruházvezető irodàjában az a nadrág
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #243533 üzenetére
Kiskopika:
Ez már ilyen. Sztem ne is foglalkozz vele. Adjad neki a wattokat esetleg megpróbálhatod visszavinni, vagy gari majd[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz szimpláncsak #243534 üzenetére
Személyes tapasztalatom h az egyik legrugalmasabb cég ezen a teren a deka.
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #243533 üzenetére
Első tapasztalatom, amikor még új volt a 26-os kicbicóm, h a prestás belső sokkal drágább. Át is löktem a felit 8-as fúróval...
Aztán később megszoktam.
Montinál régen muszáj volt a guminyomással játszani, nem voltak a monstani csodakeverékek. Ha kiértem a terepre, lejjebb engedtem. Prestánál ez természetes mozdulat, míg autószelepnél egy körülményes.
A pumpálás szintén a prestánál jobb, nem kell szeleptűt benyomnia.Tubeless
A p-át sokkal könnyebb szétkapni, meg összerakni. Egy régi kombi fogóval sem gond (ha nincs meg a gyári müa).Egy igazi hátránya van, h benzinkúton egy adapter kell hozzá a pumpáláshoz.
Biztosan a presta a mindenkinek megfelelő, mert a kisebb lyukú felnit egy botkezű is fel tudja fúrni a nagyobbra (ha szeretné)... valamint a belsőt használóknál, a prestásat mindkét tábor át tudja dugni a felni szeleplyukán, pl tartalék besőzéskor.
A mérnöki részhez nem értek, de ha választani lehet, h egy ütni vágni való gépen 8 vagy 6 milis legyen a felnin a szelep luk...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #243537 üzenetére
és még ott van a hagyományos/holland/dunlop szelep, szerencsére ez gyak. kikopott
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz chubby2o6 #243541 üzenetére
Kiskopika:
Semmi baj nincs vele én jobban szeretem mint az autoszelep(volt az is). MTB kategóriára treking stb nem mondom h jobb(nem azt a stílust tolom azt elmondják az abban utazók), elvégre azt pl benzinkúton is pumpálhatod akár..stb stb.. van elönye.
De Mi felhasználásunknál, lásd országúti külső, én azért szeretem jobban mert: 1. Könnyebb jobb gördülési mutatóval bír, és kisebb is összehajtva 2. Sokkal finomabban szabályozható a pontos nyomásbeállítás. (Nekem fontos) speckósabb szerintem. Szoval nincs baj vele. Szelep hibák bármilyen típusnál előfordulhatnak
Korábban a schwalbe belsöt használtam AV, most Conti wide 28.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
Tubeless Valve Swap: Presta to Schrader
- A Park Tools-os bácsiék profin bemutatják a furkálósdit. Annyira mégsem egyszerű úgy látszik.A karbonosra nem ajánják, nem magyarázták el miért nem. Pedig érdekelt volna, mert saját szememmel láttam amikor a bringaboltos simán felfúrta az akkori legdrágább karbon kereket autószelepesere.
Talán keskenyebbek azok a felnik alapból, azoknál pedig anyagtól függetlenül nem javasolt a tágítás.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #243541 üzenetére
Na jólvan. Ami gyárilag prestás azt lehet én sem fúrnám meg ha karbon. Igaz kevesebb tapasztalatom van velük, lehet túlságosan megszokotam azt hogy az autóst bárhol fel lehet fújni és szögegyszerű.
Utoljára a gyerek régi belsőjével szívtam a gyerekbiciklin az volt francia szelepes. Vettem hozzá réz adaptert, de nem jött be valahogy. Végül a régi duplafejű pumpával tudtam felfújni, de azon meg nincs manométer. Jó ott a kicsi felniátmérő miatt kevesebb volt a hely azt aláírom. Meg gondolom a prestánál nem mindegy milyen minőségű. Ezért írtam, hogy ilyen szempontból igénytelenebb az autós. A legócskább belsőnél is használható.
andrisbandi: Karbont én sem fúrkálnám. Gondolom ne tesz jót neki, főleg a ragasztóanyagnak, el tud válni a laminálás ha nem elég precízen fúrják meg.
Én ugyanígy ódzkodnék a váz furkálásától, pedig sokan kulacstartó szemet csinálnak így alu váznál.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #243547 üzenetére
Még az olcsó dekás alu vázakra is élettertam garit adnak. Arra tippelek a monti vázak rendesen túl vannak méretezve. Ha ajánlani nem is merném, saját részre simán fúrkálkodnék. Egyszer a dropper kábel utólagos vázba vezetésének néztem utána, mert külsőből szűkös a választék. Yt-os ismert barkácsolók megcsinálták, évek óta használják gond nélkül, rendesen igénybe vett gépeken.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Jester01
veterán
válasz szimpláncsak #243531 üzenetére
Én is jártam így, nehezítve azzal, hogy erdőben voltam a térerő meg nem
Fél óra után ezért még nem adtam fel, plusz 20 perc és sikerült nagy nehezen. Utóbb olvastam is, hogy jellemzően conti belsőknél gyárilag laza a szelepmag úgyhogy ajánlott előre meghúzni, igény szerint menetrögzítővel.Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Unokaöcsém az USA-ban éppen megrendelt egy ilyent ezért a hozzáértőket kérdezem milyen kerékpár ez, kategóriájában hol helyezkedik ez azon a bizonyos virtuális ranglistán.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest